Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 18 december 2007, 08:57   #121
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Tuurlijk...
Gelieve mij je reactie uit te leggen. Afgaande op haar vragen leek Mackenzie me zelfs eerder belgicistisch dan flamingantisch geneigd ("Was het niet zo dat Wallonië vroeger Vlaanderen onderhield?") maar echt op trollen heb ik haar niet betrapt.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 18 december 2007, 09:32   #122
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Gelieve mij je reactie uit te leggen. Afgaande op haar vragen leek Mackenzie me zelfs eerder belgicistisch dan flamingantisch geneigd ("Was het niet zo dat Wallonië vroeger Vlaanderen onderhield?") maar echt op trollen heb ik haar niet betrapt.
Als ze haar essay grotendeels gebaseerd heeft op de uitlatingen hier op het forum, vrees ik dat het nogal een eenzijdig gegeven zal zijn.

Enfin, ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in België moet je niet proberen om een essay o.b.v. een forum in te dienen. Ik hoop dat ze toch nog enige moeite onderneemt om wat wetenschappelijke bronnen te raadplegen.
Kim is offline  
Oud 18 december 2007, 10:05   #123
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze haar essay grotendeels gebaseerd heeft op de uitlatingen hier op het forum, vrees ik dat het nogal een eenzijdig gegeven zal zijn.

Enfin, ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in België moet je niet proberen om een essay o.b.v. een forum in te dienen. Ik hoop dat ze toch nog enige moeite onderneemt om wat wetenschappelijke bronnen te raadplegen.
Je kan toch moeilijk ontkennen, dat hier (ik bedoel daarmee "in Vlaanderen", en niet "op dit forum") eigenlijk niemand wakker ligt van die regeringscrisis. Ondanks de bangmakelij in de media...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 18 december 2007, 10:07   #124
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Je kan toch moeilijk ontkennen, dat hier (ik bedoel daarmee "in Vlaanderen", en niet "op dit forum") eigenlijk niemand wakker ligt van die regeringscrisis. Ondanks de bangmakelij in de media...
En Kim, gelieve die "niemand" niet letterlijk te nemen. Want straks kom je terug af: "IK lig er wakker van, dus je stelling is naar de vaantjes".
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Jaani_Dushman is offline  
Oud 18 december 2007, 11:21   #125
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zijn duidelijk onzekere tijden voor belgicisten....
Oud 18 december 2007, 11:30   #126
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik heb nooit beweerd dat het verstandig is om dit forum te raadplegen voor een essay. Ik had je bericht anders geïnterpreteerd: als zou je bedoelen dat ze vooringenomen was, met een andere bedoeling dan ze deed uitschijnen dit forum bezocht. Mijn excuses daarvoor. Maar ik denk nu ook weer niet dat je al te zwaar moet tillen aan die faveur die ze mij gedaan heeft.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 18 december 2007 om 11:32.
Burkide is offline  
Oud 18 december 2007, 17:56   #127
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Neen, zelfs als er armoede was in Vlaanderen, moest de Vlaming voor de Waal betalen. Leers eerst de studie van o.a. prof Hannes vooralleer onzin uit te kramen.
Beste,

mackenzie zegt hier heel duidelijk dat hij (onder andere) via dit forum meer te weten wil komen over de communautaire situatie in België. Is het te veel gevraagd hem op vriendelijke wijze te wijzen op fouten in zijn gedachtegang? Misschien kan je gewoon een link plaatsen over de studie van proffessor Hannes.
groene flamingant is offline  
Oud 18 december 2007, 18:07   #128
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Mackenzie, gelieve te noteren dat die Franstalige Brusselaars zich meestal niet als Vlamingen beschouwen.
Misschien ook noteren dat óók veel Nederlandstalige Brusselaars zich niet als Vlaming beschouwen. De meeste Brusselaars beschouwen zich gewoonweg als Brusselaar.
Oud 18 december 2007, 18:14   #129
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Misschien ook noteren dat óók veel Nederlandstalige Brusselaars zich niet als Vlaming beschouwen.
Dan heb je het over een handvol yuppie's die hun identiteit laten afhangen van wat ze nodig hebben. Als ze geld willen, noemen ze zich Vlaming; als ze een postje willen, noemen ze zich Brusselaar.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 18 december 2007, 18:14   #130
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nog erbij noteren:
-de wrok uit het verleden
(niet enkel de vooroorlogse overheersing vh franstalige deel maar ook verschillend gedrag tijdens 2 WO)
-Vlaanderen is lang veel katholieker geweest dan Wallonië en is nog altijd rechtser, maar dat laatste merkte je zelf ook zeker al hier op het forum )
Wie de standpunten van de Franstalige partijen leest of hoort, zal zonder veel moeite kunnen vaststellen dat men daar niet linkser denkt dan in Vlaanderen. Trouwens: Nog eens: Sedert de laatste verkiezingen is de grootste partij in Wallonië de rechtse MR.
Oud 18 december 2007, 18:15   #131
Wesley
Vreemdeling

Wesley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie de standpunten van de Franstalige partijen leest of hoort, zal zonder veel moeite kunnen vaststellen dat men daar niet linkser denkt dan in Vlaanderen. Trouwens: Nog eens: Sedert de laatste verkiezingen is de grootste partij in Wallonië de rechtse MR.
De Walen stemmen hoe langer hoe linkser en de Vlamingen rechtser als je dat niet ziet.
Wesley is offline  
Oud 18 december 2007, 18:18   #132
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan heb je het over een handvol yuppie's die hun identiteit laten afhangen van wat ze nodig hebben. Als ze geld willen, noemen ze zich Vlaming; als ze een postje willen, noemen ze zich Brusselaar.
Hm, ben je daar zeker van? Ik ben altijd geneigd geweest te denken dat de meeste Brusselaar zich als een ras apart beschouwen?
Oud 18 december 2007, 18:18   #133
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wesley Bekijk bericht
De Walen stemmen hoe langer hoe linkser en de Vlamingen rechtser als je dat niet ziet.
MR-FDF is rechts, voor het geval je eraan zou twijfelen.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 18 december 2007, 18:20   #134
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, vandaar de afgang van de PS en de opkomst van de MR, bij de laatste verkiezingen, zeker?

Uw stellingen botsen met de realiteit van de cijfers
Oud 18 december 2007, 18:20   #135
Wesley
Vreemdeling

Wesley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MR-FDF is rechts, voor het geval je eraan zou twijfelen.
Ja dat weet ik wel hoor
Wesley is offline  
Oud 18 december 2007, 20:28   #136
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hm, ben je daar zeker van? Ik ben altijd geneigd geweest te denken dat de meeste Brusselaar zich als een ras apart beschouwen?
Je hebt er verschillende soorten in. De oudere Brusselaar die plat Brussels (Nederlands) spreekt en z'n kinderen enkel in't Frans heeft opgevoed maalt er meestal gewoon niet om; af en toe zal er wel een zijn die aan een of andere zelfhaat leidt. De oudere Brusselaar die plat Brussels spreekt en z'n kinderen ook in het Brussels of het AN opgevoed heeft, beschouwd zich zeker wél als Vlaming. Dat geldt meestal ook voor hun kinderen. Veelal ingeweken yuppies, zoals Jaani beschrijft, willen zich echter koste wat het kost afzetten tegen alles wat ook maar een beetje naar Vlaamsheid ruikt. Uiteraard zijn dat ook maar karikaturen; maar er schuilt een kern van waarheid in.
Burkide is offline  
Oud 18 december 2007, 22:34   #137
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat weet ik wel hoor
Waarom zeg je dan dat Wallonië meer en meer links stemt?
Kim is offline  
Oud 18 december 2007, 22:35   #138
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Brusselaars die ik ken (zowel Nederlandstalig als Franstalig) beschouwen zich als Brusselaar en worden niet graag gecatalogeerd onder de noemer "Vlaming of Waal".
Kim is offline  
Oud 18 december 2007, 22:37   #139
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Kim, gelieve die "niemand" niet letterlijk te nemen. Want straks kom je terug af: "IK lig er wakker van, dus je stelling is naar de vaantjes".
Zelfs ik als Belgiciste lig er niet wakker van. België heeft al voor hetere vuren gestaan, een oplossing zal ook hier dus wel gevonden worden.
Kim is offline  
Oud 18 december 2007, 22:50   #140
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs ik als Belgiciste lig er niet wakker van. België heeft al voor hetere vuren gestaan, een oplossing zal ook hier dus wel gevonden worden.
Misschien overleeft België dit wel, maar na 2009 dreigt hetzelfde scenario.
De Garde is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be