![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#122 |
Parlementslid
|
![]() Hoezo? We zijn toch allemaal Belgen? Waarom maakt het uit welke taal ze spreken in de rand? Normaal zou het geen zier uitmaken dat ze zich bedienen van de bestuurstaal om er te wonen. Ik begrijp dan ook niet goed waarom ze wegtrekken. Als Franstalige inwijkeling zou je toch individueel tweetalig moeten zijn en dan maakt het niet uit.
|
![]() |
![]() |
#123 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
YES! dus ![]()
![]() |
#125 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat hier veel gezaagd wordt op taal en vormgeving, en jij net een opmerking had gekregen. Een forum moet open staan ook voor diegenen die NIET een serieuze zin aan elkaar kunnen breiën, laat staan losse opmerkingen of typo's maakt. Ik ken mensen die NIET dom zijn, en zelfs niet kunnen schrijven...
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gewoon een taal die op wereldvlak veel minder verbreid is: tel zelf maar na. |
|
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() Laten we dan ineens nationaal overschakelen op het Engels, ok? Veel internationaler en niet krimpend zoals het Frans, dat als internationale taal dagelijks terrein verliest.
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het argument natuurlijk van de Franstaligen, maar ik zie niet in waarom dat argument hier valabel is?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister
|
![]() fout
Laatst gewijzigd door Miguelito : 23 november 2007 om 14:10. |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Als franstalige moet je geen andere talen kennen, want in belgique bestaat er toch, volgens de franstaligen, vrijheid van het gebruik van talen. Lees: Ik wil in het frans bedient worden!
Laatst gewijzigd door Miguelito : 23 november 2007 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
#131 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() verder ben ik niet beschaamd te zeggen dat m'n schrijfvaardigheid in het frans niet opperbest is. Ik spreek de taal nogtans vloeiend/natuurlijk... Natuurlijk moet je daar voor open staan op een forum maar zoals wel meer wou zwartengeel hier gewoon even z'n gal uitspuwen (een slechte gewoonte van sommigen hier)...
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaja, draai maar rond de pot jongen. Zie je nu echt niet dat ik geen kritiek geef op zijn slecht Frans, maar op het feit dat hij drie kwartier later ineens vlekkeloos Nederlands schrijft? En dat we hier dus met een nepprofiel te maken hebben? Weet je, ik begin me stilaan echt af te vragen of jouw eigen kennis van het Nederlands ook wel zo goed is als je van jezelf denkt, aangezien het voor jou blijkbaar onmogelijk is om bepaalde gevoelsuitdrukkingen in een zin te ontdekken. |
|
![]() |
![]() |
#133 | ||
|
![]() Citaat:
Wat voor een nepprofiel? Van wie? En waar is dat nederlands slecht drie kwartier ervoor? En begin nu niet over "zinsconstructies" e.d.
![]() |
![]() |
#134 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() En drie kwartier later schrijft hij dit: Citaat:
Hou jij je opzettelijk van de domme, of wat? Leer lezen, man! |
|||
![]() |
![]() |
#135 |
Burgemeester
|
![]() zeg, ik dacht dat het hier ging over de vaststelling dat de franstaligen de Rand verlaten ? al wat ik hier lees is naast de kwestie.
dus geloven jullie dat nu echt ? dient enkel om ons ocharme ochgere te laten zeggen, en sommige vlamingen zullen dat natuurlijk geloven, precies of op 5 maanden tijd is er een massa franstaligen vertrokken, ik wou dat het waar was, maar het spreekwoord zegt nog altijd, "eerst zien endan geloven" |
![]() |
![]() |
#136 | ||||
|
![]() de moet dat zijn
![]() ![]() Citaat:
![]() Of betwist je dat net zoals daarnet dat... ![]() foutloos ja...foutloos ![]() Citaat:
![]() Ge zit te zijken op een typfout van enen; heb je dat wel door? Dat je om je gelijk te halen heer zwaar rond jou aan het kloppen zijt is een bijzaak uiteraard... Citaat:
largo_w
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lees nog eens GOED na aub ![]() "in HET zuiden" bvb ![]()
![]() |
#138 | |
|
![]() uiteraard niet
![]() Wat er wel is is dat er onzekerheid heerst rond die regio. Onzekerheid en onstabiliteit zijn zaken die de economie afremmen. Dat is het enige wat je merkt... Minder mensen die nog willen kopen daar!
![]() |
![]() |
#139 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 23 november 2007 om 16:22. |
|||
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() ik heb dat gevoel ook...
Ok 3 typfouten "trouwnes"=trouwens en "ogeblik"=ogenblik en "vlaamstaigen"= vlaamstaligen verder zie ik geen fouten; jij? die komma moet weg uiteraard ![]() ja dus...
Laatst gewijzigd door largo_w : 23 november 2007 om 16:27. |
|
![]() |