Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2007, 11:48   #121
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Voor een grap zullen ze wel te vinden zijn denk ik, maar nu ook weer niet alle dagen.
Maar sluit u aan. Waarom niet?
Mijn broer heeft nog een harley te koop staan.
Of anders zul je daar wel eentje krijgen op leasing tegen een goed overeenkomstje denk ik.

is Harley echt nog de norm ???

ik ruil voor geen geld mijn Honda CBF'je in hoor ! ... ze zullen er maar aan moeten leren wennen !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 11:51   #122
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Daar zegt u het volledig, in de mate dat u respect opbrengt voor hen, zullen zij ook respect opbrengen voor u. Ik heb al meerdere malen Hells Angels gezien of gesproken op mototreffens en ik heb die nog nooit weten iemand dood schoppen noch mijn hoofd van mijne kop trekken. In tegendeel, die zijn even vriendelijk als iedereen. Als ge 't kind er tegen uithangt daarentegen, dat is dan op eigen verantwoordelijkheid. En bij iedere groep heb je sowieso ook altijd enen er bij die 't af en toe eens moet uithangen (ik durf wedden zelfs bij de sossen), zo ook bij hen. Maar hen afschilderen als de despoten van Satan is toch wel een brug te ver... Het is trouwens vooral de politie en de media die zo'n schrikbeeld van hen ophangen, net zoals ze dat ook bij rechts doen. Ah ja, want noch de HA noch rechts passen in hun conservatief kraampje.
zo is het gemakkelijk, jij kan dat allemaal zeggen, maar die waar ze wel de kop van t lijf rukten, die kunnen het natuurlijk niet meer navertellen ... niet moeilijk dat ze zo hun goeie naam kunnen ophouden
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 12:31   #123
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je bijverdienste zoekt, daar moet je zijn.
Altijd wel wat onderweg.
bijverdienste? Leg eens uit, u maakt mij nieuwsgierig?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 12:52   #124
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles is aanwezig maak u maar geen zorgen. Maar zo een tweeloop heeft zijn charme nietwaar.
En het kost niet veel.
Toch wél!!
voor een "zwarte" cal 12 ben je al vlug ook een paar honderd of meer € kwijt (hij moet toch niet tussen je vingers ontploffen) Op de zwarte markt zal een gebruikt wapen met gedraaide loop het goedkoopste zijn, omdat dat mogelijk bij een misdaad gebruikt werd en er ergens een identifiëerbare kogel op vergelijking met een aangeslagen wapen ligt te wachten, misdaad waarvoor de koper riskeert extraproblemen te krijgen dus.

Bij een wapen met gladde loop is een huls identifiëerbaar (door de sporen van slagpin en extractor op de huls) maar het projectiel is niet identifiëerbaar omdat een gladde loop geen eigen sporen laat op het/de projectiel(en) "Gewoon" extractor en slagpin vervangen of bijvijlen en het wapen is "clean".

Dus alleen ezels kopen een gebruikt wapen met gedraaide loop van een onbekende (anders moet je buiten extractor+slagpin ook nog de loop vervangen, allemaal niet altijd gemakkellijk te vinden)
Meer vraag naar gladde loop, minder aanvoer (niet die stocks vh oostblok) ==> hogere prijs.
Maar al die onderdelen zijn toch niet meer zo gemakkellijk te kopen: dat wordt dus zélf frezen: véél plezier ermee.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 13:08   #125
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Hells Angels opgepakt na afranseling

do 13/12/07 - Een Brusselse onderzoeksrechter heeft vier West-Vlaamse leden van de motorbende Hells Angels aangehouden.

Volgens de krant De Standaard worden ze ervan verdacht een paardentrainer uit Hoeilaart zwaar te hebben aangepakt.

De man kreeg onder meer klappen op zijn hoofd en lag dagenlang in een coma. De vier zouden hebben gehandeld in opdracht van een bevriende paardenfokker uit Tielt.

Ze zitten nu in de cel op verdenking van poging tot moord. De bendeleden weigeren elke medewerking met het gerecht.

En wij maar denken dat die "organisatie" enkel als doel heeft de liefde voor de motorfiets te propageren. Wrong thought blijkbaar...............
Gajes is het, stelletje bromnozems!
In 1976 bezocht ik de Rolling Stones in Den Haag, daar waren toen ook Angels die gewoon willekeurig op mensen begonnen te pissen en/of te meppen.
Wat was ik blij toen er plotseling allemaal witte helmen van de ME verschenen en dat tuig onder luid applaus uit het stadion werd gezet.
Ook hebben ze eens geprobeerd om het zwaar gereformeerde vissersdorpje Spakenburg op stelten te zetten. Ze kregen een enorm pak slaag van jonge kerels met bikkelharde knoestige vissersknuisten.
Verbieden die bejaarde nozembende.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 15 december 2007 om 13:09.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 13:10   #126
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zo is het gemakkelijk, jij kan dat allemaal zeggen, maar die waar ze wel de kop van t lijf rukten, die kunnen het natuurlijk niet meer navertellen ... niet moeilijk dat ze zo hun goeie naam kunnen ophouden
Doet me denken aan dat Humo artikel over ons, de politie aan het woord. De politie had naar eigen zeggen een doos met foto's van mensen waar we - de Club - armen en benen hadden van afgekapt. Een doos vol, we spreken dan wat 100 mensen, 200 mensen?

Ik vraag me nogaltijd af wanneer we daar moeten voor voorkomen, tenslotte is armen en benen afkappen van mensen een ernstige misdaad.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 13:15   #127
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Gajes is het, stelletje bromnozems!
In 1976 bezocht ik de Rolling Stones in Den Haag, daar waren toen ook Angels die gewoon willekeurig op mensen begonnen te pissen en/of te meppen.
Wat was ik blij toen er plotseling allemaal witte helmen van de ME verschenen en dat tuig onder luid applaus uit het stadion werd gezet.
Ook hebben ze eens geprobeerd om het zwaar gereformeerde vissersdorpje Spakenburg op stelten te zetten. Ze kregen een enorm pak slaag van jonge kerels met bikkelharde knoestige vissersknuisten.
Verbieden die bejaarde nozembende.
In 76? Ik ben 46 jaat oud, in 76 zat ik op school.

Derek, ik merk dat je niets zegt over de heksenjacht die de laatste jaren gevoerd wordt in Nederland tegen de Club. Nochtans wordt chapter na chapter vrijgesproken.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 15 december 2007 om 13:19.
Oud 15 december 2007, 13:48   #128
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Misschien hebben wij dan al met elkaar gesproken op zo een treffen? Kan zijn he.
Dat zou kunnen ja, hoewel het ook meestal per uitzondering is dat ik op een motortreffen ben hoor. Maar is wel eens plezant.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 14:01   #129
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
bijverdienste? Leg eens uit, u maakt mij nieuwsgierig?
Vraag het eens aan hamc

Misschien zegt hij wel dat ze een bloemen ronde hebben of kerst stalletjes verkopen?
Oud 15 december 2007, 14:03   #130
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Toch wél!!
voor een "zwarte" cal 12 ben je al vlug ook een paar honderd of meer € kwijt (hij moet toch niet tussen je vingers ontploffen) Op de zwarte markt zal een gebruikt wapen met gedraaide loop het goedkoopste zijn, omdat dat mogelijk bij een misdaad gebruikt werd en er ergens een identifiëerbare kogel op vergelijking met een aangeslagen wapen ligt te wachten, misdaad waarvoor de koper riskeert extraproblemen te krijgen dus.

Bij een wapen met gladde loop is een huls identifiëerbaar (door de sporen van slagpin en extractor op de huls) maar het projectiel is niet identifiëerbaar omdat een gladde loop geen eigen sporen laat op het/de projectiel(en) "Gewoon" extractor en slagpin vervangen of bijvijlen en het wapen is "clean".

Dus alleen ezels kopen een gebruikt wapen met gedraaide loop van een onbekende (anders moet je buiten extractor+slagpin ook nog de loop vervangen, allemaal niet altijd gemakkellijk te vinden)
Meer vraag naar gladde loop, minder aanvoer (niet die stocks vh oostblok) ==> hogere prijs.
Maar al die onderdelen zijn toch niet meer zo gemakkellijk te kopen: dat wordt dus zélf frezen: véél plezier ermee.

Dat is lastig allemaal hoor.
Zo'n oud tweeloopje afgezaagd is veel handiger. Je moet daar zo niet mee mikken.
En nadien...wie weet na wat...de slijpmolen er op en in de lengte door-slijpen.
Oud 15 december 2007, 14:07   #131
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is lastig allemaal hoor.
Zo'n oud tweeloopje afgezaagd is veel handiger. Je moet daar zo niet mee mikken.
En nadien...wie weet na wat...de slijpmolen er op en in de lengte door-slijpen.
Iets raken zonder mikken, zoals in de film dan?

Verschaeve
Oud 15 december 2007, 14:10   #132
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iets raken zonder mikken, zoals in de film dan?
Niet onnozel doen hé.
Je weet heel goed wat zo een afgezaagde tweeloop doet en hoe ver zich dat verspreid.
2 keer schieten en de ganse kamer is ligt door de vensters.
Oud 15 december 2007, 14:12   #133
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet onnozel doen hé.
Je weet heel goed wat zo een afgezaagde tweeloop doet en hoe ver zich dat verspreid.
2 keer schieten en de ganse kamer is ligt door de vensters.
In de film wel, in het echte leven zal u een beter effect verkrijgen door uw loop niet af te zagen maar door een choke te steken.

Verschaeve
Oud 15 december 2007, 14:15   #134
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de film wel, in het echte leven zal u een beter effect verkrijgen door uw loop niet af te zagen maar door een choke te steken.
Allemaal goed en wel, maar steek dat eens onder uw vest.
We zijn toch niet van gisteren neem ik aan?
Oud 15 december 2007, 14:21   #135
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allemaal goed en wel, maar steek dat eens onder uw vest.
We zijn toch niet van gisteren neem ik aan?
Maar wat zou het punt dan zijn om zoiets onder uw jas te steken, hoeveel mensen wil u dan tegelijk doodschieten?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 15 december 2007 om 14:21. Reden: Hoofdletter vergeten.
Oud 15 december 2007, 14:34   #136
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wat zou het punt dan zijn om zoiets onder uw jas te steken, hoeveel mensen wil u dan tegelijk doodschieten?

Schiet met iets dat er zeker op zit hé.
Oud 15 december 2007, 14:39   #137
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schiet met iets dat er zeker op zit hé.
Maar als dan u bedoeling is van duidelijk te maken dat Hells Angels altijd gewapend rondlopen zou u aardig bedrogen kunnen uitkomen, tenslotte worden we regelmatig opzijgezet om gecontroleerd te worden.

Zo zijn er bij ons nog altijd mensen die geseind staan voor de zaak van 98, waar we trouwens allemaal zijn vrijgesproken. Iedere keer dat die gecontoleerd worden - alcohol controle bijvoorbeeld, gaan die voor een paar dagen de gevangenis in en dan worden ze vrijgelaten. Een bericht van ontseining krijgen ze niet, zoals die agent zei, dat mag niet van de procueur in Gent.

Hells Angels in Belgie die gewapend rondlopen zullen niet lang vrij rondlopen.

Verschaeve
Oud 15 december 2007, 14:45   #138
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar als dan u bedoeling is van duidelijk te maken dat Hells Angels altijd gewapend rondlopen zou u aardig bedrogen kunnen uitkomen, tenslotte worden we regelmatig opzijgezet om gecontroleerd te worden.

Zo zijn er bij ons nog altijd mensen die geseind staan voor de zaak van 98, waar we trouwens allemaal zijn vrijgesproken. Iedere keer dat die gecontoleerd worden - alcohol controle bijvoorbeeld, gaan die voor een paar dagen de gevangenis in en dan worden ze vrijgelaten. Een bericht van ontseining krijgen ze niet, zoals die agent zei, dat mag niet van de procueur in Gent.

Hells Angels in Belgie die gewapend rondlopen zullen niet lang vrij rondlopen.
Ik weet dat wel, maar het ligt nooit ver uit de buurt. In de volgwagen bv.
Oud 15 december 2007, 15:10   #139
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat wel, maar het ligt nooit ver uit de buurt. In de volgwagen bv.
Ja, zou wint u altijd natuurlijk want als het dan niet in de volgwagen ligt dan light het misschien in de volg-volgwagen.

Verschaeve
Oud 15 december 2007, 21:25   #140
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 76? Ik ben 46 jaat oud, in 76 zat ik op school.

Derek, ik merk dat je niets zegt over de heksenjacht die de laatste jaren gevoerd wordt in Nederland tegen de Club. Nochtans wordt chapter na chapter vrijgesproken.
Ook de Angels zijn evolueren, ze zijn in Nederland ontstaan uit de Kreidler Ploeg Oost.
Eerst waren het vooral ruziezoekers en vechtersbazen, nu zijn ze het pad opgegaan van de zware criminaliteit.
Dat die chapters niet verboden kunnen worden zegt alleen maar dat er nog te veel mazen in de wet zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be