Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2008, 23:10   #121
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Mja, ik zei dan ook dat sinds de nineties het adventure game een stille dood is gestorven. Die games lenen zich niet tot het grafische geweld en de adrenaline waaraan het jongere publiek verslaafd is geworden. Ikzelf heb als kind/jongere enorm genoten van Space Quest, Hero's Quest, Police Quest, Leisure suit Larry, Monkey Island, Dune I, e.d. Allen speelbaar op een 386/486 van de jaren stillekes en met 2D lompe graphics, maar die spelletjes hadden heel veel sfeer (en vaak ook een primitieve maar goede soundtrack) en betrokken je in een verhaal. Moderne adventure games die ik nog eens zie zijn vooral in strijd tussen sfeer en het nahollen van de 3D mogelijkheden waarbij vooral de sfeer steeds het onderspit moet delven.
Mijn all-time favorite in dit genre was Grim Fandango.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 23:11   #122
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik snap echt niet wat sfeer, strategie, verhaal, ... met shooters (en games in 't algemeen) te maken hebben
Dune II, Command & Conquer, Red Alert = strategy (en dat zijn games)
Space Quest, Hero's Quest, ... bijna alle oude Sierra games en heel wat lucasgames = verhaal (en dat zijn games)

Ik snap niet waarom je je afvraagt waarom verschillende genres van games iets te maken zouden hebben met slechts 1 genre van game (de first person shooter). En nog minder waarom je shooters gelijkstelt met games in het algemeen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 23:15   #123
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die schijnt het summum van eye-candy te zijn voor het moment.

Nogal algemeen verkozen als game van 2007.

Geen van beiden gespeeld echter. Ik ben nogal picky qua games en zeker voorbij de "first person shooter" periode. Ik heb altijd een zwak gehad voor real-time strategy (genre command and conquer) en adventure (een genre dat zo goed als dood is, helaas...).
Is dat een periode in een gamersleven? Ik heb dat eigenlijk nooit tof gevonden, shooters. Behalve warsims. Operation Flashpoint vond ik vrij geweldig.
Oud 10 februari 2008, 23:15   #124
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap echt niet wat sfeer, strategie, verhaal, ... met shooters (en games in 't algemeen) te maken hebben
Wat die shooters betreft, daar heb je in de meeste gevallen overschot van gelijk. Veel 'sfeer' en 'verhaal' is daar doorgaans niet aan. Vaak heb je dat ook niet nodig om je eens 'af te reageren'. Nouja... ik vind ze persoonlijk vaak nogal dunnetjes.

Net daarom zijn games als Crysis en Bioshock toch wel anders. Crysis omdat het een game is dat op het randje balanceert van wat een computer vandaag aankan en ontzettend realistisch overkomt. (ik vind het gewoon leuk om Noord-Koreanen uit een wachttoren te knallen, so sue me...) En Bioshock... zoek het eens op; qua verhaal en sfeer is dat gewoon een knappe game. Er zijn hopen films die nog niet in de buurt komen van sommige 'betere' games.

Er is uiteraard ook ontzettend veel rommel op de markt....

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 23:25   #125
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Onderstaande antwoorden zijn van een vriend van mij (Ubuntu-freak):
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Ik heb ongeveer een half jaar Ubuntu gehad(Feisty) en ik raad het niemand aan. Het installeren van nieuwe applicaties is makkelijk echter de meeste zijn rommel vergeleken met hun Windows equivalent. Verder kun je maanden spenderen om alles 'goed' te krijgen terwijl je onder windows het per default goed krijgt.
Ik ga het zelf ook niet aan iedereen aanraden, maar ik probeer altijd te zeggen: "Probeer het maar en zie zelf wat je er van vindt."

Persoonlijk werk ik zelf ook veel liever met BSD, ik heb vroeger voor dat Ubuntu bestond een FreeBSD en even een OpenBSD desktop gehad.
Mijn tweede pc draaide toen op FreeBSD en ook even op NetBSD.
Ik kwam wel oorspronkelijk van Linux namelijk eerst RedHat toen Gentoo (denk ik) en uiteindelijk BSD

De PC die ik als router gebruikte voor ik mijn draadloze router had draaite eerst op Linux maar al gouw had ik daar ook FreeBSD op draaien.
En die PC heeft ook enorm lang zeer goed gedraait tot dat ik mijn router kocht, die overrigens Linux draait

Persoonlijk voelde ik me veel meer thuis op BSD dan op Linux, maar sinds Ubuntu ben ik <3 op debian en vooral op de Ubuntu distro.
Ik vind de default instellingen (ondanks ik enkele packages zelf heb gecompileerd om wat aanpassing door te voeren) voor mij ideaal.
Windows vind ik maar een kaal systeem als je het hebt geinstalleerd.

Maar ieder zijn ding, ik vind apt-get geweldig, maar ik was dan ook altijd de port van BSD gewoon (alles dus zelf compileren).

Citaat:
Wat voor mij de das omdeed was dat ik onder Linux maar maximaal drie youtube videos kon draaien(met moeite) en onder Windows zoveel open kon hebben zonder enig negatief effect. Dit is niet de schuld van Linux maar dat neemt niet weg dat het irritant is.
Flash zuigt.
Oud 10 februari 2008, 23:25   #126
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Is dat een periode in een gamersleven? Ik heb dat eigenlijk nooit tof gevonden, shooters. Behalve warsims. Operation Flashpoint vond ik vrij geweldig.
Ik heb first persons shooters altijd zwak gevonden. Maar het waren wel de eerste games die technologisch flink vooruit gingen. Maar ik blijf hunkeren naar de dagen dat goede adventures met mindere grafische 3D zaken wel veel sfeer konden brengen. Er zijn vandaag ook schitterende shooters op de markt met veel eye-candy, maar waar ik me de vraag bij stel of snellere gameplay en al die eye-candy echt een beter spel maken.

En ja hoor... ik heb genoten van de eerste wolfensteins e.d., maar intussen is het altijd maar schieten zonder na te denken. Het is een console game geworden op PC. Ik beperk me liever tot strategy games (zoals command and conquer 3 dat is) en betreur het heengaan van de echte leuke adventure games van het vroegere Sierra.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 februari 2008, 23:26   #127
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Opnieuw het antwoord van die vriend van mij (hij zou zich wel mogen registreren hier, de luierik ):

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Sponkmeester Bekijk bericht
Flash is dan ook de grootste rommel ooit gemaakt voor internet(werkt alleen goed op windows, slecht webdesign, voor alles wat Flash kan bestaan er betere alternatieven, is niet te gebruiken met een textBrowser,je kan geen Flashsite bookmarken,...).
Ik heb het niet en mis het, en als ik toch eens een youtube-filmpke wil zien kan ik het downloaden met youtube-dl en bekijken met MPlayer.
Hij heeft gelijk, hoewel ik enorm veel op youtube zit, gebruik ik ook regelmatie youtube-dl.
Een heerlijk python script. Ik gebruik het echter wel om de interessante filmpjes te bewaren.

Ik kan echter wel een hoop youtube filmpjes op het zelfde moment draaien, maar ik heb momenteel ook niet echt een doorsnee pc.
Oud 11 februari 2008, 10:50   #128
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dune II, Command & Conquer, Red Alert = strategy (en dat zijn games)
Space Quest, Hero's Quest, ... bijna alle oude Sierra games en heel wat lucasgames = verhaal (en dat zijn games)

Ik snap niet waarom je je afvraagt waarom verschillende genres van games iets te maken zouden hebben met slechts 1 genre van game (de first person shooter). En nog minder waarom je shooters gelijkstelt met games in het algemeen.
Goh ja, ik heb zoiets van games speelt ge voor u plezier, om u af te reageren ofzo, als ik een verhaal wil, kijk ik wel ne film. Maar da's persoonlijke voorkeur natuurlijk. Daarom speel ik ook alleen shooters en voetbalgames.
Waar ik me vooral aan dooderger, bangelijke games als Far Cry waar dan vanaf level zoveel aliens rondlopen, idem Wolfenstein zoveel, daar krijg 'k het echt van.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 00:02   #129
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Goh ja, ik heb zoiets van games speelt ge voor u plezier, om u af te reageren ofzo, als ik een verhaal wil, kijk ik wel ne film. Maar da's persoonlijke voorkeur natuurlijk. Daarom speel ik ook alleen shooters en voetbalgames.
Waar ik me vooral aan dooderger, bangelijke games als Far Cry waar dan vanaf level zoveel aliens rondlopen, idem Wolfenstein zoveel, daar krijg 'k het echt van.
Dat heb ik bij Thief meegemaakt. Zo een geweldig spel. Lekker realistisch (enfin, in bepaalde mate toch) en heerlijk sluipen met een vrij goede verhaallijn etc. Opeens: zombies. Heel het verhaal naar de kloten. De sfeer naar de botten. Pfff...

Toen was het echt uitspelen met walktrough om te kijken hoe het afloopt. Hoe sneller, hoe beter en voor de rest je m'en fou.
Oud 12 februari 2008, 00:05   #130
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ga nog effe command and conquer spelen... Tiberium wars... zalig spel maar je hebt er wel een kast van een pc voor nodig. En ik vind de game snelheid te hoog liggen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be