Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2007, 16:53   #121
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Dat politievoertuig ziet er mij anders wel zwaar toegetakeld uit. Als we de these van een ongeval verwerpen dan hebben die agenten anders wel serieus met hun leven gespeeld.

Al iets bekend over wie de eigenaar is van die moto? Hoe oud moet je eigenlijk zijn in Frankrijk om een moto te mogen besturen?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 17:00   #122
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat politievoertuig ziet er mij anders wel zwaar toegetakeld uit. Als we de these van een ongeval verwerpen dan hebben die agenten anders wel serieus met hun leven gespeeld.

Al iets bekend over wie de eigenaar is van die moto? Hoe oud moet je eigenlijk zijn in Frankrijk om een moto te mogen besturen?
De leeftijd om een moto te mogen besturen hangt in FR af vh model:
18 voor een "normale" moto cylinderinhoud>49cc , vroeger 14 voor een 25kmh en 16 voor een 40kmh, maar ik meen dat er iets veranderde (te verifiëren)

Ik las dat de twee slachtoffers resp. 15 en 16 waren

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 17:30.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 17:09   #123
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het word tijd dat ze eens een stoere metalsong maken tegen die bruine apen!
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 17:09   #124
filosoof
Banneling

Standaard

20 Minutes heeft dat nieuws ook:

http://www.20minutes.fr/article/1975...ers-le-Bel.php
Le Nouvel Observateur eveneens:
http://tempsreel.nouvelobs.com/actua...ons_de_li.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nouvel Observateur
Information judiciaire et enquête préliminaire
Le parquet de Pontoise a confirmé mercredi l'ouverture d'une information judiciaire contre X pour homicides involontaires après le drame de Villiers-le-Bel.
On annonçait de même source l'ouverture d'une enquête préliminaire pour tentative d'homicide sur deux policiers, le commissaire de Sarcelles et son adjoint, frappés par des émeutiers le même jour peu après le drame. La Sûreté départementale a été saisie.
Par ailleurs, a-t-on ajouté, une autre enquête préliminaire a été ouverte pour les mêmes chefs concernant les policiers blessés par des tirs de plomb lors des heurts de lundi soir. La PJ de Versailles a été chargée de l'enquête.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 17:19.
Oud 28 november 2007, 17:47   #125
filosoof
Banneling

Standaard

Het artikel in Le Monde:
http://www.lemonde.fr/web/article/0,...-982356,0.html

Eens kijken wat Le Figaro schrijft....
http://www.lefigaro.fr/actualites/20...le-trouble.php

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 17:49.
Oud 28 november 2007, 19:14   #126
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 19:45   #127
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Wat maakt het nu uit of die twee jongeren schuldig zijn of niet? Waar het hem om gaat, is dat een meute woeste vreemdelingen de boel flink op stelten zet, bibliotheken, auto's en scholen in de fik steekt, buurten terroriseert, met scherp op de politie schiet, kortom, zich gedraagt als een bende wilde apen. Normale mensen doen dat niet, wie er ook onterecht mag doodgereden zijn. Of moeten wij Vlamingen soms net hetzelfde doen bij elk auto-ongeluk dat door de politie veroorzaakt zou kunnen zijn?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 19:46   #128
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik weet iets wat zou helpen: een hoofddoekenverbod!
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 19:58   #129
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik weet iets wat zou helpen: een hoofddoekenverbod!
en een verbod om minderjarigen een educatieve tik te geven, uiteraard.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 20:57   #130
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
en een verbod om minderjarigen een educatieve tik te geven, uiteraard.
Ik vermoed dat een aantal van die relmakers juist zo zijn tgv een teveel aan "educatieve tikken"
Oud 28 november 2007, 20:59   #131
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dan valt er hier ook wat te beleven.
Maar daar houd u niet van zeker? Liever voetbal met een frisse pint.
Tot het uw ruiten zijn die ingeslagen worden, tot het uw auto is die je afgebrand terugvind, tot het UW probleem wordt. Maar ik hou je niet tegen : als je reikhalzend wilt uitkijken naar hordes allochtonen, doe gerust
Oud 28 november 2007, 21:13   #132
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er is gewoon geen vergelijking mogelijk tussen het levensperspectief van wie jij "eigen jongeren" noemt en dat van de jongeren in de Franse "cités".
Ik ben daar nog niet zo zeker van. Statistieken en studies tonen aan dat de (kans)armoede in ons drastisch toeneemt. Daarnaast blijken autochtone kinderen uit marginale milieus evengoed met een achterstand op school te beginnen en halen ze deze minder snel en goed in dan gemotiveerde migrantenkinderen, omdat ze simpelweg minder aandacht aan hun problemen gegeven wordt. Men duwt deze jongeren systematisch achteruit en in extreme kringen.

Citaat:
een beeld van een Belgische waar het VB op hamert en zijn kiespropaganda mee voert is absoluut niet vergelijkbaar met de zéér rëele wanhoop daar.(en dat weet jij ook wel) Vergeet niet dat ganse generaties hier geboren werden en geen andere kant opkunnen dan hier, alle simplistische wensdromen over charters en deportaties van blokkers, "identitaires"en FN ten spijt.
Sorry, maar mijn buurt begint een even groot dal van wanhoop te worden als die banlieus. Ik woon ook in een buurt met ganse generaties hier geboren en ze spreken nog steeds abomenabel Nederlands, hangen hele dagen op straat rond, zijn niet gemotiveerd en schrikken dan dat ze nergens geliefd zijn.
De wanhoop in mijn ghetto is niet te onderschatten, zowel bij auto- als bij allochtonen. Hier vind men onder de autochtonen massa's drugsverslaafden, die ook voor overlast zorgen, omdat ze met zichzelf geen weg meer weten. Veel van hen zien de migranten hun kansen afpakken en hoe zou je dan zelf zijn. Zou jij het leuk vinden dat je telkens achteruit gestoken wordt voor ongemotiveerd krapuul?
Deze jongeren deporteren zal niets uithalen. Ik wens geen enkel land een karrevracht krapuul toe. Onze lakse regeringen hebben deze rondhangcriminelen gecreëerd door er teveel eieren onder te leggen. Dat moet dringend gedaan zijn. Een Belg die niet wil werken, wordt door de RVA geschorst. Een allochtoon die niet wil werken, kan een triestig discriminatieverhaal opdiepen en steun trekken van 2 OCMW's tegelijk.

Sorry, maar ik ben die kutjongeren meer dan beu. Als ze geen verantwoordelijkheid kunnen opnemen in onze samenleving, moeten ze er uit. Zo simpel is het. Alles verpesten voor iedereen en onze eigen jeugd tot nazi's kneden lost inderdaad niets op. In mijn ogen zou al een deel van het probleem opgelost zijn, door politie en leger met scherp op dat krapuul te laten schieten. Dat is dan al een deel opgeruimd en dan kunnen hun kansen gegeven worden aan de jongeren die het wel verdienen.

Ik weet dat ik scherp klink, maar ik zie geen vredelievende oplossing meer, daar is teveel kwaad voor geschied. Dat racaille mag de straat niet overnemen, voor de veiligheid van iedereen. Het gaat hier niet over mensen, maar over zielloze monsters zonder geweten die door geen enkel zinnig mens zullen gemist worden. En hierbij spreek ik zowel over messentrekkende allochtonen als criminele autochtonen.
Oud 28 november 2007, 21:24   #133
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat maakt het nu uit of die twee jongeren schuldig zijn of niet? Waar het hem om gaat, is dat een meute woeste vreemdelingen de boel flink op stelten zet, bibliotheken, auto's en scholen in de fik steekt, buurten terroriseert, met scherp op de politie schiet, kortom, zich gedraagt als een bende wilde apen. Normale mensen doen dat niet, wie er ook onterecht mag doodgereden zijn. Of moeten wij Vlamingen soms net hetzelfde doen bij elk auto-ongeluk dat door de politie veroorzaakt zou kunnen zijn?
idd, d�*�*r draait het om, zo simpel kan het leven soms zijn !!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 21:27   #134
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik ben daar nog niet zo zeker van. Statistieken en studies tonen aan dat de (kans)armoede in ons drastisch toeneemt. Daarnaast blijken autochtone kinderen uit marginale milieus evengoed met een achterstand op school te beginnen en halen ze deze minder snel en goed in dan gemotiveerde migrantenkinderen, omdat ze simpelweg minder aandacht aan hun problemen gegeven wordt. Men duwt deze jongeren systematisch achteruit en in extreme kringen.

Sorry, maar mijn buurt begint een even groot dal van wanhoop te worden als die banlieus. Ik woon ook in een buurt met ganse generaties hier geboren en ze spreken nog steeds abomenabel Nederlands, hangen hele dagen op straat rond, zijn niet gemotiveerd en schrikken dan dat ze nergens geliefd zijn.
De wanhoop in mijn ghetto is niet te onderschatten, zowel bij auto- als bij allochtonen. Hier vind men onder de autochtonen massa's drugsverslaafden, die ook voor overlast zorgen, omdat ze met zichzelf geen weg meer weten. Veel van hen zien de migranten hun kansen afpakken en hoe zou je dan zelf zijn. Zou jij het leuk vinden dat je telkens achteruit gestoken wordt voor ongemotiveerd krapuul?
Deze jongeren deporteren zal niets uithalen. Ik wens geen enkel land een karrevracht krapuul toe. Onze lakse regeringen hebben deze rondhangcriminelen gecreëerd door er teveel eieren onder te leggen. Dat moet dringend gedaan zijn. Een Belg die niet wil werken, wordt door de RVA geschorst. Een allochtoon die niet wil werken, kan een triestig discriminatieverhaal opdiepen en steun trekken van 2 OCMW's tegelijk.

Sorry, maar ik ben die kutjongeren meer dan beu. Als ze geen verantwoordelijkheid kunnen opnemen in onze samenleving, moeten ze er uit. Zo simpel is het. Alles verpesten voor iedereen en onze eigen jeugd tot nazi's kneden lost inderdaad niets op. In mijn ogen zou al een deel van het probleem opgelost zijn, door politie en leger met scherp op dat krapuul te laten schieten. Dat is dan al een deel opgeruimd en dan kunnen hun kansen gegeven worden aan de jongeren die het wel verdienen.

Ik weet dat ik scherp klink, maar ik zie geen vredelievende oplossing meer, daar is teveel kwaad voor geschied. Dat racaille mag de straat niet overnemen, voor de veiligheid van iedereen. Het gaat hier niet over mensen, maar over zielloze monsters zonder geweten die door geen enkel zinnig mens zullen gemist worden. En hierbij spreek ik zowel over messentrekkende allochtonen als criminele autochtonen.
voila, dat noem ik ..... het goed zeggen !!!

Oud 28 november 2007, 21:46   #135
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
voila, dat noem ik ..... het goed zeggen !!!
boadicea schrijft ook alsof ze de windhaan op de kerktoren vervangt: enkele dagen geleden schreef ze nog dat het best te doen is in haar buurt en nu lijkt het een hel te zijn.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2007 om 21:47.
Oud 28 november 2007, 21:51   #136
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
boadicea schrijft ook alsof ze de windhaan op de kerktoren vervangt: enkele dagen geleden schreef ze nog dat het best te doen is in haar buurt en nu lijkt het een hel te zijn.
Hoe gaat het trouwens in jouw buurt?

Helpen de allochtonen daar in het bejaardenhuis ?
Oud 28 november 2007, 21:54   #137
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Hoe gaat het trouwens in jouw buurt?

Helpen de allochtonen daar in het bejaardenhuis ?
"allochtonen" genoeg, maar geen bejaardentehuis
Oud 28 november 2007, 21:57   #138
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
"allochtonen" genoeg, maar geen bejaardentehuis
Maar ze zouden wel willen?
Oud 28 november 2007, 22:32   #139
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Maar ze zouden wel willen?
Goede vraag...
Als het op werken aankomt zijn ze er niet graag bij!
Getuige daarvan de Jobday voor allochtonen bij de VDAB...
5.000 huisbezoeken afgelegd,reclame gemaakt,verschillende instanties die samenwerkten en wat bracht het op????
150 van de 5.000 allochtonen kwamen op de werkaanbiedingen van de VDAB af.
Zegt genoeg volgens mij.
Maar onze linkse rakkers zullen wel weer een uitleg hebben denk ik...
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 22:37   #140
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Goede vraag...
Als het op werken aankomt zijn ze er niet graag bij!
Getuige daarvan de Jobday voor allochtonen bij de VDAB...
5.000 huisbezoeken afgelegd,reclame gemaakt,verschillende instanties die samenwerkten en wat bracht het op????
150 van de 5.000 allochtonen kwamen op de werkaanbiedingen van de VDAB af.
Zegt genoeg volgens mij.
Maar onze linkse rakkers zullen wel weer een uitleg hebben denk ik...
idd, geenen vetten zoals ze zeggen.

bewijst anderzijds wel dat nt elke allochtoon lui is, mr wél dat de meeste het wél zijn.

mss voldeden er te veel allochtonen niet aan de gestelde vereisten, nu ja, wat mij betreft is de oplossing simpel ..... idd, buiten met die soort !!!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be