![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als u dan toch met alle geweld kinderen als factor in overweging wil nemen, dan is dat des te meer een reden om ook partners van hetzelfde geslacht toe te laten tot het huwelijk. Of vindt u dat kinderen die binnen een gezin met homoseksuele ouders opgroeien geen recht hebben op de juridische omkadering die het huwelijk biedt? Nee, Paulus, er is geen onderscheid. Relaties van partners met hetzelfde geslacht hebben wel degelijk hetzelfde "potentieel", namelijk een engagement van twee mensen tegenover elkaar, tegenover de buitenwereld en tegenover eventuele kinderen om samen een stabiel gezin te vormen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1442 |
Banneling
|
![]() En morgen zal het nog anders zijn.
Dan zal kleine Paulus het wel overnemen zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O mijn god, wat een hoop larie en apekool is me dat nu weer? Kinderen moesten zich vroeger "ten volle kunnen ontwikkelen en ontplooien"? Meent u dat nu? Heeft u ooit al eens van het fenomeen "kinderarbeid" gehoord? Dat is heus niet iets wat zich alleen in Aziatische landen afspeelde hoor... Het is nog niet zo wonderlijk lang geleden dat dat ook in onze contreien gebruikelijk was. Kinderen gingen op hun twaalfde naar de fabriek om daar 12 of 14 uren lang zware arbeid te verrichten. Zeer ontwikkelend en ontplooiend allemaal. Haal uw hoofd eindelijk eens uit het zand en zie in dat het vroeger heus niet allemaal rozengeur en maneschijn was.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1444 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
U gelooft dat het verleden een soort utopie was? ![]()
![]() |
![]() |
#1445 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe verklaart u dan het bestaan van het huwelijk overal en door all tijden heen enkel bij man-vrouw relaties? (enkele decadente uitzonderingen daargelaten....) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 maart 2011 om 18:35. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1446 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Controleer dan maar ieder koppel op vruchtbaarheid. Wat een zever, de mogelijkheid om kinderen te krijgen is nooit een voorwaarde geweest.
![]() |
![]() |
#1447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rijken zouden me gelijk gegeven hebben. Onmogelijk om deze korte periode representatief te laten zijn voor de ganse mensheid door alle tijden heen. Of hoe Raf weer van een uitzondering een regel wil maken. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 maart 2011 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1449 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. De uitzondering bevestigt de regel, maar bepaalt ze niet.
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 maart 2011 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1451 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als het dan toch een relevante factor is.
![]() |
![]() |
#1452 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is genoteerd. Citaat:
Fijn... ![]()
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tweede keer. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1454 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1456 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beroep op traditie is een drogredenering, Paulus. Dat is de voorbije dagen nog niet veranderd.
![]() |
![]() |
![]() |
#1458 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De enige periode waarin een heel groot deel van de kinderen in een land de kans krijgt om zich te ontplooien is nu, tegenwoordige tijd. EN dan nog alleen maar in een klein deel van de wereld.
I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Laatst gewijzigd door Dionysus : 24 maart 2011 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1459 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Genoteerd. Citaat:
Tenandere als het huwelijk voor u niet meer is dan een contract, wat heeft u dan tegen samenlevingcontracten? U kunt er zelfs meer rechten mee hebben dan gehuwden gezien u zelf mag bepalen wat er in zo'n samenlevingcontract komt te staan. Of bent u gewoon jaloers op de hetero's? Citaat:
Goed geprobeerd, maar niet goed genoeg Raf. Citaat:
Enfin, je hebt dus niks. Zo veel is duidelijk. Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel waar dat in tijden of omstandigheden van armoede mensen minder mogelijkheden en kansen hebben, maar dat is dan ook door deze reden dat ook kinderen minder kansen hadden. En inderdaad hebben we de armen altijd rondom ons. Maar in tijden van relatieve welstand en bij de rijken klopt wel wat ik zeg. En het zou onjuist zijn te stellen dat rijken meer van hun kinderen houden dan de armen. De kinderen zijn altijd de grootste zorg geweest. Paulus. |
|
![]() |
![]() |