Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 22 december 2007, 19:46   #121
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in hogere Belgische kringen wordt er een zucht van opluchting geslaakt nu blijkt dat CD&V, als het echt spannend wordt, de Belgische staatsraison laat doorwegen. Een van de meest bevreemdende feiten van de afgelopen weken is inderdaad dat CD&V zonder boe of ba is meegestapt in het door Guy Verhofstadt en het paleis uitgetekende scenario.
Wat voor een bende achterlijke oenen zit hier nu op dit forum eigenlijk?!
De publieke opinie keerde zich tegen de politici die regeerakkoorden tegenhielden! Wat kan je dan anders nog doen? Juist...allemaal aan de kant gaan staan en staan toekijken hoe de Belgische krachten zelf alles doen. Dat zou pas snugger zijn geweest... nuja dat bepaalde partijen vooral bestaan uit laagopgeleiden zal hieraan niet vreemd zijn zeker?

Wees blij dat de N-VA er nog is. Want van Spirit...ahja bestonden die nog? En het Vlaams Belang...sorry jongens, maar het is zoals het is: jullie hebben zoveel stemmen en nooit erin geslaagd binnen te breken in het establishment. Zei Dewinter niet in 2006 dat ze in enkele gemeentebesturen zouden geraken? Dat mandatarissen daarvoor zelfs hun positie binnen hun partij wouden voor opgeven? Wel...die blufpoker is hem duur te staan gekomen. Nergens regeert het Vlaams Belang mee. In studentenkringen noemen ze dit een loser... . Vlaams Belangers, kies eens andere leiders: de peilingen geven jullie nog goed 15 %, of gaan jullie blijven doen zoals de groenen: oude krokodillen doen opdraven en zich dan afvragen waarom ze toch niet bijwinnen.

Is de N-VA een kleine partij? Ja. Maar wij steken tenminste onze nek uit. Of zit het hier op dit forum ook vol oenen die nog niet weten dat je zelf in een systeem moet indringen voor je het wil veranderen?

Ik groet jullie.
Oud 22 december 2007, 19:49   #122
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Is de N-VA een kleine partij? Ja. Maar wij steken tenminste onze nek uit. Of zit het hier op dit forum ook vol oenen die nog niet weten dat je zelf in een systeem moet indringen voor je het wil veranderen?
Waarom gaan jullie dan aan de kant staan?
rik47 is offline  
Oud 22 december 2007, 19:50   #123
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik had ooit ook een lidkaart van de N-VA. Nu stem ik om strategische redenen VB. Ik ben officieel geschrapt uit het doopregister en heb dus ook geen boodschap aan de superkatholieke La Colen. Ik ga niet akkoord met de standpunten van het VB betreffende abortus en euthanasie. Mij zul je ook niet voortdurend horen vitten op de moslims. Wat niet wil zeggen dat ik de 'fobie' van FDW niet voor een groot stuk deel. Ik ben een vrijheidslievende vrouw, weet je.
Daarom ben ik echter nog geen fan van FDW.

ALS ik me dus zou willen vereenzelvigen met die partij dan is dat uitsluitend wegens haar separatistische elementen.
Niet iedere N-VA-er lust Geert Bourgeois even graag als Mark Demesmaker.
Niet iedere VLD-er was een even grote fan van Bart Somers als van JMDD.
Niet elke CD&V-er wil Leterme inruilen voor Dehaene.
Niet iedereen verkiest Freya Vandebossche boven Frank Vandenbroecke.

Waar ik moeite mee heb is dat Vlaams-nationalisten het aanvaarden, en zelfs steunen, dat een semi-dictatoriaal regime zoals Belgique een regimebedreigende tegenstander buitensporig demoniseert en vervolgt omdat ze het niet op moslims begrepen heeft.
Heeft ze er soms één vermoord?
Kan ze er terug naar huis sturen?
Hen verbieden de grens over te steken?
Hen beletten hun bruiden en bruidegommen met hun hele familie naar hier te halen?
Hen uit onze sociale woningen, vluchthuizen en...gevangenissen houden?
NEEN! En dat zou ze zelfs niet kunnen indien ze 51% zou behalen op federaal niveau!

Waaraan maakt die partij zich dan zoveel schuldiger
- dan de opdrachtgevers van de moord op André Cools?
-Dan de veroordeelden voor de Agustazwendel, Claes, Coeme, Mathot en Spitaels?
-Dan Flahaut met zijn de schandalige benadeling van Vlaanderen?
-Dan zuipschuit Dardenne met zijn zatte gebral?
-Dan de PS met zijn ontelbare schandalen?
-Dan Albert met zijn roze baletten?
-Dan de taaie die nu al voortdurend zijn royale boekje te buiten gaat?
-Dan Laurent en zijn oplichtingspraktijken gesteund door het Belgische leger?
-Dan Boudewijn die de abortuswet weigerde goed te keuren maar er tegelijkertijd eentje regelde ten gunste van zijn eigen neef?
-Dan LeopoldII die 10 miljoen zwarten liet vermoorden om zijn geldzucht te bevredigen?
-Dan LeopoldIII en zijn collaboratie met Hitler?

Hopelijk zal je over enkele jaren mij wel kunnen smaken
Oud 22 december 2007, 19:53   #124
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Waarom gaan jullie dan aan de kant staan?
Wij staan toch niet aan de kant? In de Vlaamse regering voeren wij mede het beleid. En zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen dat wij nu gewoon onze parlementaire rol binnen de regering gaan uitspelen? Ik kan me al voorstellen wat je had gezegd indien we een minister hadden: verrader, postjespakker (altijd grappig, in sé zijn zelfs de LDD -en VB-politici ordinaire postjespakkers, wat ze ook beweren), ... .

maar we zijn er wel nog steeds bij betrokken, en dat, mijn beste, is NIET aan de kant staan...
Oud 22 december 2007, 19:56   #125
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat voor een bende achterlijke oenen zit hier nu op dit forum eigenlijk?!
De publieke opinie keerde zich tegen de politici die regeerakkoorden tegenhielden! Wat kan je dan anders nog doen? Juist...allemaal aan de kant gaan staan en staan toekijken hoe de Belgische krachten zelf alles doen. Dat zou pas snugger zijn geweest... nuja dat bepaalde partijen vooral bestaan uit laagopgeleiden zal hieraan niet vreemd zijn zeker?

Wees blij dat de N-VA er nog is. Want van Spirit...ahja bestonden die nog? En het Vlaams Belang...sorry jongens, maar het is zoals het is: jullie hebben zoveel stemmen en nooit erin geslaagd binnen te breken in het establishment. Zei Dewinter niet in 2006 dat ze in enkele gemeentebesturen zouden geraken? Dat mandatarissen daarvoor zelfs hun positie binnen hun partij wouden voor opgeven? Wel...die blufpoker is hem duur te staan gekomen. Nergens regeert het Vlaams Belang mee. In studentenkringen noemen ze dit een loser... . Vlaams Belangers, kies eens andere leiders: de peilingen geven jullie nog goed 15 %, of gaan jullie blijven doen zoals de groenen: oude krokodillen doen opdraven en zich dan afvragen waarom ze toch niet bijwinnen.

Ik groet jullie.
U bent precies het noorden wat kwijt.

Het VB zijn losers achter een cordon, daar gestoken door onder andere de mensen waar de NVA mee samenwerkt. en wees herust, die zijn hetzelfde met u van plan als dat ze met de VU hebben gedaan.

En dan mag BDW staan schreeuwen tot hij zwart ziet dat hij geen separatist is en dat de NVA zeker niet het einde van Belgie wil, het zal allemaal niet helpen.

Als u nu nog niet begrepen heeft dat het Belgie eerst is voor de CVP, wel, dan verdient u wat de NVA toekomt volgens de CVP.

Misschien ziet u vroeg of laat wel in dat de CVP uw partij gaat kapot maken zodat die NVA stemmers maar 1 optie hebben, VB stemmen, dat mag gerust van de CVP, het zijn toch losers achter een cordon.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 22 december 2007, 20:02   #126
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
maar we zijn er wel nog steeds bij betrokken, en dat, mijn beste, is NIET aan de kant staan...
U voelt zich betrokken, net als een kiezer, maar u neemt niet deel.
Binnenkort kunt u zich ten volle bewijzen, nogmaals, ik hoop echt dat ik verkeerd ben.
rik47 is offline  
Oud 22 december 2007, 20:04   #127
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U bent precies het noorden wat kwijt.

Het VB zijn losers achter een cordon, daar gestoken door onder andere de mensen waar de NVA mee samenwerkt. en wees herust, die zijn hetzelfde met u van plan als dat ze met de VU hebben gedaan.

En dan mag BDW staan schreeuwen tot hij zwart ziet dat hij geen separatist is en dat de NVA zeker niet het einde van Belgie wil, het zal allemaal niet helpen.

Als u nu nog niet begrepen heeft dat het Belgie eerst is voor de CVP, wel, dan verdient u wat de NVA toekomt volgens de CVP.

Misschien ziet u vroeg of laat wel in dat de CVP uw partij gaat kapot maken zodat die NVA stemmers maar 1 optie hebben, VB stemmen, dat mag gerust van de CVP, het zijn toch losers achter een cordon.
Hier in mijn woonplaats heeft de burgemeester zich laten ontvallen: als ze dit keer plooien voor de Koning, stap ik eruit. En hij is lang niet de enige CD&V-burgemeester. In de nationale top heeft het ACW nog veel te zeggen, maar lokaal heeft het ACW veel macht verloren.
Dus CD&V mag kiezen: groot blijven en het ACW negeren of naar het ACW luisteren en de ontploffing van de partij.
Oud 22 december 2007, 20:05   #128
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hier in mijn woonplaats heeft de burgemeester zich laten ontvallen: als ze dit keer plooien voor de Koning, stap ik eruit. En hij is lang niet de enige CD&V-burgemeester. In de nationale top heeft het ACW nog veel te zeggen, maar lokaal heeft het ACW veel macht verloren.
Dus CD&V mag kiezen: groot blijven en het ACW negeren of naar het ACW luisteren en de ontploffing van de partij.
Dit benadert al meer hetgeen leeft bij veel CD&V-ers.
rik47 is offline  
Oud 22 december 2007, 20:06   #129
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U voelt zich betrokken, net als een kiezer, maar u neemt niet deel.
Binnenkort kunt u zich ten volle bewijzen, nogmaals, ik hoop echt dat ik verkeerd ben.
Vergeet nooit de macht van de leden. Ik was al verbaasd dat ze er in zeven haasten nog 200 mensen bijeenkregen in het ICC donderdag. Ik ben er niet geraakt, ik zit nochtans op nog geen kilometer van op school.

Verder doe ikzelf waar ik mee bezig ben: aan de weg naar boven timmeren en daarbij een grotere schare meenemen.
Oud 22 december 2007, 20:08   #130
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Verder doe ikzelf waar ik mee bezig ben: aan de weg naar boven timmeren en daarbij een grotere schare meenemen.
Zijn wij ook mee bezig.
rik47 is offline  
Oud 22 december 2007, 20:09   #131
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dit benadert al meer hetgeen leeft bij veel CD&V-ers.
Het is gewoon een feit aan het worden. Ik zeg u: veel mensen bij CD&V zijn verdoken Vlaams-nationalisten, maar het is zoals je werk: je bent jong, je wil carrière maken en deelnemen aan het beleid...ik kan het best begrijpen, maar ik kon dat persoonlijk niet opbrengen. Thans zit ik in mijn woonplaats bij het bestuur van de pas opgerichte N-VA.
Oud 22 december 2007, 20:09   #132
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zijn wij ook mee bezig.
Welke partij?
Oud 22 december 2007, 20:10   #133
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Welke partij?
CD&V.
rik47 is offline  
Oud 22 december 2007, 20:48   #134
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
CD&V.
En hoe Vlaamsgezind zijn de mandatarissen daar?
Oud 22 december 2007, 21:06   #135
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En hoe Vlaamsgezind zijn de mandatarissen daar?
Meer dan je vermoedt.
rik47 is offline  
Oud 22 december 2007, 21:50   #136
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Meer dan je vermoedt.
Het verbaast me niks
Is daar ook een N-VA -afdeling dat eventueel lokaal in kartel zit?
Oud 22 december 2007, 21:59   #137
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het verbaast me niks
Is daar ook een N-VA -afdeling dat eventueel lokaal in kartel zit?
Ja hoor.
rik47 is offline  
Oud 22 december 2007, 22:04   #138
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja hoor.
Zullen de ACW'ers weer niet graag zien
Oud 22 december 2007, 22:08   #139
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zullen de ACW'ers weer niet graag zien
Geloof me, mening van top ACW en basis strookt allang niet meer met de realiteit op het veld.
rik47 is offline  
Oud 22 december 2007, 22:17   #140
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geloof me, mening van top ACW en basis strookt allang niet meer met de realiteit op het veld.
Het is wel de top die de bakens uitzet.
straatrue is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be