![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten zijn er in het middelbaar maar twee uur godsdienst voorzien. Begrijp ik het echter goed dat u om die schamele twee uur uw kinderen naar een veel verder afgelegen school stuurt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1402 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1403 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Btw .. deze school geeft wel degelijk 3 uren godsdienst per week reken dat eens uit op een schooljaar ? Laatst gewijzigd door Wisord : 8 december 2010 om 10:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees trouwens dat u niet goed heeft nagedacht over de consequenties en inhoudelijke samenhang van uw eigen woorden: in een opvoeding geeft mijn zijn kinderen altijd een zeker pakket waarden en normen mee waarvan men als ouders het belang erkent en waarvan men hoopt dat ze ook door de kinderen in hun doen en laten zullen meegenomen worden. D�*t is immers opvoeding. Opvoeden is niet alleen eten en drinken, een bed en een knuffel geven. Als u dus onze waarden en normen vanuit het geloof als "hersenspoeling" ziet, dan is iedere vorm van opvoeding "hersenspoeling". Of benadert u uw kinderen soms als loutere dierlijke wezen die slechts eten, drinken, behuizing, kleding e.d. hebben? Neen natuurlijk, het houdt veel meer in. Bij u is die opvoeding op schijnbaar een aantal andere waarden gebaseerd, daar waar wij die ook uit het geloof halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1405 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1406 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is alvast goed om weten dat u vindt dat kleine meisjes geen slachtoffer kunnen worden van een pedofiel. Dutroux is, maw, onschuldig.
![]() |
![]() |
#1407 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1408 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1409 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw kinderen laten geloven in een god als opperwezen valt niet te koppelen aan het aanleren van normen en waarden ... . U gooit echt alles op een hoopje , opvoeden en geloof horen niet samen en kan je niet aan elkaar koppelen en is dus in weze geen excuus voor uw indoctrinatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1410 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u dat eens toelichten? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1412 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb in tegenstelling tot sommigen hier op dit forum nog enig moraliteitsgevoel. Als dat bekrompen is, welnu dan ben ik heel graag bekrompen.
![]() |
![]() |
#1414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 december 2010 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad, wij gooien dat op een hoopje. Opvoeding en geloof zien wij niet los van elkaar, juist om de redenen die ik eerder al stelde. Het specifieke punt dat ik maakte, heeft u trouwens niet weerlegd, nl. dat opvoeding altijd, als u wilt, een zekere vorm van "indoctrinatie" is. Opvoeding van kinderen is geen loutere materiële bezigheid waarbij men kinderen eten en drinken geeft, een onderdak en kleding... Het is en blijft een proces waarbij je ook die waarden probeert aan te brengen die jij als ouder belangrijk vindt. Je vergeet misschien dat "indoctrineren" etymologisch verwant is met "doctus". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1416 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1417 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1418 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, als jijzelf al niet genoeg boerenverstand hebt om in te zien dat de stap van priesters die jongetjes hebben misbruikt naar uitspraken over pedofilie in het algemeen een paar bruggen te ver is, dan twijfel ik toch aan je vermogen om correcte conclusies te onderscheiden.
![]() |
#1419 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kan je een kind laten geloven in een opperwezen opvoeden noemen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1420 |
Secretaris-Generaal VN