Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 augustus 2010, 09:02   #1421
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de berekening van het BNP worden die bedrijven toch niet tot het Brussels gewest gerekend en toch is het Brussels BNP meer dan het dubbele van Vlaanderen.
Zou het kunnen dat dat komt doordat de lonen van de Europese en andere internationale instellingen zijn meegerekend ??
Oud 13 augustus 2010, 09:03   #1422
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoezo? Heb je soms een zelfmoord-explosievengordel gekocht? Zou ik niet doen jongen. Je kunt nog steeds uitwijken naar een van de weinige rode paradijzen...
Nog één die zijn ware gezicht laat zien...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Ik geloof van wel. Ik heb al echt harde Belgicisten horen tekeer gaan. Zij zullen het nooit pikken dat hun België ophoudt te bestaan. Want als België stopt, stopt hun leven. En dan zijn alle hekken van de dam.
Zwartengeel is offline  
Oud 13 augustus 2010, 09:08   #1423
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Onkelinx woont bij mijn weten in Lasne (gedomicilieerd in Schaarbeek wel).
Maar zo woon in ook in Knokke hoor. De plaats van domicillie telt en ik dacht dat zij in het huis woonde waar haar man zijn praktijk heeft.
speurneus is offline  
Oud 13 augustus 2010, 09:08   #1424
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Foei toch dat er zulke Vlaamse burgemeesters zijn?
Zie je wel dat je het kunt, Franstaligen als Vlamingen erkennen!
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 13 augustus 2010, 09:09   #1425
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarom eigenlijk?
Persoonlijk vind ik nu niet dat drie of vier verschillende ID-kaarten echt teken is van "goed bestuur"...

Stel: in Vlaanderen het Engels systeem, dus geen ID-kaart; in Brussel elektronische blauwe ID-kaart, in Wallonie een papiere rode ID-kaart. Dat zou nogal een zicht zijn, hé...

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 13 augustus 2010 om 09:09.
Bad Attila is offline  
Oud 13 augustus 2010, 09:12   #1426
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Milquet woont in charleroi maar is gedomicilieerd in Brussel.
.....is afkomstig ut Charleroi maar woont al sinds jaren in Brussel.
Maar Bertje den bleiter die altijd zegt dat hij een Brusselaar is heeft hier nog nooit gewoond.
speurneus is offline  
Oud 13 augustus 2010, 09:13   #1427
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U spreekt voor alle inwoners van het Vlaamse Gewest ?
Ik? Neen, begot.
Oud 13 augustus 2010, 09:15   #1428
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dewever is in deze onderhandelingen gedegradeerd tot loopjongen van Bourgeois. Zoveel is duidelijk.
En als dat zo zou zijn, is daar dan iets mis mee? Wat precies?
Oud 13 augustus 2010, 09:17   #1429
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Natuurlijk dat ze dat niet mogen aanvaarden; want dan kan men later zeggen: Kijk allemaal Nederlandstaligen; geen enkele persoon met een Franstalige identiteitskaart.
Nee hoor: allemaal Vlamingen. Jij blijft taal verwarren met politiek-administratieve aanhorigheid. Dat is wel normaal voor een Belgicist, maar ook een beetje zeer veel uit de tijd.
Oud 13 augustus 2010, 09:18   #1430
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Waterloo lijkt mij geschikter. Er staat al een leeuw en het heeft een zekere symbolische bijklank die ons Vlamingen wel bevalt. Moet natuurlijk wel tweetalig worden, net als Terhulpen. Op die manier wordt weer een historische onrechtmatigheid tenietgedaan.
Waterloo is al lang tweetalig, et heeft zelfs al een tweetalige naam: Water - L'eau.
Oud 13 augustus 2010, 09:19   #1431
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die dan welke rechten zouden krijgen?
Alle rechten die ik ook zou krijgen, geen ééntje méér of minder.

Daar sta ik op.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 13 augustus 2010, 09:24   #1432
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het antwoord hierop is simpel, het was akkoord gaan met de creatie van het Brussels Gewest of anders kwam er geen Vlaams gewest, dus geen federale staat waar Vlamingen vragende partij voor waren.
Je kan dit koehandel noemen maar zo draait de politiek nu eenmaal en dit zowel op internationaal, lands of dorpsniveau.
Ja, nogal wat politiekers zijn échte marchands de tapis, nietwaar.

De vraag is of wij (u en ik) ons bij de contrebande en de faux jetons moeten neerleggen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 13 augustus 2010, 09:27   #1433
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De onderhandelaars van de CD&V krijgen soms de indruk dat de NVA niet echt wilt dat het lukt en dit omdat de NVA-ers steeds bijkomende eisen stellen. Dat is hetgeen ik hoorde op het VRT-journaal van 19 uur.
De traditionele chantage dus die steeds weer opduikt als moet verhinderd worden dat een capitale Vlaamse eis wordt ingewilligd. Niks nieuws onder de zon.
Oud 13 augustus 2010, 09:28   #1434
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ondertussen gaat Le Soir, met de Dilbeekse Delvaux op kop, zwaar in de aanval tegen alles wat Vlaams is.
"Bruxelles n'est pas �* vendre": http://www.lesoir.be/actualite/belgi...dre-786870.php

blijkbaar is in hun ogen een horrorscenario om te moeten rekening houden met de Vlamingen.

ik denk dat Delvaux al een paar dagen niet goed slaapt, de emoties laaien hoog op:

Citaat:
Si, par contre, l’objectif réel des Flamands est l’indépendance du pays via l’annexion de Bruxelles, il faut le dire clairement et ouvrir la négociation franche et directe de la scission du pays.
Mais dans ce cas, il vaut mieux le savoir : les Francophones n’abandonneront pas Bruxelles. Par principe et par intérêt économique et culturel. Habitée �* 90 % par des Francophones, Bruxelles ne deviendra jamais une ville en Flandre.
hetgeen hier in vet staat, staat ook bij hun in het vet.

Dit lijkt me een georganiseerde haatcampagne, enkel gericht op de demonisering van alle Vlaamse vragen.

deze keer is La Libre veel gematigder, toch in de krant. Gisteren was er een chatsessie met Van de Woestijne en diens toon is even extreem als die van Delvaux.

de messen worden gesleept, we gaan naar een zeer grote clash. Spijtig genoeg zijn de Vlaamse kranten véél gematigder en Belgicistischer dan de Franstalige.
Oud 13 augustus 2010, 09:31   #1435
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Iemand zich al afgevraagd wie die Brusselse SZ gaat betalen?
Dat is absoluut een goede vraag... Ik vind het trouwens spijtig dat geen enkele politici bij mijn weten die vraag ooit heeft gesteld (en erop geantwoord uiteraard).

Citaat:
Hoe lang zou het duren voor ze met een hernieuwde supereis voor meer geld zouden afkomen, ditmaal niet voor 500 miljoen maar voor 5 miljard?
Ik hoop dat Vlaanderen er financieel voldoende sterk voor staat om de Brusselse SZ te betalen, hé... Want men moet niet schijnheilig zijn: Vlaanderen zal een betere SZ aanbieden dan "Wallonie"; er zullen dus inderdaad ineens veel "Vlaamse Brusselaars" zijn.
Oud 13 augustus 2010, 09:31   #1436
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In de NVA top zit er een meerderheid van mensen die ideologisch niet in staat zijn om compromissen te sluiten met Franstaligen laat staan er samen in de regering mee te gaan zitten
Ze zijn niet verkozen om Belgische compromissen te sluiten, maar om de historische scheeftrekking van de machtsverhoudingen in de Belgisch-Brusselse staat recht te trekken. Dat kan niet anders dan lopen via de afbraak van Belgische bevoegdheden.

U moet van de N-VA niet eisen dat ze uw politieke doeleinden realiseren.
Oud 13 augustus 2010, 09:34   #1437
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is absoluut een goede vraag... Ik vind het trouwens spijtig dat geen enkele politici bij mijn weten die vraag ooit heeft gesteld (en erop geantwoord uiteraard).

Ik hoop dat Vlaanderen er financieel voldoende sterk voor staat om de Brusselse SZ te betalen, hé... Want men moet niet schijnheilig zijn: Vlaanderen zal een betere SZ aanbieden dan "Wallonie"; er zullen dus inderdaad ineens veel "Vlaamse Brusselaars" zijn.
ik vraag me af vanwaar dat komt? waarom zou Vlaanderen een betere SZ aanbieden dan Wallonië?

ik denk eerder omgekeerd, Vlaanderen is eerder rechts en zal dus eerder bepaalde voordelen afbouwen. Wallonië is links en zal dus eerder nog meer willen beschermen.
Oud 13 augustus 2010, 09:34   #1438
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Nee men moet niet alles door elkaar klutsen om aan de definitie van deelstaat te beantwoorden moet men de mogelijkheid hebben om een eigen grondwet op te stellen. Het Vlaams gewest en het Waals gewest hebben die mogelijkheid BHG niet. Een constitutie is de grondslag van een staat. Daarbij heeft BHG geen gemeenschaps bevoegdheid, om die reden mag men BHG niet op gelijke voet zetten met het Vlaams gewest/gemeenschap.
Noch Vlaanderen noch Wallonie kunnen wegens hun beperkte bevoegdheden een volwaardige grondwet uitschrijven. Moest BHG hiertoe de bevoegdheid hebben zou de Franstalige Brusselse meerderheid de bescherming waarvan de Brusselse Vlaamse minderheid nu geniet eenzijdig teniet kunnen doen.
Maar net zoals bij een eventuele opsplitsing van het land de Vlaamse bevoegdheden automatisch uitgebreid worden vervalt voor Brussel deze regel indien ze opteren zich niet bij Vlaanderen aan te sluiten.
speurneus is offline  
Oud 13 augustus 2010, 09:36   #1439
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel het rijksregister is de basis van de administratie in ons land.
Daar ligt uw probleem. U kan niet meer volgen.
Oud 13 augustus 2010, 09:37   #1440
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel het rijksregister is de basis van de administratie in ons land. .
Ga je de PvdA-tour op?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be