![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U geeft dus toch wel toe dat er 'gepest' wordt. Nu wil ik u graag vragen of u die pesterijen dan aanvaardbaar vindt, of niet. Als het klopt dat die school vooral door franstalige kinderen wordt bezocht, is het volgens mij eigenlijk nog schandaliger: mensen die een gebaar van goede wil stellen, en tegelijk hun kinderen een bredere kijk op de samenleving en méér kansen willen bieden moeten daar dan maar voor boeten, ofwel rechtstreeks ofwel via de omweg van hun zo goed als weerloze kinderen? Hoe zou u reageren mocht het hier gaan om pesterijen tegenover bvb. moslims die hun kinderen naar een gemeenschapsschool sturen omdat ze vinden dat het voor hun kroost beter is dat ze ook met andersdenkenden in contact komen, en eventueel een iets brédere visie op de maatschappij kunnen ontwikkelen dan wanneer ze in een confessionele school zouden worden ondergebracht? Zou u even onverschillig reageren wanneer die kinderen (en dus ook hun ouders) door hun minder breeddenkende geloofsgenoten op een gelijkaardige vijandige behandeling 'getracteerd' zouden worden? Zou u dat even gemakkelijk wegwuiven? Ik ben benieuwd naar uw antwoord, echt waar. Vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt, den djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 15 december 2007 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ik dus wou zeggen: ik voel me niet zozeer fanatiek flamingant. Ik ben enkel maar overtuigd dat ik als belastingbetaler en inwoner beter gediend zal zijn door mijn overheid, als die overheid zou bestaan uit een gemeentelijk, een Vlaams en een Europees nivo. Om dat politiek te bereiken, moet ik dus stemmen op vlaams-nationalistische partijen met een separatistisch programma. Mijn Waalse vrienden zullen het moeten begrijpen: ik heb voor hen geen sent meer simpatie dan ik heb voor mijn Hollandse, Duitse, Luksemburgse, Franse en Engesle vrienden; maar (en ik benadruk dat) ook niet minder. Om dat politiek te bereiken, is het nu blijkbaar nodig om poltieke beslissingen te treffen die inderdaad "kaakslagen" genoemd worden. Maar vergeet toch aub niet: die kaakslagen worden demokratisch door een meerderheid gestemd, na ettelijke pogingen om tot een vergelijk te komen via overleg. Besluit: dat zijn dus wel degelijk maar zeer figuurlijke en simbolische kaakslagen hé. Wie mij toestaat dat ik mijn politieke betrachtingen mag nastreven, wordt zeer bedankt (zelfs al is dit maar zeer normaal, en zal ik - zelfs voor wie het mij niet zou gunnen - het de andere altijd ook zal gunnen). Dat ik bubbeltjeswater ontkurk met een grote knal (figuurlijk hé) na iedere kaakslag, mag je benijden, mag je politiek trachten te bestrijden, maar mij niet echt kwalijk nemen. Hoogstens mijd je mij als vriend. Allez, ik heb het hier nog eens gezegd, ik kan er weer tegen voor een uur of negen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat ik me moet voorstellen bij dat pesten. Ik ben alvast een groot tegenstander van pesterijen; maar anderzijds moeten de VL nu niet meer zagen over dat schooltje. De faciliteiten zijn volgens de VL bedoeld geweest als aanpassingsmaatregel en uitdovend. Intussen zijn we meer dan 40 jaar verder en dus moeten alle VL in Komen dus al "aangepast" zijn. En VL heeft nooit iets gedaan voor VL in WL, dus moeten ze nu ook niet beginnen. |
|
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. d�*t doet me alleszins veel plezier. Echt waar. 2. Ze moeten inderdaad niet, maar ze mogen wel. Vrijheid van meningsuiting, weet je wel. 3. Volgens nogal wat franstalige landgenoten zijn de faciliteiten 'eeuwig'. Dat geldt dus wellicht ook voor de faciliteiten in Komen. Zelf heb ik met die 'eeuwigdurende' faciliteiten eigenlijk niet het minste probleem. Ik beschouw dat zelfs als een 'mooi gebaar'. Zolang daar geen misbruik van wordt gemaakt (om bijvoorbeeld grenswijzigingen of zo in de wacht te slepen), tenminste. 4. Voor zover ik weet, is steun vanwege de Vlamingen voor naar Wallonië uitgeweken 'volksgenoten' bij wet verboden. Slechte wetten, ongetwijfeld. Maar zolang die wetten niet door andere vervangen zijn, lijkt het me toch beter dat iedereen zich er aan houdt, hoe moeilijk dat voor sommigen ook moge zijn. Vriendelijke groet vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt, den djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 15 december 2007 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier zo een uitgeweken Vlaming. Ik vind het niet nodig dat wij hier in Wallonië zouden gesteund worden door de Vlaamse overheid. Wij hebben heel bewust gekozen om naar hier te komen wonen; Ik zou het bovendien uiterst onbeleefd vinden om mijn buren niet in hun taal te kunnen aanspreken. Ik probeer mij hier in te werken en te integreren ook in gemeentelijke organisaties en ondervind dan ook geen enkel vijandigheid. Ik voel mij wel Vlaming ( dat zal ik nooit kunnen wegsteken , heb indertijd meebetoogd in Brussel ) maar in Wallonië spreek ik Frans en probeer hun mentaliteit te begrijpen. Ik discussieer hier ook met de mensen over de crisis, maar probeer hen te overtuigen van het positieve van meer hefbomen voor hun regio ! |
|
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben een 'Westvlaming' die in Brussel is gaan wonen, en ik voel me hier ook best wel thuis. Hier spreek ik natuurlijk wel Nederlands waar het maar kan, maar ook wel eens Frans, of Engels, of Duits, of Spaans. Ik hoop dat ik mij hier nog lang 'thuis' ga mogen voelen. In Vlaanderen zou ik niet echt meer aarden, vrees ik. Misschien kom ik ook wel ooit in Wallonië wonen. De vrouw van mijn dromen (en hopelijk ooit ook m'n levensgezellin) heeft al laten weten dat ze er over nadenkt 'iets in de Ardennen' te willen zoeken. Wie weet lopen we elkaar nog wel eens tegen het lijf? Vriendelijke groeten vanuit Brussel Hoofdstad/Bruxelles Capitale/Brüssel Hauptstadt, den djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spijtig dat alle Vlamingen die niet hebben/hadden, want dan waren er veel minder problemen omdat dan iedereen verfranst was... en de sociale zekerheid onbetaalbaar... omdat iedereen dan gezapig in de Ardennen zou wonen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste alinea is eens te meer, bijna naar vaste traditie bij straatrue, een staaltje van pure manipulatie. Veel Vlaamse Komenaren sturen inderdaad hun kinderen naar een nabijgelegen katholieke school in Vlaanderen. Waarom? De reden is heel eenvoudig: in Wervik, nauwelijks een paar kilometer van de Komense grens, staat immers het instituut Mater Amabalis-Sint-Jozefsschool. Voor alwie in het centrum van Komen woont, is dat gewoon even ver of naar de andere kant van de Komense binnenstad rijden. De stadskernen van Wervik en Komen liggen immers heel dicht bij elkaar. De reden heeft dus weinig of niets met katholiek versus gemeenschapsonderwijs te maken, maar de plaats doet er heel veel aan. Daarenboven kan men in dat instituut het hele traject volgen: van kleuterschool tot middelbare school. M.a.w. een aantal Vlaamse Komenaars denken gewoon aan de opvolging: mijn kind kan daar al die jaren les volgen en hoeft dus na zes jaar niet nog eens te overstap te maken. Met een negatieve appreciatie tegenover het Komense schooltje heeft dat niets te maken; er zijn wel andere redenen in het spel. Maar ja, die gaan natuurlijk aan straatrue voorbij. |
|
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook voor de rest van Wallonië bent u volledig fout: de organisatie Band werd jarenlang vanuit Vlaanderen gesteund, financieel als moreel. Band is nu lid van de organisatie "Vlamingen in de wereld", en die koepelorganisatie ontvangt jaarlijks subsidies van de Vlaamse overheid. Voor wie het niet weet: Band is de organisatie die de krachten bundelt voor de Vlamingen in heel Wallonië. Straatrue, jongen, u moet eens ophouden met de hele tijd onzin te spuien en onnadenkend de Franstaligen achterna te hollen. |
|
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Denkt u nu echt dat ik mij ga laten verfransen? Dan kent u mij toch echt niet goed genoeg, hoor. Zolang Brussel voor Vlamingen leefbaar blijft, ga ik hier niet weg, wees gerust. Ik werk hier, en ik woon hier ook echt graag. Naar de Ardennen verhuis ik pas als ik eenmaal getrouwd ben, en mijn vrouw haar droom om daar te gaan wonen ook effectief realiseert (samen met mij, uiteraard).
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 16 december 2007 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heerlijk hier in de Ardennen. Nog geen seconde spijt gehad over deze beslissing!! Ik ben ook Westvlaming van geboorte ( 25 jaar in Kortrijk gewoond) Heb wel in Brussel regentaat gevolgd, maar dat is lang geleden! Laatst gewijzigd door omaplop : 16 december 2007 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uùùùùren kon ik doorbrengen aan de oevers van het beekje dat we de hele nacht konden horen als we met het raam open sliepen. De traditionele wandeling naar de steengroeve een paar kilometer verder was telkens een heel avontuur. En in de stal van de boer waar wij onze melk en onze eieren gingen halen rook het altijd zo lekker naar stro en koeiestront. Ach, ik word er helemaal week van. Z�*�*�*lig. ![]() Ik krijg alweer zin om er nog eens een weekje door te brengen, maar helaas moet ik eerst nog een paar dagen hard werken voor ik daar tijd voor zal hebben. Veel plezier nog, daar in de Ardennen ! Vriendelijke groeten, den djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#135 |
Minister-President
|
![]() Ah, mijn kinderen hebben ook een bomma en een tante Cecile!! Toch geen familie zeker??
|
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Ardennen zijn mooi, maar ik apprecieer in Wallonië toch meer de Hoge Venen, het Naamse rond Dinant en de hiel van Henegouwen. De laatste twee zijn de laatste jaren veel minder toeristisch, gemoedelijker.
|
![]() |
![]() |
#139 |
Minister-President
|
![]() In ons hoekje hier zijn er ook niet veel toeristen hoor, rustig met zeer vriendelijke mensen en een heerlijke natuur. Een verademing na een druk leven in een drukke streek!!
|
![]() |
![]() |
#140 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom dan wel?
Als ik even mag vragen.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 16 december 2007 om 00:37. |
![]() |