Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2007, 10:21   #121
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Doe er ook nog een paar bij voor verouderde naïeve multicullers die samen met hun fanatieke godsdienstfanaten met hun kont in de lucht 5x per dag aan lichaamsbeweging doen...
Eenmaal het toegelaten is vb rusthuizen met enkel vb (eigen volk eerst) mensen erin jah dan ben ik ook wel te vinden voor aparte rusthuizen voor multicullers...
Daarna kunnen beide rusthuizen elkaar uitdagen in het pingpongen of langbibberen!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 10:37   #122
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sufragette Bekijk bericht
aparte rusthuizen.. woehahahahaha!

Wees gerust, de gevreesde "islamitisering" zal in rusthuizen niet plaatsvinden; in tegenstelling tot ons ingeburgerd egoïsme waar oma en opa -als ze niet goed meer te been zijn en te veel van onze kostbare tijd en energie beginnen op te eisen- asap naar een rusthuis worden geöriënteerd, kunnen de islamitische oma's en opa's nog veel meer rekenen op de solidariteit van hun familie.
Deze discussie zou uberhaupt niet eens plaats hoeven te vinden...
Hebt u hier cijfers of enige bron?
Ik heb al vaker horen beweren dat die familiale solidariteit groter is bij allochtonen, maar ik heb daarover nog nooit cijfers gezien.
Men moet geen appelen met peren vergelijken. In vele autochtone families gaat men met twee uit werken, het huis staat overdag vele uren leeg en een hulpbehoevende oudere kan dus niet, zoals dat vroeger op bv een boerderij het geval was, thuis verzorgd worden. Men zou dus een vergelijking moeten maken tussen autochtone en allochtone gezinnen in dezelfde werksituatie.
Er is zeker veel etnische solidariteit bij allochtonen. Bij verkeersongevallen, beotgingen enz wordt bv de gsm ingeschakeld om leden van dezelfde etnie op te trommelen en aldus een plaatselijk overwicht te creëren. Maar dat betekent niet noodzakelijk dat ook meer intrafamiliale solidariteit voorhanden is. In het onderwijs bv lijkt het erop dat allochtone ouders hun kinderen gemiddeld minder helpen en ondersteunen. Maar misschien ligt dit bij de ouderenzorg anders. Alleen: ik heb hierover geen bronnen.
Oud 27 oktober 2007, 11:15   #123
Sufragette
Schepen

Sufragette's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Hebt u hier cijfers of enige bron?
Ik ben me er van bewust dat cijfers meer daadkracht hebben tegenwoordig, maar wat kunnen cijfers nu zeggen over mensen..
Wat betreft bronnen; het is mijn wereld, mensen.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat er antropologische studies te vinden zijn die mijn gevoel bevestigen.

En het is waar dat je stelt dat autochtone gezinnen meestal met twee uit werken gaan, alhoewel dit ook weer fel begint te verschuiven. Maar dat is niet de grootste reden om oma en opa niet in huis te nemen of wat dan ook. Er bestaan namelijk instanties zoals familihulp, thuisverpleging, persoonlijke assistentie,... waar beroep op gedaan kan worden in het thuis verzorgen van oma en opa. Maar het beperkt ons in onze kostbare vrije tijd. Los van het feit of ik mijn eigen ouders in een rusthuis zou plaatsen of niet...
Trouwens, het heeft geen zin alles uit elkaar te trekken (ziekenzorg, ouderenzorg,...); recht op verzorging staat los van ieders geloofsovertuiging of afkomst. Het is een basisbehoefte die wij horen te verstrekken, een ethische code waaraan we ons te houden hebben.
Oud 27 oktober 2007, 16:50   #124
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Als er maar 7 geïmporteerde oudjes in de rusthuizen verblijven , waarom sloegen ze dan enkele jaren geleden alarm over het feit dat allochtonen hun familiehereniging aangrepen om hun ouders in een rusthuis te deponeren????
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 17:01   #125
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Als er maar 7 geïmporteerde oudjes in de rusthuizen verblijven , waarom sloegen ze dan enkele jaren geleden alarm over het feit dat allochtonen hun familiehereniging aangrepen om hun ouders in een rusthuis te deponeren????
Ik denk dat (ook in de Media) het/een paspoort bepalend is.

Hoe dan ook, zolang er in die rusthuizen niets door fout gaat, zie ik eigenlijk geen probleem; ik kan mij moeilijk voorstellen dat mensen van boven pakweg 75 jaren oud rellen gaan organiseren ofzo.
Oud 27 oktober 2007, 17:01   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Omaplop toch! zo'n ambetante vragen moet je nu ook niet stellen hé!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 17:29   #127
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Omaplop toch! zo'n ambetante vragen moet je nu ook niet stellen hé!
Omdat ze spaanse oudjes namen voor marokaanse (fout kan gemaakt worden arabieren hebben nog een tijdje in spanje verbleven...)
Oud 27 oktober 2007, 17:37   #128
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Omdat ze spaanse oudjes namen voor marokaanse (fout kan gemaakt worden arabieren hebben nog een tijdje in spanje verbleven...)
wow! nu ga ik me bekeren! Arabieren blijven minstens DUIZEND JAAR IN LEVEN!!!!! Allah Snackbar!

(ik ben trouwens gitane)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 oktober 2007 om 17:41.
Oud 27 oktober 2007, 17:40   #129
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wow! nu ga ik me bekeren! Arabieren blijven minstens DUIZEND JAAR IN LEVEN!!!!! Allah Snackbar!
Goh ge weet nooit... misschien heb je wel een arabische gen (juist eentje)... Wat gaan we dan doen?
Allah zijne snackbar?
Oud 27 oktober 2007, 17:42   #130
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh ge weet nooit... misschien heb je wel een arabische gen (juist eentje)... Wat gaan we dan doen?
Allah zijne snackbar?
tja, ik had het later bijgevoegd.

Ik BEN gitane! krijg ik nu integratie subsidies om te leren guitar spelen? of flamenco te leren dansen?

Laatst gewijzigd door circe : 27 oktober 2007 om 17:43.
Oud 27 oktober 2007, 18:02   #131
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Trouwens, het heeft geen zin alles uit elkaar te trekken (ziekenzorg, ouderenzorg,...); recht op verzorging staat los van ieders geloofsovertuiging of afkomst. Het is een basisbehoefte die wij horen te verstrekken, een ethische code waaraan we ons te houden hebben.
Dat het onze plicht is voor onze oudjes te zorgen is vanzelfsprekend! Ik had het wel over "onze" oudjes en niet onlangs ingevoerde oudjes via "familieherenigingen" die niets met ons land te maken hebben en die hier bij aankomst enkel goed zijn om eventjes later aan het ocmw aan te kloppen en daarna in één van onze rusthuizen te gaan zitten op de kosten van onze bevolking!
Dat heeft niets met ethische codes te maken maar wel met het weren van plat profitariaat, onbeschaamd ouderen hier dumpen en zorg er maar voor!
Laat de "kinderen" van die ouderen (wellicht kinderrijke werklozen) terug naar hun land trekken en daar voor hun eigen ouders zorgen!
Het is al duizend keer gezegd: we moeten en kunnen niet het ocmw + het rusthuis van de ganse wereld worden. Enige vereiste: tot hier geraken!
Laat ons daar geen komedie over verkopen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 18:13   #132
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
ge snapt het niet he ? ! iedereen moet zich aan de wetten en reglementen houden moslim ,niet moslim , iedereen.
maarja alles uit zijn verband rukken en verkeerd citeren , daar zijn jullie goed in.
dus goed opletten :
-Niemand mag.... dokters en verplegend personeel discrimineren, brandbommen gooien , zwarte schepenen discrimineren , en relletjes uitlokken.......
toch niet moeilijk om te begrijpen he , het is nochtans nederlands !

Ok. Maar ik zou graag hebben dat jullie soort al eens zou beginnen met toe te geven dat vooral moslims al het hiervoor aangehaalde doen.
Belgen, blanken en whatever soms ook.
Maar niet in dezelfde mate. Ondanks dat we hier -voorlopig nog- met veel meer zijn.

Dus voordat je iemand de wijze raad geeft om de oogkleppen af te doen...
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 18:20   #133
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aparte rusthuizen.. woehahahahaha!

Wees gerust, de gevreesde "islamitisering" zal in rusthuizen niet plaatsvinden; in tegenstelling tot ons ingeburgerd egoïsme waar oma en opa -als ze niet goed meer te been zijn en te veel van onze kostbare tijd en energie beginnen op te eisen- asap naar een rusthuis worden geöriënteerd, kunnen de islamitische oma's en opa's nog veel meer rekenen op de solidariteit van hun familie.
Deze discussie zou uberhaupt niet eens plaats hoeven te vinden...

Haha. Wat is dan het probleem dat we hun de toegang verbieden?

Zij zullen het -volgens u- toch niet nodig hebben.
Wij zijn gerust dat de islamisering niet tot de rusthuizen doordringt, waardoor we misschien nog van een rustige oude dag kunnen genieten.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 18:29   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben me er van bewust dat cijfers meer daadkracht hebben tegenwoordig, maar wat kunnen cijfers nu zeggen over mensen..
Wat betreft bronnen; het is mijn wereld, mensen.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat er antropologische studies te vinden zijn die mijn gevoel bevestigen.

En het is waar dat je stelt dat autochtone gezinnen meestal met twee uit werken gaan, alhoewel dit ook weer fel begint te verschuiven. Maar dat is niet de grootste reden om oma en opa niet in huis te nemen of wat dan ook. Er bestaan namelijk instanties zoals familihulp, thuisverpleging, persoonlijke assistentie,... waar beroep op gedaan kan worden in het thuis verzorgen van oma en opa. Maar het beperkt ons in onze kostbare vrije tijd. Los van het feit of ik mijn eigen ouders in een rusthuis zou plaatsen of niet...
Beste Sufragette (een leuke nickname, maar ik vrees dat U de dames in kwestie wel héél erg beledigt).

Mensen die beiden uit werken gaan, zijn gewoonlijk minstens 9 tot 10 uur van huis.
Ouderlingen (om maar eens een woord uit uw suffragettecursus te gebruiken) die niet meer zelfstandig kunnen wonen, kunnen evenmin dagelijks gedurende 9 tot 10 uur alleen gelaten worden.
bovenop lijkt het me redelijk om aan te nemen dat mensen die 8 uur gewerkt hebben en zich dan nog van huis naar werk en vice versa moeten begeven, nu niet bepaald thuiskomen met een energiegehalte van: "ha! nu gaan we eens aan onze huisvrouwendagtaak beginnen sé". Dit is doenbaar voor jonge ouders (die trouwens voor dezelfde opdracht staan, maar dan gewoonlijk een dertig tot veertig jaar jonger zijn), maar niet meer voor mensen van rond de vijftig wiens 75/80 jarige ouders zitten te wachten tot "kindlief" moe maar voldaan naar huis komt om dan de was, de plas, de kuis, de kook en de strijk te kunnen doen alvorens ze de ouderlingen moe maar voldaan in hun bed kunnen stoppen;

Uw uitleg klopt dus langs geen kanten en geeft énkel blijk van een volkomen gebrek aan zowel ervaring als levenswijsheid.

Ik vermoed dat U werkzaam bent in de familiale, ouderenzorg, sociale of enige andere door de werknemers betaalde sociale zorgensector.

Wel, IK heb nu toevallig al 15 jaar behoefte aan zulke "zorgen"! En ondertussen mijn moeder ook. Deze middag hebben we samen nog eens op een rijtje gezet wat al deze mensen (ik denk dat ik al een stuk of dertig "zorgenden" heb zien passeren, niet omdat IK ze buitengooi, maar omdat hun contract werd beëindigd vermits ze konden gaan doppen). Zelf heb ik enkel poetsdienst nodig. En nee dat lukt niet, ook niet als je maar een klein beetje alzheimer hebt.

Een oudcollega van me, ongehuwd en kinderloos, woont in een service flat. Tweemaal per week komen de door U zo geroemde hulpverleners in het minuscuul klein appartement DRIE uur kuisen, en BOODSCHAPPEN doen (zonder wagen, want dat mag niet).
Wel: tijdens de zomermaanden en zeker als het mooi weer is, zijn "boodschappen doen" blijkbaar een MUST voor een oud mensje dat nog amper kan lopen! Niet dat er boodschappen moeten gedaan worden hoor (ze heeft haar maaltijden in het gemeenschappelijke gedeelte, kleding wordt verzorgd door haar oud-collega's vriendinnen...) nee! de BETAALDE HULP vindt het zo leuk.
Dat het mensje ondertussen in een (gerenoveerd prachtig appartementjes) zit te VERVUILEN dat het geen woorden heeft, is blijkbaar niet van belang.

Wat wil je nu gaan bewijzen "suffragette"? Dat onze ouders best gedurende 10 uur (terwijl we gaan werken) als opgevangen persoontjes helemaal alleen in hun kamertje in de huizen van hun kinderen moeten gaan zitten omdat er toch een "familiale hulp" tegen betaling bij hen haar Joepie komt zitten lezen?

Of wil je nu bewijzen dat er voldoende hulp aanwezig is zoals gemotiveerde en GEDREVEN mensen die zowel familiehulp als poetshulp tegen betaling aanbieden zodat die mensen in hun eigen vertrouwde omgeving hun eigen gangetje nog kunnen gaan?

Of .... allah snackbar! je zou toch niet willen dat dochters hun welverdiende job moeten gaan opgeven om te gaan kuisen bij moeder en schoonmoeder omdat de betaalde familiehulpjes denken dat ze "sociaal werk" doen door hun Joepie te zitten lezen?

Gelieve me even wegwijs te maken!

Of w�*t wil je nu in feite duidelijk maken?

PS.: het is niet opa en oma die je in huis neemt, het zijn je ouders.
De kleinkinderen stichten hun eigen gezin en vermits ze beiden MOETEN gaan werken, al was het ondertussen maar om de huur van een vierkamerappartement te kunnen betalen als ze kinderen hebben, dus ik zie niet goed in waarom mijn moeder bij mijn dochter zou moeten intrekken?
Woon je zelf nog thuis of zo?

Laatst gewijzigd door circe : 27 oktober 2007 om 18:35.
Oud 27 oktober 2007, 21:52   #135
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Vlamingen die een misdaad plegen, verdienen een (gevangenis)straf. Van mensen die te gast zijn in onze natie, er deel van willen uitmaken en van de voorzieningen van deze natie willen genieten, kunnen we echter wel verwachten dat zij zich zeker aan de wet houden en bewijzen dat ze deel willen uitmaken van onze samenleving. Doen ze dat niet, dan vind ik dat we ze terug moeten sturen.

Enkele van onze normen zijn het respect voor de scheiding tussen Kerk en staat, de gelijkwaardigheid van man en vrouw en respect voor de vrije meningsuiting, maar ook het feit dat er Nederlands dient gesproken te worden, dat men respect betoont voor onze geschiedenis, onze cultuur, onze tradities, kortom voor ons volk.

Een samenleving zonder gedeelde normen en waarden is geen samenleving, lees Durkheim er maar eens op na.
blijkbaar zijn alle vlamingen niet gelijk voor jou , als belangers de wet overtreden en worden aangeklaagd , dan tieren jullie dat de rechters subjectief zijn ,
en wat met de hardwerkende vreemdeling ? ook onze rechten of ook weer niet
het belang dat de gelijkwaardigheid van de vrouw verdedigd ???????
( boer pas op uw kippen , als de vos de passie predikt ! )
de vrije meningsuiting telt maar als het jullie mening is ( VB wou een uitzending van " the west wing " verbieden omdat er een beetje kritiek op hen was ).
en welke normen en waarden ?
noem ze
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 21:56   #136
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het feit dat u zich Vlaming voelt en, in tegenstelling tot anderen, uzelf dus verbonden voelt met het Vlaamse volk, dat apprecieer ik ten zeerste. In deze tijden van individualisme, zelfhaat en globalisering is het broodnodig en moedig om de eigen identiteit terug te benadrukken.[/quote]
ik voel me vlaming , belg , europeaan en wereldburger.... en vooral mens ....ik haat mezelf niet en respectuur ieders identiteit zonder de mijne op te dringen, enkel als andere ( extreem rechtsen , extreem linken , extreme islamisten of fundamentele katholieken ) mijn vrijheid bedreigen ,dan rebeleer ik.... ik gun uw vaandelvlaamsheid met uw striidliederen maar respecteer ook de vblamingen /mensen dieniet uw wereldbeeld delen , daar hebben jullie veel problemen mee
Oud 27 oktober 2007, 21:59   #137
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
???
Ik stel: aparte rusthuizen voor vlaamsbelangers... Wat denken jullie?
op afgedankte schepen die we ergens meren?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 22:00   #138
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Ok. Maar ik zou graag hebben dat jullie soort al eens zou beginnen met toe te geven dat vooral moslims al het hiervoor aangehaalde doen.
Belgen, blanken en whatever soms ook.
Maar niet in dezelfde mate. Ondanks dat we hier -voorlopig nog- met veel meer zijn.

Dus voordat je iemand de wijze raad geeft om de oogkleppen af te doen...
soort ??? ik ben van uw " soort " ( rasechte vlaming ) ieder individu dat de wet overtreed moet streng vervolgt worden.... ongeacht van welke oorsprong , zo simpel kan het zijn , dus .......... zever niet en zeg gewoon dat uw " soort " straffeloos mag zijn
Oud 27 oktober 2007, 22:02   #139
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Haha. Wat is dan het probleem dat we hun de toegang verbieden?

Zij zullen het -volgens u- toch niet nodig hebben.
Wij zijn gerust dat de islamisering niet tot de rusthuizen doordringt, waardoor we misschien nog van een rustige oude dag kunnen genieten.
pas op ! door de vergrijzing kan het zijn dat een marokaanse uw kont moet afvegen omdat de vlaamse daar hun neus voor ophalen en dan ga je nog merci aischa zeggen ook
Oud 27 oktober 2007, 22:26   #140
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
op afgedankte schepen die we ergens meren?
Een paar luxe cruiseschepen in de haven van Antwerpen, waar het meeste van die VB-ers hunne kost en die van de Walen verdienden, tja, dat moet kunnen. Af en toe zelfs uitvaren naar de Caraïben of zo. Voor wat hoort wat he.

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be