![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#14021 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14022 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel maar als ze verkeerd berekend, verkeerd aangegeven, of verkeerd begrepen worden he.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14023 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men dus spreekt over "belasting van ziekenhuizen" dan moet men naar de absolute cijfers kijken. Als men spreekt over "efficientie van vaccin" of "risico volgens leeftijd" dan moet men naar de tweede kijken (hoe zijn vaccins geassocieerd met de kans op en hoe is leeftijd geassocieerd met). Dat was trouwens vaak de discussie: "de ongevaccineerden hadden meer kans om in het ziekenhuis terecht te komen". Ja (bij zelfde leeftijd). Maar "de ongevaccineerden zijn de hoofdoorzaak van ziekenhuis belasting": nee. Om een idee te hebben van het effect van vaccinatie IN DE PRAKTIJK (ttz, met alle maatschappelijke, sociale en dergelijke aspecten erbij, zoals het corona pasje, de dikkenek, en weet ik veel) moet men naar de verhoudingen van INCIDENTIES kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14024 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14025 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De besmettingsgraad in totaal moet toch wel heel hoog geweest zijn daar he. Of tenminste de *blootstellingsgraad* want het kan goed zijn dat er mensen zijn die met de beste wil van de wereld gene corona kunnen opdoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14026 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dergelijke beweringen hebben geen waarde voor mij, geef me dan nog liever de statistiek met juiste cijfers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14027 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, zoals we kunnen zien hier: https://datastudio.google.com/embed/...0c2/page/FHD7B als je de som maakt, dan zijn we zeker aan 30% BEVESTIGDE gevallen, wat dus inderdaad de kans groot maakt dat het aantal werkelijke gevallen en zeker het aantal blootstellingen een dikke meerderheid moet zijn, om niet te zeggen, dicht bij de 100% (zeg, inderdaad, 80% of zo). Overal wordt immers een factor 3 - 5 aangenomen als zijnde de factor tussen het aantal bevestigde en het werkelijke aantal gevallen. Dat kan kleiner zijn in zulke meer gecontroleerde omgeving, maar toch. Ik sta er altijd versteld van dat mensen discussies beginnen zonder zelfs maar de moeite te doen om naar officiele cijfers hierover die gemakkelijk te vinden zijn, even te kijken. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2022 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14028 |
Staatssecretaris
|
![]() In geval van onze experten-virologen vergelijk ik statistiek eerder met goochelaars.
Goochelaars liegen in se niet. Ze insinueren wel. Ze draaien paar keer rond met een rood lapje, ze duwen het in hun gebalde vuist, vervolgens doen ze hun vuist terug open en ziet iedereen dat het rode lapje zich niet meer in hun vuist bevindt. Ze geven hun publiek de insinuatie dat ze het rode lapje hebben weggetoverd. Maar uiteraard zeggen ze niet "ik heb het rode lapje weggetoverd!" want vanaf dan zou het neerkomen op het vertellen van leugens. Ze laten het publiek die conclusie maken gebaseerd op wat ze laten zien. Iemand die bedreven is in de wereld van de goochelaars weet natuurlijk onmiddellijk wat er zich heeft voorgedaan en dat er helemaal niks is weggetoverd. Idem met statistiek. De virologen goochelen handig met cijfertjes en tabellen waarmee ze bepaalde insinuaties doen, bijv. over de verregaande heilzaamheid van vaccins of de heilzame effecten van een lockdown. Een ongetrainde mens (die weinig of niks van statistiek kent) trekt verbanden uit die cijfers, verbanden die op het zicht zo duidelijk lijken, net zoals het zo duidelijk lijkt dat de goochelaar het rode lapje heeft weggetoverd, waarmee ze concluderen dat het beleid werkt. Als je iets op een bepaalde manier presenteert, dan suggereer je immers zaken aan diegene die het observeert. Mensen met wat basiskennis van statistiek doorziet meestal gauw waar de 'truc' verborgen zit, en dat heeft niks met vervalsen van gegevens te maken maar wel met de presentatie ervan. Als je gedreven bent in statistiek, kan je zowel dingen laten blijken die er in feite niet zijn, of juist andersom, dingen verbergen die er wel zijn. Dezelfde basis als het goochelen dus. Men leraar statistiek zei dat het goochelen en creëren van illusies dmv statistiek de basis is van reclamevoering en politiek beleid voeren. Maar dat in de statistiek aangewend door de objectieve wetenschap, het net groot taboe is om diezelfde goocheltrukken aan te wenden aangezien een wetenschapper er op uit is de waarheid te kennen en die ook als dusdanig mee te delen. En zelfs dat is niet gemakkelijk (zie bijv. biased onderzoek waar zelfs de onderzoeker zelf ervan overtuigd is dat hij "de waarheid" weergeeft.). Tijdens heel de afgelopen 2 jaar heb ik van de experten vooral statistiek gezien op de goochelmanier, dus wetenschappelijk onwaardig. Een klassieker is bijv. maar blijven rapporteren over de leeftijdsgroep 18-64 jaar. Zo'n ruime indeling "verbergt" het feit dat het vooral de ouderen zijn die miserie hebben met corona en creëert de illusie dat het een probleem vormt voor die hele categorie, dus al vanaf 18 jaar. In Leuven buizen ze u als je met dergelijke rapportage afkomt.
![]() |
#14029 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14030 |
Staatssecretaris
|
![]() En dan heb ik het alleen nog maar gehad over de rapportage. In het voeren van onderzoek zelf zijn zelf ook de nodige trucen toe te passen om een resultaat te bekomen dat in je kraam past.
Neem nu die onderzoeken over natuurlijke immuniteit versus vaccinale immuniteit. Vaak vergelijken ze dan tussen mensen die recent hun vaccin/booster hebben gehad met mensen die al langer geleden een besmetting hebben opgelopen. Ze stellen vast dat de gevaccineerden hogere anti-lichamen hebben en dus minder herbesmet worden. Ze concluderen daaruit dat de vaccinale immuniteit superieur is aan de natuurlijke terwijl het gewoon een momentopname is. Terwijl het onderzoek andersom doen, de tegenovergestelde conclusie zou opleveren, namelijk recent besmette mensen vergelijken met mensen die vorige zomer hun vaccin hebben gekregen. En om zo'n fouten te achterhalen moet je al soms diep in het onderzoek zelf gaan graven. En daar heeft bijna niemand zin in. Het was recent nog geïllustreerd: doe een stelling en verwijs daarvoor naar een onderzoek dat juist het tegenovergestelde beweert. Als het in de mainstream past dan is zowat iedereen ermee weg. Ze laten geen leger factcheckers los. Maar vanuit het andere kamp mogen er absoluut geen fouten worden gemaakt want ze worden gegarandeerd naar boven gehaald en vervolgens gepresenteerd "zie eens welke blaasjes ze jullie proberen wijs te maken, die anti-vaxxers!". Moest hetzelfde criticism nu eens worden aangewend in het mainstream kamp. Maar dat is net het probleem in een heersend naratief. Als je dingen verkondigt die passen in het heersende narratief, dan mogen daar nog de grootste leugens instaan, dat passeert gewoon. Andersom wordt het afgedaan als nonsens, en als men de boodschap niet kan ontkrachten, brengt men de boodschapper in diskrediet. Het is ergens een ongelijke strijd: het ene kamp mag zelfs de grootste lulkoek vertellen zonder weerwoord, het andere kamp moet alles wegen en wikken en 100% zeker zijn dat er geen fouten inzitten, want elk minuscuul foutje gaat gevonden worden en worden aangewend om te stellen dat het bijgevolg bullshit is over de hele lijn.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 1 februari 2022 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14031 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat nooit enige kritische journalist hier een vraag over stelt helpt natuurlijk ook niet.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14032 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14033 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat komt voornamelijk door de totale onwetenschappelijke domheid waaruit dat soort volk gemaakt is. Die hebben bijna allemaal een Schoofs niveau, en hebben van toeten noch blazen enig idee maar denken dat dat voor iedereen zo is, en beseffen niet dat zij helemaal onderaan bengelen. Dus denken zij dat zo een ongelofelijk geleerde dinges zoals een simpel statistiekje bekijken, enkel maar weggelegd is voor een ander ras van Uebermenschen-experten, en moeten ze voortgaan op het enige dat ze hebben, namelijk hun buik-hersenen, om zich af te vragen welke kwiebus met welke glimlach er nu het meeste van zou weten zodat ze die dus gaan geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14034 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het besef dat men "verkeerd" bezig was komt ook altijd nadien pas. Ten tijde van het naziregime vond de mainstream uiteraard dat ze goed bezig waren. Nadien was het "wir haben es nicht gewust". Ja, daar zijn de vergaste joden vet mee. Twee jaar van mijn leven zijn nu ook deels verpest door het kwakzalverijbeleid. Als, en ik zeg als, de pandemie effectief gaat liggen EN men krijgt hun angstpropaganda niet meer verkocht, dan zal na x-aantal jaar wel worden gezegd "waar waren we toch mee bezig".
![]() |
![]() |
#14035 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14036 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14037 |
Europees Commissaris
|
![]() guido Bervoets
4 dagen geleden Als een gevaccineerde het virus doorgeeft aan een andere gevaccineerde, zal dat minder ernstig zijn dan dat een niet-gevaccineerde het doorgeeft aan een gevaccineerde. Daar alleen om al is die pas noodzakelijk. ?
![]() |
#14038 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Tenminste als het echte wetenschap is, met de echte wetenschappelijke methode. Nergens is een "wetenschappelijke consensus" die fundamenteel fout was, overeind gebleven. Dat is juist het unieke van de wetenschappelijke methode: bullshit loopt vroeg of laat tegen de lamp. Altijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14039 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
is het virus dat een niet gevaccineerde doorgeeft een ander virus dan?
![]() |
![]() |
#14040 |
Europees Commissaris
|
![]() Molenberghs liet gisteren optekenen dat de piek eraan zat te komen, wellicht de komende dagen al. Ik dacht: hij wil waarschijnlijk toch één juiste voorspelling doen. Nu staat in de krant dat de piek al achter ons ligt...