Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2007, 12:51   #121
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Mocht hij het bevel uitgevoerd hebben had ie gewoon gaan stemmen, lid geworden, of misschien op dit forum meegedebatteerd.
Bij mijn weten gaf niemand de opdracht om te gaan schieten.
Er heeft niemand opdracht gegeven om te schieten ? Letterlijk niet , nee . Maar HVT heeft wél geschoten . Op " mensen die hier niet thuis horen " . Hij heeft één vrouw " die hier niet thuishoort " vermoord , één vrouw " die hier niet thuishoort " zwaar verwond , één klein kind vermoord , omdat dat kind in het gezelschap was van " een vrouw die hier niet thuishoort " . Wanneer een niet-zo-heel-labiel persoon dag in dag uit verneemt dat een bepaald soort medemensen " hier niet thuis hoort " , is het niet verwonderlijk dat op een gegeven moment de boel ontploft . De dader is hieraan uiteraard schuldig , maar diegenen die hem voortdurend hebben wijsgemaakt dat Oulematou en Songül " hier niet thuishoren " , zijn zonder twijfel medeverantwoordelijk . En het is wraakroepend onrechtvaardig dat deze medeverantwoordelijken hiervoor niet gestraft zullen worden .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 12:52   #122
sn00py
Banneling

Standaard

We moeten ons dringend bezinnen of het niet goed zou zijn de OpenVLD hun dotatie af ten nemen. Daar Verhofstadt zelf met zijn Burgermanifesten oproept tot haat, is hij het die de sfeer gecreëerd heeft waarin allochtonen als loslopend wild beschouwd worden.
Het probleem is nu wel de naamsverandering. Ten tijde van het BM heette de partij VLD. De snoodaards voelden dat het heet onder hun voeten werd en hebben een andere organisatie op touw gezet: OpenVLD. Maar het programma bleef hetzelfde.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 12:55   #123
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Er heeft niemand opdracht gegeven om te schieten ? Letterlijk niet , nee . Maar HVT heeft wél geschoten . Op " mensen die hier niet thuis horen " . Hij heeft één vrouw " die hier niet thuishoort " vermoord , één vrouw " die hier niet thuishoort " zwaar verwond , één klein kind vermoord , omdat dat kind in het gezelschap was van " een vrouw die hier niet thuishoort " . Wanneer een niet-zo-heel-labiel persoon dag in dag uit verneemt dat een bepaald soort medemensen " hier niet thuis hoort " , is het niet verwonderlijk dat op een gegeven moment de boel ontploft . De dader is hieraan uiteraard schuldig , maar diegenen die hem voortdurend hebben wijsgemaakt dat Oulematou en Songül " hier niet thuishoren " , zijn zonder twijfel medeverantwoordelijk . En het is wraakroepend onrechtvaardig dat deze medeverantwoordelijken hiervoor niet gestraft zullen worden .
Wat is dat nu voor bullsh*t???
HIJ heeft beslist om dat te doen (trouwens er is nooit gezegd dat dat de reden was om het kind te vermoorden)!
Je leeft toch zelf???
Je kan toch ZELF beslissen?
En nooit of te nimmer heb ik het gevoel gehad dat ik iemand zou moeten afschieten.
Als je nu zegt: "ja, jij misschien niet" dan ga ik helemaal uit m'n dak, als ik het niet zo aanvoel wil dat dus zeggen dat het persoonsgebonden is, dan kan je evengoed zeggen dat sommige groen-stemmers vroeg of laat boeren gaan afknallen die stroken met hun ideëen
Oud 15 oktober 2007, 12:59   #124
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Te laat
Daar hebt u helaas gelijk in .
Oud 15 oktober 2007, 13:01   #125
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat er inderdaad een openbare boekverbranding moet plaatsvinden van de 2e Burgermanifesten van Verafstoot. Het zet aan tot geweld!
Oud 15 oktober 2007, 13:06   #126
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
HIJ heeft beslist om dat te doen (trouwens er is nooit gezegd dat dat de reden was om het kind te vermoorden)!
Je leeft toch zelf???
En nooit of te nimmer heb ik het gevoel gehad dat ik iemand zou moeten afschieten.
Als je nu zegt: "ja, jij misschien niet" dan ga ik helemaal uit m'n dak, als ik het niet zo aanvoel wil dat dus zeggen dat het persoonsgebonden is, dan kan je evengoed zeggen dat sommige groen-stemmers vroeg of laat boeren gaan afknallen die stroken met hun ideëen
U schijnt te redeneren als een normaal mens , en ik probeer dat ook . Maar u dient het te bekijken door de bril van HVT . Indien het inderdaad zo is , dat die " ziek in zijn hoofd " is , kan hij ook niet reageren en denken en voelen ( heeft hij zelf toegegeven ! ) als een " normaal mens " . Met alle gevolgen vandien .
Oud 15 oktober 2007, 13:08   #127
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
U schijnt te redeneren als een normaal mens , en ik probeer dat ook . Maar u dient het te bekijken door de bril van HVT . Indien het inderdaad zo is , dat die " ziek in zijn hoofd " is , kan hij ook niet reageren en denken en voelen ( heeft hij zelf toegegeven ! ) als een " normaal mens " . Met alle gevolgen vandien .
Juist! En 't zijn zulke gasten die Verafstoot voor zijn kar wilde spannen.
Oud 15 oktober 2007, 13:10   #128
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ga volledig akkoord, maar dan moet je het ook doortrekken, is het dan de schuld van het VB?
Neen, het is de schuld van hemzelve, of gewoon de fout van zijn "rationeel denken".
Zo zou het dus idd kunnen dat hij evengoed door iets anders getriggerd werd, of andere mensen door nog iets anders.
Zo kun je achter elke gebeurtenis iets beginnen zoeken.
Ik hou het gewoon liever bij: het is een gestoord persoon die onterecht een richtlijn zag in een legitieme partij

Laatst gewijzigd door bentje : 15 oktober 2007 om 13:11.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 13:18   #129
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch efkes duidelijk stellen wat deze " extreem-linkse" ervan denkt : voor alle daders van moord met voorbedachte rade , voor alle ontvoerders en verkrachters van kinderen , of ze nu Hansje heten of Dutroux of Michelle Martin of Pandy , of ze blank zijn of bruin of groen of purper , geldt de zwaarste straf . En als Aïd Out schuldig bevonden wordt ( proces is eind dit jaar geloof ik ) : dezelfde prijs . En met " de zwaarste straf " bedoel ik niet noodzakelijk levenslang in de gevangenis . Of moet ik er een tekeningeske bij maken ? Gelieve mij dus niet te rangschikken onder de super-verdraagzame sociaaldemokratische softies .
Met uitzondering van busincidentjes en ijzeren vliegende staven incidentjes zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 13:18   #130
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

2

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 oktober 2007 om 13:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 13:20   #131
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je leeft toch zelf???
Absoluut géén bullshit en géén enkele partij voert een zo permanent en hevig haatdiscours als 't VB. Maar dom zijn ze niet, die leiders daar: 't scherpste zetten ze niet op hun site: daar willen ze zelfs geen forum openen.
Ze laten de haat verspreiden door de gemanipuleerde kleine militantjes, de gefrustreerde haatpredikertjes overal en blijven zelf veilig buiten vervolging: loopt het slecht (in hun ogen goed!) af, dan bekoopt die kleine haatmilitant 't wel in hun plaats.

Op hun site willen ze zelfs geen forum openen, omdat ze wél weten dat dat hen zou juridisch verantwoordelijk maken voor wat hun haatmilitantjes erop posten. Daarom doen die 't elders.

Het VB-kader draagt een enorme verantwoordelijkheid in de "zaak HVT" (en de in volgende)

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 oktober 2007 om 13:21.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 13:20   #132
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
"Ik wilde een Afrikaanse nanny. Niet alleen omdat ik Luna Franstalig wilde opvoeden, maar ook omdat Afrikanen goedlachs zijn en van muziek houden. Ze proberen er altijd het beste van te maken. Ik ben er zeker van dat als Luna en Oulematou langer samen waren geweest, zij onze dochter iets had kunnen bijbrengen, wat wij niet gekund hadden"

Aan de experts op gebied van ...euh, hoe heet zoiets? het opdelen van mensen in volkeren?... volgende vraag: behoort Luna en haar familie tot het Eigen Volk, volgens uw criteria?
Gelieve omstandig te verklaren.
De ouders van Luna geloven in elke geval wél dat Afrikanen duidelijk herkenbare karaktertrekken hebben.Dat ze �*nders zijn dan wij, blanken.Ze delen dus , net zoals ik , en anderen, de mensen op in volkeren, met welomlijnde eigenheden en verschillen.Al de rest, het graag of niet graag hebben van karaktertrek zus of zo, dat is weer een andere discussie, en totaal afhankelijk van ieders persoonlijke smaak.
En Luna's ouders beschouwen zichzelf precies ook wel tot het blanke ras. Dat ze hun kind nu absoluut wilden opvoeden in het Frans,in de stad Antwerpen, en dan nog door een Afrikaanse vrouw, lijkt mij wel wat extravagant, maar allee, wie ben ik om daarover te oordelen. Vooral nu...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 13:20   #133
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Ik hoorde iets over rationeel denken. HVT is niet rationeel. Men wint namelijk niets door het doden van deze mensen, rationeel gezien.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 13:21   #134
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
We moeten ons dringend bezinnen of het niet goed zou zijn de OpenVLD hun dotatie af ten nemen. Daar Verhofstadt zelf met zijn Burgermanifesten oproept tot haat, is hij het die de sfeer gecreëerd heeft waarin allochtonen als loslopend wild beschouwd worden.
Het probleem is nu wel de naamsverandering. Ten tijde van het BM heette de partij VLD. De snoodaards voelden dat het heet onder hun voeten werd en hebben een andere organisatie op touw gezet: OpenVLD. Maar het programma bleef hetzelfde.
't Is absoluut niet van mijn gewoonte , maar voor één keer wil ik Verhofstadt voor een stuk gelijk geven . De Islamieten dienen zich in te passen in een vrije , vrijdenkende seculiere maatschappij . Dat is géén oproep tot haat ! Een oproep tot " zich aanpassen aan " is geen synoniem van " vanaf nu mag er op jullie gejaagd worden " . Beetje serieus blijven .
Oud 15 oktober 2007, 13:22   #135
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Absoluut géén bullshit en géén enkele partij voert een zo permanent en hevig haatdiscours als 't VB.
En waar zouden ze hun mosterd gehaald hebben? Bij Guyke ("Mein Ka.." sorry, "2e Burgermanifest")
Oud 15 oktober 2007, 13:22   #136
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Ik hoorde iets over rationeel denken. HVT is niet rationeel. Men wint namelijk niets door het doden van deze mensen, rationeel gezien.
daarom stond het ook tussen aanhalingstekens
Oud 15 oktober 2007, 13:24   #137
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dus wa wilde zeggen, dat "wij" niet goedlachs zijn en van muziek houden?
ik ken wel goedlachse blanken, die dol zijn op muziek, en tevens goede muzikanten zijn.En zwarten die totaal verzuurd zijn,geen muziek spelen of naar luisteren en nooit lachen met niets zult ge ook wel vinden.Er zijn inderdaad veel zwarten bekeerd tot de islam, en in dat religie is muziek haram (=slecht).
Oud 15 oktober 2007, 13:24   #138
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
't Is absoluut niet van mijn gewoonte , maar voor één keer wil ik Verhofstadt voor een stuk gelijk geven . De Islamieten dienen zich in te passen in een vrije , vrijdenkende seculiere maatschappij . Dat is géén oproep tot haat ! Een oproep tot " zich aanpassen aan " is geen synoniem van " vanaf nu mag er op jullie gejaagd worden " . Beetje serieus blijven .
Hah�*�*�*�*! Nu komt de aap uit de mouw. Waarom mag hij dat wel zeggen? En waarom is het VB, als zij dat ook zeggen, een haatspuiende partij? Wat is het verschil?
Oud 15 oktober 2007, 13:25   #139
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Of de vader, ik weet het niet zeker.
Of van u eigen mischien?Duimzuigerij?
Oud 15 oktober 2007, 13:28   #140
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stand van zaken na 5 pagina's:

-hoogst originele "definities" van racisme, discriminatie en kolonialisme, de ene al lachwekkender dan de andere
-beschuldigingen van zwartwerk en uitbuiting (zonder daar enige aanwijzingen voor te vermelden, laat staan bewijzen)
-smeerlapperij

en nog maar één duidelijk antwoord op mijn vraag (niet toevallig van dezelfde sm**rlap).
Inderdaad, en om van te kotsen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be