Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2007, 00:16   #121
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bekende tactiek, aangeleerd, als je niet kunt antwoorden stel je een werdervraag. Zoek de zaak zelf op en lees het krantenbericht, Hina was te verwesterd, want als goede moslima moest zij papa gehoorzamen en trouwen met wie hij had bepaald., haar volle neef. KInderen met handicap? De wil van allah, die blijkbaar geen genitica had ''gestudeerd''. Als maagd mot je het huwelijk in, alleen je man mag ooit je gezicht of haren zien, jaja , ik weet het, eerste lijnsfamilie ook, , en aangezien de eer geschonden was omdat dochterlief met ene vriend samenwoonde, geen moslim nota bene wat voor een moslima verboden is binnen islam...voor u begint, ik weet het , cultuur, niet de ware islam, maar daar schieten we niets mee op, want is dat niet juist het prachtige van islam? Ze past zich aan iedere cultuur aan! Helaas voor vrouwen leidt dit tot besnijdenis, levenslange gevagngenisstraf tussen de muren van een huis en buiten enkel vrijheid met een mannelijke begeleider.( taliban Iran) Je wordt gereduceerd tot een onmondig kind, je voogd( pa dus) kan toestemming geven voor je huwelijk, soms hoef je zelfs niet te komen, zoals in bijvoorbeeld Somalie. De voogd zegt wel ja in je plaats! En in Saoudi Arabie mag je geen auto rijden, Onderwijs aan meisjes was onder de taliban zelf verboden! Dat is de ware islam nietwaar? Of zijn uw broeders misleidt en kennen zij de warei slam niet?
Of zijn uw broeders misleidt en kennen zij de warei slam niet?

Indien dat zo is, heeft hij meer werk om de 'ware islam' ginds te gaan aanleren, dan hier op een forum het 'zwart maken' tegen te gaan....
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 00:18   #122
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Is het aangenamer op dit forum zonder Fikr_el7or ?

Fikr_El7or betekent : free thinker ..

Ik ben nu bezig een beetje aan het oefenen want in de toekomst moet ik aan de slag gaan met openbaar debatteren

Mvg
Yahya
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 00:22   #123
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
Beter kop dicht houden, nog niet zo lang geleden heeft er een mohammed 2 meisjes van 6 jaar verkracht en kapot gemaakt in belgie, lijkt mij meer een verdienste te zijn van jullie soort.
De naam was Abdallah Ait-Oud, lijkt mij precies wel een islamiet te zijn
Oud 14 november 2007, 00:24   #124
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Voor sommigen mss wel, ik stoor mij niet aan u... Uit het onomstotelijk bewijsbaar feit dat ook u een mens bent, hebt u zowiezo het recht om ook hier uw gedachten mede te delen...

Citaat:
Volgens mij niet direct de best gekozen naam dan, maar wie ben ik... What's in a name, uiteindelijk...

Citaat:
Ik ben nu bezig een beetje aan het oefenen want in de toekomst moet ik aan de slag gaan met openbaar debatteren

Mvg
Yahya
veel succes...

Laatst gewijzigd door Zyp : 14 november 2007 om 00:26.
Oud 14 november 2007, 00:26   #125
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Doutroux verdedigde zijn daad niet door zich te beroepen op zijn religie, snap je dit niet of doe je alsof? Dat verschil moet je toch zien, die vader doodt zijn dochter omdat zij geen goede moslima is!Misschien was Doutroux wel atheist! Waar blijf je dan met die vergelijking??? Je moet nog veel leren voor je openbaar kunt dicussieren hoor, je ligt zo omver!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 00:27   #126
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Jij mag dat denken dat ik geen goede naam heb gekozen beste Zyp.

Dank je!

Mvg
Yahya
Oud 14 november 2007, 00:27   #127
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Wel, laten wij dit proefondervindelijk uittesten... Aangezien god toch zo machtig en krachtig is, mag hij deze nacht al mijn haar laten uitvallen als straf voor mijn gedachten... Slechts een fractie van de macht en kracht die u en anderen hem toeschrijven zou genoeg zijn om dit ogenblikkelijk te laten gebeuren... En wees gerust, ik zou niet graag kaal door het leven gaan, maar ik heb mijn haar er gerust voor over...

Ik wacht, maar zie nog niets vallen...

yahya, ik zie nog steeds geen haar vallen... Mag ik daar nu ook de meest correcte conclusies aan verbinden?
Oud 14 november 2007, 00:28   #128
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Jij mag dat denken dat ik geen goede naam heb gekozen beste Zyp.

Dank je!

Mvg
Yahya

Zoals ik al zei, whats in a name... waarom is een tafel een 'tafel' en een stoel een 'stoel'... de zaken moeten een naam hebben...
Oud 14 november 2007, 00:35   #129
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Doutroux verdedigde zijn daad niet door zich te beroepen op zijn religie, snap je dit niet of doe je alsof? Dat verschil moet je toch zien, die vader doodt zijn dochter omdat zij geen goede moslima is!Misschien was Doutroux wel atheist! Waar blijf je dan met die vergelijking??? Je moet nog veel leren voor je openbaar kunt dicussieren hoor, je ligt zo omver!
Ook al Doutroux dat doet, dan wilt het steeds niet zeggen dat het door zijn relgie of wetgeving van zijn land wordt geinspireerd .. tenzij als men een bewijs uit religie of wetgeving haalt.

Wat jij denkt hoeft niet de waarheid te zijn hoor, jou eigen mening en dat is alles .. er zijn veel veel veel mensen die deze vergelijking HEEL GOED gaan begrijpen ..

Mvg
Yahya
Oud 14 november 2007, 00:37   #130
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
yahya, ik zie nog steeds geen haar vallen... Mag ik daar nu ook de meest correcte conclusies aan verbinden?

God is barmhartig en geeft jou veel kansen , mischien ook levenslang om na te denken en berouw te verrichten ...

MVg
Yahya
Oud 14 november 2007, 00:42   #131
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mvg
Yahya
Zal je nooit lukken, je bent een te éénzijdige interculturele onnozelaar die zo door de mand valt (niet bij de politiek correcten natuurlijk)
Oud 14 november 2007, 00:43   #132
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
God is barmhartig en geeft jou veel kansen , mischien ook levenslang om na te denken en berouw te verrichten ...

MVg
Yahya
sja, Welke daad of welke 'belediging' kan u god dan echt niet verkroppen... Dan uit ik die, doe ik dat, dan krijg ik en ook u eindelijk bewijs van zijn bestaan... of onbestaan...

Trouwens, als allah zo barmhartig is tegenover iedereen, zelfs ongelovigen zoals ik, waarom zijn zovele van zijn volgelingen dat dan niet? Hoeven zij het voorbeeld van hun god niet te volgen?

Laatst gewijzigd door Zyp : 14 november 2007 om 00:45.
Oud 14 november 2007, 00:46   #133
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
sja, Welke daad of welke 'belediging' kan u god dan echt niet verkroppen... Dan uit ik die, doe ik dat, dan krijg ik en ook u eindelijk bewijs van zijn bastaan...

Trouwens, als allah zo barmhartig is tegenover iedereen, zelfs ongelovigen zoals ik, waarom zijn zovele van zijn volgelingen dat dan niet? Hoeven zij het voorbeeld van hun god niet te volgen?
Wat jij nu zegt is niet nieuw, de ongelovigen en vijanden van Mohammed zeiden ook zo iets tegen Mohammed:
Geopenbaard vََr de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 60 strofen.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. (Wij roepen als getuigen) degenen die wijd en zijd verspreiden,

2. En degenen die de last dragen,

3. En degenen die rustig voortgaan,

4. En degenen die de zaak uitdelen.

5. Voorzeker, hetgeen u is beloofd, is waar,

6. En voorwaar, het gericht zal zeker plaats hebben.

7. Bij de hemelen vol van paden,

8. Waarlijk gij hebt uiteenlopende meningen,

9. Daarvan wordt afgewend wie zich (van het ware geloof) afwendt.

10. Vervloekt zijn zij die vermoedens uiten.

11. Die onachtzaam zijn in onwetendheid.

12. Zij vragen: "Wanneer zal de Tijd des Gerichts zijn?"

13. Het zal op de Dag zijn, wanneer zij in het Vuur zullen worden beproefd.

14. "Ondergaat uw beproeving. Dit is hetgeen gij verhaasttet."

15. Maar de rechtvaardigen zullen te midden van tuinen en bronnen verkeren,

16. Nemend hetgeen hun Heer zal geven omdat zij voorheen goed plachten te doen.

17. Gedurende de nacht sliepen zij weinig.

18. Tijdens de morgenstond zochten zij vergiffenis.

19. En van hun rijkdommen was een deel voor de bedelaars en ook voor degenen die niet konden bedelen.

20. En er zijn tekenen op aarde voor hen die zekerheid van geloof willen hebben,

21. En ook in uzelf, wilt gij dat niet inzien?

22. En in de hemel is uw onderhoud en hetgeen u is beloofd.

23. Bij de Heer van de hemel en de aarde - dit is inderdaad de waarheid zoals gij spreekt.

24. Heeft het verhaal van Abrahams geeerde gasten u bereikt?

25. Toen zij bij hem binnentraden en zeiden: "Vrede", antwoordde hij: "Vrede". Hij zeide (bij zichzelven): "Vreemde mensen."

26. Maar hij ging rustig naar zijn gezin en bracht een (toebereid) vet kalf.

27. En plaatste het voor hen. Hij zeide: "Wilt gij niet eten?"

28. Daarop begon hij hen te vrezen. Zij zeiden: "Vrees niet" en zij gaven hem blijde tijding over een wijze zoon.

29. Toen kwam zijn vrouw, in verbijstering en sloeg de hand voor het gezicht en zeide: "Een verwelkte, bejaarde vrouw!"

30. "Uw Heer heeft het zo gezegd," zeiden zij. "Voorzeker, Hij is de Alwijze, de Alwetende."

31. Abraham zeide: "Wat is uw taak, o boodsehappers?"

32. Zij antwoordden: "Wij zijn naar een schuldig volk gezonden

33. Om brokken klei op hen neder te zenden

34. Door uw Heer gemerkt (ter verdelging) voor de buitensporigen."

35. De gelovigen die daarin waren lieten Wij (veilig) weggaan.

36. Maar Wij vonden er slechts één huis der Moslims.

37. En Wij lieten daarin een teken achter voor hen, die de pijnlijke straf vrezen.

38. En in Mozes (is eveneens een teken), toen Wij hem tot Pharao zonden met openlijk gezag.

39. Maar deze wendde zich af om zijn macht en zeide: "Een tovenaar of een waanzinnige."

40. Daarom grepen Wij hem en zijn scharen en wierpen hen in de zee, waardoor hij zelfverwijt kreeg.

41. En er was een teken in de Aad, toen Wij een orkaan tegen hen zonden.

42. Deze liet van hetgeen hij teisterde niets over of hij maakte het als as,

43. En er was een teken in de Samoed toen er tot hen werd gezegd: "Vermaakt u voor een wijle."

44. Maar zij overtraden het gebod van hun Heer. Daarom achterhaalde hen de bliksem terwijl zij er naar keken,

45. En zij konden niet opstaan noch konden zij zich hiertegen beschermen.

46. En in het volk van Noach (is ook een teken), voorwaar zij waren een ongehoorzaam volk.

47. Voorzeker Wij bouwden de hemel door Onze macht en waarlijk Wij zin het, Die hem hebben uitgebreid.

48. En Wij hebben de aarde uitgespreid en hoe uitmuntend hebben Wij dit gedaan.

49. En Wij hebben alles in paren geschapen opdat gij er lering uit moogt trekken.

50. Haast u daarom tot Allah. Waarlijk ik ben voor u een duidelijke waarschuwer van Hem.

51. En werpt geen andere God op naast Allah, waarlijk ik ben voor u een duidelijke waarschuwer van Hem.

52. En er kwam tot degenen, die vََr hen waren, geen boodschapper of zij zeiden: "Dit is een tovenaar of een bezetene!"

53. Hebben zij elkander er toe aangespoord? Neen, zij zijn een opstandig volk.

54. Wend u daarom van hen af en u zal niets worden verweten.

55. Maar ga door met het vermanen want de vermaning helpt degenen die willen geloven.

56. En ik heb de djinn en de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen.

57. Ik wens van hen geen onderhoud noch wens Ik dat zij Mij zullen voeden.

58. Voorzeker, Allah is de grootste Voorziener, de Almachtige, de Alsterke.

59. Voorzeker het lot der onrechtvaardigen is gelijk aan dat van hun gezellen. Laat hen derhalve niet wensen dit te verhaasten.

60. Wee over de ongelovigen vanwege de Dag waarmede zij worden bedreigd!

Oud 14 november 2007, 00:48   #134
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ook al Doutroux dat doet, dan wilt het steeds niet zeggen dat het door zijn relgie of wetgeving van zijn land wordt geinspireerd .. tenzij als men een bewijs uit religie of wetgeving haalt.

Wat jij denkt hoeft niet de waarheid te zijn hoor, jou eigen mening en dat is alles .. er zijn veel veel veel mensen die deze vergelijking HEEL GOED gaan begrijpen ..

Mvg
Yahya
Heuuu, er is een proces geweest... moest er enige religieuze invloed of door wetgeving invloed geweest zijn, was dat al lang en zeer breed bekend onder de bevolking... De aanwijzingen waren er niet, en dus denk ik wel dat men dan ook mag aannemen dat er geen invloed van religie of wetgeving was...
Oud 14 november 2007, 00:49   #135
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee, natuurlijk is het geen waarheid dat islam voorschrihjft dat meisjes maagd moeten zijn en hun ouders dienen te gehoorzamen, dat heb ik vast verkeerd begrepen van al uw broeders?
Oud 14 november 2007, 00:51   #136
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Dat klopt maar nergens zegt de islam dat de vaders hun dochters mogen doden indien ze iets tegen de islam willen.

Mvg
Yahya
Oud 14 november 2007, 00:53   #137
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt maar nergens zegt de islam dat de vaders hun dochters mogen doden indien ze iets tegen de islam willen.

Mvg
Yahya
aléé Gast gij zei echt ni te schatten

Laatst gewijzigd door bolle : 14 november 2007 om 00:54.
bolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 00:54   #138
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat jij nu zegt is niet nieuw, de ongelovigen en vijanden van Mohammed zeiden ook zo iets tegen Mohammed:
Geopenbaard vََr de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 60 strofen.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. (Wij roepen als getuigen) degenen die wijd en zijd verspreiden,

2. En degenen die de last dragen,

3. En degenen die rustig voortgaan,

4. En degenen die de zaak uitdelen.

5. Voorzeker, hetgeen u is beloofd, is waar,

6. En voorwaar, het gericht zal zeker plaats hebben.

7. Bij de hemelen vol van paden,

8. Waarlijk gij hebt uiteenlopende meningen,

9. Daarvan wordt afgewend wie zich (van het ware geloof) afwendt.

10. Vervloekt zijn zij die vermoedens uiten.

11. Die onachtzaam zijn in onwetendheid.

12. Zij vragen: "Wanneer zal de Tijd des Gerichts zijn?"

13. Het zal op de Dag zijn, wanneer zij in het Vuur zullen worden beproefd.

14. "Ondergaat uw beproeving. Dit is hetgeen gij verhaasttet."

15. Maar de rechtvaardigen zullen te midden van tuinen en bronnen verkeren,

16. Nemend hetgeen hun Heer zal geven omdat zij voorheen goed plachten te doen.

17. Gedurende de nacht sliepen zij weinig.

18. Tijdens de morgenstond zochten zij vergiffenis.

19. En van hun rijkdommen was een deel voor de bedelaars en ook voor degenen die niet konden bedelen.

20. En er zijn tekenen op aarde voor hen die zekerheid van geloof willen hebben,

21. En ook in uzelf, wilt gij dat niet inzien?

22. En in de hemel is uw onderhoud en hetgeen u is beloofd.

23. Bij de Heer van de hemel en de aarde - dit is inderdaad de waarheid zoals gij spreekt.

24. Heeft het verhaal van Abrahams geeerde gasten u bereikt?

25. Toen zij bij hem binnentraden en zeiden: "Vrede", antwoordde hij: "Vrede". Hij zeide (bij zichzelven): "Vreemde mensen."

26. Maar hij ging rustig naar zijn gezin en bracht een (toebereid) vet kalf.

27. En plaatste het voor hen. Hij zeide: "Wilt gij niet eten?"

28. Daarop begon hij hen te vrezen. Zij zeiden: "Vrees niet" en zij gaven hem blijde tijding over een wijze zoon.

29. Toen kwam zijn vrouw, in verbijstering en sloeg de hand voor het gezicht en zeide: "Een verwelkte, bejaarde vrouw!"

30. "Uw Heer heeft het zo gezegd," zeiden zij. "Voorzeker, Hij is de Alwijze, de Alwetende."

31. Abraham zeide: "Wat is uw taak, o boodsehappers?"

32. Zij antwoordden: "Wij zijn naar een schuldig volk gezonden

33. Om brokken klei op hen neder te zenden

34. Door uw Heer gemerkt (ter verdelging) voor de buitensporigen."

35. De gelovigen die daarin waren lieten Wij (veilig) weggaan.

36. Maar Wij vonden er slechts één huis der Moslims.

37. En Wij lieten daarin een teken achter voor hen, die de pijnlijke straf vrezen.

38. En in Mozes (is eveneens een teken), toen Wij hem tot Pharao zonden met openlijk gezag.

39. Maar deze wendde zich af om zijn macht en zeide: "Een tovenaar of een waanzinnige."

40. Daarom grepen Wij hem en zijn scharen en wierpen hen in de zee, waardoor hij zelfverwijt kreeg.

41. En er was een teken in de Aad, toen Wij een orkaan tegen hen zonden.

42. Deze liet van hetgeen hij teisterde niets over of hij maakte het als as,

43. En er was een teken in de Samoed toen er tot hen werd gezegd: "Vermaakt u voor een wijle."

44. Maar zij overtraden het gebod van hun Heer. Daarom achterhaalde hen de bliksem terwijl zij er naar keken,

45. En zij konden niet opstaan noch konden zij zich hiertegen beschermen.

46. En in het volk van Noach (is ook een teken), voorwaar zij waren een ongehoorzaam volk.

47. Voorzeker Wij bouwden de hemel door Onze macht en waarlijk Wij zin het, Die hem hebben uitgebreid.

48. En Wij hebben de aarde uitgespreid en hoe uitmuntend hebben Wij dit gedaan.

49. En Wij hebben alles in paren geschapen opdat gij er lering uit moogt trekken.

50. Haast u daarom tot Allah. Waarlijk ik ben voor u een duidelijke waarschuwer van Hem.

51. En werpt geen andere God op naast Allah, waarlijk ik ben voor u een duidelijke waarschuwer van Hem.

52. En er kwam tot degenen, die vََr hen waren, geen boodschapper of zij zeiden: "Dit is een tovenaar of een bezetene!"

53. Hebben zij elkander er toe aangespoord? Neen, zij zijn een opstandig volk.

54. Wend u daarom van hen af en u zal niets worden verweten.

55. Maar ga door met het vermanen want de vermaning helpt degenen die willen geloven.

56. En ik heb de djinn en de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen.

57. Ik wens van hen geen onderhoud noch wens Ik dat zij Mij zullen voeden.

58. Voorzeker, Allah is de grootste Voorziener, de Almachtige, de Alsterke.

59. Voorzeker het lot der onrechtvaardigen is gelijk aan dat van hun gezellen. Laat hen derhalve niet wensen dit te verhaasten.

60. Wee over de ongelovigen vanwege de Dag waarmede zij worden bedreigd!

sorry, maar dat is dus eigenlijk 'geen antwoord'... Ik verduidelijk.... Ik hoor niet graag blabla uit geloofsboekjes... de reden daarvoor is omdat het een ENORM teken is dat men niet tot geloof is gekomen door voor zichzelf te denken.

Ik vraag u, geef mij het ERGSTE waarmee ik uw god zou kunnen beledigen... Ik ZOEK naar een straf... Maar ik verbind daar ook bij uitblijven daarvan conclusies aan.

Voor mijn part zegt u dat het beter is om god te plezieren, door bvb rond een ingekorte knotwilg van minstens 50 jaar te gaan dansen... allemaal goed... maar iets waarmee ik, of u, of IEMAND god kan bewijzen... want tot nu toe hebt u en alle gelovigen een hele theorie, hypothese, maar geen gram meer...
Oud 14 november 2007, 00:55   #139
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik vraag u, geef mij het ERGSTE waarmee ik uw god zou kunnen beledigen... Ik ZOEK naar een straf... Maar ik verbind daar ook bij uitblijven daarvan conclusies aan.

Levenslang ongelovig blijven en de islam verwerpen ..

Mvg
Yahya
Oud 14 november 2007, 00:57   #140
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De islam schrijft de vrouw absolute gehoorzaamheid voor aan vader en echtgenoot!
Dus; als vader zegt' je trouwt met je neef' is er maar een correct antwoord'' dat is goed''.
Evenmin mag ze samenwonen met een niet moslim, ongehuwd zonder toestemming van ouders. Doet zij dit wel dan beledigt ze de eer want ze handelt niet volgns de voorschriften van de koran, en moet gestraft worden, die straf is cultureel bepaald, volgens de koran mag ze gestenigt worden, want ze heeft seks zonder echtgenoot en dat is een zware zonde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be