![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Van de antidiscriminatiewetgeving valt er op het terrein weinig te merken | |||
Inderdaad |
![]() ![]() ![]() |
10 | 38,46% |
Niet mee eens |
![]() ![]() ![]() |
9 | 34,62% |
Juist, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 15,38% |
Niet mee eens, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,69% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Er zijn ook wel niet moslims en niet joden die besneden zijn. Al degenen die een phymosis hadden als ze klein waren. En in de USA worden bijna alle mannelijke baby's automatisch besneden, uit hygiënische overwegingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelfs Mitgard als Asatru gelooft niet letterlijk in de Edda, hij wil gewoon louter Germaanse traditie leren kennen en filosofisch naleven, althans, dat neem ik van hem aan. Echter, veel echte christenen, joden en voor�*l moslims geloven in hun heilig boek alsof het de waarheid is. Jan Leyers zei in zijn reis tegen een imam op de vraag "wat is uw religie" als antwoord: "katholiek christen". Nu bleek uit zijn interview in Humo dat hij buiten de camera ook met atheïstische Arabieren uit moslimlanden heeft gesproken, maar dat ze uit vrees voor hun leven zich als moslim voordoen (afvalligheid van de islam wordt met de dood bestraft, zoals we weten). Hij heeft er ook herhaalde malen aangegeven dat godsdienst geen letterlijke rol in zijn geest speelt. Nu valt Jan Leyers duidelijk onder de noemer agnost of atheïst, want mij maak je niet wijs dat hij letterlijk in het Nieuwe Testament gelooft! Hij loog gewoon door te zeggen "ik ben christen" en ik kan me perfect inbeelden dat ik dat ook zou doen. Ik kan me nl. niet voorstellen dat ik in met een cameraploeg een Egyptische/Saudische imam in zijn moskee interview, geniet van zijn gastvrijheid en hem botweg zou zeggen "ik ben atheïst". Hij zou me zeker als een groter zondaar beschouwen dan een christen (die tenminste godsvruchtig is).
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 november 2007 om 01:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mitgard is volgens mij géén asatruer. Als snotaap heeft hij zich daar een beetje in geïnterresseerd, zoals in het extreem rechts gedachtengoed. Maar verder gaat dat niet ( mijn bescheiden mening). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebt u ervaring met beide? Want ik niet. Ik had het trouwens niet over plezier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Mijn jongste zoon was twee keer het slachtoffer van afpersing met geweld. Bij hem is het idee ontstaan dat Turkse jongeren nooit geleerd werd om alle mensen ook als mensen te behandelen. Geen enkele opvoeder heeft zoveel zeggenschap dat hij dit idee kan neutraliseren. Geen enkele opvoeder, de school niet, de ouders niet, kunnen hem inzichten aanreiken die hem er toe aanzetten om onbevangen naar Turkse jongeren te kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Partijlid
|
![]() Ik stam uit een arbeiderswijk, zeg maar de voorloper en het equivalent van wat heden een concentratiebuurt is. 40 jaar geleden werd in de school aldaar niet gegrossierd met verzekeringspolissen die leerkrachten indekken tegen geweld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt de islamitische naamgeving ? Is helemaal geen referentie meer. Kompleet achterhaald, zelfs binnen onze arbeidsmarkt. De tijd dat er in iedere familie een Jan, Pier, Pol, Maria en Martine te vinden is, is voorbij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik onderschat de concentratiescholen niet Oswald. Maar er is in de eerste plaats een mentaliteitswijziging bij de jongeren, in het algemeen. Of bedoel je dat alle ellende te wijten is aan migratie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Burgemeester
|
![]() Als jij als Piet een islamiet wilt worden, dan MOET je je naam veranderen! Zonder een islamitische naam behoor je niet tot de islamitische geloofsgemeenschap!
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondertussen kan je die allahtone racisten die onze gevangenissen bevolken ten gevolge van de misdaden die ze hoofdzakelijk gepleegd hebben op autochtonen (racistische misdaden dus), gaan entertainen met je gezwets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() is Snoopy nu levenslang gebannen?
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet je dan ook een islamitische naam hebben om te kunnen worden bekeerd ? Serieus blijven hé.
|
![]() |
![]() |