Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2008, 21:45   #1441
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Als het binnen de termijn gebeurt zoals de wet het voorschrijft (max 12 weken) is er van het "uiteenrukken van een lichaam" geen sprake.
12 Weken ???

Citaat:
Je baby ontwikkelt reflexen en de huid is erg gevoelig.

De hersenen zijn volledig gevormd en het kind kan pijn voelen. Het kan nu zelfs duimzuigen. Oogleden bedekken nu de ogen. De ogen blijven tot de zevende maand gesloten om de delicate oogzenuwen te beschermen
http://www.babybytes.nl/Zwangerschap/kalender/week/12
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 22:21   #1443
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vlamingen beginnen meer en meer als een kankergezwel aan te voelen.... erg hé?
Vlamingen zijn wat ze zijn," Vlaming in Vlaanderen". Walen zijn ook wat ze zijn, "Walen in Wallonië". Zij die zich Belg noemen zijn ontwrichte individuen die totaal niet weten wat ze zijn. Zij willen iets zijn dat in werkelijkheid niet bestaat. Ze zijn angstvallig op zoek naar hun ware identiteit en klampen zich bevreesd vast aan een vodje papier van niemendallen waar een niets-beduidend karakterloos woord op vermeld staat,” België”, een uitdrukking voor een zeer verziekte samenleving tussen De Vlamingen en De Walen.

Waar zit nu het kankergezwel. Je moet al stom, blind en doof zijn om het niet te vinden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 22:27   #1444
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Daar is geen bewijs voor. Het meisje dat de beelden nam, beweert nu dat toen ze het schot hoorde, de camera afwendde, net op het ogenblik dat die Palestijn in zijn voet zou zijn verwond. Alles lijkt er thans op dat de beelden gemonteerd werden en de Israëlische soldaat wellicht geen schot heeft afgevuurd op de gevangene. In elk geval is het onderzoek nog gaande. Moest de soldaat inderdaad zijn boekje te buiten zijn gegaan, zal hij zich zeker moeten verantwoorden.

Opmerking: niet enkel Joden dienen in het Israëlische leger maar ook (moslim)arabieren (zij het op vrijwillige basis, voor Joden is militaire dienst verplicht), alsook Druzen en andere christenen. Het is dan ook niet zeker dat de bewuste Israëlische soldaat een Jood was. Het kan ook een moslim zijn geweest.
en Sinterklaas komt op 6 december, als ik me niet vergis.
Oud 30 juli 2008, 22:33   #1445
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
1) Ik denk niet dat de Joodse Gemeenschap in Antwerpen daar uitstaans mee heeft.

2) Niet alle Joden zijn Israelis

3) Wat was nu de bedoeling van uw post weer ??
Het gaat om een volk. Waaroveral ter wereld ze woonachtig zijn doet er niet toe. Armeniërs zijn ook verspreid over verschillende landen, ze zijn en blijven Armeniërs of zijn volgens jou chinezen die in België wonen geen chinezen?
Oud 30 juli 2008, 22:34   #1446
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zij die zich Belg noemen zijn ontwrichte individuen die totaal niet weten wat ze zijn.

proest...

De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 22:50   #1447
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik hou me niet op in die middens, ik wilde persoonlijk verifiëren of het idd daar zulke collaboratienostalgiekers waren als men me had verteld.
En, ben je er wijzer uit geworden?
Oud 30 juli 2008, 22:59   #1448
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
ik heb daarjuist het embleem van mijnen Opel verwijderd .
Ik dacht dat je er juist twee naast elkaar zou gezet hebben. Kwesti van niet uit de toon te vallen.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 juli 2008 om 23:01.
Oud 30 juli 2008, 23:33   #1449
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Is dat niet de thuishaven van SS?
Ik ben in Hasselt amper één keer geweest in mijn leven.
Oud 30 juli 2008, 23:49   #1450
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
En de kampartsen waren na de oorlog zeer welkom in de beschaafde wereld van de " bevrijders" . In plaats van een straf wachtte hun een nieuw leven .
Correct.
Oud 31 juli 2008, 00:04   #1451
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Haha, de Opel-rune; het ding bestond/bestaat trouwens toch ook op een Oostblok-kar maar dan rechtopstaand?

Oud 31 juli 2008, 01:37   #1452
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Haha, de Opel-rune; het ding bestond/bestaat trouwens toch ook op een Oostblok-kar maar dan rechtopstaand?

En wat is de link juist met de SS van het beest?
Oud 31 juli 2008, 02:11   #1453
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gespeurd en geen goede zaken gevonden. uiteraard heeft een bedrijf zoals Topf und Sohn, die de crematoriumovens produceerde en leverde aan Auschwitz (e.a. kampen) haar ovens verder kunnen perfectioneren en zowel tijdens als na de oorlog 'goede zaken' gedaan.

Ook dat Hitler de autostrades heeft bedacht is een mythe, die autostrades werden al in de jaren twintig aangelegd in de VS, Italië en ook tijdens de Weimar Republiek tijden het interbellum in Duitsland. Ook met de bouw van autostrades heeft hij de werkloosheid niet kunnen oplossen want slechts een fractie van de massa werklozen ging aan de slag in de wegenbouw.

De werkloosheid in Duitsland heeft Hitler enkel kunnen 'oplossen' toen hij de oorlog voorbereidde en alle mankracht in de wapenfabrieken en toeleveringsbedrijven aan het werk zette, tevens Organisation Todt aan het werk zette om de Siegfriedlinie te bouwen en later de Atlantische Muur, correctie: de mensen gedwongen aan het werk zette.

U zal ongetwijfeld andere voorbeelden kunnen geven, waar ik dan ook echt belangstellend naar uitkijk.
De haat.
Was het wel haat? Wel was er een rede. Ik denk niet dat men van bij aanvang van haat kan spreken. Later misschien wel..In ieder geval was de handelswijze die daar uit is ontstaan, zeker niet in het minst goed te praten en de haat was eerder het gevolg denk ik van een diepgaande minachting die geleidelijk is gegroeid naar mate men meer en meer het gevoel van alle menselijkheid begon te verliezen.

Wanneer jij morgen een wapen in je hand geduuwd krijgt en men beveeld je iemand neer te schieten zal je dat naar alle waarschijnlijkheid niet kunnen maar ook van jou kan men onder bepaalde toestanden na verloop van tijd een moordmachine maken.

Ik zoek echter nog naar een geschikte omschrijving om dit verder toe te lichten zonder kwetsend over te komen. De wet laat echter niet veel ruimte op dat gebied. Er zijn minder beperkingen bij het bekritiseren van de Koninklijke familie dan van de Joodse bevolking, vooral als het WOII aanbelangt, en dit ligt nu eenmaal zeeeeeer gevoelig. Maar als je goed voor je zelf nadenkt, kan je zelf wel ontdekken wat er aan de basis lag denk ik, althans naar mijn mening hé. Andere tekst later….

Laatst gewijzigd door Garry : 31 juli 2008 om 02:37.
Oud 31 juli 2008, 02:14   #1454
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gespeurd en geen goede zaken gevonden. uiteraard heeft een bedrijf zoals Topf und Sohn, die de crematoriumovens produceerde en leverde aan Auschwitz (e.a. kampen) haar ovens verder kunnen perfectioneren en zowel tijdens als na de oorlog 'goede zaken' gedaan.

Ook dat Hitler de autostrades heeft bedacht is een mythe, die autostrades werden al in de jaren twintig aangelegd in de VS, Italië en ook tijdens de Weimar Republiek tijden het interbellum in Duitsland. Ook met de bouw van autostrades heeft hij de werkloosheid niet kunnen oplossen want slechts een fractie van de massa werklozen ging aan de slag in de wegenbouw.

De werkloosheid in Duitsland heeft Hitler enkel kunnen 'oplossen' toen hij de oorlog voorbereidde en alle mankracht in de wapenfabrieken en toeleveringsbedrijven aan het werk zette, tevens Organisation Todt aan het werk zette om de Siegfriedlinie te bouwen en later de Atlantische Muur, correctie: de mensen gedwongen aan het werk zette.

U zal ongetwijfeld andere voorbeelden kunnen geven, waar ik dan ook echt belangstellend naar uitkijk.
komt nog
Oud 31 juli 2008, 02:48   #1455
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
U ging het hebben over de "niet ongegronde jodenhaat" in nazi-Duitsland. Daar lees ik niets over in deze cocktail van open deuren, cafepraat en slecht begrepen geschiedenislessen.
Ik blijf dus benieuwd.
Ik herhaal,….. hoe dan ook, het is zeker geen aanvaarbare rede om een gans volk uit te roeien. Denk nu maar niet dat ik op dat gebied die Duitse gangsterbende enig sympathie toe draag. Ik ben wel van oordeel dat men niet hypocriet mag zijn en dat dit geen gevolg mag hebben op een hedendaagse partij zoals het VB, waarvan geen enkele van zijn aanhanger van de leeftijd is dat hij/zij ook maar één dag actief zou hebben deelgenomen aan deze afschuwelijke misdaden.

Wat ik eerder schreef is geen cafépraat maar de harde realiteit. Het gaat zelfs veel verder dan dat en wanneer je dan alles op een rijtje zet kan je die fameuze Amerikanen ook de tittel van gangsters toebedelen. Denk maar even terug vb.aan hiroshima. Maar niemand schijnt daar een probleem mee te hebben. Kennelijk is een letter op een gevel een veel grotere schandelijke misdaad.

Soms is het moeilijk dit onder. ogen te willen zien en hecht men liever geloof aan publicitaire filmpjes die men te pas en te onpas op ons laat inbeuken.

De Amerikaanse bevolking die voor een groot deel Joods is, wist al vrij vroeg dat er hier een Jodenvervolging plaats vond maar men kon naar verluid niet eerder tussen beide komen wegens gebrek aan schepen. Toen de geallieerden dan aan het einde van de oorlog hun invasie deden kwamen ze over zee met HONDERDEN schepen toe. Al eens over nagedacht wanneer ze die dan wel zouden gemaakt moeten hebben? Overigens is het geen publiek geheim dat Amerika zijn wapenindustrie van onmetelijk groot belang is voor de VS, ( en wie vult daar zijn zakken aan). Dat zij keer op keer een oorlog nodig hebben, maar wel in een ander gebied, niet bij hen.

Ken jij een propere oorlog? Je zou er van staan te kijken wat er allemaal plaatsgrijpt. Het is geen unicum dat twee met elkaar in oorlogzijnde landen, het ene land het andere beschiet met munitie die gekocht werd bij het andere en omgekeerd. Oorlog is commercie, en wie voert er die? Er zijn er altijd die er zich aan verrijken. Ook in 40/45 en dikwijls zijn het juist degene die de grootste ………….zijn op dit gebied, die we het meest eren.

Los hiervan; wat vindt jij van de wapenwet zoals hij was alvorens hij onlangs herroepen werd? Goed waarschijnlijk. Tonnen wapens werden er ingeleverd om gesmolten te worden zonder enige compensatie. De dure verzamelstukken werden nadien teruggevonden in het bezit van sommige magistraten, maar zand er over en deksel er op zodat het niet gaat stinken. Het gesmolten staal, dat voor wapens van zeer goede kwaliteit dient te zijn, waarvoor is dat gebruikt denk je? Voor tractors te bouwen? En juist nu, in een tijd waarin door staalschaarste het metaal heel duur is. Wij hebben ook een wapenindustrie niet? In Wallonië.
Er zijn er altijd die er zich aan verrijken, en men kan zich de vraag stellen, zijn dat dan niet de grootste misdadigers?

Staat niet in de boekjes hoor!!!
Oud 31 juli 2008, 05:40   #1456
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
komt nog
Ge zit er op te wachten durf ik wedden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 05:48   #1457
fransV
Gouverneur

Standaard bang

Citaat:
Ik dacht dat je er juist twee naast elkaar zou gezet hebben. Kwesti van niet uit de toon te vallen.
Ben bang geworden , mijn buren zijn Joods
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 05:54   #1458
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat om een volk. Waaroveral ter wereld ze woonachtig zijn doet er niet toe. Armeniërs zijn ook verspreid over verschillende landen, ze zijn en blijven Armeniërs of zijn volgens jou chinezen die in België wonen geen chinezen?
Je zou het ook aan de Belgische Armeniërs, Chinezen of Joden kunnen vragen wat ze eerst zijn. Maar zou het wat aan jouw vooroordeel veranderen als ze zouden zeggen "Ik ben eerst Belg" of "Ik ben Belg" ? Ik denk het niet. Voor jou zullen het eeuwig Armeniërs, Chinezen of Joden blijven, ook al zijn ze meer dan perfect geïntegreerd. Het blijven vreemdelingen, allochtonen, 2de rangsburgers die je maar beter kan blijven wantrouwen. Zo kan je ze later altijd weer hun rechten afnemen als het je uitkomt. Bv om de werkloosheid of de criminaliteit te bestrijden.

Heeft het de Joden geholpen tijdens WOII toen ze werden opgespoord en uitriepen "Ik ben Duitser"? Geen gram. Helpt het de Joden nu als ze zeggen "Ik ben geen Israëliër, ik ben Belg"? Ook geen gram. Wat in Israël misloopt krijgt elke Belgische Jood vroeg of laat in zijn gezicht gegooid: "Kijk eens wat jouw volk met de Palestijnen doet!" En dan schrikt men dat het antisemitisme toeneemt.

De drempel om Jodenhaat - haat jegens mensen die andere roots hebben - is de laatste jaren enorm verlaagd. Vandaar ook dat het me niks verwonderd dat zoveel mensen verbaasd reageren dat een SS-teken op de gevel van een café niet zou mogen.... "Het is een oud hindoesymbool", lees ik hier over de swastika bij herhaling. Belangrijker is in welke context dergelijke symbolen worden gebruikt of bovengehaald. De context waar het SS-symbool werd gebruikt op De Beest is iedereen wel bekend mee.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 05:56   #1459
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
komt nog
Haal er je boekjes maar bij, je zal ze nodig hebben.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 09:22   #1460
luc broes

Standaard

Citaat:
Je zou het ook aan de Belgische Armeniërs, Chinezen of Joden kunnen vragen wat ze eerst zijn. Maar zou het wat aan jouw vooroordeel veranderen als ze zouden zeggen "Ik ben eerst Belg" of "Ik ben Belg" ? Ik denk het niet. Voor jou zullen het eeuwig Armeniërs, Chinezen of Joden blijven, ook al zijn ze meer dan perfect geïntegreerd. Het blijven vreemdelingen, allochtonen, 2de rangsburgers die je maar beter kan blijven wantrouwen. Zo kan je ze later altijd weer hun rechten afnemen als het je uitkomt. Bv om de werkloosheid of de criminaliteit te bestrijden.
.
Hoe beschouw je iemand van turkse afkomst met Belgische nationaliteit die zelf zegt dat hij Turk is?

Ik had destijds in Antwerpen Chinese vrienden. Ik weet niet of die belgische nationaliteit hadden. Ik weet wel dat ze zichzelf als Chinezen beschouwden en ik hen ook. Een mens verandert niet omdat hij een ander papiertje kon bemachtigen.
Ik wantrouw die vrienden niet en wil hun zeker geen rechten afnemen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be