Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2007, 21:23   #121
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in, de perceptie van zo'n subtiele fenomenen zijn gelinkt met het bewustzijn, ze zitten niet in de materiele sfeer, en daarom is het "gezichtveld" van het bewustzijn dat ze waarneemt zo belangrijk om het te zien. Wat je denkt en mogelijk acht bepaald in grote mate je realiteit, dus alls je het niet mogelijk acht zal je het ook niet zo snel zien.
stel dat dat zo is
dan is het
1) wel erg makkelijk, niet... iedere kritiek kan onmiddellijk gesmoord worden wegens 'blind' en elke subjectieve manifestatie staat gelijk met verificatie
2) 'k vraag me eveneens af of het verschil tussen 'ik heb het nog steeds niet waargenomen en de verhalen die ik hoor zijn ook niet al te coherent' en 'pppfff... da's allemaal larie en apekool' dan determinerend is
3) de grote lijn van subjectiviteit tussen de waarnemers onderling bepalen dan ook telkens een geheel andere 'realiteit' met als enige gemeenschappelijke noemer dat het naast de bekende realiteit kan staan
hoe wordt er dan verder over gesproken ?

Citaat:
Een keer hebben we beiden entiteiten tegengekomen onder paddestoelen. We wisten het niet van elkaar tot achteraf we erover praatten. Onze ervaring liep heel gelijkaardig, maar met verschillende facetten. De entiteiten die we tegenkwamen hadden een ovale kern met stralen errond zoals een zon. We versmelten ermee en ik had het gevoel dat ze behulpzaam waren, ze wilden dingen tonen. Het was alsof wij in hun "gebied" gekomen waren door deze paddestoelen te nemen. Je kon hun identiteit aanvoelen, ik kwam er twee tegen, mijn vriend meerdere. We voelden ons als het ware stijgen en ons van bovenaf benaderen.
ik veronderstel dat ge dezelfde soort paddestoeltjes genuttigd had ?

Citaat:
Ik voelde de eerste entiteit die ik tegenkwam benaderen van boven en het wilde versmelten met me maar ik hield tegen omdat ik het niet geheel vertrouwde, blijkbaar kon ik dat. Het wachte gewoon en toen besliste ik van toch te versmelten en dat gebeurde en het was een warm en krachtig gevoel, het voelde mannelijk aan. Overal om eens heen stroomde iets wat ik alleen kan omschrijven als energie.
Citaat:
Toen kwam er een andere entiteit en die manipuleerde blijkbaar energieën en toonde me drie zwarte bolletjes, iets dat uit mijn onderbewuste kwam. De communicatie was neit met woorden maar met indrukken , de indruk die hij overbracht was dat dat iets was waar ik nog moest aan werken, dingen uit het onderbewuste die je met je meedraagt zoals elk mens dat heeft, iedereen heeft bepaalde onderbewuste angsten, die moetne weggewerkt worden.
Citaat:
Toen we in dat gebied zaten had ik de stelligste indruk dat de materiale zaken daar er niet toe doen. Het doet er niet toe hoeveel geld je hebt of heoveel je bereikt hebt in je leven. Wat daar belangrijk was, was hoe goed je met energïen en emoties (wat energie is) kon omgaan.
Citaat:
Mijn vriend kwam ook entiteiten tegen maar tegen hemzeiden ze andere zaken, hij steeg ook en ze waarschuwden hem op een bepaald moment dat het beter is hij niet verder steeg. Ze zeiden hem dat alles relatief was, het leven zoals wij dat kennen maar ook hun bestaan.
maar wel diezelfde ovalen mannekes ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 21:28   #122
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Ja precies, ik had een gelijkaardig gevoel.
Door de geschiedenis heen hebben mensen onder invloed van allerlei stromingen zoals onder andere het christendom emoties onderdrukt en niet gecultiveerd, een zeker puritanisme zeg maar.
Ik had echter de indruk dat wanneer ik mijn lichaam ontsteeg, dat net die emoties zo belangrijk waren.
Het was net alsof ik aangespoord werd om al mijn remmingen los te laten.
Ik had het gevoel dat entiteiten mij wilden aanzetten om al die opgelegde remmingen los te laten, en vrij te leven met alle emoties die erbij horen.
met alle excuses maar kan je het dan niet gewoon houden bij het feit dat vele drugs gewoon de nodige remmingen wegnemen ?
en daar naast nog eens halucinerend kunnen werken ?

waarom moeten dat onmiddelijk richting esoterische indrukken ?
Oud 21 december 2007, 21:31   #123
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Volgens mij hebben de meeste mensen die remmingen vooral te danken aan het ego (~ arrogantie) en aan een identiteit (bv. te nationalistisch: Vlaming of Belg, te hard vasthoudend aan menselijke dogma's in godsdienst: jodendom, christendom, islam, hindoeïsme, etc.). Deze bieden zekerheid en steun, waardoor het voor velen moeilijk is om ze los te laten.
Citaat:
Maar wanneer je ze zonder problemen los kan laten of (door omstandigheden) gewoonweg niet hebt, kan je bepaalde zaken ook meemaken zonder drugs. Enfin, dat is toch ook mijn ervaring.
awel dat vermoed ik dus ook, al lijkt het me niet simpel... vooral voor een westerse ingesteldheid
dus als dat eventueel zou kunnen zonder het noodzakelijk waarnemen van die 'entiteiten' ... dan lijken die me gewoon eerder bijverschijnselen vanwege de drug
Oud 21 december 2007, 23:30   #124
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
met alle excuses maar kan je het dan niet gewoon houden bij het feit dat vele drugs gewoon de nodige remmingen wegnemen ?
en daar naast nog eens halucinerend kunnen werken ?

waarom moeten dat onmiddelijk richting esoterische indrukken ?
Ja ik ontken dit niet hoor, ik beschrijf gewoon mijn gewaarwording.
Emoties worden veel onderdrukt, maar eens je geen controle meer kan uitoefenen zijn ze het enige wat er toedoen.
Je wordt volledig meegesleept in het surreële, je bent er bijna volledig van overtuigd dat alles wat je ziet echt is, en dat in combinatie met verscheidene stoffen die de heropname inhibitoren blokkeren zorgt voor een spectaculaire ervaring.
Oud 21 december 2007, 23:33   #125
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Ik vergelijk daarom een bijna-dood-ervaring graag met een trip.
Het overgrote merendeel die gebruikt heeft meestal een goede trip, maar je kan ook uitzonderlijk een slechte trip hebben.
Die mensen die in hun bijna-dood-ervaring naar de hel gaan, die maken volgens mij gewoon een bad trip mee.
Het hangt allemaal af van de gemoedstoestand van waaruit je vertrekt.
Heb je een heel slecht geweten, ben je bang, dan is de kans groot dat je een tripje naar de hel maakt.
Oud 21 december 2007, 23:47   #126
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ik ontken dit niet hoor, ik beschrijf gewoon mijn gewaarwording.
dat weet ik wel... en elke ervaring die hier al gegeven is heb ik netjes aandachtig gelezen
jammer genoeg ... kan ik daar nogal vrij weinig op zeggen

Citaat:
Emoties worden veel onderdrukt, maar eens je geen controle meer kan uitoefenen zijn ze het enige wat er toedoen.
klopt.... als je het zo beziet, die werkelijkheid dan ben ik het trouwens volledig met jou ( jullie ) eens
uiteindelijk bestaat de 'gewone reële wereld' ook maar uit slechts dat wat je kan waarnemen... en vaak is het zo dat verschillende mensen dat ook volledig anders ervaren
maar toch is er een verschil... we beschikken blijkbaar over een bepaalde 'geest' ( cfr. tijdsgeest ) een bepaalde methodiek van 'handelen' ( tjah tenslotte is dat ook gekleurd ) waar we het met z'n allen over eens zijn en die ons in staat stellen bepaalde zaken in die wereld 'objectief' ( ja zelfs hier moeten quotjes ) te catalogiseren
dat heb je niet in die 'andere werkelijkheid'
wat niet is kan nog komen natuurlijk.... maar gek genoeg hebben beide steeds naast elkaar blijven bestaan

Citaat:
Je wordt volledig meegesleept in het surreële, je bent er bijna volledig van overtuigd dat alles wat je ziet echt is, en dat in combinatie met verscheidene stoffen die de heropname inhibitoren blokkeren zorgt voor een spectaculaire ervaring.
ik kan het me wel voorstellen hoor... ook al deftig wat gebruikt ( niet erg heavy ) in m'n verleden waardoor ik ook de impressie kreeg... het volstond dus te extrapoleren om precies 'tgeen wat je eerder zei over 'alleen nog een staat van emoties' voor te geest te brengen

niet dat ik dezelfde soort ervaringen deel of ooit gedeeld heb... misschien moet ik het maar eens terug oppikken waar ik afgehaakt ben
Oud 21 december 2007, 23:49   #127
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vergelijk daarom een bijna-dood-ervaring graag met een trip.
Het overgrote merendeel die gebruikt heeft meestal een goede trip, maar je kan ook uitzonderlijk een slechte trip hebben.
Die mensen die in hun bijna-dood-ervaring naar de hel gaan, die maken volgens mij gewoon een bad trip mee.
Het hangt allemaal af van de gemoedstoestand van waaruit je vertrekt.
Heb je een heel slecht geweten, ben je bang, dan is de kans groot dat je een tripje naar de hel maakt.
zo zou ik me dat ook voorstellen... maar wie ben ik ?
het kan net ook totaal anders zijn dan een trip omwille dat je wat wegkwijnt ondertussen...
ach ja hetzelfde kan je zeggen over overdadig druggebruik

Laatst gewijzigd door praha : 21 december 2007 om 23:49.
Oud 22 december 2007, 00:40   #128
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
awel dat vermoed ik dus ook, al lijkt het me niet simpel... vooral voor een westerse ingesteldheid
dus als dat eventueel zou kunnen zonder het noodzakelijk waarnemen van die 'entiteiten' ... dan lijken die me gewoon eerder bijverschijnselen vanwege de drug
Zou kunnen. Ik neem geen drugs maar zie wel 'entiteiten', zij het dan tijdens een soort van halfslaap. Nooit zomaar overdag.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 22 december 2007 om 00:48.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 01:31   #129
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou kunnen. Ik neem geen drugs maar zie wel 'entiteiten', zij het dan tijdens een soort van halfslaap. Nooit zomaar overdag.
je ziet er nogal veel ... heb ik de indruk
steeds van die dromen gehad of is er ergens een aanwijsbare trigger ( tijdstip ) voor ?
Oud 22 december 2007, 02:22   #130
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
je ziet er nogal veel ... heb ik de indruk
steeds van die dromen gehad of is er ergens een aanwijsbare trigger ( tijdstip ) voor ?
De enige 'entiteit' die ik tot nu toe heb gezien is die 'zwarte geest' en hadden die andere (onzichtbare kracht + lelijk manneke) daarmee te maken.

En voor de rest zijn het eigenlijk gewoon dromen die ik niet al te serieus neem. (Iedereen droomt, hé.)

Ik kan ook niet meteen een aanwijsbare trigger voor die 'zwarte geest' bedenken, buiten misschien een periode van verhoogde geilheid (of paringsdrang) in de maand. Het heeft in elk geval iets met seksualiteit te maken, denk ik.
Oud 22 december 2007, 02:36   #131
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige 'entiteit' die ik tot nu toe heb gezien is die 'zwarte geest' en hadden die andere (onzichtbare kracht + lelijk manneke) daarmee te maken.
die je extreem raar tot realiteit zou willen noemen ?
da's dan gelijk die ene ervaring die ik had

Citaat:
En voor de rest zijn het eigenlijk gewoon dromen die ik niet al te serieus neem. (Iedereen droomt, hé.)
uiteraard.... en je relativeert ook voortdurend
neem nu zo'n typische droom waarin je bv sterf ( dat is al op zich niet zo evident ) maar dan uiteindelijk weer niet sterf omdat ge wakker wordt ( in je droom dus )

Citaat:
Ik kan ook niet meteen een aanwijsbare trigger voor die 'zwarte geest' bedenken, buiten misschien een periode van verhoogde geilheid (of paringsdrang) in de maand. Het heeft in elk geval iets met seksualiteit te maken, denk ik.

ach wie weet
neen ik refereerde eerder ( omdat je toch volgens mijn norm 'vreemd' droomt ) naar een gebeurtenis of punt in de tijd waarop je 'raar' zijt beginnen dromen
btw hoe oud ben je ?... als je dat geen vervelende vraag vindt
Oud 23 december 2007, 20:46   #132
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
die je extreem raar tot realiteit zou willen noemen ?
da's dan gelijk die ene ervaring die ik had
Idd. Wat weet je eigenlijk allemaal over die 'incubus' of 'incubi'?

Ik heb net ergens gelezen dat als je zo'n ervaring(en) vaak meemaakt, er een grote kans bestaat dat je erdoor gaat sterven. Sommigen beweren dat je dan ook bezeten kan zijn door die 'demon'. Klopt dit?
Citaat:

ach wie weet
neen ik refereerde eerder ( omdat je toch volgens mijn norm 'vreemd' droomt ) naar een gebeurtenis of punt in de tijd waarop je 'raar' zijt beginnen dromen
btw hoe oud ben je ?... als je dat geen vervelende vraag vindt
Ik kan me geen 'speciale' gebeurtenis herinneren die zoiets zou kunnen hebben getriggerd. (Maar ik zal hier wel nogeens diep over nadenken.) De eerste keer dat ik die 'zwarte geest' zag is zo'n 2 jaar geleden, geloof ik. En ik ben nu 22 jaar oud. Doet mijn leeftijd ertoe? Of stelde je deze vraag gewoon om je eigen nieuwsgierigheid te bevredigen?
Oud 23 december 2007, 20:55   #133
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze nacht weer iets 'spooky' meegemaakt:

Ik had een fijne, luchtige droom waarin ik samen met een vriendin en haar baby naar de supermarkt ging om te winkelen. De sfeer was heel warm en gezellig en ik zag plots een berg pralines voor mijn neus verschijnen. Ze zagen er heel lekker uit en ik kreeg er enorm veel zin in. Ik nam een doos en kon de smaak van al dat lekkers in mijn mond proeven en kreeg daar bijna een orgasme van. Maar dan veranderde de sfeer, alles werd donkerder en de droom werd een nachtmerrie. De baby van mijn vriendin barstte in huilen uit, kreeg een heel rood hoofd en ze zei dat een demon hem waarschijnlijk te pakken had gekregen. Ik vond dat een vreemde redenering maar begon toch te bidden voor de baby omdat ik zag dat het in moeilijkheid verkeerde. En toen veranderde de omgeving van de supermarkt en maakte deze plaats voor de omgeving van mijn kamer. Terwijl het gebed dat ik had gezegd zich bleef afspelen in mijn hoofd, merkte ik nog steeds in mijn (half-)droom dat ik in bed lag en daarnaast 'een zwarte geest' stond. Maar een onzichtbare kracht probeerde hem weg te zuigen en hij vocht ermee. Ondertussen bleef ik ook nog het gebed horen. Dan kwam er een lelijk manneke of jongentje, dat blijkbaar al die tijd naast me had gelegen, voor mijn ogen gekropen en keek mij vol verbazing of afkeer aan. Ik werd wakker en was opgelucht dat het maar 'een droom' was. Een paar seconden later merkte ik echter dat ik in een, voor mij, zeer vreemde houding lag: op mijn rug met mijn handen naast m'n hoofd en de benen iets of wat gespreid. Ik lag precies klaar om ge-weet-wel-wat te worden.
Maar ik was zo moe dat ik, i.p.v. een zenuwinzinking te krijgen, mij gewoon heb omgedraaid en terug in slaap ben gevallen.

Pff, waarschijnlijk komt er hierop (= 'de wilde avonturen van een schizofreen') nog een vervolg...
Als erkend psychiater kan ik hier maar een iets op zeggen, je kijkt fucking TE veel films.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 21:01   #134
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Als erkend psychiater kan ik hier maar een iets op zeggen, je kijkt fucking TE veel films.
Dit is de link die praha postte: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

En bekijk ook eens deze link: http://en.wikipedia.org/wiki/Incubus_(demon)

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 23 december 2007 om 21:07.
Oud 23 december 2007, 21:03   #135
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik heb net ergens gelezen dat als je zo'n ervaring(en) vaak meemaakt, er een grote kans bestaat dat je erdoor gaat sterven.
Kan je van slaapverlamming sterven? Dat weet ik niet, heb er nog niets over gelezen.
Oud 23 december 2007, 21:05   #136
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:

Als psychiater ken ik gerust al die dingen, maar de manier waarop dit bij jou gebeurt toont duidelijk aan dat jij teveel films kijkt. Zowel houding bij het wakker worden als de geproduceerde beelden worden zeer sterk beïnvloed door het bekijken van films.
Oud 23 december 2007, 21:07   #137
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Bah Uh-Huh, ik ben jaloers. Ik wil ook interessante dromen hebben

Kan je zo'n droom niet lucide proberen maken? Daar bestaan oefeningen voor.
Oud 23 december 2007, 21:07   #138
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Dit komt uit jouw link:

Citaat:
Rapists may have attributed the rapes of sleeping women to demons in order to escape punishment. A friend or relative may have assaulted the victim in her sleep.
Word jij ook verkracht door een incubus? of komt hij enkel op je zitten?
Oud 23 december 2007, 21:08   #139
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Bah Uh-Huh, ik ben jaloers. Ik wil ook interessante dromen hebben

Kan je zo'n droom niet lucide proberen maken? Daar bestaan oefeningen voor.
Films bekijken, veel films bekijken.
Oud 23 december 2007, 21:09   #140
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je van slaapverlamming sterven? Dat weet ik niet, heb er nog niets over gelezen.
Uit de link die ik postte:
Citaat:
Religious tradition holds that repeated intercourse with such a spirit by either males or females (the female version of the incubus is called a succubus) may result in the deterioration of health, or even death.[2]
Niet van de slaapverlamming an sich maar van de 'seks' met die 'zwarte geest'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be