![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat doe ik wel. En ik heb belastingaanslagen om dat te bewijzen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het antwoord al meermaals gegeven. Dat jij het niet snapt, kan ik niet helpen. Ga eens een cursusje volgen of zo.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rafke, Sfax post geen idioteriën. maar een samenvatting van de waarheid.
Citaat:
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Kom kom, ambtenaren voorstellen als nietnutten en parasieten is zwaar kort de bocht. Raf betaalt wel degelijk belastingen (in tegenstelling tot de heren van de Europese Instellingen), alleen is de staat zowel zijn baas als degene aan wie bij belastingplichtig is.
Het feit is simpel: zolang de staat verantwoordelijk is voor pensioenen gaan we nooit een eerlijk en goed pensioen krijgen. De ambtenaren zouden een te hoog pensioen krijgen, terwijl de zelfstandigen een veel te laag. Waarom bouwen we geen systeem in dat IEDEREEN eenzelfde pensioen geeft (lees: een goede 700-800 euro per maand voor een volledige loopbaan) van de staat uit. Daarbovenop moet het mogelijk zijn om belastingvrij via de werkgever(staat, prive) of via de zaak (zelfstandigen) een pensioen op te bouwen. Men kan zelf bepalen hoeveel men investeert in zo een fonds vanuit het bruto salaris van de werkgever, met wettelijke minima. Zo ga je zien dat mensen die veel verdienen, en dus veel investeren (dus hiet is niet meer afdragen) een hoger pensioen krijgen. De mensen die er niet in slaan om iets te sparen omwille van ziekte of werkloosheid zullen altijd een gegarandeerd staatspensioen krijgen. Zowel sociaal als eerlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() In plaats van op elkaar te kappen zouden werknemers uit de privésector, ambtenaren en zelfstandigen beter front vormen tegen dat moreel verwerpelijke, arbeidsattitudevernietigende, geldverslindende, parasiterend sociaal profitariaat waaraan honderdduizenden werkbekwame uitkeringstrekkers zich heden nog steeds bezondigen, terwijl er vele vacatures niet ingevuld geraken.
Indien dat parasiterend sociaal profitariaat met wortel en tak zou worden uitgeroeid, dan zou er ruimte vrijkomen om de personenbelasting substantieel te verminderen, en daar zouden zowel werknemers, als ambtenaren, als zelfstandigen wel bij varen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet zagen als uw brood dan 10€ zal kosten hé. Of 20€! Ge zult met uw pree de 15é van de maand niet meer halen, zeg dat ik u het gezegd heb. Het is toch dat wat je wilde?
![]() |
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() LOL
Dat je gaat klagen over Chipies post begrijp ik. Wat er met mijn bericht van mij over de contradictie in je posts fout was, is mij niet duidelijk, maar goed, the mods rule. Toch nog even mijn niet gewiste post herhalen. Wel, ik bedoel jouw niet gewiste post van enkele weken geleden Citaat:
Wat zal het zijn, word je nu onderbetaald of niet?
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En bijgevolg betaalt hij dus niets... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez allez de mensen hebben gelijk, wij zelfstandigen betalen veel te weinig bijdragen.
We moeten dat dringend optrekken naar een minstens een miljoen of 2 B.frankskes per jaar. En dat gewoon doorrekenen aan u allemaal. Ge ziet dat we er gaan aan uit geraken samen nietwaar? Hoeveel zou dat per uur worden stilletjes aan? We willen wij ook minstens 2000€ pensioen nietwaar? Tenslotte, het is van ons dat jullie het nu ook krijgen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 december 2007 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Minister-President
|
![]() Mss moet ge eens rekening houden met het feit dat de meeste overheidsdiensten niet het doel hebben om winst te maken.
Neem eens dat ge voor elk papierke voor elke aanvraag en voor elke brief zou moeten betalen bij de overheid mss zouden jullie dan meer betalen dan je nu moet afdragen aan de belastingen,of wat als al de ambtenaren verplicht naar de prive moesten overstappen om daar hetzelfde te doen onder privebeheer? die gaan dat voor u ook gratis doen zeker? Nog niet te spreken van het feit dat die met een minimum aan personeel zouden werken om de pure winst groter te maken,wat dan weer zou leiden tot duizenden werklozen meer die dan ook weer moeten betaald worden en dan weer door de extremen als luierikken zouden bestempeld worden. Trouwens er waren overheidsdiensten die betaalden voor weduwen en wezen,en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die allemaal voor de overheid werkten niet? Dus de keuze is aan jullie,sociaal aanvaardbare democratie of neoliberale globaal kapitalisme waar de kleintjes niks te winnen hebben en kleintjes zijn de meesten onder ons dus winst zul je er niet aan doen.
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() En hoeveel betaald u voor alle diensten die de overheid levert?
Eens zien of ze bij de prive dat ook zo zouden doen?
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Imagine, I wonder if you can. Bovendien moet je voor de meeste papiertjes wel degelijk betalen. Onrechtstreeks altijd, vaak ook nog rechtstreeks. Mijn belastingaangifte krijg ik gratis, dat is waar.
![]() |
![]() |
#138 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dubbel
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 16 december 2007 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze "jobkes" zijn handig voor politici die de werkloosheidsstatistieken wat willen opschminken Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 december 2007 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het doet me plezier te zien dat je ook tegen het statuut bent.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 16 december 2007 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |