Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2007, 00:16   #121
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het probleem overbevolking is je blijkbaar onbekend? Er is niets egoïstisch aan het krijgen van weinig kinderen. Wel integendeel!
Het probleem van de vergrijzing is jou waarschijnlijk onbekend. Ik vind dat je aan de toekomst moet denken. En aan die van de kinderen, uiteraard.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 00:25   #122
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Dat is bij honden hetzelfde.

Een kruising van een Duitse herder en een labrador kan je ook niet onder één categorie onderbrengen. Wil dat daarom zeggen dat de duitse herder en de labrador geen rassen zijn?
niet echt, een studie in science uit 2004 op 85 raszuivere honden toonde aan dat
Citaat:
Variation among breeds accounts for more than 27% of the total genetic variation observed in dogs, and the average genetic distance
between breeds, as calculated from SNP data, is FST = 0.36 . These observations demonstrate the reality of the breed barrier and are in striking contrast to the much lower levels of genetic differentiation (5–10%) that are reported for human populations.
Raszuivere honden kunnen dus op basis van hun genetische blauwdruk perfect ingedeeld worden in rassen.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 00:27   #123
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat jij hier weergeeft, zou inderdaad het ideale zijn. Probleem is dat dat financieel niet haalbaar is. Het is niet mogelijk om elk individu genetisch te screenen om zijn individuele metabolisme uit te klaren.

Vandaar dat we kijken naar grote groepen. Als 90% van de zwarten beter is met product A dan met product B, en 78% van de blanken beter is met product B dan met A, dan is het normaal dat e voor een zwarte opteren voor product A en voor een blanke voor product B.

Ik geef toe dat het in een ideale wereld beter zou zijn de individuele gevoeligheid te bepalen, maar jammer genoeg legt het financiële aspect ons grenzen op.
10 jaar geleden kostte een RT-PCR stukken van mensen, tegenwoordig voert elk onderzoekslabo wel zo'n experimenten uit. De kostprijs gaat enkel maar naar beneden gaan
Oud 2 november 2007, 11:06   #124
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
niet echt, een studie in science uit 2004 op 85 raszuivere honden toonde aan dat

Raszuivere honden kunnen dus op basis van hun genetische blauwdruk perfect ingedeeld worden in rassen.
"Raszuivere mensen" ook.
Jouw opmerking ging immers over de "halfbloeden." En dat is hetzelfde bij honden.

Ik merk steeds hetzelfde op dit forum: steeds wordt ik in een hoekje gedwongen omdat ik hier vaak de enige ben die enige nuance aan het debat wil toevoegen. Ik ben helemaal geen voorstander van rassentheoriën, zoals het forumspook blijkbaar wel is. Ik wil enkel de waarheid haar recht geven, over alles een open geest houden, en de nuance inzien in het debat. Als je natuurlijk geconfronteerd wordt met extreme wit/zwart meningen, dan wordt je snel in een hoekje geduwd...
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 11:07   #125
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
10 jaar geleden kostte een RT-PCR stukken van mensen, tegenwoordig voert elk onderzoekslabo wel zo'n experimenten uit. De kostprijs gaat enkel maar naar beneden gaan
Een PCR onderzoek is niet genoeg voor zo een screening, hoor.
Oud 2 november 2007, 11:21   #126
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een PCR onderzoek is niet genoeg voor zo een screening, hoor.
het was louter illustratief. De kostprijs kan enkel maar naar beneden gaan, en zal dus geen excuus zijn om naar de toekomst toe een individuele farmacogenomics approach aan te bieden.

Je hoeft ook geen volledige genome analyse te doen als je enkel maar geïnteresseerd bent in een aantal CYP iso-enzymen
Oud 2 november 2007, 11:27   #127
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Raszuivere mensen" ook.
Jouw opmerking ging immers over de "halfbloeden." En dat is hetzelfde bij honden.

Ik merk steeds hetzelfde op dit forum: steeds wordt ik in een hoekje gedwongen omdat ik hier vaak de enige ben die enige nuance aan het debat wil toevoegen. Ik ben helemaal geen voorstander van rassentheoriën, zoals het forumspook blijkbaar wel is. Ik wil enkel de waarheid haar recht geven, over alles een open geest houden, en de nuance inzien in het debat. Als je natuurlijk geconfronteerd wordt met extreme wit/zwart meningen, dan wordt je snel in een hoekje geduwd...
sorry hoor, maar jouw nuance is niet gebaseerd op de huidige wetenschappelijke kennis, en dat heeft Edina je al proberen duidelijk te maken. Je kan mensen wel proberen in te delen in blauwe - rode -groene vakjes op basis van enkele "raciale" kenmerken, feit is dat die lijntjes te dicht bij elkaar liggen om te kunnen spreken van rassen, daarvoor is de genetische variatie tussen die lijntjes te klein. Je maakt dan onterecht een vergelijking met hondenrassen, waarvoor wel is aangetoond dat ze genetisch ingedeeld kunnen worden in rassen (zie de studie die ik gelinkt heb).
Oud 2 november 2007, 11:34   #128
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u dat inderdaad eens moet doen, want dan zal u merken dat uw redenering met haken en ogen aan elkaar hangt.

Als "we" gaan uitsterven en "we" geen vreemden weren, dan worden "we" verdrongen op ons grondgebied en zal "ons" uitsterven nog bespoedigd worden, zal "onze" genetica nog sneller verdwijnen.

Pas op, ik sta hier niet achter, ik trek gewoon jouw redenering consequent door. Als we ons DNA willen beschermen, onze genetische eigenheid, dan moeten we juist de ruimte creëren om het weer te laten groeien, en dat is niet door anderen hier toe te laten, die blijkbaar volgens jou ons DNA zouden overwoekeren.
Enne, als je dochter (of zoon) nu met een rosse thuiskomt (of wegloopt, wat waarschijnlijker is), wat doe je d�*n? zelfmoord plegen of komt er "Familiedrama" in HLN
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 13:29   #129
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Enne, als je dochter (of zoon) nu met een rosse thuiskomt (of wegloopt, wat waarschijnlijker is), wat doe je d�*n? zelfmoord plegen of komt er "Familiedrama" in HLN
Wat gebeurt er als een jood met een niet-joodse thuis komt, of een moslima met een niet-moslim? Een eremoord of een groot familiedrama in de moskee of de synagoge?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 15:42   #130
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Is Wouter van Bellingen een Vlaming?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 22:56   #131
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
sorry hoor, maar jouw nuance is niet gebaseerd op de huidige wetenschappelijke kennis, en dat heeft Edina je al proberen duidelijk te maken. Je kan mensen wel proberen in te delen in blauwe - rode -groene vakjes op basis van enkele "raciale" kenmerken, feit is dat die lijntjes te dicht bij elkaar liggen om te kunnen spreken van rassen, daarvoor is de genetische variatie tussen die lijntjes te klein. Je maakt dan onterecht een vergelijking met hondenrassen, waarvoor wel is aangetoond dat ze genetisch ingedeeld kunnen worden in rassen (zie de studie die ik gelinkt heb).
Edina
Oud 2 november 2007, 22:57   #132
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het is walgelijk van je om mij in die hoek te duwen.

Ik heb daar geen enkel probleem mee. Als ik een zoon of een dochter zou hebben zou het me niet kunnen schelen met wie ze thuis komen, zolang ze maar gelukkig zijn.

Het enige verschil tussen mij en jullie is dat ik geen absolutist ben: ik zie nuance in de dingen.
Oud 2 november 2007, 22:59   #133
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
het was louter illustratief. De kostprijs kan enkel maar naar beneden gaan, en zal dus geen excuus zijn om naar de toekomst toe een individuele farmacogenomics approach aan te bieden.
Illustratief.
Je geeft dus toe dat de kostprijs van een CPR onderzoek allesbehalve relevant is.

Citaat:
Je hoeft ook geen volledige genome analyse te doen als je enkel maar geïnteresseerd bent in een aantal CYP iso-enzymen
Ik heb ook nergens gezegd dat het "volledige" genoom dient geanalyseerd te worden.
Maar "een aantal" cytochroom P enzymes is dan weer veel te laag gerekend.

En zelfs dan nog is het onbetaalbaar om dat standaard voor iedereen te doen.
Oud 2 november 2007, 23:00   #134
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Is Wouter van Bellingen een Vlaming?
Voor mij wel.

Maar dat hangt natuurlijk van je definitie af.
Oud 2 november 2007, 23:04   #135
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je maakt dan onterecht een vergelijking met hondenrassen, waarvoor wel is aangetoond dat ze genetisch ingedeeld kunnen worden in rassen (zie de studie die ik gelinkt heb).
Dat is het toppunt

Ik was niet degene die de honden uit de stal haalde.

Eén van jullie zei dat er bij mensen geen rassen bestaan omdat er mensen van "gemengd bloed" bestaan.
Ik haalde dat er onderuit door te zeggen dat er ook honden van "gemengd bloed" bestaan, en dat dat niet het bestaan van hondenrassen tegenspreekt.

Ik heb nergens beweert dat er tussen mensenrassen even grote verschillen zijn als tussen honderassen: dat maak jij er enkel van.

Dat bedoel ik er nu mee dat jullie geen enkele zin hebben voor nuance. Jullie denken puur zwart/wit: ik hou rekening met relevante medische en forensische gegevens, in plaats van slaafs de politieke correctheid te volgen, en daarom maken jullie me onmiddellijk een "voorstander van rassentheoriën."
Oud 2 november 2007, 23:04   #136
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis Bekijk bericht
Is het blanke (Vlaamse) ras met uitsterven bedreigt? : JA

Heel eenvoudig, het geboortecijfer daalt, ieder jaar ziet men deze dalen.
Een simpel voorbeeld: een koppel heeft één kind, om dus 2=1, men heeft hier eendaling met 50%.
Trekt het verder door 100 koppels produceren 50 kinderen enzBekijk dit dan over vier generaties (100 jaar) en je zit bijna in volgende situatie:
100=50
50=25
25=12,5
12,5=6,25
Een generatie is ongeveer 25 jaar.
Voor het ogenblik ligt het gemiddelde cijfer van de geboorten per gezin op ongeveer 1.4, alles onder 2 is een vermindering, met het cijfer 2 zit je gewoon aan de vervanging en geen vermeerdering van de bevolking.
En dan hebben we het nog niet gehad over de verhouding meisjes/jongens.
Maar hoor ik niet zeggen dat de bevolking stijgt.
De stijging van de bevolking in onze gewesten is niet het gevolg van de geboorten, maar van de immigratie.
Dus nog enkele generaties en het Vlaamse ras is verdwenen
Eerst en vooral moeten we ons afvragen of er zoiets bestaat als een 'vlaams' ras of een 'belgisch' ras of een 'limburgs ras'. Natuurlijk niet. Dat het eigen karakter van de inheemse bevolking zal veranderen is geen vraag meer. Dat is reeds een feit. Wij gaan regelmatig 'chinees' eten. Of een 'kebab' halen. Maar helemaal veranderen zal onze volkaard nooit, tenminste, als we het wat in de hand houden.

Waar men gaat langs Vlaamse wegen, komt men u Maria tegen.
Dit is een symbool van de volkseigen aard. Dat is niet meer. En het had toch ook een (beperkte) charme. Waar we ons wel voor moeten hoeden is dat we geen cultuurvreemde waarden binnenhalen die niet passen in ons democratisch bestel. Maar dat er 'vreemd bloed' ons bloed zal komen vervoegen en reeds vervoegd heeft, dat is al aan de gang, al sinds de jaren 50 en 60. Dat is niet meer tegen te houden. Wereldwijd niet. De wereld wordt (is?)een dorp.

Laatst gewijzigd door system : 2 november 2007 om 23:08.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 00:43   #137
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
"Raszuivere mensen" ook.

Ik volg uw uitleg in elk geval met veel interesse, omdat u de enige op dit forum bent die wat wetenschappelijk onderricht genoten heeft en wiens uitleg ook van pas komt in wat u mijn "rassentheoriën" noemt.Het gaat er mij niet om uit te maken wie er van een "beter" of "slechter" ras is, maar wel degelijk bewijzen dat er verschillen zijn tussen menselijke bevolkings- groepen, en dat de huidskleur slechts één van die verschillen is, maar lang niet het enigste. Er zijn er ook veel die men helemaal niet ziet , maar die zich in de hersens bevinden, en verantwoordelijk zijn voor het gedrag der mensen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 01:25   #138
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Dat men hier een over genetica begint te schrijven, gaat boven mijn petje!
Dat men de stelling niet begrijpt (tot daar aan toe), herlees dan mijn postings.

In de kop van het bericht staat (Vlaams) wel tussen haakjes...dat ervoor BLANK staat zien jullie niet...

135 replieken en maar één iemand die het heeft begrepen...dan kan ik maar een antwoord geven...ARM VLAANDEREN.

alléé jongens doe jullie best!
Juvenalis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 14:04   #139
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina
tragisch. Dan wel komen bleiten over hoe weinig nuance er getoond wordt. Welk deel van mijn post begreep je niet?
Oud 3 november 2007, 18:12   #140
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat is dar zo erg aan dat het verdwijnt?
JULLIE gaan daar nooit last van hebben. Tegen dan zijn jullie dood of toch al behoorlijk waardeloos. Onze nakomelingen gaan daar ook geen last van hebben: voor hun is dat dan maar gewoon. Trouwens vreemde genen zijn altijd goed.
Dan ben je een dikke grote egoist.
Ik heb het hier al meermaals gezegd;het zijn niet wij maar onze kinderen en vooral kun kinderen laters die ermee zitten opgescheept.

Maar tis mooi om weten nu dat uw ware aard hier aan het tonen bent nu en we allemaal kunnen lezen nu wat voor persoon je bent;een egoist en al de rest kan de pot op.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be