Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2007, 17:46   #121
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Hoe men op de RTBF te werk gaat.

Men nodigt een Vlaming uit en die zegt ik wil komen maar U moet voor mij voor simultaanvertaling zorgen, aangezien mijn Frans niet goed genoeg is om de nodige nuances te kunnen leggen in het debat.

De RTBF weigert dat. Tijdens het debat is 1 stoel open gelaten en zegt men : Persoon X wilde niet komen.
Ik wist niet dat u bij de RTBF werkte............
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 17:47   #122
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik verwerk dat in mijn Russisch ei dat ik verober met wat Griekse salade.
Почему вы всегда говорите вещи как то?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 17:52   #123
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hou toch op met je komedie! Denk je werkelijk dat je de enige bent die regelmatig de uitzendingen op RTBF en RTL volgt??? Leterme heeft het onlangs gehad over radio Mille Collines en de manier waarop ze op listige wijze de Vlamingen zoveel mogelijk in een slecht daglicht stellen door alles op te blazen wat daartoe kan dienen. En hij had overschot van gelijk want zelfs onze politiekers die ganse dagen in die politieke shitboel zitten, die weten ook van niets volgens jou? De franstaligen hebben er direct de vermoorde volksmassa' bijgesleurd, maar daarover ging het niet! Een beetje zoals jij om de drie zinnen begint over racisten, nazi's, kampen en noem maar op! Volgens jou valt er niets op te merken aan bvb een arrogante Brusselse bourgeois-blaaskaak als een Maingain??? Of je bent blind en doof of je verstaat niet wat die kerel met zijn smerig glimlachje uitkraamt ivm de Vlamingen? Ik amuseer me trouwens ook wel eens met in het forum van Le Soir dat Herrenvolkje zoveel mogelijk voor schut te zetten, en doen alsof ze daar van niets weten wanneer je hen iets voor de voeten gooit is ook een kenmerk van die franstalige betweters, verwonderd dat we in 2007 zitten en niet meer in 1830! "La Belgique sera latine ou ne sera pas": leg jij dat misschien eventjes uit. En zeggen dat we nu een stuk dichter bij de laatste woordjes zijn aanbeland. Alle Bubbers ten spijt.
Maar Vlamingen leven nog in het verleden. Het is toch niet normaal dat men nog een Ijzerbedevaart of een Ijzerwake anno 2007 heeft. Dat men voor of tegen België zou zijn, heeft zelfs geen verband ermee. Zelfs als ik voor de splitsing van het land zou zijn, zou ik niet naar die ouderwetse pensenkermissen gaan.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 17:56   #124
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maar Vlamingen leven nog in het verleden. Het is toch niet normaal dat men nog een Ijzerbedevaart of een Ijzerwake anno 2007 heeft. Dat men voor of tegen België zou zijn, heeft zelfs geen verband ermee. Zelfs als ik voor de splitsing van het land zou zijn, zou ik niet naar die ouderwetse pensenkermissen gaan.
Wat is er mis met een vredesmanifestatie zoals de IJzerbedevaart? Is de roep om vrede niet van alle tijden?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 20:44   #125
Alexander de Grote
Partijlid

Alexander de Grote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Nu wil ik het weten.
Waar beledigt de RTBf de schijtflaminganten?
Zeg het, komt met bewijzen af.
Gedaan met uw zever
Gedaan met uw populisme
Bewijs het, hier en nu !
Beste Nr.10: door pas een HALF UUR (!) na de start van de uitzending 'Bye, bye Belgium' te berichten dat de uitzending fictie was, hebben ze (vooral) de Walen de stuipen op het lijf gejaagd. Ik vraag me trouwens af waarom... Waarom reageerden de Vlaamse kijkers niet zo extreem als de Waalse kijkers (en dan heb ik het niet over de aantallen)? Door zo'n beelden te tonen van vendelzwaaiende Vlaams-nationalisten, van een op de vlucht slaande koning Albert II, van de zogenaamde 'patrouilles' aan de taalgrens... schiep de RTBF het beeld dat door politici als Olivier Maingain dageliks wordt verkondigd: dat de Vlamingen onversneden separatisten zijn die de democratie niet hoog in het vaandel voeren.

Door zo'n karikatuur van VOLLEDIG Vlaanderen (ze spraken niet over het deel separatisten, maar wel over Vlaanderen in zijn geheel) te maken, zijn ze meer dan terecht zwaar op de korrel genomen. De uitzending was wel degelijk een (om het in de favoriete Waalse term heden ten dage uit te drukken) kaakslag voor de Vlaamse gemeenschap.

Trouwens: U bent ZELF bezig met die schijtflaminganten te beledigen mocht U dat nog niet opgevallen zijn.
Oud 17 december 2007, 20:47   #126
Alexander de Grote
Partijlid

Standaard

Citaat:
Nooit gedacht aan het Nooit meer Oorlog-ideaal? Aan het Godsvrede-ideaal? Mensen (vooral onze verstokte Belgicisten) vergeten maar al te vaak dat ook DIE gedachtengang aan de basis ligt van het bouwen van de Ijzertoren. Naast het idd. pleiten voor meer zelfbestuur.
Oud 17 december 2007, 21:35   #127
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander de Grote Bekijk bericht
Beste Nr.10: door pas een HALF UUR (!) na de start van de uitzending 'Bye, bye Belgium' te berichten dat de uitzending fictie was,
Ik meen mij te herinneren dat dit net voor de uitzending ook al aangekondigd was. 't Is te zeggen: er begon een normale reportage over de communautaire problemen, opeens een scherm met "Ce qui pourrait se passer" en hop... het fictiegedoe.

Maar verder was het inderdaad een schandelige karikatuur.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 17 december 2007, 22:14   #128
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik meen mij te herinneren dat dit net voor de uitzending ook al aangekondigd was. 't Is te zeggen: er begon een normale reportage over de communautaire problemen, opeens een scherm met "Ce qui pourrait se passer" en hop... het fictiegedoe.

Maar verder was het inderdaad een schandelige karikatuur.
Klopt niet : trouwens je kon het gisteren zelf horen: zij hadden hun kijkers overschat!!!

Ikzelf kreeg verschillende telefoontjes van bevriende Walen en ik verzeker je : ze waren in paniek. Trouwens het eerste wat ik hoorde was : Ce qui devait se passer, est passé!!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 22:43   #129
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Klopt niet
Ik ben er anders vrij zeker van dat ik dat gezien had op de internetversie van het gebeuren. Daarna is er echter een half uur lang geen mededeling geweest dat het zever was.

Weet er iemand de volledige uitzending soms liggen op internet - d.i. inclusief wat er onmiddellijk voor dat nepjournaal uitgezonden werd.

Citaat:
trouwens je kon het gisteren zelf horen: zij hadden hun kijkers overschat!!!
Eerlijk gezegd: mededeling of niet, dat dit geloofd werd was al tamelijk hallucinant.
Oud 17 december 2007, 23:10   #130
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik ben er anders vrij zeker van dat ik dat gezien had op de internetversie van het gebeuren. Daarna is er echter een half uur lang geen mededeling geweest dat het zever was.

Weet er iemand de volledige uitzending soms liggen op internet - d.i. inclusief wat er onmiddellijk voor dat nepjournaal uitgezonden werd.

Eerlijk gezegd: mededeling of niet, dat dit geloofd werd was al tamelijk hallucinant.
Ik heb vandaag de dvd Bye Bye Belgium gekocht in de Standaard Boekhandel, op het internet heb ik het nepjournaal nog niet gevonden; enkel korte fragmenten op Youtube.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 23:13   #131
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Beste Nr.10: door pas een HALF UUR (!) na de start van de uitzending 'Bye, bye Belgium' te berichten dat de uitzending fictie was, hebben ze (vooral) de Walen de stuipen op het lijf gejaagd. Ik vraag me trouwens af waarom... Waarom reageerden de Vlaamse kijkers niet zo extreem als de Waalse kijkers (en dan heb ik het niet over de aantallen)? Door zo'n beelden te tonen van vendelzwaaiende Vlaams-nationalisten, van een op de vlucht slaande koning Albert II, van de zogenaamde 'patrouilles' aan de taalgrens... schiep de RTBF het beeld dat door politici als Olivier Maingain dageliks wordt verkondigd: dat de Vlamingen onversneden separatisten zijn die de democratie niet hoog in het vaandel voeren.

Door zo'n karikatuur van VOLLEDIG Vlaanderen (ze spraken niet over het deel separatisten, maar wel over Vlaanderen in zijn geheel) te maken, zijn ze meer dan terecht zwaar op de korrel genomen. De uitzending was wel degelijk een (om het in de favoriete Waalse term heden ten dage uit te drukken) kaakslag voor de Vlaamse gemeenschap.

Trouwens: U bent ZELF bezig met die schijtflaminganten te beledigen mocht U dat nog niet opgevallen zijn.
Olivier Maingain heeft dan ook met veel plezier meegewerkt aan de uitzending, net zoals de 3 niet-benoemde burgemeesters van Wezembeek, Kraainem en Linkebeek.
Oud 17 december 2007, 23:17   #132
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt niet : trouwens je kon het gisteren zelf horen: zij hadden hun kijkers overschat!!!

Ikzelf kreeg verschillende telefoontjes van bevriende Walen en ik verzeker je : ze waren in paniek. Trouwens het eerste wat ik hoorde was : Ce qui devait se passer, est passé!!!
*** Fictie vs realiteit

Take 01. Velen hebben het tweede vliegtuig in de WTC zien vliegen rechtstreeks op televisie. Wat als achteraf zou gebleken hebben dat het fictie was?

Take 02. Wat als alle beelden van de oorlog in Irak geënsceneerde beelden
blijken te zijn?

Take 03. Er werden geënsceneerde beelden gebruikt om de oorlog met Irak op gang te trekken, remember ...

Take 04. Bye Bye Belgium. Om de mensen wakker te schudden. Op het randje, qua deontologie. Niet erover, voor zover eenmalig.

Take 05. Alle beelden op het internet. Daar is niet de minste controle.

Take 06. Berlusconi op z'n eigen tv-kanalen, die hoeveel procent van de media controleren?

Take 07. KGB-moordenaar Poetin op de russische televisie.

Take 08. Reportage over de russische duikboot Koersk waarin gesuggereerd wordt dat een amerikaanse torpedo de Koersk deed zinken.

Take 09. De videotapes van Al Qaeda.

Take 10. De kleur van het kostuum van Bush, de opgezette schouders in dat kostuum. En ja ook bij ons: de 30 seconden turbotaal, het sloganesk populisme, de stopwoordjes "respect, "goed bestuur", "staatshervorming", "woord houden", het gezever van "ik werk dag en nacht", allemaal tekenen aan de wand ==> een soort van fictieve politiek, want alleen beleden in woorden, alleen beleden voor de camera.

*** Fictie vs realiteit

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 17 december 2007 om 23:37.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 00:28   #133
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ikzelf kreeg verschillende telefoontjes van bevriende Walen en ik verzeker je : ze waren in paniek.

Van waar die grote verlatingsangst?
Zo weinig vertrouwen in hun eigen politici?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 00:46   #134
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het verleden leven ? Maar het is wel normaal dat men een koppensnellerij herdenkt die een 220-tal jaar gebeurd is?

De Ijzerbedevaart is een herdenking voor de slachtoffers, beter gezegd kannonenvoer, van WO I en voor "Nooit meer Oorlog"

Ze is separatistisch omdat de staat waarvoor deze jongens gestorven was, liever straten met hun grafstenen plaveide en weigerde toe te geven aan de rechtmachtige gelijke rechten.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 18 december 2007 om 00:51.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 07:23   #135
Alexander de Grote
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Van waar die grote verlatingsangst?
Zo weinig vertrouwen in hun eigen politici?
Ik vraag mij net hetzelfde af. Waarom reageren de Vlamingen die de uitzending gezien hebben bijlange zo hysterisch niet?
Oud 18 december 2007, 09:41   #136
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze hadden misschien op de details gelet? Valt het je ook op? Mij in ieder geval vanaf de eerste keer dat ik de beelden zag...

Naam: 13-12-2006.JPG
Bekeken: 108
Grootte: 18,1 KB
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 10:07   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij lijkt er niets "ouderwets" te zijn aan een dodenherdenking. Dit is immers de kern van zowel IJzerbedevaart als -wake: de gevallen soldaten herdenken, nadenken over vrede en de toekomst van dit land. Misschien plaatst u kanttekeningen bij de vorm, maar dat is niet hetzelfde als de inhoud.

Aan de Menenpoort herdenken de Britten ook ieder jaar hun oorlogsslachtoffers. Nog altijd met hetzelfde ritueel als kort na WO I. Is hun herdenkingsceremonie dan ook "ouderwets"? Op elf november legt men in de meeste Franse gemeenten een krans neer bij de oorlogsmonumenten gepaard met een korte ceremonie. Ook ouderwets?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 10:44   #138
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor vele van die vendelzwaaiers bleek het anders toch een generaal repetitie te zijn dus zoveel karikatuur gehalte was er dan toch niet.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 10:46   #139
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Olivier Maingain heeft dan ook met veel plezier meegewerkt aan de uitzending, net zoals de 3 niet-benoemde burgemeesters van Wezembeek, Kraainem en Linkebeek.
Er waren ook genoeg vlamingen die met plezier er aan hebben meegedaan.
DEnk maar aan BDW, en onze vriendjes van het VB.
Om maar te zwijgen van al die vendelzwaaiers.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 14:05   #140
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Er waren ook genoeg vlamingen die met plezier er aan hebben meegedaan.
DEnk maar aan BDW, en onze vriendjes van het VB.
Om maar te zwijgen van al die vendelzwaaiers.
Inderdaad, er waren ook genoeg Vlaams-nationalisten die deelnamen; de reden spreekt voor zich; dankzij dit journaal is het einde van België niet langer een taboe voor vele mensen.

Ikzelf heb een dubbel gevoel over het nepjournaal,

enerzijds is het einde van België niet langer een taboe; anderzijds was de manier waarop RTBF Vlaanderen afschilderde ook niet bepaald netjes te noemen (nu ja, van de RTBF had ik ook niets anders verwacht).

En wat die vendelzwaaiers betreft: er stonden er ook genoeg voor het koninklijk paleis.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be