![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#14501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige mensen gaan er van uit dat een arts maar een paar euro kost voor een raadpleging. De rest wordt immers terugbetaald. Om een eerlijke vergelijking te maken moet men het ereloon van de arts bekijken, zonder de terugbetaling van RSZ mee in aanmerking te nemen (dus de €25 - € 30 per 10-15 minuten in plaats van de enkele euro's). Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 maart 2021 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei (post 14490): op basis van de info die u me geeft lijkt me dat veel te veel. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 maart 2021 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 12 maart 2021 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat was dan ook het enige dat ik wou melden, en er was ook niet meer "info" die ik je kon geven.
![]() |
#14506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een huisarts heeft - heb ik de indruk - ook wel minder 'non billable' uren. De meeste uren die de huisarts werkt, zijn ook uren dat zijn patiënten ontvangt. Dat krijg ik toch te horen van de huisartsen in mijn vriendenkring. Advocaten geraken vaak maar aan een 6-tal billable uren per dag. Terwijl ze uiteraard wel langer dan 6u per dag werken. De meeste grote advocatenkantoren die werken met "targets" eisen dat hun medewerkers 1200 - 1300 billable uren per jaar hebben. Dat komt neer op 5-6 uur billable per werkdag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zitten er zoveel advocaten onder de politiekers? Omdat liegen en bedriegen hun core business is. Daar hebben ze hun master in gehaald.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 maart 2021 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet dat vergelijken met bruto loon + patronale bijdrage + alle kosten zoals het huren van zijn kantoorruimte he. Die advocaat houdt daar misschien 150 Euro van over. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 maart 2021 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14510 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 150€ om even het Parket te contacteren en hen op hun fout te wijzen, lijkt mij nog altijd zwaar overdreven.
![]() |
#14511 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het allemaal zo eenvoudig is, waarom heb je het dan zelf niet gedaan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent het daar niet mee eens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14513 |
Banneling
|
![]() Voor 140 Euro per uur mag je je vrouwelijke advocate best wel naaien vind ik. Ze naait je toch ook ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen heeft recht op een eerlijke en rechtvaardige verdediging. Niet op een verdediging die de wet via achterpoortjes uitholt en probeert op om het even welke wijze de wet te omzeilen. Sommige monsters zou je als advocaat met enig rechtvaardigheidsgevoel moeten weigeren, maar het staat waarschijnlijk beter op u cv als je dergelijke gevallen via bv procedurefouten vrij kan krijgen. De slachtoffers hebben meestal minder geluk.
Gerecht en rechtvaardigheid of gerechtigheid hebben dikwijls totaal niets met elkaar te maken.
![]() |
#14515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Winnen op procedurefouten is trouwens veel moeilijker geworden na de Antigoon rechtspraak. Die procedure voorschriften zijn er trouwens vooral om te vermijden dat onschuldigen het slachtoffer zijn van een almachtige overheid. Men voert die garanties net in ter bescherming. Dat er af en toe een crimineel van kan profiteren is een jammerlijk gevolg. Maar ik leef toch liever in een maatschappij waar de bevoegdheden van politie en dergelijke niet volledig onbeperkt zijn en waarbij zij zich dienen te houden aan bepaalde voorschriften. Dat er dan af en toe iemand door de mazen van het net glipt, is spijtig maar een opoffering die men nu eenmaal moet maken. Mensen beschouwen die procedureregels vaak als totaal overbodig omdat wij in een relatief veilige/saaie maatschappij leven. Men vergeet daarbij dat de meeste van die procedureregels hun oorsprong vinden in machtsmisbruik van van de overheid in het verleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14516 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een groot probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we even terugdenken aan het proces Aquino, maak ik me weinig illusies over een eventueel komend drugproces Sky ECC. De Aquino-clan liet zich in de rechtszaak omringen door de top van de Belgische advocatuur. Peetvader ‘Raf’ Aquino en diens vrouw werden verdedigd door Jef Vermassen. Die is al vele jaren de advocaat van de peetvader. Silvio had Sven Mary en procedureadvocaat Hans Rieder als raadsmannen genomen. Mario, de jongste Aquino, werd bijgestaan door Philip Daeninck die onder meer in de zaak van de kasteelmoord pleit. Nico Becks, de belangrijkste luitenant van de bende, werd verdedigd door Walter Van Steenbrugge. Pol Vandemeulebroucke, ooit de advocaat van Hans Van Themsche maar vooral thuis in drugszaken, verdedigde vier betichten. Een onderzoeksrechter zou al fouten beginnen maken, wetend wie er allemaal over je schouder meekijkt, en beseffend dat één "verkeerde komma" fataal kan zijn.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 12 maart 2021 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14518 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb net beelden gezien vanop het Malieveld: ongewapende man ligt ingedoken op de grond, wordt door twee ME op het hoofd geslagen en een derde ME brengt de kop van een opgehitste scheper tot bij de man. Nederland gidsland? Janmijnkloten ja!
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14519 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zag gisteren beelden op het nieuws, toen ze chargeerden dacht ik: "daar gaan we weer."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14520 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is zelfs een betoger voor een politiebusje geduwd. Mochten ze het krapuul in Luik even hard aanpakken...
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 15 maart 2021 om 22:49. |
![]() |
![]() |