![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1441 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1442 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er staat gewoon het woord atoom , zoals ik aantoonde reeds jaren voor de Mo'h beschreven door filosofen. Er staat nergens beschreven wat een atoom is en hoe dit wordt gevormd door zijn onderdelen...Gewoon een woord dus, zoals alle anderen. Misschien makkelijker te begrijpen met vergelijking. Stel dat er wordt gesproken over een "vliegend tuig" Dat betekent niet automatisch dat er een "vliegtuig" bestond. Gewoon het idee van vliegen in een verhaal of zin. |
|
![]() |
![]() |
#1443 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben in gesprek met Harrie. Vergeet het vliegen even wil U. |
|
![]() |
![]() |
#1444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens staat er in mijn Koran: En aan jouw Heer ontgaat er geen greintje...... Dus geen atoom, maar een greintje. Kortom: de kunst van het vertalen is hier debet aan. Zoals ik al reeds zei: nog even en ook mijn atoomtheorie met microwezentjes en al wordt in de Koran gelezen...... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tijd voor die 10.000 bladzijden heeft mij bijna 40 jaar gekost.
Als je dat bedoelt tenminste. Maar het nageslacht zal er miljarden jaren lang plezier aan beleven. Te weten de man die het raadsel van het heelal heeft opgelost, maar door zijn eigen tijdgenoten niet werd geloofd. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#1446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn ervaring is dat ze helemaal niet naar me willen luisteren en alles beter menen te weten. Kortom: telkens word ik dood geslagen met de oude bijbel, terwijl ik een nieuwe heb geschreven. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 5 - Over wat ik nog verder hoop te doen.
Al bij al kom ik op ongeveer 7000 bladzijden. Hegels boeken bevatten 10.000 bladzijden, dus ik schiet al aardig op. Maar ik ben nu 68, en ik kan best al de pijp uit gaan, maar als ik geen ernstige ziekte krijg, dan schat ik mijn levenskans op 80 jaar, dus nog 12 jaar te gaan. En dan hoop ik toch nog veel schrijfwerk te verrichten, in ieder geval aan mijn epos en roman en geschrift en ook aan mijn atoomtheorie, door heel veel dingen nog eens over te schrijven en wat ik nog niet opgeschreven heb alsnog te doen. Want veel heb ik al geschreven, maar ik besef ook heel veel nog niet opgeschreven te hebben, vooral allerlei ideeën, die als het ware nog in de kraamkamer liggen en ook wat de filosofie betreft en ook de wetenschappelijke zijde. Een onderwerp wat ik nog helemaal niet geschreven is een filosofie der kunst. Over de geschiedenis der mensheid heb ik nog weinig geschreven. Ook niet over een systeem der dialectiek der ethiek, dus als het ware de 10 geboden van Mozes, maar dan binnen een filsofisch systeem, waarbij ook al het kwaad tot zijn recht moet komen, want ook dat moet een logische oorzaak hebben. |
![]() |
![]() |
#1448 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Huh, greintje.. Die had ik nog niet eerder gehoord. |
|
![]() |
![]() |
#1449 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst sprak ik iemand van het Evangelie met meer kennis dan ik omtrent de profeten. Hij had alleen geen tijd om verder te praten, we waren dan ook al best lang in gesprek. Hij had ook zo'n bordje bij met religieuze teksten. Altijd goed om mensen met kennis te spreken al raken deze wel uitgestorven. Helemaal op school waar geen godsdienstles meer word gegeven en men niet terug deinst om te laten zien hoe een condoom werkt. Stagiaires van minderjarige leeftijd die op de wallen werken (leraar niet op de hoogte zogenaamd) en dan een klacht ingediend word omdat deze niet werden uitbetaald. Tijdens mijn werk als re-integratieconsulent heb ik stagiaires begeleid, maar dat is nooit in mij opgekomen. it's a crazy world isn't it. |
|
![]() |
![]() |
#1450 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Grientje? in een boek of via het net? |
|
![]() |
![]() |
#1451 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar dan bent u dus een soort van meesterbrein met betrekking tot cijfers/ getallen en letters. |
|
![]() |
![]() |
#1452 |
Parlementslid
|
![]() Maar het nageslacht zal er miljarden jaren lang plezier aan beleven.
Kennis/knowlegde heeft inderdaad een bepaalde manier qua overdracht. - mate van gemeendheid. iedereen draagt kennis met zich mee. Je plant een zaad als het ware om ontwikkeling te bewerkstelligen. En dan plots, zie je het, een betekenis na het lezen van iets. En natuurlijk wil men datgeen delen. |
![]() |
![]() |
#1453 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, kennis doe je op door OBSERVATIE REALITEIT |
|
![]() |
![]() |
#1454 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1455 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De moderne mens is meer praktisch gericht, waar bidden niet meer zo goed helpt. Citaat:
Citaat:
En zijn die stagiaires bij je weggelopen naar de wallen? ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#1456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen grientje, maar een greintje.
Dit komt uit mijn grote dikke groen Koranboek. In een andere kleine Koran staat ook atoom (net als op internet) En in een derde Koran staat ook grein: en niet ontgaat aan Uw Heer het gewicht van een grein op aarde.... Dus het is 2 tegen 2.Twee atoom en twee grein. Maar het moet natuurlijk een microwezentje zijn. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#1457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben immers quintiljarden (10^33) jaren voor de boeg om het heelal om te bouwen tot een ruimtevaartcultuur. En al die tijd zullen de ruimtevaarders zich herinneren dat ik (mijn bescheiden persoontje dus) dat heb voorspeld. Hoewel het op andere bewoonde planeten natuurlijk ook ontdekt moet zijn of nog ontdekt moet worden. Dan ben ik er slechts één te midden van velen. Maar zolang die andere bewoonde planeten niet ontdekt zijn ben ik de enige, en dat schat ik dan op enige miljarden jaren. Terwijl die ouwe Jezus na 2000 jaar al aardig is versleten, ga ik veel langer mee. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#1458 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat de meeste mensen denken is een herkauwen van wat door iemand anders is ontdekt. |
||
![]() |
![]() |
#1459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 7 - Het probleem van de ordening.
Probleem van al mijn geschriften is dat het allemaal nogal chaotisch is en ik het nog niet heb kunnen ordenen naar een strak Hegeliaans systeem. Ik doe nu voor het eerst een poging in deze hier op deze bladzijde. Wat het schijven betreft heb ik nogal eens de neiging van de hak op de tak te springen of zo dat de inhoud niet helemaal met de titel overeenkomt, zoals bij bolheelal. Of zo dat verschillende onderwerpen elkaar overlappen. Het zij mij vergeven. Wat de basisordening betreft zou het het beste zijn alles te schikken naar de volgorde van mijn eigen leven, dus hoe alles is ontstaan: eerst mijn eigen leven en dan Börger, vervolgens de filosofie en de wetenschap, dan de ontdekking van mijn atoomtheorie en daarna het binnenste buiten gedraaide heelal. Vervolgens het godsbegrip van 1980/1981. En daarna alle verdere onderwerpen die ik heb geschreven, zoals: de ethiek, het eeuwige leven en de hemel en de oude en nieuwe bijbel, de ziel en de geest. Enzovoort. Maar je zult begrijpen dat het dan voor de argeloze lezer wat onduidelijk is waarover het dan gaat. Het is dan beter meteen met de essentie te beginnen, namelijk de atoomtheorie en dan het godsbegrip en alles wat daarmede te maken heeft en er bij hoort. Vervolgens: bolheelal en filosofie en wetenschap en politiek, hoewel dat ook anders zou kunnen. Als tweede deel mijn eigen leven, want dat is een hoofdstuk apart, meer intiem en privé, als het ware het nieuwe testament over het leven van "Jezus" (harriechristus dan), na het oude testament als zijnde over God en zijn volk (bij mij: de microwezentjes en de mensheid in het geheel) en dan als derde deel mijn roman als een hemelwereld der fantasie, een nieuwe mythologie, een komedie met veel humor en een knipoog, maar ook met diepzinnige filosofie, seks en de nodige tragiek. Ik zou het ook kunnen ordenen naar de Hegeliaanse methode, dus dat zijn er al drie. Zijn systeem is dialectisch (eenheid van tegendelen), oplopende van eenvoudig naar meer complex en concreet. Omgekeerd kan ook: analytisch van meest concreet naar steeds abstracter. Dus dat zijn er dan al vier. Maar om voorlopig de onderwerpen gewoon bijelkaar te zetten is wel het gemakkelijkste. |
![]() |