![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De eenvoudigste oplossing van de armoede | |||
Helemaal eens |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Helemaal oneens |
![]() ![]() ![]() |
5 | 25,00% |
Niet helemaal oneens |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Er was eens... |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zoals niet mogen gaan samenwonen - want dan word de kruimel die je krijgt nog minder plus het stigma is ook heel leuk - het verwijt dat je telkens krijgt van mensen zoals jij - hier zelfs weer op het forum - ik zou veel minder beschimpt worden hier moest ik zeggen dat ik aids heb dan wanneer ik zeg dat ik werkloos ben bvb en zo nog vanalles leuks dat nu eenmaal eigen is aan het statuut van werkloze als eens bij stil gestaan dat sommige werklozen dat alllemaal niet gevraagd hebben op die manier maar dat ze net zoals jij verplicht bent te werken verplicht zijn te doppen ? al eens bij stil gestaan dat er werklozen kunnen zijn die het ook oneerlijk vinden dat hun dop door werkende mensen betaald moet worden ipv door de echte profiteurs nl de rijken ? al eens bij stil gestaan dat er nog nooit één werkloze in het parlement gezeteld heeft en dat dus een werkloze onmogelijk politiek verantwoordelijk kan zijn voor het systeem dat jouw verplicht een deel van jouw loon aan hem te geven in ruil voor zijn uitsluiting van de arbeidsmarkt - een uitsluiting die bovendien gebeurt door de arbeidsmarkt en niet door de arbeider ? uberhaupt buiten werken in je leven al eens ergens bij stil gestaan eigenlijk mijn beste juvenalis ? denk eens eerst na voor je iets zegt in het vervolg man maar nee gewoon braaf gaan werken en niet nadenken en je hersenen gebruiken en maar wat kappen op die werkloze omdat het de enige is die zwakker is dan jij - is natuurlijk veel makkelijker he ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister
|
![]() Den don Quichotte trekt ter strijd tegen windmolens maar kan niet zonder zijn hulpje...omdat hij niet mans genoeg is?
![]() |
#124 |
|
![]() als don qauichote alleen ten strijde trekt dan zullen ze hem uitlachen vanuit afgunst maar als hij dat met hulp doet ook
het klopt idd - wie zich bij ons aansluit moet zeker vernedering kunnen verdragen - bestreden worden langs alle kanten kan er nu eenmaal niet anders dan bijhoren ik waarschuw iedereen die geengageert bij vws wil komen op voorhand - kijk maar naar daens - lees zijn levensverhaal maar bvb - ze hebben die helemaal doodgepest - en heel zijn familie en al zijn aanhangers. zo gaat dat nu eenmaal met wie het waagt te beweren dat armoede oplosbaar is in een wereld die nu nog aan armoede en lijden gehecht is
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() het gaat er trouwens voor mensen die echt van een niet hierarchisch mensbeeld doordrongen zijn niet over wie er ten strijde trekt
of dat nu don quichote is of marc dutroux of hitler - of superman - of filip caulier of voor mijn part lyn hangtietenbeeck is - het enige dat telt is dat er ten strijde getrokken wordt en dat dit gebeurt vanuit een onmiskenbare waarheid
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() donquichote streed trouwens tegen windmolens - tegen zaken die geen bedreiging vormden dus
het vws strijdt tegen echte bedreigingen ( het ongebreideld kapitalisme ) - bedreigingen waar de meeste mensen met grote praat en anarchistische boekjes niet eens naar durven kijken - wanneer er vertegenwoordigers van dat systeem hen willen arresteren kakken ze bvb al in hun pamper - zo stoer zijn ze nu als het vws tegen windmolens vocht - tegen iets dat geen bedreiging is - en ik dus een don quichote ben die tegen windmolens vecht - hoe kwam het dan dat jij bang was van die windmolens guerin ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister
|
![]() Maar don quichortte blijft numero uno wat impliceert dat er enkel meelopers geduld worden.
![]() |
#128 |
|
![]() dat iemand een zekere praktische leiding heeft ( die democratisch gekozen is ) en vws dus gestructureerd en doelgericht kan blijven werken - wat in anarchistische en communistische middens al meermaals onmogelijk bleek - zal vanuit deze middens afgunst bij bepaalde personen blijven wekken die hier niet sportief mee kunnen omgaan
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister
|
![]() Heil Don Quichotte
![]() |
#130 |
|
![]() heil salon en boekjesanarchist
de anarchist die wanneer hij maar heel even nog maar wat macht over een stom forumpje had onmiddelijk meende vanuit deze machtspositie vijf wetten te moeten proclameren ![]() de salonanarchist die eigenlijk niet eens een echt anarchist is maar gewoon een zoveelste afgunstige arme die hier het rijtje komt aanvullen omdat er tenslotte toch ook geen antivws anarchist aan mocht ontbreken ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() de salon anarchist die mij alleen maar verwijt volgelingen te hebben uit afgunst omdat hij niks volgelingen heeft en er zou willen in plaats van alle dagen door zijn collegas te worden uitgelachen en genegeerd met zijn achterlijke boekjes op dezelfde manier als dat men dat zou doen met getuigen van jehova die met de nieuwe leer komen leuren
( bovendien heb ik uiteraard niet eens volgelingen - het vws heeft volgelingen - adepten - mensen die het gedachtegoed loyaal zijn en niet mij als persoon ) zoals uitgedrukt in het grafschrift van ... De waarheid die ik getracht heb duidelijk te maken zal niet gemakkelijk worden geaccepteerd. Ware dat wel het geval, dan zou zij reeds lang geleden zijn aanvaard. Maar zij zal vrienden vinden, vrienden die er voor willen strijden, lijden en als het nodig is sterven. Dat is de kracht van de waarheid “ << Henry George >> dat is en blijft alles waar het het vws over gaat
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister
|
![]() Zo,ben ik nu je persoonlijk windmolen geworden?
![]() |
#133 |
|
![]() nee je was bang van datgene waarvan je zonet beweerde dat het windmolens waren (hetgeen waar ik en vws tegen vechten namelijk ) - daarom dat ik dat nogal raar vond - als het toch maar windmolens waren - waarom je er dan zo bang van was.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
hoe kan je nu toch zo simpel redeneren groentje ? of eigenlijk je redeneert overduidelijk totaal niets - je stelt niks van de premissen die je aangerijkt krijgt nog zelfs maar in vraag - je verifieert niks en slikt kritiekloos wat deze neoliberale overheid je inlepelt waarom zou er in godsnaam ineens jobs genoeg zijn of bijkomen wanneer men de uitkeringen afschaft ? je bent gehersenspoelt door deze overheid met naziallures groentje iemand die gehersenspoelt is heeft dat zelf niet door ik probeer jouw dat door te doen krijgen de hoofdoorzaak van werkloosheid is te weinig jobs en niet de werkloze - laat die gedachte nu maar los want ze hebben je daar alleen maar mee opgezadelt om zichzelf als politiek verantwoordelijken laffelijk voor de ((op)komende ) en door hen niet vermeden economische malaise in te dekken oorzaak werkloosheid = dus te weinig jobs die voldoende opleveren om er voordeel bij te doen - een ongezonde economie waarin te weinig dergelijke jobs kunnen blijven bestaan en of bijkomen enz = falend economisch beleid = verhofstad zijn schuld dus !!!!!!! en niet ook nog eens dat van de werkloze (stelletje simpele middeleeuwers toch ![]() wie hem de schuld ook nog eens geeft is gewoon een mentaal minderwaardige lafaard die een flink pak op zijn broek verdiend en eigenlijk niet eens rijp is om mensenrechten te dragen wegens een ontoereikend burgerlijk bewustzijn ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() weet je groentje en ik weet wel waarom je me geen gelijk zult geven hoor
want als ik gelijk heb dan impliceert dat ook dat jouw studies nu totaal nutteloos zullen zijn en dat de mooie toekomst die men je voorhoud niet haalbaar zal zijn dat wil je natuurlijk niet geloven en je wil aan je wensdroom blijven vasthouden - maar de kans dat het niet haalbaar zal zijn wordt groter en groter in ieder geval - de armoedegrens schuift immers alle dagen verder en verder opwaarts op het is niet omdat ik je deze mooie toekomst niet gun dat ik je hier op wijs - het is net omdat ik je dat wel gun - omdat ik niet wil dat mensen na mij op dezelfde manier bedot worden en vooral omdat ik vind dat iedereen gegund moet zijn een mooie toekomst uit te kunnen bouwen. daarom zeg ik je vlakaf dat als er niets verandert jouw studies idd totaal nutteloos zullen zijn en zo geldt dat voor iedereen die met eender wat van zichzelf bezig is - het zal allemaal geen nut hebben als niet eerst het grote kader verandert - als er niet eerst een sociaal rechtvaardig kader wordt geschept waarin iedereen overeenkomstig de princiepes van een open samenleving kan gedijen eerst moeten we vechten zeven dagen lang ..... dan zullen we drinken zeven dagen lang ... dan zullen we werken zeven dagen en oneindig dagen lang .... of zoiets - enfin denk dat je het wel begrijpt doe dus maar verder en leef verder in je droom en denk dat ik de dromer ben ye may say i m a dreamer - but i m not the only one i hope one day you wil join us - and the world would be as one ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 december 2007 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij bedot jezelf met je "de maatschappij heeft de plicht me te onderhouden"-attitude, niet mee of niet minder. Jij zorgt zelf voor je eigen miserie, zolang je die attitude aanhoudt, en binnen het VWS bedrieg je inderdaad andere goedgelovige zielen door ze een uitweg voor te houden die er geen is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() schaf de armen af.
euthanasie, waarom niet? nu we weten dat de oorzaak van de armoede bij de armen zelf ligt, moet dat toch bespreekbaar zijn? |
![]() |
![]() |