![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() [quote=Fikr_El7or;3074645]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=system;3074647]Ten eerste onmogelijkheid van eeuwige continuiteit van de infinite oorzaken.
Ten tweede de schepping en het bestaan, realiteit.. Ten derde zijn boodschap en de profeten.
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 15 november 2007 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 18:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De vraag wie god gemaakt heeft is onlogisch want God is bepaald = De Eerste die niet gemaakt is.
Wie heeft god gemaakt = wie heeft God die niet gemaakt is, gemaakt? dus de vraag is onlogisch. Het bestaan en alles + realiteit of geloof jij dat deze forum zichzelf gemaakt heeft ? geloof jij dat deze forum uit niets is gemaakt ? hoe oordeel jij? Ik weet dat ze profeten zijn met de boodschappen en boodschap die verkondigd hebben = geloof in de Enige. Waarom zou jij en jou soort geloven en zij niet? op welke basis ? wat heb jij en wat hebben jou soort die profeetschap ontkennen ? Weergelegd, weergelegd, .. geen bewijs en geen principes en blijf maar lekker ontkennen en beweren en in/uitschakelen tussen onzin van weten en geloven want jij hebt er geen 1 bewijs noch een aanwijzing ==> gewoon NIKS maar ik respecteer jou geloof hoor! Jij bent vrij om te geloven wat jij wilt! Voor mij is het bestaan van Allah een Weet voor andere is het een vraag. Punt aan de lijn. Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 15 november 2007 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Met nog andere woorden: u zegt zo maar wat. Ik zeg: vermits ik het niet weet, hou ik mijn mond over God en zijn oorsprong. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geloven dat men iets weet wil nog niet zeggen d�*t men het echt weet. Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 18:24. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Eigenlijk een heel simpel betoog: niet-gelovigen zijn intelligent en gelovigen zijn dat niet. Ik meende nochtans dat de realiteit ietjes ingewikkelder in mekaar zat... Maar sommigen hebben nu eenmaal simpele en ongenuanceerde levensadagiums nodig. Misschien als substituut voor God? Desgevallend kies ik toch liever voor God hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister
|
![]() Dat houdt dan wel in dat die mensen een groot stuk van hun leven dat geloof gekoesterd hebben. Of dacht je gauw even de laatste vijf minuutjes van je leven nog even gelovig te worden om er "houvast aan te hebben"? Zou dat écht werken, dacht je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met 'houwvast' bedoel ik dat een priester aan het sterfbed van een gelovige rustgevend kan werken en 'goed' is voor de stervende. Absoluut. Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik weet het wel of ik geloof het , voor mij is er geen verschill!
Voor mij is dat een weet en voor u een vraag mischien. Voor mij God moet God zijn, de Eerste de Enige de Eeuwige die niet geschappen is anders is hij geen God. Mvg Yahya
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() [quote=Fikr_El7or;3074854]Ik weet het wel of ik geloof het , voor mij is er geen verschill!
Voor mij is dat een weet en voor u een vraag mischien. Citaat:
Uw gezegde dat het voor u geen verschil uitmaakt is het verschil tussen u en mij. Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zitten hier een aantal forumleden die zich als gelovig profileren, de één als behoudend christen, de ander als minder behoudend, nog een ander als "boeddhistisch-christen", en nog een ander als een strenge moslim, en weer een andere als minder strenge moslim. De één al wat sterker geëngageerd bovendien dan de ander. Maar dat zijn allemaal "speciale gevallen" volgens jou die geen representatief staal vormen van het "overgrote deel van de mensheid"? Want dat zijn uiteraard allemaal kiekens zonder kop die blind hun god en zijn voorschriften achternahollen. Prachtige analyse van de mensheid, Esperanza. Mag dit forum ook weten hoe je tot deze bijzonder indringende en genuanceerde analyse bent gekomen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wiens onderschrift was dat ook alweer? Ach ja... dat moét wel van een gelovig forumlid komen hé... Want als niet-gelovige is het gewoon onmogelijk jezelf voor intelligenter te (pogen) laten doorgaan dan de rest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of Cicero gelovig was? Ik weet het niet echt. Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op iemand die zich nooit iets aan God of gebod heeft laten gelegen zou ik in zijn laatste uur toch niet zomaar een priester loslaten hoor. Zou zulks juist niet bijzonder opdringerig zijn (vanwege gelovigen dan)? Tenzij de stervende er expliciet om vraagt zou ik - nochtans zélf gelovig - ervoor pleiten om elke verwijzing naar religie daar achterwege te laten, en de stervende zijn waardigheid als niet-gelovige laten behouden. Vreemd dat jij die fijngevoeligheid kennelijk niet kan opbrengen. Of... eigenlijk verbaast me dat niet eens van je... En kom nu niet zeveren dat deze fijngevoeligheid niet "typisch" katholiek (of welk etiket dan ook) zou zijn. Pastorale werkers in ziekenhuizen, waar regelmatig mensen in stervensnood verkeren, maken er vandaag de dag wel degelijk een prioriteit van eerst uit te vissen of de stervende wel echt vatbaar is voor religieuze "bemoeienis". Indien niet, dan wordt zo iemand in zijn waarde gelaten en doet het geloof van de pastorale werker weinig ter zake in het verdere verloop van de stervensbegeleiding. Praat maar eens met die mannen en vrouwen, die wéten verdorie tenminste waarover ze het hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Banneling
|
![]() [quote=ElFlamencoLoco;3074906]Je bent aandoenlijk naïef.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 20:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister
|
![]() Inderdaad. Maar dat betekent hoegenaamd niet dat dit (vandaag nog) de norm is bij gelovige stervensbegeleiders.
Citaat:
"Theoretisch pleidooi"? Komaan zeg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij is God de Eeerste, de Enoge die niet geschappen is want als hij ook geschappen is dan is hij geen god. ![]() groetjes
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |