Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Van de antidiscriminatiewetgeving valt er op het terrein weinig te merken
Inderdaad 10 38,46%
Niet mee eens 9 34,62%
Juist, maar ... 4 15,38%
Niet mee eens, maar ... 2 7,69%
Geen idee 1 3,85%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2007, 00:41   #121
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Moslims moeten niet gedoopt worden he! Ze zullen toch ook wel een soort van bewijs hebben dat ze moslim zijn? Bij de mannen is dit het ontbreken van een stukje penis en bij de vrouwen eum... een hoofddoek.
Er zijn ook wel niet moslims en niet joden die besneden zijn. Al degenen die een phymosis hadden als ze klein waren. En in de USA worden bijna alle mannelijke baby's automatisch besneden, uit hygiënische overwegingen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 01:52   #122
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
wat met iemand die openlijk zegt dat hij heiden is?
Niemand is vandaag de dag nog gelovig heiden, tenzij we naar Oost-Aziatische culturen trekken zoals de Japanse met hun Shintoïsme (al is betwijfel ik dat Japanners er letterlijk in geloven; het is eerder traditioneel). Niet-westerse boedhisten zijn een andere zaak, zij geloven wel echt in hun (atheïstische, maar niet minder magische) religie.
Zelfs Mitgard als Asatru gelooft niet letterlijk in de Edda, hij wil gewoon louter Germaanse traditie leren kennen en filosofisch naleven, althans, dat neem ik van hem aan.

Echter, veel echte christenen, joden en voor�*l moslims geloven in hun heilig boek alsof het de waarheid is. Jan Leyers zei in zijn reis tegen een imam op de vraag "wat is uw religie" als antwoord: "katholiek christen".
Nu bleek uit zijn interview in Humo dat hij buiten de camera ook met atheïstische Arabieren uit moslimlanden heeft gesproken, maar dat ze uit vrees voor hun leven zich als moslim voordoen (afvalligheid van de islam wordt met de dood bestraft, zoals we weten). Hij heeft er ook herhaalde malen aangegeven dat godsdienst geen letterlijke rol in zijn geest speelt.

Nu valt Jan Leyers duidelijk onder de noemer agnost of atheïst, want mij maak je niet wijs dat hij letterlijk in het Nieuwe Testament gelooft! Hij loog gewoon door te zeggen "ik ben christen" en ik kan me perfect inbeelden dat ik dat ook zou doen. Ik kan me nl. niet voorstellen dat ik in met een cameraploeg een Egyptische/Saudische imam in zijn moskee interview, geniet van zijn gastvrijheid en hem botweg zou zeggen "ik ben atheïst". Hij zou me zeker als een groter zondaar beschouwen dan een christen (die tenminste godsvruchtig is).

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 november 2007 om 01:59.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 05:59   #123
Wolf
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Er zijn ook wel niet moslims en niet joden die besneden zijn. Al degenen die een phymosis hadden als ze klein waren. En in de USA worden bijna alle mannelijke baby's automatisch besneden, uit hygiënische overwegingen.
Het is reeds lang geleden 'bewezen' dat besneden mannen MEER risico's lopen om allerlei ziektes te krijgen. Om nog maar te zwijgen van de VERMINDERDE gevoeligheid in de eikel, met als resultaat: minder goeie sex. Mannen die ervaring hebben met beide (sex met en zonder) laten dat velletje vaak herstellen met behulp van plastische chirurgie. De ervaring is stukken minder.
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 12:19   #124
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Niemand is vandaag de dag nog gelovig heiden, tenzij we naar Oost-Aziatische culturen trekken zoals de Japanse met hun Shintoïsme (al is betwijfel ik dat Japanners er letterlijk in geloven; het is eerder traditioneel). Niet-westerse boedhisten zijn een andere zaak, zij geloven wel echt in hun (atheïstische, maar niet minder magische) religie.
Zelfs Mitgard als Asatru gelooft niet letterlijk in de Edda, hij wil gewoon louter Germaanse traditie leren kennen en filosofisch naleven, althans, dat neem ik van hem aan.

Echter, veel echte christenen, joden en voor�*l moslims geloven in hun heilig boek alsof het de waarheid is. Jan Leyers zei in zijn reis tegen een imam op de vraag "wat is uw religie" als antwoord: "katholiek christen".
Nu bleek uit zijn interview in Humo dat hij buiten de camera ook met atheïstische Arabieren uit moslimlanden heeft gesproken, maar dat ze uit vrees voor hun leven zich als moslim voordoen (afvalligheid van de islam wordt met de dood bestraft, zoals we weten). Hij heeft er ook herhaalde malen aangegeven dat godsdienst geen letterlijke rol in zijn geest speelt.

Nu valt Jan Leyers duidelijk onder de noemer agnost of atheïst, want mij maak je niet wijs dat hij letterlijk in het Nieuwe Testament gelooft! Hij loog gewoon door te zeggen "ik ben christen" en ik kan me perfect inbeelden dat ik dat ook zou doen. Ik kan me nl. niet voorstellen dat ik in met een cameraploeg een Egyptische/Saudische imam in zijn moskee interview, geniet van zijn gastvrijheid en hem botweg zou zeggen "ik ben atheïst". Hij zou me zeker als een groter zondaar beschouwen dan een christen (die tenminste godsvruchtig is).
Er zijn meer asatruers als u denkt. Kijk gewoon op internet.Het loopt over van zulke verenigingen & groepen. Hier een link: "Heathens against hate". Dat zijn de anti-racistische. Maar zelf geven ze links naar extremistische asatru groepen. Van beide strekkingen zijn er honderden over de hele wereld.
Mitgard is volgens mij géén asatruer. Als snotaap heeft hij zich daar een beetje in geïnterresseerd, zoals in het extreem rechts gedachtengoed. Maar verder gaat dat niet ( mijn bescheiden mening).
Oud 25 november 2007, 12:21   #125
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Het is reeds lang geleden 'bewezen' dat besneden mannen MEER risico's lopen om allerlei ziektes te krijgen. Om nog maar te zwijgen van de VERMINDERDE gevoeligheid in de eikel, met als resultaat: minder goeie sex. Mannen die ervaring hebben met beide (sex met en zonder) laten dat velletje vaak herstellen met behulp van plastische chirurgie. De ervaring is stukken minder.

Hebt u ervaring met beide? Want ik niet. Ik had het trouwens niet over plezier.
Oud 25 november 2007, 12:56   #126
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat is het probleem indien je je kinderen overtuigt alle mensen ook als mensen te behandelen ?
Door het probleem van de falende opvoeding bij de autochtonen leggen, maakt men een veilige omweg rond de oorzaak van racisme.

Mijn jongste zoon was twee keer het slachtoffer van afpersing met geweld. Bij hem is het idee ontstaan dat Turkse jongeren nooit geleerd werd om alle mensen ook als mensen te behandelen.

Geen enkele opvoeder heeft zoveel zeggenschap dat hij dit idee kan neutraliseren. Geen enkele opvoeder, de school niet, de ouders niet, kunnen hem inzichten aanreiken die hem er toe aanzetten om onbevangen naar Turkse jongeren te kijken.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 13:13   #127
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Tja, het moet ergens vandaan komen. Kinderen worden niet uit zichzelf racist. Op school wordt hen dat niet ingeprent. Dan kan het alleen nog van de ouders komen. Misschien moet het overbrengen van een racistisch ideeëngoed op de kinderen strafbaar gesteld worden. Een fikse boete om te beginnen en als dat niet voldoende blijkt ontzetting uit de ouderlijke macht.
Zoals ik al zei: mijn jongste zoon was twee keer het slachtoffer van afpersing van geweld. Als opvoeder (ouder, school, sportclub ..) kun je onmogelijk ongedaan maken wat hem overkwam. De weerslag van het geweld hij onderging op zijn notie van het begrip “Turkse jongere” is niet van die aard dat een opvoeder het uit zijn hoofd kan praten. En toch ben je zinnens om de opvoeders verantwoordelijk te stellen voor de denkbeelden die bij mijn zoon ontstonden door het geweld dat hij onderging. Bovendien heb je een sanctie in gedachten voor de falende (nu ja) opvoeders. En wat heb je in gedachten voor de ouders van de betrokken Turkse jongeren?
Oud 25 november 2007, 13:36   #128
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Niet anders dan binnen onze vrome katholieke gezinnen van 40 jaar geleden.
Ik stam uit een arbeiderswijk, zeg maar de voorloper en het equivalent van wat heden een concentratiebuurt is. 40 jaar geleden werd in de school aldaar niet gegrossierd met verzekeringspolissen die leerkrachten indekken tegen geweld.
Oud 25 november 2007, 15:38   #129
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er staat nog een bericht onder gepost ook...
Je bedoelt de islamitische naamgeving ? Is helemaal geen referentie meer. Kompleet achterhaald, zelfs binnen onze arbeidsmarkt. De tijd dat er in iedere familie een Jan, Pier, Pol, Maria en Martine te vinden is, is voorbij.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 15:44   #130
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Ik stam uit een arbeiderswijk, zeg maar de voorloper en het equivalent van wat heden een concentratiebuurt is. 40 jaar geleden werd in de school aldaar niet gegrossierd met verzekeringspolissen die leerkrachten indekken tegen geweld.
De Nederlandse scholieren kwamen vrijdag op straat, en hebben er nogal wat amok gemaakt. 1040 lesuren per jaar blijkt iets te veel te zijn naar hun goesting.

Ik onderschat de concentratiescholen niet Oswald. Maar er is in de eerste plaats een mentaliteitswijziging bij de jongeren, in het algemeen.

Of bedoel je dat alle ellende te wijten is aan migratie ?
Oud 25 november 2007, 17:02   #131
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
wat met iemand die openlijk zegt dat hij heiden is?
oppassen voor steenslag of vallende stenen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 17:24   #132
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
HVT is een schoolvoorbeeld van tot wat een racistisch milieu kan leiden...
HVT is en was die éne uitzondering... Belgen zijn dagelijks slachtoffers van crimineel milieu... en niet van Vlamingen of Walen of Brusselaars
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 25 november 2007, 17:29   #133
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Tja, het moet ergens vandaan komen. Kinderen worden niet uit zichzelf racist. Op school wordt hen dat niet ingeprent. Dan kan het alleen nog van de ouders komen. Misschien moet het overbrengen van een racistisch ideeëngoed op de kinderen strafbaar gesteld worden. Een fikse boete om te beginnen en als dat niet voldoende blijkt ontzetting uit de ouderlijke macht.
neen, kinderen worden slachtoffers van pesterijen en afpersingen, slagen en verwondingen, vechtpartijen, voor geld, voor eten of snoep, voor gsm of mp3... daar worden ze racisten ! Niet wanneer ze onderling spelen en goed overeenkomen en multikultureel samenleven !
Oud 25 november 2007, 17:34   #134
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die vergelijking gaat meer dan op. Meer nog, de tweede en derde generatie Marokkaanse vrouwen in Vlaanderen zijn geëmincipeerder dan de Vlaamse katholiek vrouwen van een goei 40 jaar geleden.
Oud 25 november 2007, 17:34   #135
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Je bedoelt de islamitische naamgeving ? Is helemaal geen referentie meer. Kompleet achterhaald, zelfs binnen onze arbeidsmarkt. De tijd dat er in iedere familie een Jan, Pier, Pol, Maria en Martine te vinden is, is voorbij.
Als jij als Piet een islamiet wilt worden, dan MOET je je naam veranderen! Zonder een islamitische naam behoor je niet tot de islamitische geloofsgemeenschap!
Oud 25 november 2007, 17:37   #136
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij als Piet een islamiet wilt worden, dan MOET je je naam veranderen! Zonder een islamitische naam behoor je niet tot de islamitische geloofsgemeenschap!
de doctrine...
Oud 25 november 2007, 17:54   #137
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
HVT is een schoolvoorbeeld van tot wat een racistisch milieu kan leiden...
De dag dat in onze gevangenissen proprortioneel even veel blokkers zitten als allahtone cirminelen, mag je dat nog eens komen zeggen Filosoof.

Ondertussen kan je die allahtone racisten die onze gevangenissen bevolken ten gevolge van de misdaden die ze hoofdzakelijk gepleegd hebben op autochtonen (racistische misdaden dus), gaan entertainen met je gezwets.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 18:17   #138
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

is Snoopy nu levenslang gebannen?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 18:28   #139
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
is Snoopy nu levenslang gebannen?
Gebeurt dat zo veel? Mensen levenslang bannen?
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 18:30   #140
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet je dan ook een islamitische naam hebben om te kunnen worden bekeerd ? Serieus blijven hé.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be