Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2008, 14:44   #1401
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Misschien moet ik maar eens minder twijfelen aan alles, in de eerste plaats aan mijn eigen meningen.

Dus, hierbij, mijn mening: ik vind de politieke exploitatie van de klimaatproblematiek slecht en ik ben heel sceptisch over de onafhankelijkheid van een instelling als het IPCC, die zo erg met politiek is verweven. En die scepsis wordt niet minder, integendeel, als ik te horen krijg dat ik er niets over te zeggen heb omdat ik geen (klimaat)expert ben. Politici zijn dat ook niet (ja, goed, hier en daar is er ééntje).
Je kan niet over iets meepraten als je niet weet waarover het gaat.
Ook jij huldigt dat principe. Waarom hier een uitzondering voor maken?

Politici laten zich informeren en adviseren door klimaatexperts. Of dat zou toch moeten. Ik denk eens te meer dat ook jij dit idee aanhangt, tenzij je fan bent van beleidsbeslissingen op basis van de windrichting of de uitkomst van een rijmpje.
Je kan jezelf ook (laten) informeren, zo te zien staat het internet ter uwer beschikking.
Oud 22 maart 2008, 09:17   #1402
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

inderdaad!

Citaat:
NASA Chief: Global Warming Treated Like a Religion

'The theory of human-caused global warming is being treated as religious dogma, NASA's administrator said. In an interview with SciGuy blogger Eric Berger, NASA Administrator Michael Griffin who last May questioned whether addressing the alleged global warming problem required all that much urgency, warned that dissent from the global warming theory is almost treated as heresy.'

http://www.newsmax.com/insidecover/g.../17/80933.html

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 09:33   #1403
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Je kan niet over iets meepraten als je niet weet waarover het gaat.
Ook jij huldigt dat principe. Waarom hier een uitzondering voor maken?

Politici laten zich informeren en adviseren door klimaatexperts. Of dat zou toch moeten. Ik denk eens te meer dat ook jij dit idee aanhangt, tenzij je fan bent van beleidsbeslissingen op basis van de windrichting of de uitkomst van een rijmpje.
Je kan jezelf ook (laten) informeren, zo te zien staat het internet ter uwer beschikking.
Oud 23 maart 2008, 18:09   #1404
Pindar
Banneling

Standaard

koud voor de tijd van het jaar he?

Citaat:
Near real time NASA image of the sun (SOHO MDI Continuum Latest Image). The cause of all global warming. Right now our sun is experiencing very mild solar activity, expect cooler temperatures!

http://sohowww.nascom.nasa.gov/data/...512/latest.gif

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 23 maart 2008 om 18:10.
Oud 23 maart 2008, 18:11   #1405
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan niet over iets meepraten als je niet weet waarover het gaat. Ook jij huldigt dat principe. Waarom hier een uitzondering voor maken?

zie eens mijn stuk over 'wetenschap' bij de NWO die ik vandaag geplaatst heb. Er is een reden waarom je zo reageert.

Pin d" Ar
Oud 23 maart 2008, 18:45   #1406
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
zie eens mijn stuk over 'wetenschap' bij de NWO die ik vandaag geplaatst heb. Er is een reden waarom je zo reageert.

Pin d" Ar
Beide posts verdienen één en dezelfde reactie:
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH HHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 23 maart 2008, 19:22   #1407
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Beide posts verdienen één en dezelfde reactie:
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH HHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja duidelijk een intelligente reactie!

thanks!

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

man o man

Pin d" Ar
Oud 24 maart 2008, 07:57   #1408
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Die opwarming is toch wel iets heel vreemds:
Een witte Pasen (nog nooit een witte kerst meegemaakt.....)
Een kouderecord gebroken.
Gaan de kranten dit ook koppen of past dit niet in het kraam van hun broodheren die ons willen uitmelken met hun klimaathysterie?
Oud 24 maart 2008, 08:37   #1409
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
koud voor de tijd van het jaar he?

Pin d"Ar
oei Pindar, een meenstriem bron, is dat wel conform je reli.. opvatting?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 09:33   #1410
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
oei Pindar, een meenstriem bron, is dat wel conform je reli.. opvatting?
nou als je slim bent, weet je dat het niet alleen meenstreembronnen zijn.
Kan het zelf ook bedenken als ik naar buiten kijk, dus....
en verder ben jij niet zo fris als je je voordoet en je weet zelf wel waarom..

dag dag

Pin d"Ar
Oud 24 maart 2008, 15:50   #1411
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die opwarming is toch wel iets heel vreemds:
Een witte Pasen (nog nooit een witte kerst meegemaakt.....)
Een kouderecord gebroken.
Gaan de kranten dit ook koppen of past dit niet in het kraam van hun broodheren die ons willen uitmelken met hun klimaathysterie?
Ik denk het wel, ze hopen wat meer kranten te verkopen...

Even googlen: ze komen eraan... vbn
http://www.tijd.be/artikel/Eerste_Wi...r_tijd.6579871

Wat "globaler"
http://www.knmi.nl/VinkCMS/explained...il.jsp?id=3097

Citaat:
Koudste Pasen in ruim veertig jaar

Zondagochtend noteerde de vliegbasis Twenthe een minimumtemperatuur van -7,0 graden, vlak boven de grond werd hier zelfs 11 graden vorst gemeten. In De Bilt daalde de temperatuur tot -4,4 graden. Dat was hier de laagste minimumtemperatuur van eerste Paasdag sinds tenminste 1901. De feestdag leverde in De Bilt een maximum op van 5,9 graden, de laagste waarde sinds Pasen 1964. In dat jaar noteerde het KNMI op de Paasdagen 29/30 maart maxima van 3,9 en 4,5 graden. (zie Verder lezen- beste en slechtste Paasdagen met de tabel van het weer op alle Paasdagen sinds 1901).

Witte Pasen

De vorige Pasen die door de restanten van een sneeuwlaagje een beetje wit begon had ons land op 15 april 2001. Op de avond van Paaszaterdag was in een groot deel van ons land een paar centimeter sneeuw gevallen. Met Pasen liep de temperatuur echter zo snel op dat de sneeuw zo weg was. Ook op de ochtend van tweede Paasdag in 1982 (12 april) lag op een aantal plaatsen enkele centimeters sneeuw. Ook op 28 maart 1937 begon eerste Paasdag wit door sneeuwrestanten van de dagen daarvoor. In de maand van 1937 viel op verschillende dagen sneeuw, toevallig ook nog daags voor Pasen.

Paaseieren op het ijs

Vorst komt met Pasen niet vaak voor: sinds 1901 begon eerste Paasdag in De Bilt veertien keer met vorst. De meest winterse Paasdagen ooit, dat wil zeggen in zeker drie eeuwen, beleefde ons land in de recordkoude maart 1845. Vooral de eerste helft van die maand was ijzig koud met temperaturen van 10 tot 20 graden onder nul een soms snijdend koude oostenwind.

Weerhistoricus Jan Buisman: "enkele Haarlemse burgers beginnen zich af te vragen of een lang gekoesterde wens nu eindelijk in vervulling kan gaan: zij willen Paaseieren op het ijs eten! Op 31 maart 1771 is het gelukt en in 1845 is het al op 23 maart Pasen. Maar kort na medio maart stijgen de thermometers tot aan het nulpunt en rond de 19e gaat het overdag dooien. Op de 22e, daags voor Pasen, zet regen een laag water op de dikke ijslaag. Het feest moet doorgaan, een advertentie kondigt aan dat op 23 maart 'C. Wijs beste eieren zal verkopen op het ijs'. Op de Buiten-Amstel zet men een versierde en verwarmde tent en talrijke Nederlanders kunnen werkelijk op Paasmorgen bij kil miezerig weer hun eitjes op het ijs nuttigen. Hetzelfde gebeurde in de Zaanstreek, in Nijmegen, Dordrecht en op andere plaatsen".

Zover bekend zijn de Paasdagen van 1771 en 1845 de enige met ijs op de Hollandse waterwegen. Maart 1845 was de grootste uitzondering: alle rivieren in ons land waren bevroren. Paarden met karren en sleden baanden een weg over het ijs.

Veel sneeuw en kou in Europa

Ook andere landen in Europa hebben te maken met een late inval van de winter. In de Harz en het Zwarte Woud zakte de temperatuur op eerste Paasdag tot -14 graden. Die dag was in delen van Duitsland een ijsdag met de hele dag enkele graden vorst. Reizigers moeten zeker op de wegen in Duitsland, België, Luxemburg Frankrijk en het Alpengebied rekening houden met gladheid op de wegen. De kou is ver zuidwaarts doorgedrongen tot het noorden van Spanje. Ook in Tsjechië en Polen is inmiddels al veel sneeuw gevallen. De neerslag is soms intensief met hoeveelheden van meer dan 10 cm per 12 uur. In de Ardennen zijnde skipistes weer geopend en is er tijdens de Paasdagen nog zo'n 10 tot 20 cm verse sneeuw bijgevallen.
1771, record-1845 én 2008 kon men ergens in Nederland paaseieren op het ijs eten... Vrolijk Pasen
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 21:01   #1412
Groentje-18

Standaard

Citaat:
nou als je slim bent, weet je dat het niet alleen meenstreembronnen zijn.
Kan het zelf ook bedenken als ik naar buiten kijk, dus....
en verder ben jij niet zo fris als je je voordoet en je weet zelf wel waarom..

dag dag

Pin d"Ar
En dat is dus het resultaat van een vol-lé-dig klimaatveranderingsforum.

Ik ga hier wegblijven, want op een dag wordt dit me nog fataal.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 maart 2008 om 21:02.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 22:58   #1413
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is al zo vaak vermeld: er bestaat een negeerlijst.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 23:06   #1414
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet zo teatraal groentje
Oud 25 maart 2008, 08:27   #1415
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

En de mainstream werkt gretig mee aan het instandhouden van de global warming leugen:

Citaat:
ABC Smears Scientist For Questioning Global Warming "Consensus"
Touts left wing conspiracy theory to connect physicist to big oil companies

Steve Watson
Infowars.net
Monday, March 24, 2008

Global Warming Denier: Fraud or 'Realist'? is the headline ABC News uses to attack Princeton-trained physicist Fred Singer who dares to challenge the mainstream scientific "consensus" on the causes of climate change.

In a blatantly one sided hatchet job, ABC News attempts to demonize Singer and by proxy any other scientist who questions "broad scientific understanding" that climate change is being vastly hastened by man made carbon emissions.

Singer holds a degree in Electrical engineering from Ohio State University and a PhD in Physics from Princeton University.

That did not stop ABC from ignoring any scientific points Singer made in favor of simply attacking his credibility.

In an accompanying video, the network quote an environmental activist from the left-wing organization Greenpeace to attack Singer:

“Kert Davies, an environmental activist, says Singer is connected to a whole web of organizations, many funded by oil and coal companies, that have spent millions trying to convince the public there’s a scientific debate about global warming – slowing down government action on a phenomenon that could lead to storms, droughts, famines, massive refugee movements and even wars,”

"Singer insists he is not on the payroll of the energy industry, but admits he once accepted an unsolicited check from Exxon for $10,000." The article also states.

As we have consistently pointed out, energy companies stand to gain from inflated prices caused by the fear of global warming and their representatives have been actively pushing the man made global warming mantra.
Lees verder op:

http://infowars.net/articles/march2008/240308Singer.htm

Laatst gewijzigd door exodus : 25 maart 2008 om 08:28.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 09:44   #1416
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
En de mainstream werkt gretig mee aan het instandhouden van de global warming leugen:

Lees verder op:

http://infowars.net/articles/march2008/240308Singer.htm
Singer, ffs. Echt. Een met zulke lieden worden mensen geassocieerd als ge een beetje kritiek hebt op het IPCC.

Singer heeft zelf maar 10.000 dollar aanvaard van Exxon. Maar elk instituut of 'think tank' waar em aan gelieerd is, accepteert gretig de olie- en tabaksdollars. Niet voor niets dat hij zelfs de schadelijkheid van passief roken afdoet als nonsens.
Een voorbeeld: het heartland institute (Exxon: >500.000 dollar; philip morris >200.000 dollar).

En dan maar kappen op de "niet-objectieve" wetenschappers die zeggen dat de mens een invloed heeft op het klimaat. Bende hypocrieten
Oud 25 maart 2008, 10:00   #1417
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Singer, ffs. Echt. Een met zulke lieden worden mensen geassocieerd als ge een beetje kritiek hebt op het IPCC.

Singer heeft zelf maar 10.000 dollar aanvaard van Exxon. Maar elk instituut of 'think tank' waar em aan gelieerd is, accepteert gretig de olie- en tabaksdollars. Niet voor niets dat hij zelfs de schadelijkheid van passief roken afdoet als nonsens.
Een voorbeeld: het heartland institute (Exxon: >500.000 dollar; philip morris >200.000 dollar).

En dan maar kappen op de "niet-objectieve" wetenschappers die zeggen dat de mens een invloed heeft op het klimaat. Bende hypocrieten

waarom onderzoek jij niks?

Pin d"Ar
Oud 25 maart 2008, 10:03   #1418
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De energiebedrijven zelf profiteren ook van de global warming hoax door de stijgende prijzen.
Oud 25 maart 2008, 10:20   #1419
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom onderzoek jij niks?

Pin d"Ar
lol, echt, leidt je dat af uit het feit dat ik kritiek heb op mensen als Singer en Monckton die zich laten prostitueren om de menselijke factor op het klimaat te minimaliseren?

Zulke idioten worden verwelkomt door de alarmisten, omdat dergelijke individuen het hun vergemakkelijkt om elke kritiek op hun zienswijze te classeren en hun een wel heel gemakkelijke reden geeft om een echt debat uit de weg te gaan. Treurig eigenlijk, ze doen echt meer kwaad dan goed. Maar misschien is dat wel de bedoeling

Laatst gewijzigd door Pieke : 25 maart 2008 om 10:21.
Oud 25 maart 2008, 10:23   #1420
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
De energiebedrijven zelf profiteren ook van de global warming hoax door de stijgende prijzen.

hoge vraag en speculatie, meer moet je er niet achter zoeken, paranoac.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be