![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig? | |||
Schuldig |
![]() ![]() ![]() |
48 | 38,71% |
Onschuldig |
![]() ![]() ![]() |
76 | 61,29% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1441 |
Europees Commissaris
|
![]() Op het moment van de uitspraak dacht 60% van de voters dat Clottemans onschuldig was. De jury is tot een andere conclusie gekomen. Ik bid dat ze ook echt schuldig is, want een onschuldige de cel insturen is een rechtstaat onwaardig.
Hopelijk krijgt dit nooit een staartje, er zijn in het verleden gerechtelijke dwalingen voorgekomen, het kan opnieuw gebeuren. Misschien wordt het tijd om Assisen te herzien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1442 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.law.umkc.edu/faculty/proj...ngarrests.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1443 |
Staatssecretaris
|
![]() Als de onderzoeksrechter (die ONafhankelijk hoort te zijn) het vertikt om alternatieve pistes te bewandelen dan kunt ge als verdediging daar weinig tegen inbrengen. Geen gelijke wapens, als verdedigende partij zijt ge aangewezen op hetgeen het parket wilt onderzoeken en wat niet.
![]() |
#1444 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1445 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het systeem is wat het is... een groep mensen aanhoren al de argumenten en oordelen verder soeverein. Enkel die verplichting tot motivering is erbij gekomen maar stelt in praktijk verder niks voor. Laatst gewijzigd door praha : 20 oktober 2010 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1447 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1448 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als ik dat hier zo lees hoeft men enkel de perfecte moord te vinden, en men raakt ermee wegens geen bewijzen.
Dat noem ik een terreurstaat, geen rechtstaat
![]() |
#1449 |
Minister
|
![]() Drie elementen gaven de doorslag in de motivering.
Eén: haar seksuele driehoeksrelatie met Marcel Somers en Els Van Doren die haar jaloers en geobsedeerd maakte; twee: haar onwaarheden over de fatale sprong en haar bizarre reactie op het slechte nieuws. Drie: het vinden van de pilot chute. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1450 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
PS: ik heb geen mail van jou, klopt dat of moet ik mijn spam uitpluizen?
![]() |
![]() |
#1451 |
Staatssecretaris
|
![]() Dus het principe "onschuldig tot het tegendeel is bewezen" mag ook meteen naar de prullenmand worden verwezen. In een rechtstaat is het niet voldoende er van overtuigd te zijn dat de beklaagde schuldig is, dit moet ook worden bewezen. En een motief is geen bewijs.
![]() |
#1452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1453 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat zijn perfecte moorden, die zijn niet eens geclassificeerd als misdaad. Leven we nu in een terreurstaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1454 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onschuldig tot veroordeeld door een jury heet dat en heeft enkel tot doel de verdachte zijn rechten te vrijwaren tot op het moment van uitspraak. Heeft niks met beslissingen vandoen.
![]() |
![]() |
#1455 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik lees net op "de redactie" dat men pas naar bewijzen ging (onder)zoeken EEN JAAR na de feiten en dan nog enkel omdat Els niet "wilde bekennen" De Mr Spock in me denk dat dit lichtjes over tijd is. Ideaal is dat dit tegelijk met de ondervraging dient te gebeuren in het labo en op basis van de ontdekkingen de vragen moeten worden bijgesteld om de verdacht te confronteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1456 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1457 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1459 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
bij hard bewijs maakt het verhaal van Vermassen geen ene moer uit. men heeft nu alleen psychiaters en een motief. De rest werd op fantasie ingevuld en massa's als'en. vind ik te weinig om iemand 30j aan te smeren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1460 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |