![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
Discussietools |
![]() |
#14261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in tegenstelling tot u ben ik gewoon mezelf en maak ik geen deel uit van een propagandamachine.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14264 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Rusland mag die landen houden in hun invloedssfeer. Dit, als ze ook de vluchtelingen en de terroristen houden en niet doorsturen naar de EU. Laatst gewijzigd door cato : 19 december 2021 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() P.S.: Maar dit maakt me niet fan van Ukraine/Euroland liefhebbers hé, voor alle duidelijkheid.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 19 december 2021 om 03:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14266 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Los daarvan heeft parcifal kennelijk weinig qua inhoudelijk weerwoord. Voorts hoop ik dat u corona goed doorstaat ![]()
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 19 december 2021 om 04:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik doseer mijn reacties, maar hij krijgt ze nog wel. Ten gepaste tijde. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan ben je ofwel een moreel hol vat ofwel een idioot, toch? Je gelooft die dingen toch zelf niet? Laatst gewijzigd door parcifal : 19 december 2021 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14269 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
cf. https://www.ftm.nl/tag/karel-van-wolferen Citaat:
![]() ![]() ![]() Dan schat ik onze Jef Hoeybergs nog hoger in. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 19 december 2021 om 09:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn argumenten verschillen soms met de officiele Russische rethoriek, die niet altijd geloofwaardig is, maar volgens mij wel geloofwaardiger dan de leugenachtige, hypocriete westerse rethoriek. Graag specifiek op de argumenten reageren, als je dat kan, en niet reageren met beledigingen en verdachtmakingen, dat is namelijk een tegen van inhoudelijke zwakte. Een voorbeeld bvb. Hoe verklaart u dat de levensstandaard volgens objectieve gegevens van de UNDP, Unicef en de Worldbank stukken hoger ligt in Kazakhstan, Rusland EN Belarus vergeleken met landen als Georgie of Oekraine die volgens U grote voorbeelden voor die eerstgenoemde landen zouden moeten zijn? Laatst gewijzigd door tomm : 19 december 2021 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14272 | |
|
![]() Citaat:
citaat VK: Ook in Georgië sluipt het Russische leger langzaam naar binnen De grens met Zuid-Ossetië schuift heimelijk steeds verder op en Georgië wordt steeds kleiner. De Georgiërs voelen zich ernstig bedreigd door de pro-Russische separatisten achter het oprukkende prikkeldraad. Je kunt naar bed gaan in Georgië, en wakker worden in separatistengebied. Huisarts Vazha Gaprindashvili werd gearresteerd toen hij een patiënt bezocht aan de verkeerde kant van de oprukkende grens. Hij werd berecht en veroordeeld tot 1 jaar en 9 maanden cel. Als er mensen zijn die de Oekraïense angst voor een Russische invasie begrijpen, dan zijn het wel de inwoners van Mejvriskhevi, een dorpje van tien hobbelige straatjes in het noorden van Georgië. Zij zien dagelijks met eigen ogen hoe het Russische leger steeds dichter bij hun voordeuren sluipt. In 2008 stonden de Russische soldaten nog achter de besneeuwde bergtoppen van de Kaukasus, op 50 kilometer van de bakkerij aan het dorpsplein. Inmiddels zijn ze genaderd tot twee kilometer. ‘Ziet u die uitkijkpost daar’, zegt Amiran, de bakker, en hij wijst naar een groene hut op een heuvel. ‘Net nieuw. De Russen kunnen nu zo bij mij naar binnen gluren.’ De Russische opmars begon hier in 2008, toen Rusland Georgië binnenviel ter ondersteuning van Zuid-Ossetië, een separatistenregio die onder vuur lag van het Georgische leger. In een vijfdaagse oorlog rukte Rusland het gebied uit Georgische handen. Sindsdien is Zuid-Ossetië de facto militair geannexeerd door Rusland: Moskou bouwde er legerbases, reed zware artillerie naar binnen en stuurt de lokale regering aan. https://www.volkskrant.nl/editie/202...nnen~b0476d80/ Laatst gewijzigd door cato : 20 december 2021 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14273 | |
|
![]() Citaat:
En in het geval van Europa als een knechtende kracht die de ontplooiing van het continent verhindert. Wat van de forum stasis simpelweg verraders van Europa maakt. Laatst gewijzigd door Bach : 20 december 2021 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In August 2015, Demesmaeker was decorated with the Order of Merit, III Class by the President of Ukraine, Petro Poroshenko, for his 'important contribution to strengthening the international authority of the Ukrainian state'. https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Demesmaeker Laatst gewijzigd door tomm : 20 december 2021 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrijwel onmiddellijk brak er een oorlog uit, toen Georgië nog lid was van de Sovjet-Unie officieel, vrijwel onmiddellijk ook kregen de Osseten steun van Rusland en Russische vrijwilligers. Idem in Abchazië. Niet veel later, toen de Sovjet-Unie officieel ophield te bestaan, brak er in heel Georgië een bloedige burgeroorlog uit, en Gamsakurdia werd verdreven door de voormalige minister van buitenlandse Zaken van de Sovjet-Unie onder Gorbatsjov, Sjevarnadze. Onder Sjevarnadze kwam er een einde aan de oorlog, een akkoord werd getekend tussen de Osseten, Yeltsin en Sjevarnadze. Russische vredestroepen zouden de vrede bewaren in Zuid-Ossetië, de kwestie van onafhankelijkheid werd uitgesteld naar een later moment. Er kwam vrede. In 2003 toen ik de regio bezocht was Sjevarnadze aan de macht. Een corrupt regime, dat wel, en al volop amerikaanse adviseurs in Tbilisi. Maar er was vrede, en je kon ongehinderd de grens oversteken naar Zuid-Ossetië. Na 10 jaar Jeltsin was het Russische leger een zootje, de invloed van Poetin deed zich nog niet gelden in Zuid-Ossetië, ik herinner me dat we het enige hotel in Shinkvali "Alania" deelden met Russische vredestroepen. Ze waren dronken en eisten dat we biljart met hen zouden spelen, met hun wapen als extra argument... Ik herinner me ook nog dat de Osseten die we leerden kennen mijn Georgische sigaretten in het vuur aangestoken om Shashlik te maken gooiden, en me Russische gaven. Een op de 2 mannen droeg een tshirt met opschrift "Russia". Het was duidelijk wat ze over Georgië dachten en waar ze hun toekomst zagen. Er was een grote markt op de grens waar Russische soldaten allerlei smokkelwaar aan boden aan Georgiërs. Sjevarnadze was te vreedzaam naar de mening van de Amerikanen, dus er kwam een "kleurenrevolutie" (de eerste in zijn soort in de ex-Sovjet-Unie). Saakashvili kwam aan de macht en begon onmiddellijk de oorlogstrom te roeren. In 2008 viel hij Zuid-Ossetië binnen, een totale schending van het akkoord dat in de jaren 90 gesloten werd, waarbij tientallen Russische soldaten om het leven kwamen. De Russen reageerden onmiddellijk, en stuurden duizenden tanks richting Zuid-Ossetië. De oorlog was van korte duur en eindigde in een Georgische totale nederlaag. Sindsdien erkent Rusland Zuid-Ossetië als onafhankelijk land EN worden de grenzen versterkt, er werd, na verschillende Georgische provocaties, een bufferzone ingesteld, dat is waar uw artikel het over heeft. Zuid-Ossetië verklaarde zich onafhankelijk nog voor Georgië als onafhankelijk land erkend werd, dus ik zie niet in waarom Georgië perse dit gebied kan opeisen. Volgens de Sovjet constitutie had zowel Georgië het recht zich van de SU af te scheiden, als Zuid-Ossetië het recht zich van Georgië af te scheiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14276 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14277 |
|
![]() Het wordt steeds gekker in Rusland ,een exodus van buitenlandse zakenlieden en expacts komt op gang.
citaat VK Rusland draait de duimschroeven bij buitenlanders verder aan. Elke drie maanden moeten ze een reeks strenge en uitgebreide keuringen ondergaan. Registratiepapieren worden streng gecontroleerd. Buitenlandse ondernemers zijn furieus. Noerbek, een Kirgizische jurist die in Moskou woont, voelt zich kiplekker. Toch gaat hij binnenkort op bezoek bij een psychiater, een drugstherapeut en een deskundige op het gebied van infectieziekten. Hem wacht een reeks aan gesprekken, röntgenfoto’s, bloed- en urinetesten. ‘Heel vervelend allemaal’, zegt Noerbek via de telefoon. ‘Dit gaat me veel tijd en geld kosten. Vooral omdat ik ieder kwartaal moet terugkomen.’ Maar hij heeft geen keus, net als alle andere buitenlanders die langer dan drie maanden in Rusland verblijven. Vanaf 29 december worden zij onderworpen aan fysieke en geestelijke gezondheidskeuringen. Vier keer per jaar moeten ze zich laten testen op hiv, lepra, syfilis, tuberculose, corona en drugsgebruik. Daarna volgt een psychiatrisch onderzoek. Wie in Rusland wil blijven, dient tevens zijn biometrische gegevens af te staan aan de Russische autoriteiten. Kinderen moeten zich vanaf hun 7de laten testen op onder meer drugsgebruik en seksueel overdraagbare ziekten. De invoering van de keuringen heeft te maken met de Russische nationale veiligheid en de volksgezondheid, zo is te lezen in een brief die bijgesloten is bij de wet. Maar buitenlanders zijn furieus. Internationale ondernemersverenigingen verwachten een exodus uit Rusland. ‘Het is lang geleden dat een wet zo’n enorme golf van onbegrip, teleurstelling en verontwaardiging heeft veroorzaakt onder duizenden buitenlandse managers’, zei de voorzitter van de Duits-Russische kamer van koophandel tegen persbureau Bloomberg. Een buitenlandse directeur van hotelketen Accor onderging de keuring alvast. Die duurde zeven uur en omvatte tal van Russischtalige contracten die ondertekend moesten worden, zei hij tegen radiozender Business FM. ‘Ik heb geen idee hoe een buitenlander die geen Russisch spreekt, deze taak moet volbrengen.’ https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...rpen~bbb7e70e/ Laatst gewijzigd door cato : 21 december 2021 om 00:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14278 | |
|
![]() Citaat:
Interessant dat er niet meer aandacht is voor het Russische 'ultimatum' publiek afgeleverd aan de NATO en aan de VS een paar dagen geleden. Laatst gewijzigd door Bach : 21 december 2021 om 01:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14279 | |
|
![]() Citaat:
Rusland heeft een probleem met de Oekraïne , laten ze daarover praten. Laatst gewijzigd door cato : 21 december 2021 om 01:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14280 |
|
![]() Ik denk dat u er niet eens van gehoord heeft. Nochtans geen details.
Laatst gewijzigd door Bach : 21 december 2021 om 01:52. |
![]() |
![]() |