![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En gij ook. Join the party.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een gewone werknemer is dat allemaal niet zo erg, die kan op z'n gemak bij een ander beginnen. De jaren die er heeft gewerkt tellen immers als ervaring en dat zal hij ook in z'n salaris zien bij de nieuwe werkgever. Er zijn trouwens ook nog kleinere aandeelhouders, particulieren, die hun geld ook voor een groot deel beleggen in aandelen. Een vroegere buurvrouw van me had indertijd al haar spaarcenten ingezet op L&H, op aanraden van een gladde consultant. Je kan je wel een beeld vormen wat er met die vrouw haar hardverdiende centen gebeurd is ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
Laat nu eens zien dat je weet waar je het over hebt. Toon aan, met cijfers uit verifieerbare bronnen dat jouw stelling dat "de aandeelhouders met het leeuwendeel van de meerwaarde gaan lopen" klopt. Begin met de definiëren wat volgens jou een "leeuwendeel" is. Laatst gewijzigd door Zwitser : 5 november 2007 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Dat er superspeculanten zijn is waar: maar dat is niet de reden van het bestaan van het kapitalisme, die de pest hebben aan die kereld (zij pakken hun geld af!) Citaat:
Die het eventueel ook aan de arbeiders geven. Dat kan allemaal. Het is niet omdat men niet kan paardrijden zonder paarden, dat men niet kan paardrijden zonder de bezitters van paarden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Hoeveel zijn die aandelen gestegen? Hoeveel aandeelhouders zijn er? Weet je dat dit bedrijf 100.000 werknemers telt????? Ik denk dat je hiermee jezelf schaakmat hebt gezet ![]() Kan je, aan de hand van het aantal aandeelhouders, eens uitrekenen hoeveel die verdienen, en vergelijk dit dan eens met het loon van de arbeiders die daar WERKEN En leg dan eens uit hoe je verklaart dat die zoveel verdienen.... Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 november 2007 om 18:16. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Jij gelooft echt alles wat ze je wijsmaken hé?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan moete jouw arbeiders maar het risico willen nemen hun geld te investeren in de aankoop van machines. Willen ze dat niet, durven ze dat niet of kunnen ze dat niet, dan moeten ze niet janken... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Financiële theoriën of beleggingen in het algemeen zijn u blijkbaar onbekend. Een simpel voorbeeldje:
Ik leen beleg als particulier 100 000 euro in bedrijf X. In ruil hiervoor krijg ik aandelen (met een bijhorend rendement). Als bedrijf X failliet gaat ben ik m'n centen kwijt. Voor dat risico moet ik een vergoeding krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Misère? miljoenen mensen laten verhongeren en zo? Mensenrechten schenden en zo? http://www.youtube.com/watch?v=nBzHCVv5GeQ |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb al uitvoerig verklaart waarom die aandeelhouders zoveel verdienen. Moet ik dat nog eens uitleggen? Jij moet echter mij nog steeds een voorbeeld geven van een bedrijf waar de aandeelhouders met het "leeuwendeel" van de meerwaarde gaan lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb nergens spijt van. Ik heb ook geen reden om afgunstig te zijn op mensen die rijker zijn dan ik. De stichters van Google zijn precies zo oud als ik, en zijn als arme studenten begonnen, net als ik. Alleen hadden ze een slim idee dat ik niet had, en werkten hard om het te realiseren. Ik gun ze hun success, want google maakt mij het werk behoorlijk makkelijker. En mischien dat ik binnenkort voor hen ga werken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||||
Parlementslid
|
![]() Feremans stelde :
Citaat:
Citaat:
- de oudst en bekendste - maar blijkbaar niet bij iedereen bekende - onderneming met werknemersparticipatie is Procter & Gamble, al van 1887; - in de "kapitalistische" US of A zijn er 3.000 (drieduizend) bedrijven gedeeltelijk in handen van de werknemers en die bedrijven stellen 24.000.000 personeelsleden te werk; - 89% (acht, negen) van de 2.000 grootste Europese bedrijven kent één of andere vorm van arbeidersparticipatie; ze stellen 29.000.000 werknemers te werk; - opmerkenswaardig is dat in la douce France ruim 6.000.000 (zes miljoen)werknemers, een stukje van het bedrijf bezitten waar ze werken; - in belziek hebben b.v. Colruyt en Dexia een participatie traditie. Nochtans, in den belziek is het volkskapitalisme ondermaats !!! De reden ? Ja, ja, ex-links liberale zwanzer, maar van goeie wil, die is er : Citaat:
-------- gedeeltelijk is minstens voor 10%
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Zo werken kapitalisten niet. Ze spreiden hun beleggingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Eigenaardig... Natuurlijk spreiden kapitalisten hun beleggingen... En dat brengt altijd geld op : in Belgie een toename van hun vermogen van 239 procent op de laatste tien jaar. Dwz: zonder de inkomens die ze via deze vermogens verkregen! Indien er sommigen zijn die al hun poen in venture kapitaal of hoge risico investeringen steken is dat omdat ze niet toekomen met zo'n kleine toename... Of het zijn kleine garnalen die door de grote worden uitgelachen: brave zelfstandigen die hun spaarcenten verliezen aan grote haaien... Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 november 2007 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister-President
|
![]() Eric,
Ge maakt u hopeloos belachelijk, ventje... Er is een verschil tussen dividenden (couponnekes) een meerwaarden. In het eerste geval zou je nog kunnen betogen (als rechtgeaarde scheefdenkende linkie) dat er sprake is van het 'afromen'. Hoewel ik me dan wel afvraag waarom iemand dan nog zou geïnteresseerd zijn om te investeren als z'n investeringen niets mogen opbrengen. Maar in het tweede geval, de meerwaarden... Wat heeft 'den arbeider' daar precies verloren? Of toe bijgedragen zelfs? Leg dat eens uit vooraleer ge met die grote rendementen begint te zwaaien. Het klopt dat er de afgelopen zeven jaar goed is geboerd op de beurs en er zijn nog altijd zeer goeie zaken te doen, maar met 'couponnetjes knippen' heeft dat eigenlijk maar weinig vandoen.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 5 november 2007 om 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() ik vraag me af of de rest van spa-rood zich bewust is van welk beeld hier van hun clubke opgehangen wordt.
Of zouden die werkelijk allemaal zo zijn? Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 november 2007 om 22:19. |
![]() |
![]() |