![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1441 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw beeldspraak lijdt trouwens aan hetzelfde gruwelijke euvel. Het is mogelijk, dat ik je helemaal begin over te slaan, als je verder uit hetzelfde vaatje blijft tappen. Dan kan je weer beginnen klagen dat je van mijn gekrijs verlost bent, zoals je vroeger al eens overkomen is ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 5 april 2013 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1442 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() QED wederom.
Ik herhaal gewoon: nogmaals verwijs ik naar het fractioneel reservebankieren onder de vleugels van een private centrale bank die het monopolie op gelduitgifte heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1443 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ikzelf heb het hier uitentreuren iets anders geformuleerd: - fractionerend bankieren of bankieren met een fractionele reserve; - een wettig besteelmiddel; maar we zeggen eigenlijk hetzelfde: die twee gegevens vormen de kern van het probleem.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1444 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1445 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uiteraard heeft dat met de EU te zien. De ECB is namelijk de bank die het hier mogelijk maakt. En de euro is de munteenheid van die ECB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1446 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1447 |
Banneling
|
![]() Met fractioneel bankieren heeft het weinig te maken.
De bankencrisis is voldoende beschreven, het draait om zwendel met herverpakte rommelkrefieten en credit default swaps. Gebrekkig toezicht. Deregulering die te ver ging. Dat soort dingen. Veel mensen hier richten hun pijlen op fractioneel bankieren, terwijl het eigenlijk om leverage gaat en om kredietexpansie. Bubbles is key. Onbeheersbare risico's ook. Lees bvb. NN Taleb over foute modellen en fallacies allerlei. Of lees Roubini die heel precies de vinger weet te leggen op de pijnpunten v d bancaire wereld... De crisis v d eurozone is n dimensie apart ! Lees bvb Peersman en Schoors over de constructiefouten in de euro , of Martin Visser over het politiek falen v Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1448 |
Banneling
|
![]() Veel mensen op p.be reduceren complexe gebeurtenissen altijd opnieuw tot hun eigen drie of vier dada's... goudstandaard, banksters, gs conspiracy, of blinde eu sympathie..
Als simpele satiricus ben ik vaak beter en dieper geinformeerd dan het gros hier. Catch up boys. Lees een keer wat meer. :-p |
![]() |
![]() |
![]() |
#1449 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Knipp, lees eens een beetje, dat je weet waarover je het hebt! Er is echt wel een verschil tussen op zoek gaan naar de oorzaak van een probleem en het probleem "reduceren" tot zijn eigen stokpaardje. Dat er velen zijn die de gevolgen van regulering willen oplossen met meer regulering, was voorspelbaar, en is ook al lang geleden voorspeld (Rothbard: de weg naar slavernij - The Road to Serfdom) door mensen die ingewikkelde "gebeurtenissen" konden afleiden uit minder ingewikkelde uitgangspunten. Je kunt natuurlijk ook de slimmerik uithangen, geen verbanden zien en vinden dat iedereen moet doen alsof hij er zelf ook geen ziet. Edit: misschien moet ik daar voor geniale satirici toch nog aan toevoegen dat fractionerend bankieren een vorm van hefboomwerking ("leverage") is, en ff de vraag stellen hoe die rommelkredieten en credit default swaps er zonder franctionerend bankieren zouden hebben uitgezien. Als je toch zoveel "dieper geïnformeerd" bent, Knipp, zul je het ons wel even kunnen uitleggen. En ik wil graag nog eens lachen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 7 april 2013 om 01:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1450 |
Banneling
|
![]() en nu heb je helemaal niks gezegd, behalve dan wat je al honderd keer hebt gezegd, qed
en in aloude p.be stijl wordt het nu een hanengevecht kodo tegen knipp ? laat maar, ik gooi hier dicht, het leidt nr nergens, cheap revolutionary talk, meer is het niet, good luck kodo en co voor mn satire zoek ik wel n ander kanaal... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1451 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 7 april 2013 om 09:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1452 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1453 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
fractioneel reservebankieren. En de ECB die het mee mogelijk maakt.
![]() |
![]() |
#1454 |
Schepen
|
![]() Zeg mensen, deze thread is toch hopelijk niet ter ziele?
Nu de euro crisis, aldus bv Hollande, dan toch echt voorbij is, is het een mooi moment om even om te kijken hoe het heeft kunnen gebeuren, tevreden te zijn dat het voorbij is, en vooruit te kijken naar een mooie toekomst.
groet, che20 Laatst gewijzigd door che20 : 10 juni 2013 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1455 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1456 |
Schepen
|
![]() Hallo Eno2, alles goed hoor. Met jou? Ben ook even weggeweest, maar dacht weer even een blik te werpen
![]() |
#1457 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jep, de crisis is voorbij.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hollande is een idioot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1459 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoals de crisis begon in de USA zo zal ook de tweede golf van de crisis beginnen in de USA. Daar loopt nu de rente op en daardoor daalt de waarde van obligaties en dus krimpen de buffers van banken en verzekeraars. De bouw zal weer inzakken. Dat gaat ook in de EU gebeuren. De Duitse staatsobligaties met 0% rente kelderen in waarde als de rente weer gaat stijgen - en dat is op den duur onvermijdelijk De bankensector in Nederland heeft 46.000 banen verloren. Een bankdirecteur zei: "Klanten laten zich niet meer voor de gek houden" (Jan Driesen, directeur comunicatie voor Aegon). Neemt niet weg dat klanten nog met waardeloze bankproducten in hun maag zitten en met te hoge hypotheken en te hoge rentes op hun leningen. Het gaat op alle fronten mis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1460 |
Banneling
|
![]() Dat niet alleen. Het is nu ook mode om bedrijfen kapot te lenen om de moedermaatschappij van kapitaal te voorzien, zodat ze hun aandeelhouders fortuinen kunnen uitbetalen. Leveragen. Op die manier worden miljarden weggesluist naar andere landen. En wij laten het allemaal betijen.
|
![]() |
![]() |