Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2021, 09:40   #1381
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Dat heb ik niet beweerd.
Onder de allochtone jeugd zitten ook veel racisten en ze hebben problemen met een aantal westerse waarden zoals gelijkheid van man en vrouw. En ze zijn nogal homofoob.
Ik steek mijn hoofd daarvoor niet in het zand.

Maar dat spreekt racisme en islamofobie totaal niet goed van ons naar hen helemaal niet goed.
Waarom eigenlijk ? Waarom mag men geen negatieve houding aannemen jegens, laat staan wens tot eliminatie uit uw biotoop formuleren, van wat je zelf aangeeft als zijnde storend ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 oktober 2021 om 09:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 09:41   #1382
lancalot
Burgemeester

lancalot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Intussen bevestigd. De pleitbezorgers van de open discussie tonen hun ware aard nog eens.
Iemand een racist noemen is nu eenmaal schelden.
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 09:42   #1383
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tenzij men natuurlijk wil aannemen dat dat een visie is zoals een andere, en dat "racist" op gelijke voet komt te staan met "vegetarier" of zo he.

En dat is nu precies gans het punt van deze discussie.
Oud 4 oktober 2021, 09:43   #1384
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die Afrikanen een probleem noemt omwille van hun Afrikaanse levensstijl? Ik weet niet hoe je dat anders kan benoemen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 09:44   #1385
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

If it walks like a duck and talks like a duck ...
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 4 oktober 2021, 09:46   #1386
lancalot
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom eigenlijk ? Waarom mag men geen negatieve houding aannemen jegens, laat staan wens tot eliminatie uit uw biotoop formuleren, van wat je zelf aangeeft als zijnde storend ?
Ik heb zo het gevoel dat ik dat aan u niet uitgelegd ga krijgen.
U benadert alles namelijk op een nogal rare overdreven rationele manier.
Voor mij is het omleggen van een mens, zeker als die mens niet de intentie heeft om mij om te leggen vele bruggen te ver.
Ik heb ook nooit de neiging gehad iemand te willen omleggen.
Er is nog zoiets als een geweten. Dat geweten houdt mij tegen om zulke dingen te doen, en niet of ik ermee weg kan komen. Ik moet nog met mezelf kunnen leven he.

Laatst gewijzigd door lancalot : 4 oktober 2021 om 09:50.
Oud 4 oktober 2021, 09:49   #1387
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Iemand die Afrikanen een probleem noemt omwille van hun Afrikaanse levensstijl? Ik weet niet hoe je dat anders kan benoemen.
Hij heeft waarschijnlijk geen probleem met de levensstijl zelf, maar met de overlast die die levensstijl eventueel bezorgt.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 09:49   #1388
lancalot
Burgemeester

Standaard

Citaat:
If it walks like a duck and talks like a duck ...
Kan zijn, maar het is en blijft schelden.
Beter opletten.
En erover zeuren heeft geen zin, ook al heb je misschien gelijk, daar gaat het niet om.
Oud 4 oktober 2021, 09:51   #1389
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt nog altijd niet door dat "fraai" een opinie is he.

Het is gewoon zo dat destijds, verschillende mensen gewoon DE MENING HADDEN dat de regime verandering die plaats gevonden had, en het feit dat het grondgebied dat vroeger onder Belgisch regime zat, en nu onder Duits bewind zat, wel degelijk positieve kanten kon hebben, en met het Nieuwe Normaal gingen meedoen, eerder dan conservatief blijven te plakken bij de oude dingen ; vooral op het grondgebied Vlaanderen, dat toch redelijk wat miserie had gehad onder het Belgische regime. Ik ga natuurlijk niet zeggen dat het nieuwe regime door iedereen met open armen ontvangen werd. En ja, het kan inderdaad gezegd worden dat dat nieuwe regime ook wel dingen had die beter konden. Maar kom, een aantal mensen waren dat nieuwe regime meer geneigd dan het oude, en dat is TOTAAL BEGRIJPELIJK.

Dat daar nu over gedaan wordt alsof dat het grootste schandaal van alle tijden is gewoon krankzinnig. Er waren problemen met het oude Belgische regime, en ja, er waren ook problemen met het nieuwe nazi regime. En mensen hadden daar verschillende opinies over. Meer is daar niet aan.

Natuurlijk hebben die die gunstiger stonden met het nieuwe regime de "fout" gemaakt om de kant van de verliezer te kiezen, maar dat is het dan ook maar.

En kom niet af met genocide en volkeren moord. Want daar geldt exact hetzelfde voor. Er waren er die dat goed vonden, en er waren er die dat een verkeerde zaak vonden. Zoals elk politiek idee. Nu doen alsof volkerenmoord "unaniem slecht gevonden wordt" staat haaks op de werkelijkheid van toen he, en zou trouwens ook beter haaks staan op de werkelijkheid van nu. Men doet nu alsof volkerenmoord systematisch verkeerd moet beschouwd worden, terwijl men dat politieke idee langs alle kanten zou moeten bekijken. DAT is eigenlijk het ergste aan gans dat muilkorf gedoe, dat het niet eens meer mogelijk is op een kalme manier over de merites van volkerenmoord als oplossing voor maatschappelijke problemen te discussieren. En nog eens: dat wil niet zeggen dat de uitkomst van de discussie moet uitdraaien op volkerenmoord. Maar het is idioot om ons van dat mogelijke pad af te sluiten. Het zou nuttig kunnen zijn. Maar om dat zelfs maar na te gaan, of dat nu nuttig kan zijn, moet het openbare debat erover sereen kunnen plaatsvinden he. En dat gaat niet als de wet U verbiedt om dat debat te houden.
Afganistan ligt een ietsiepietsie verder van hier dan moffenland, maar ik wil degenen die daar wat rest van de eigen bevolking de duvel aandoet een kopje kleiner willen maken niet de kost geven.
Oud 4 oktober 2021, 09:53   #1390
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb zo het gevoel dat ik dat aan u niet uitgelegd ga krijgen.
U benaderd alles namelijk op een nogal rare overdreven rationele manier.
Juist ja. Men moet, als men een "mens" is, en men rationeel leert denken, ALLE gevoelens en emoties opzij zetten om enkel en alleen maar koel te berekenen waar zijn voordeel zit he. Dat is precies wat het betekent, rationeel zijn. Emoties en gevoelens zijn de dierlijke manier van "redeneren" voor men toegang heeft tot rationaliteit. Het is iets dat "vanuit uw binnenste" opkomt zonder dat je daar een duidelijke rationele argumentatie voor hebt. Het is uw dierlijke kant, die wij evolutionair natuurlijk meedragen.

Dat is het grappige trouwens: wat velen "menselijk" noemen, is juist wat dierlijk is. Het typisch menselijke is om logisch en rationeel te argumenteren, en dat archaisch systeem te onderdrukken he.

Citaat:
Voor mij is het omleggen van een mens, zeker als die mens niet de intentie heeft om mij om te leggen vele bruggen te ver.
Ik ben ook zo grootgebracht. En dan wil ik weten waar dat rationeel op gesteund is. En dan vind je niks. Behalve het essentiele natuurlijk, en dat is de basis van mijn "filosofie" als je wil:

je wil HET AKKOORD AANGAAN om die andere niet om te leggen, als daar een groter voordeel voor jou in zit, BIJVOORBEELD DAT ANDEREN U OOK NIET OMLEGGEN.

DAT is iets dat voor mij steek houdt: het contract: "ik wil niet omgelegd worden, en ik wil anderen omleggen, maar het eerste is voor mij meer waard dan het tweede". Als iedereen in de groep dat concept hanteert, dan sluiten we met elkaar een akkoord af dat we het offer brengen om de wens om anderen af te maken te laten varen, in ruil voor de veiligheid van de wetenschap dat anderen mij niet zullen afmaken.

Ik denk dat dat een veel solider basis is voor een "staakt het vuren" tussen leden van een groep dan lulkoek over geweten en zo. Het is ook wat bijvoorbeeld de USA en de USSR belet hebben om elkaar aan te vallen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 oktober 2021 om 09:57.
Oud 4 oktober 2021, 09:58   #1391
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tenzij men natuurlijk wil aannemen dat dat een visie is zoals een andere, en dat "racist" op gelijke voet komt te staan met "vegetarier" of zo he.

En dat is nu precies gans het punt van deze discussie.
Maar onder de huidige wetgeving is racisme wel strafbaar. Iemand een racist noemen is dus een beschuldiging van een misdrijf.

Jammer maar helaas.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 10:00   #1392
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met negers die bijvoorbeeld vanop de tweede verdieping hun vuilzak naar beneden gooien op het trotoir ipv die naar beneden te brengen, heb ik een probleem, ja. En zo zou ik nog even kunnen doorgaan, maar dit heb ik zelf gezien toen ik op bezoek was in Denderleeuw. Maar hey, het zal wel mijn racistische aard zijn die bovenkwam, nietwaar, want wij horen dat soort cultuur-verschil immers te omarmen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 10:01   #1393
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Afganistan ligt een ietsiepietsie verder van hier dan moffenland, maar ik wil degenen die daar wat rest van de eigen bevolking de duvel aandoet een kopje kleiner willen maken niet de kost geven.
Inderdaad is het gewoon een "normale" manier van doen om uw vijanden willen af te maken. Dat A PRIORI niet willen beschouwen en wetten invoeren die DAAROVER PRATEN zelfs illegaal willen maken is de natuur ontkennen.

Zoals ik reeds stelde, dat wil niet zeggen dat als men daarover praat, men dat ook gaat doen. Maar DAT hangt af van de situatie. In een situatie waar mensen redelijk zijn met elkaar, is elkaar afmaken waarschijnlijk NIET de favoriete oplossing. Maar in een situatie waar een groepje denkt dat zij het zo bruin kunnen bakken als ze maar willen, moet die optie tenminste besproken kunnen worden. Dat op zich zou zelfs aanleiding kunnen geven dat dat groepje zich wat gaat kalmeren he...
Oud 4 oktober 2021, 10:02   #1394
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Met negers die bijvoorbeeld vanop de tweede verdieping hun vuilzak naar beneden gooien op het trotoir ipv die naar beneden te brengen, heb ik een probleem, ja. En zo zou ik nog even kunnen doorgaan, maar dit heb ik zelf gezien toen ik op bezoek was in Denderleeuw. Maar hey, het zal wel mijn racistische aard zijn die bovenkwam, nietwaar, want wij horen dat soort cultuur-verschil immers te omarmen.
In dat geval is het niet correct omgaan met huisvuil het probleem.

Maar goed. Lancalot en co hebben een punt en ik had moeten weten dat het met u altijd discussiëren is op ongelijke voet.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 4 oktober 2021, 10:09   #1395
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar goed. Lancalot en co hebben een punt en ik had moeten weten dat het met u altijd discussiëren is op ongelijke voet.
Dat geldt ook voor jou.
Oud 4 oktober 2021, 10:10   #1396
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind het eerder niet kunnen functioneren in een beschaafde omgeving, maar dat zal wel mijn racisme zijn dat weeral opborrelt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 10:11   #1397
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar onder de huidige wetgeving is racisme wel strafbaar. Iemand een racist noemen is dus een beschuldiging van een misdrijf.

Jammer maar helaas.
Ik dacht van niet. Lachen met een mop waarin een domme neger/blanke/jood in voorkomt is lachen met een racistische mop en is toegelaten, we mogen nog lachen, voorlopig.

Discrimineren omdat iemand neger/blank/jood is, dat is verboden.
Oud 4 oktober 2021, 10:13   #1398
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
... je wil HET AKKOORD AANGAAN om die andere niet om te leggen, als daar een groter voordeel voor jou in zit, BIJVOORBEELD DAT ANDEREN U OOK NIET OMLEGGEN.

DAT is iets dat voor mij steek houdt: het contract: "ik wil niet omgelegd worden, en ik wil anderen omleggen, maar het eerste is voor mij meer waard dan het tweede". Als iedereen in de groep dat concept hanteert, dan sluiten we met elkaar een akkoord af dat we het offer brengen om de wens om anderen af te maken te laten varen, in ruil voor de veiligheid van de wetenschap dat anderen mij niet zullen afmaken. ...
Ik dacht dat dit al lang duidelijk was en dat dit 'akkoord' verwoord en vastgelegd is geworden in de Grondwet. Deze van de VS is daar een goed voorbeeld van.

Aan de 'onze' is er veel te veel aangebreid geworden wat er niet in thuis hoort. Het gevaar hiervan is, dat men de onveranderlijke essentiële Grondwet vervormt tot een gewone wet, die dan volgens de politieke mode gewijzigd kan worden bij elk voorval, dat zich hiertoe leent.
Oud 4 oktober 2021, 10:24   #1399
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad is het gewoon een "normale" manier van doen om uw vijanden willen af te maken. Dat A PRIORI niet willen beschouwen en wetten invoeren die DAAROVER PRATEN zelfs illegaal willen maken is de natuur ontkennen.

Zoals ik reeds stelde, dat wil niet zeggen dat als men daarover praat, men dat ook gaat doen. Maar DAT hangt af van de situatie. In een situatie waar mensen redelijk zijn met elkaar, is elkaar afmaken waarschijnlijk NIET de favoriete oplossing. Maar in een situatie waar een groepje denkt dat zij het zo bruin kunnen bakken als ze maar willen, moet die optie tenminste besproken kunnen worden. Dat op zich zou zelfs aanleiding kunnen geven dat dat groepje zich wat gaat kalmeren he...
Die optie heeft dalibor net de grond in geboord. Het groepje dat fanatiek de ene volkerenmoord veroordeelt, maar kritiekloos achter die van de Belgische koning staat, is er vast van overtuigd het grote gelijk aan hun kant te hebben. Dat is eigen aan alle regimes van dictatoriale aard.
Niet alleen in moffenland was dat het geval. Ook in Congo konden de collaborateurs van Pol II het zo zwart bakken als ze wilden. De slachtoffers, of hun nazaten roeren zich nog elke dag, maar voor het Belgisch regime volstaan waardeloze excuustruzen.
En haar soldaatjes zagen dat het goed was, en...zwijgen als vermoord.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 oktober 2021 om 10:25.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 10:30   #1400
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Die optie heeft dalibor net de grond in geboord. Het groepje dat fanatiek de ene volkerenmoord veroordeelt, maar kritiekloos achter die van de Belgische koning staat, is er vast van overtuigd het grote gelijk aan hun kant te hebben. Dat is eigen aan alle regimes van dictatoriale aard.
Niet alleen in moffenland was dat het geval. Ook in Congo konden de collaborateurs van Pol II het zo zwart bakken als ze wilden. De slachtoffers, of hun nazaten roeren zich nog elke dag, maar voor het Belgisch regime volstaan waardeloze excuustruzen.
En haar soldaatjes zagen dat het goed was, en...zwijgen als vermoord.
Wat voor warrige praat is me dat. Uiteraard waren de praktijken in Congo destijds ongehoord. Maar ze waren wel deel van een algemeen probleem van kolonialisme, dat Fransen, Engelsen, Portugezen etc net zo goed hadden.

Als we vandaag in ons politiek landschap kijken is dergelijke houding ten aanzien van Afrikanen enkel nog bij het Vlaams Belang en zijn aanhang terug te vinden.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be