Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2007, 10:32   #121
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
In het begin begreep ik totaal het nut niet van een verbod of hoofddoeken, maar nu ik de reacties van de voorstanders lees, begin ik het een beetje te snappen.

Het komt hier op neer: als drie (3) moslims die voor stad Gent werken hun hoofddoek moeten afleggen, dan gaan jullie ineens gelukkige mensen zijn, en al die kleffe, zure, klein-Vlaamse, zielige, triestige, bekrompen frustraties, angsten en minderwaardigheidscomplexen gaan ineens van jullie afvallen...

NOT
Als moslims mogen dagen wat ze willen, dan tatoeeer ik mij morgen een kruis op mijn voorhoofd met "Jezus redt je".
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 10:51   #122
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. Bekijk bericht
Als moslims mogen dagen wat ze willen, dan tatoeeer ik mij morgen een kruis op mijn voorhoofd met "Jezus redt je".
OK doe maar.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 12:40   #123
Kamiel
Vreemdeling

Kamiel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Een ambtenaar kan geen surrogaat zijn van de wet!
Hij is gewoon een functionaris, en vertegenwoordigt niemand. Er is een verschil tussen uitvoeren en beslissen. Een loketbediende is het allerlaagste niveau: hij is een doorgeefluik en noteert informatie, speelt informatie door. Beslissingen nemen kan die al helemaal niet, laat staan dat die de macht heeft om eigengereid te oordelen...
PER DEFINITIE beslist een uitvoerder niet, laat dit nu eens en voor altijd duidelijk zijn, en probeer er nu niet telkens op terug te komen tenzij je kan aantonen dat ambtenaren enig discretionnair gezag hebben, ambtenaren met een loketfunctie welteverstaan.
Natuurlijk hebben ambtenaren beslissingsbevoegdheden.. zelfs loketbedienden. Je zegt zelf dat een loketbediende informatie doorspeeld. Welnu, je kan op een specifieke vraag informatie x of informatie y doorspelen - terwijl beide juist zijn.
Stel, een moslim stelt een specifieke vraag over de gemeentelijke regels mbt het offerfeest. De loketbediende draagt een pin van gaia, en beantwoordt enkel en alleen op deze specifieke vraag. De loketbediende heeft zijn werk correct gedaan, maar hij/zij kon er ook voor kiezen om bv. een brochure mee te geven met uitgebreide uitleg. Nadien hoort de moslim van een vriend over het bestaan van de brochure en herinnert plots de pin van de loketbediende. Bestaat hier dan geen schijn van vooringenomenheid en dus een probleem bij het accepteren van de loketbediende bij een volgende bezoek (al deed de bediende strikt genomen enkel zijn werk)

Citaat:
Een rechter is geen verkozene, net zomin als een minister, maar is wel aangeduid om de rechterlijke macht uit te oefenen. Deze rechter heeft dus een ENORME discretionnaire macht!
Een rechter is helemaal geen ambtenaar: het is een magistraat....
Je moet echt eens proberen om een democratie, vooral de onze een beetje beter te snappen...
Men heeft aan rechters en militairen uniformen opgelegd om ze duidelijk te laten identificeren als een kaste appart, als democratisch element appart.
Het zelfde geldt voor het leger en de politiediensten: de bevolking moet duidelijk kunnen zien dat deze een appart gezag hebben, en hierdoor gaat men hen uniformiseren: om ze HERKENBAAR te maken.
Niemand haspelde rechters en loketbedienden door elkaar. Mijn reactie kwam op jouw stelling dat je enkel iemand kan vertegenwoordigen door middel van verkiezing. niet dus.. Zoals je zelf zei: er bestaat zoiets als aanduiding.. En aangeduiden spreken en handelen tijdens hun functie niet vanuit een persoonlijk gezag..
Oud 13 december 2007, 12:52   #124
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
Je moet de vijand niet verleiden ook,in de oorlog waren er ook veel Vlaamsche hoeren die zijn terecht gesteld die met den Duits in bed kropen.
Velen zijn er nog goed vanaf gekomen !
Hadden de vlaamse hoeren maar wat meer op Marlientje geleken...'t zou allemaal niet zijn gebeurd...
Oud 13 december 2007, 16:39   #125
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Men ladekast steekt er ondertussen vol mee.
Proficiat!!! En gemeend zenne. Is het bewijs dat er nog mensen zijn met een "stalen" karakter.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 16:46   #126
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht

Echt weer zo een super dhimmi of moet ik zeggen dhommie.
Hopelijk moet ge straks ook een kopvod aandoen als de sjaria wordt ingevoerd en als ze eens vergeet aan te doen een rammeling krijgen van 40 zweepslagen.
Eens zien hoelang ge nog in de vrede van de islam gelooft??
Maar slaap rustig verder, dom zijn doet geen zeer, tenminste nu nog nie...
Er zijn nu eenmaal personen die kletsen met het zweepke omschrijven als een vorm van genot. Aangezien "marlientje" haar liefde voor criminelen en islam en de daaraan verbonden nadelen geen probleem zijn, zou men ervan kunnen uitgaan dat ze bepaalde zaken zoals, zweepkes, klemmen en wat er nog zoal omgaat in die middens zeer waardeerd. Misschien kort samengevat is ze een "iron lady".

Oud 13 december 2007, 16:55   #127
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
gedeeltelijk: SP.A ken ik, TIE eigenlijk niet...
Spa rood, schudden met de fles, stopke eraf en floep hetgeen vol was is half leeg. Is ook met de laatste verkiezing gebeurt, wat hard geschud en floep ze waren de helft kwijt!

Spijtig dat schudden met Spa blauw geen resultaat opleverd, zit geen leven en geen beweging in. Voor deze zijn hardere middelen noodzakelijk, moet me letterlijk uitgieten wil men het kwijtraken.

Oud 13 december 2007, 17:22   #128
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrij Vlaanderen Bekijk bericht
Het OcmW is geen uitzondering op de wet dus meteen de wet toepassen!! Vreemdelingen die toch een hoofddoek dragen: C4 ontslagbrief om dringende redenen! Als ze een hoofddoek willen dragen: terug naar land van herkomst en de groeten!
Op de nederlandse tvheeft men ooit een uitzending gegeven met betrekking op het dragen van hoofdoeken of zoals het hier door de allochtonen wordt gezien, de westerse on-zedige kleding.

Met wisselde regelmaat toonden men beelden van Nederland en hoe de allochtoonse vrouwen zich daar kleden en hoe dit gebeurde in de steden in het thuisland. In de steden in het thuisland, jeans, T-shirts met of zonder halsuitsnijding merendeel op en top westers gekleed waren de dames daar.

Nederland, klederdracht tot op de grond, hoofddoek, indien jeans er een rokje over en hoofddoek. Naar het schijnt volgens de programma makers zou de oorzaak liggen in, zij die emigreren naar het westen over het algemeen personen heren/dames zijn die uit afgelegen gebieden komen en zelfs een probleem hebben met de levenswijze in hun eigen steden.

Wie zou nu één moment kunnen geloven dat deze heren/dames ooit begrip gaan opbrengen of overbrengen op hun jeugd voor de westerse cultuur, waarden, normen, tradities, zeden of wat dan ook. Ze kunnen/konden het nog niet eens opbrengen in het thuisland waar bepaalde zaken hun meer eigen zijn dan in het westen. Daar stonden ze al afwijzend tegen het onzedelijk westers gedoe zoals zij dit beoordelen.

Misschien één klein vraagje aan de predikers van de multicul, indien "wij" ons vasthouden aan onze zeden, wetten, cultuur en traditie's en van allochtoonse kant hetzelfde gebeurt zoals we al meermaals hebben mogen aanschouwen. Waar ligt dan de eindmeet en wie gaat deze halen zonder kleerscheuren?

Zou het kunnen dat men van de predikers van de multicul het antwoord, "om de lieve vrede te bewaren moet de autochtoon het voorbeeld geven en water bij de wijn doen" mogen verwachten. Want in deze richting wijst toch zowat heel de links progressieve uitleg en oprichting van een bepaald centrum nietwaar.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 13 december 2007 om 17:23.
Oud 13 december 2007, 17:36   #129
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Bent U Limburger?
En ik maar menen dat U van Menen was...
Meent ge dat
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 17:40   #130
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hadden de vlaamse hoeren maar wat meer op Marlientje geleken...'t zou allemaal niet zijn gebeurd...
denkt ge dat ? ieder zijn goesting... nu zijn er ook genoeg die goesting hebben op iets anders dan een Vlaming
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 13:38   #131
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit mijn dagdagelijke contacten met vele moslims weet ik dat die mensen zich gekrenkt voelen, aangetast in hun identiteit en velen onder hen die geen doek
dragen doen dit opzettelijk nu wel,omdat ze willen duidelijk maken dat ze baas zijn in eigen hoofd.
De VLD zal hier zwaar voor boeten en veel kiezers verliezen !
Er is geen sprake van dwang, Islaam is vrede en liefde.
Als we naar een multi-culturele samenleving willen gaan dan zullen de Moslims toch nog veel water bij de wijn moeten doen want het kan niet van onze kant blijven komen!! Veel Moslims willen wel allemaal naar hier immigreren en ook profiteren van onze welvaart maar ze willen hun wel niet aanpassen. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn maar het overgrote deel van deze mensen willen hun hier niet aanpassen ondanks de vele voordelen dat ze hier krijgen.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 14:53   #132
delcom
Burgemeester

Standaard

als men naar België komt om te wonen, leven werken dient men zich aan te passen aan onze levenswijze.
er word hen niet gevraagt hun godsdienst te verwerpen, enkel om hun godsdient niet te laten gelden in het dagelijkse leven.
met dit dagelijks leven bedoel ik de samenleving met de Belgen, thuis doen ze waar ze zin in hebben, net zoals de Belgen.

ik had ooit een werknemer van turkse origine, tijdens het vasten vroeg hij me of ik er geen bezwaar tegen had dat hi de vasten volgde.
ik antwoorde hem dat ik daar geen probleem mee had, ik kon hem tenslotte niet dwingen te eten, zolang de werkzaamheden daar niet onder lijden.
gezien hij een job in de bouw bij me had heeft zijn vastenperiode niet lang geduurd aangezien hij door zijn onregelmatige etenswijze gecombineerd met het zware werk overdag al gauw slap en onvoldoende bekwaam werd.
hij heeft onmiddelijk zijn vastenperiode opgeheven en is blijven voortwerken.
dit noem ik een zeer positief voorbeeld van hoe iemand zijn godsdienst tracht te behouden tot er problemen komen in onze samenleving en zich er dan ook aan aanpast.

wat het OCMW betreft, zoals algemeen geweten mogen de werknemers van een overheidsbedrijf hun godsdienst tijdens hun diensturen niet laten gelden ten aanzien van de bezoekers/klanten, dus is het hoofddoekverbod geheel terrecht. zij die hier problemen van maken zijn mensen die zich gewoon weg niet willen aanpassen aan onze cultuur en dusdoende verziekers van onze samenleving.
Oud 26 april 2008, 15:00   #133
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit mijn dagdagelijke contacten met vele moslims weet ik dat die mensen zich gekrenkt voelen, aangetast in hun identiteit en velen onder hen die geen doek
dragen doen dit opzettelijk nu wel,omdat ze willen duidelijk maken dat ze baas zijn in eigen hoofd.
Jij leeft in een stripwereld zeker!
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 15:09   #134
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islaam is vrede?

beter: Islaam is slaan en vete.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 15:17   #135
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus Bekijk bericht
Jij leeft in een stripwereld zeker!
Volgens mij ofwel in een stripwereld ofwel een rijkelijke fantasie waar ze zelf in gelooft!

Islam is vrede en liefde!!

Bekeer je tot de Islam zou ik zeggen en dan praten we nog eens!! Vrouwen worden onderdrukt gans hun bestaan en mogen niets zeggen of doen.

Man man en dat noemen ze vrede en liefde
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 16:24   #136
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onnozel wicht...
Islam is een pest.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 16:32   #137
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Niet iedereen is het zelfde. Of geloof jij dat elke Islamiet een terrorist is?
Zoals iedere Duitser een nazi was?
Neen, maar...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 16:34   #138
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
als men naar België komt om te wonen, leven werken dient men zich aan te passen aan onze levenswijze.
er word hen niet gevraagt hun godsdienst te verwerpen, enkel om hun godsdient niet te laten gelden in het dagelijkse leven.
met dit dagelijks leven bedoel ik de samenleving met de Belgen, thuis doen ze waar ze zin in hebben, net zoals de Belgen.

ik had ooit een werknemer van turkse origine, tijdens het vasten vroeg hij me of ik er geen bezwaar tegen had dat hi de vasten volgde.
ik antwoorde hem dat ik daar geen probleem mee had, ik kon hem tenslotte niet dwingen te eten, zolang de werkzaamheden daar niet onder lijden.
gezien hij een job in de bouw bij me had heeft zijn vastenperiode niet lang geduurd aangezien hij door zijn onregelmatige etenswijze gecombineerd met het zware werk overdag al gauw slap en onvoldoende bekwaam werd.
hij heeft onmiddelijk zijn vastenperiode opgeheven en is blijven voortwerken.
dit noem ik een zeer positief voorbeeld van hoe iemand zijn godsdienst tracht te behouden tot er problemen komen in onze samenleving en zich er dan ook aan aanpast.

wat het OCMW betreft, zoals algemeen geweten mogen de werknemers van een overheidsbedrijf hun godsdienst tijdens hun diensturen niet laten gelden ten aanzien van de bezoekers/klanten, dus is het hoofddoekverbod geheel terrecht. zij die hier problemen van maken zijn mensen die zich gewoon weg niet willen aanpassen aan onze cultuur en dusdoende verziekers van onze samenleving.
In deze volg ik uw ziens- en werkwijze volkomen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 17:16   #139
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet de vijand niet verleiden ook,in de oorlog waren er ook veel Vlaamsche hoeren die zijn terecht gesteld die met den Duits in bed kropen.
Velen zijn er nog goed vanaf gekomen !
Azo,jij weet er blijkbaar meer van.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 17:23   #140
Gargamel
Banneling

Standaard

Stel vast forummers,af en toe kruipt die Mol uit haar hok.

Hou nu eens op met je druk te maken Marleen.Denk aan je hartdruk

Laatst gewijzigd door Gargamel : 26 april 2008 om 17:29.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be