Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2008, 21:54   #121
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben dinsdagnacht bijna platgereden door een automobilist die op een fietspad reed. Hij verstond het blauwe bordje met een fiets er in blijkbaar niet.

En ik had mijn lichten aan.
Ik had mijn lichten aan, er was geen zebrapad, hij was zelf een autorijder. Hij stak gewoon over zonder te zien wat er aan kwam. Ik heb alles dichtgeslagen en het was millimeterwerk. Tijd dat fietsers en voetgangers ook eens verantwoordelijkheid opnemen. Ik ben zelf ook vaak voetganger en probeer te interrageren met "de sterke weggebruiker".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 21:57   #122
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat doe ik ook in de garageplaats die ik huur. Maar bij daglicht helpt dat niet

Ik rij trouwens ALTIJD met mijn lichten aan. Vul maar in dat je dat deed op je blauw formulier... je was extreem zichtbaar.

Ik heb geen xenons die mensen verblinden maar gewoon peertjes, maar ze staan altijd aan. Niemand kan ooit aandragen dat ik niet zichtbaar was. Enne... het is nodig. Misschien moet ik binnenkort een muziekje op mijn auto installeren. Want het is ongelofelijk wat je vandaag de dag tegenkomt.

Ik heb vanmorgen ei zo na een voetganger doodgereden. Hij parkeert zijn auto in een 1-richtingsstraat en steekt zonder kijken (en echt... zonder kijken) de straat over op een heel drukke uitvalsroute van Leuven. ik reed toen 40. Ik heb alles dichtgeslagen en mijn wagen is naar rechts uitgeweken met de ABS-stampende pedaal erbij en ik ben op een millimeter en door het feit dat mijn wagen naar rechts begon te trekken bij de noodrem op ongeveer een millimeter van die gast geraakt. Hij trok een schuldig gezicht. Was ik toen niet zo moe geweest dan had ik uitgestapt en hem voor rotte vis uitgescholden... maar dan wel het intelligente soort van schelden.... hem iets aan zijn verstand brengen. Maar ik was helaas gehaast (hoewel ik me aan minder dan de max snelheid hield. Maar 1 seconde later en hij lag onder mijn auto... hij sprong zowaar op de baan net voor mijn auto. Heer, heb meelij op die domme mensen.
Overlaatst vlak voor mijn neus gebeurd:

Mijn voorganger (die maar +/- 30 km/h reed) wou 2 fietsters voorbijsteken, en op het moment dat de snuit naast die fietsters kwam, ging madam op hare velo ineens het straat oversteken naar haar huis... de chauffeur had gelukkig goeie reflexen, maar moest meegaan met die fietster zodat de chauffeur al bijna op het voetpad reed aan de overkant van't straat... dan had de fietster iets door...

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 17 januari 2008 om 21:59.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 22:08   #123
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Overlaatst vlak voor mijn neus gebeurd:

Mijn voorganger (die maar +/- 30 km/h reed) wou 2 fietsters voorbijsteken, en op het moment dat de snuit naast die fietsters kwam, ging madam op hare velo ineens het straat oversteken naar haar huis... de chauffeur had gelukkig goeie reflexen, maar moest meegaan met die fietster zodat de chauffeur al bijna op het voetpad reed aan de overkant van't straat... dan had de fietster iets door...
Iemand die in Leuven woont hoef je niet te overtuigen van de arrogantie van fietsers en bussen op de weg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 22:12   #124
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die in Leuven woont hoef je niet te overtuigen van de arrogantie van fietsers en bussen op de weg.
Ah, zijn het bij jullie de bussen? Bij ons zijn het net (sommige) automobilisten die het de bussen moeilijk maken
Oud 18 januari 2008, 07:41   #125
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
xenonlichten zijn asociaal. SUV's met Xenonlichten zijn ********.

Krijg dat maar eens in uw spiegel, juist alsof ze de faar op u zetten.
²
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 12:13   #126
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Ik herinner mij nog prima de volgende scène van toen ik een ventje van 10 jaar ofzo was. Ik was met mijn ouders gaan eten op restaurant en mijn pa had wat teveel wijnglazen gedronken en er was een alcoholcontrole. Mijn vader moest dus blazen en voor hij dit deed ademde hij heel luid, snel en diep 3 keer in en uit en dat ding zei "Safe!" Achteraf beweerde hij dat hij - door zo luid, diep en snel na mekaar in te ademen - de controle manipuleerde aangezien dat ding enkel deze adem scande.
Daar is iets van hoor... de laatste keer dat ik moest blazen (ik had al een P geblazen...) in het ademanalyse-toestel, blies ik een eerste keer exact 0,35 mg/l (staat gelijk aan 0.8 promille...) en dus geen minnelijke schikking...

De raad die ik van de (overigens bijzonder vriendelijke) officieren kreeg was om een paar keer heel diep in en uit te ademen, en dan onmiddellijk in één keer te blazen... En ja hoor: ik blies 0.348 mg/l, dus een minnelijke schikking
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 13:08   #127
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
you, me and a baseball bat

Ach ja, het is maar wat je verstaat onder zondagsrijder. Maar 60 rijden waar je 90 mag begint voor mij aardig in de buurt te komen (net nog meegemaakt). Maar ik heb evenzeer de pest aan asociale (bumperkleven vanuit een 'jij komt er niet tussen'-reflex) als roekeloze/agressieve chauffeurs ('ah... daar is de afrit, even snel op de rem gaan staan en van het uiterst linkse baanvak naar die afrit raken', 'voorsorteren is voor janetten', 'ik wil zien wat er op zijn hoedenplank ligt', 'ah... volgens dat bord zijn er werken op mijn rijvak 500 meter verder... mwah... ik zie dan wel wat ik doe', 'EEN REGENDRUPPEL!!!! KEIHARD REMMEN!!!!', ...)
ik heb net het eco-rijden ontdekt !

zo ver mogelijk uitbollen (als je op een 90km baan zit en je moet eraf kan je gerust een km op voorhand in neutraal zetten ... tegen dat je aan je straat bent moet je niet meer remmen om af te slaan!
optrekken maar toch niet boven de 1250 toeren komen ... daar moet je je serieus voor concentreren (vooral met die tdi zesbak waar we mee rijden)

enfin, dat is allemaal lol voor als ik eens met de auto moet rijden hoor ... doe mij maar flitsen met de moto !

ik heb ze dus allebei in mij : de racezot (met de moto) en de zondagsrijder (in t kwadraat, ik merk soms zelf dat ik ergerlijk bezig ben ... maar zuinig! 4,9l met een 1900 tdi in gemengd verkeer ! geloof me, dan moet je ergeren )
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 13:09   #128
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle gekheid op een stokje, ik probeer meestal de toegelaten snelheid te rijden en ik hou rekening met mijn mede chauffeurs. Alleen is dat vaak niet voldoende, maar daar reageer ik niet op. 70 is te traag, ze willen 80 of 90 rijden....waar ge 70 moogt. Tsja. Ik schuif dan niet, en doe simpelweg alsof die bumperklever niet bestaat. En dan ziet ge hem op zijn stuur meppen in uw achteruitkijkspiegel haha
werkelijk, mijnen auto vertraagt daarvan van zo nen achterligger

logisch ook, die zit in mijne slipstream, ik trek die dus eigenlijk voort (denk dat ik daar ooit nog wel eens kletsen voor ga krijgen)

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 januari 2008 om 13:10.
Oud 18 januari 2008, 15:06   #129
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
werkelijk, mijnen auto vertraagt daarvan van zo nen achterligger

logisch ook, die zit in mijne slipstream, ik trek die dus eigenlijk voort (denk dat ik daar ooit nog wel eens kletsen voor ga krijgen)
Ik denk eerder dat je beiden er beter op wordt. Een achterliggen zal jou SNELLER doen rijden. Jazeker, u hoort het goed.

In princiepe kan drag heel simpel worden gesteld: hoge druk vanvoor, lage druk vanachter de auto (relatief). Door de aanwezigheid van de andere auto, wordt die lage druk zone achter je auto opgeheven. De eerste auto verlist dus de lage druk zone, en de tweede auto de hoge druk zone voor hem. Dus netto gezien gaan beiden er op vooruit. Ook een beetje de reden waarom coereurs graag in peleton fietsen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 16:03   #130
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat je beiden er beter op wordt. Een achterliggen zal jou SNELLER doen rijden. Jazeker, u hoort het goed.

In princiepe kan drag heel simpel worden gesteld: hoge druk vanvoor, lage druk vanachter de auto (relatief). Door de aanwezigheid van de andere auto, wordt die lage druk zone achter je auto opgeheven. De eerste auto verlist dus de lage druk zone, en de tweede auto de hoge druk zone voor hem. Dus netto gezien gaan beiden er op vooruit. Ook een beetje de reden waarom coereurs graag in peleton fietsen.
geloof me, een bumperklever doet mij niet sneller rijden, integendeel, soms gaan mijn remlichten er zelfs van branden ...
Oud 18 januari 2008, 16:10   #131
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geloof me, een bumperklever doet mij niet sneller rijden, integendeel, soms gaan mijn remlichten er zelfs van branden ...
nog azo enen... chance da gij meer op uwen tweelieren zit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2008, 16:22   #132
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al eens aan gedacht dat die mens dan al eens een paar minuten achter u stond te wachten tot ge opzij zou gaan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be