![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan is het 1) wel erg makkelijk, niet... iedere kritiek kan onmiddellijk gesmoord worden wegens 'blind' en elke subjectieve manifestatie staat gelijk met verificatie 2) 'k vraag me eveneens af of het verschil tussen 'ik heb het nog steeds niet waargenomen en de verhalen die ik hoor zijn ook niet al te coherent' en 'pppfff... da's allemaal larie en apekool' dan determinerend is 3) de grote lijn van subjectiviteit tussen de waarnemers onderling bepalen dan ook telkens een geheel andere 'realiteit' met als enige gemeenschappelijke noemer dat het naast de bekende realiteit kan staan hoe wordt er dan verder over gesproken ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en daar naast nog eens halucinerend kunnen werken ? waarom moeten dat onmiddelijk richting esoterische indrukken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
dus als dat eventueel zou kunnen zonder het noodzakelijk waarnemen van die 'entiteiten' ... dan lijken die me gewoon eerder bijverschijnselen vanwege de drug |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Emoties worden veel onderdrukt, maar eens je geen controle meer kan uitoefenen zijn ze het enige wat er toedoen. Je wordt volledig meegesleept in het surreële, je bent er bijna volledig van overtuigd dat alles wat je ziet echt is, en dat in combinatie met verscheidene stoffen die de heropname inhibitoren blokkeren zorgt voor een spectaculaire ervaring.
![]() |
![]() |
#125 |
Burgemeester
|
![]() Ik vergelijk daarom een bijna-dood-ervaring graag met een trip.
Het overgrote merendeel die gebruikt heeft meestal een goede trip, maar je kan ook uitzonderlijk een slechte trip hebben. Die mensen die in hun bijna-dood-ervaring naar de hel gaan, die maken volgens mij gewoon een bad trip mee. Het hangt allemaal af van de gemoedstoestand van waaruit je vertrekt. Heb je een heel slecht geweten, ben je bang, dan is de kans groot dat je een tripje naar de hel maakt.
![]() |
#126 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jammer genoeg ... kan ik daar nogal vrij weinig op zeggen Citaat:
uiteindelijk bestaat de 'gewone reële wereld' ook maar uit slechts dat wat je kan waarnemen... en vaak is het zo dat verschillende mensen dat ook volledig anders ervaren maar toch is er een verschil... we beschikken blijkbaar over een bepaalde 'geest' ( cfr. tijdsgeest ) een bepaalde methodiek van 'handelen' ( tjah tenslotte is dat ook gekleurd ) waar we het met z'n allen over eens zijn en die ons in staat stellen bepaalde zaken in die wereld 'objectief' ( ja zelfs hier moeten quotjes ) te catalogiseren dat heb je niet in die 'andere werkelijkheid' wat niet is kan nog komen natuurlijk.... maar gek genoeg hebben beide steeds naast elkaar blijven bestaan Citaat:
niet dat ik dezelfde soort ervaringen deel of ooit gedeeld heb... misschien moet ik het maar eens terug oppikken waar ik afgehaakt ben ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het kan net ook totaal anders zijn dan een trip omwille dat je wat wegkwijnt ondertussen... ach ja hetzelfde kan je zeggen over overdadig druggebruik Laatst gewijzigd door praha : 21 december 2007 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 22 december 2007 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
steeds van die dromen gehad of is er ergens een aanwijsbare trigger ( tijdstip ) voor ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En voor de rest zijn het eigenlijk gewoon dromen die ik niet al te serieus neem. (Iedereen droomt, hé.) Ik kan ook niet meteen een aanwijsbare trigger voor die 'zwarte geest' bedenken, buiten misschien een periode van verhoogde geilheid (of paringsdrang) in de maand. Het heeft in elk geval iets met seksualiteit te maken, denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
da's dan gelijk die ene ervaring die ik had Citaat:
neem nu zo'n typische droom waarin je bv sterf ( dat is al op zich niet zo evident ) maar dan uiteindelijk weer niet sterf omdat ge wakker wordt ( in je droom dus ) Citaat:
![]() ach wie weet neen ik refereerde eerder ( omdat je toch volgens mijn norm 'vreemd' droomt ) naar een gebeurtenis of punt in de tijd waarop je 'raar' zijt beginnen dromen btw hoe oud ben je ?... als je dat geen vervelende vraag vindt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb net ergens gelezen dat als je zo'n ervaring(en) vaak meemaakt, er een grote kans bestaat dat je erdoor gaat sterven. Sommigen beweren dat je dan ook bezeten kan zijn door die 'demon'. Klopt dit? Ik kan me geen 'speciale' gebeurtenis herinneren die zoiets zou kunnen hebben getriggerd. (Maar ik zal hier wel nogeens diep over nadenken.) De eerste keer dat ik die 'zwarte geest' zag is zo'n 2 jaar geleden, geloof ik. En ik ben nu 22 jaar oud. Doet mijn leeftijd ertoe? Of stelde je deze vraag gewoon om je eigen nieuwsgierigheid te bevredigen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En bekijk ook eens deze link: http://en.wikipedia.org/wiki/Incubus_(demon) Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 23 december 2007 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Burgemeester
|
![]() Kan je van slaapverlamming sterven? Dat weet ik niet, heb er nog niets over gelezen.
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister
|
![]() Bah Uh-Huh, ik ben jaloers. Ik wil ook interessante dromen hebben
![]() Kan je zo'n droom niet lucide proberen maken? Daar bestaan oefeningen voor.
![]() |
#138 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Word jij ook verkracht door een incubus? of komt hij enkel op je zitten?
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|