![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister
|
![]() Citaat:
is er eigenlijk een gegronde reden om net 16 tot seksueel meerderjarige leeftijd uit te roepen , vr zover ik weet nt. dus waarom dan gewoon geen 18 ?
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens, als dit dan toch zó waar is, dat is elke vorm van communisme gedoemd om te falen. Bureaucraten zullen immers anderen hun arbeid willen gebruiken tot hun eigen welvaart in de eerste plaats. Laten we daarmaar voor passen. Enfin, ik zou zeggen dat de enige leidraad voor de werkgever is dat hij zijn gekozen doelen wil nastreven, individuel of sociaal. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bezit is goed voor anderen. DIe kan dan al eens met geld smijten.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() slecht , omdat de persoon zich laat leiden en nt door zijn/haar eigen gevoel. ( groepsdruk ,etc )
![]() |
#126 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Was de eerste helft van je zin waar, dan zou ook de tussen haakjes kloppen.
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Neen, daar ontstaan alleen ongewenst perfide egoïsme uit. Het hoeft niet de staat te zijn, maar een collectieve band blijft een constante. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, dat klopt, maar ik maak het mij graag gemakkelijk: ik kies er de grootste boosdoener uit
![]()
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik bedoelde eigenlijk gewoon op een evenwicht tussen de extreme zelfrelativering en de extreme arrogantie. natuurlijk is iedereen daarin vrij. 't was ook niet de bedoeling dat je dat doortrekt naar weet ik niet wat allemaal.
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Croce? Gentile?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
![]() Je concentreert je louter en alleen op de wijze waarop de seksuele ontluiking tot stand komt, terwijl de uitwerking ervan me toch veel belangrijker lijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bied jij me nu vriendelijk een croque-monsieur aan?
![]()
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
![]() Van mij mag een kind best leren autorijden op 12-jarige leeftijd. Op die leeftijd leert men trouwens sneller en beter, 't schijnt, en dat lijkt me op zich al een voordeel. De vraag is; wie gaat een 12-jarige toelaten op de weg. Een boer waarschijnlijk wel, dat gebeurt nu ook, een eigenaar van een autosnelweg waarschijnlijk niet, die wil het risico niet nemen. Rechtspraak is een kwestie van toerekeningsvatbaarheid en een democraat ben ik al helemaal niet, stemmen is dus geen issue voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
En zijn enig doel is winst. Het is niet van willen, het is van moeten. Daarom dat ik een ander moeten tegenover stel: het moeten aanvaarden dat zijn winstmotief niet primair is. Gemeinschaft is voorkapitalistisch, oa. in de feodaliteit. In tegenstelling tot Marx zie ik daar zeer mooie dingen in, een richtsnoer tegen het liberalisme. Omdat bij een herverdeling ik andere mensen betere bestaansvoorwaarden kan geven. Dat overstijgt jouw motief in mijn perspectief. Een slim kapitalist smijt niet met geld, die accumuleert alleen maar geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat gaat een verbod op seks daar trouwens aan veranderen? ik kan me zo voorstellen dat twee 15 jarigen die seks willen hebben in bed liggen en denken 'oh nee, dat gaan we niet doen, want dat mag niet van de wet'. ![]() Een verbod betekent trouwens ook dat je gaat straffen. Ik zie niet in waarom je twee 17-jarigen moet straffen omdat ze graag elkaars lichaam verkennen. Ik zie het ook niet in voor twee 15-jarigen, maar kom. In de bovenstaande post zeg je dat seks moet komen als ze er klaar voor zijn (een weloverwogen eigen keuze dus), in een andere posts zeg je dat het moet verboden zijn (geen eigen keuze dus, maar gedirigeerd door de wet). Dat is bijzonder inconsistent. Waarom jongeren niet gewoon aanmoedigen om een weloverwogen keuze te maken? In plaats van de wet te laten bepalen wat er gebeurt in bed?
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() |
![]() |
![]() |