Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2020, 13:23   #1441
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat Carter vooral de das omdeed was de belabberde economische toestand waarin Amerika verkeerde. Vooral New York was daar zeer symbolisch voor. En natuurlijk het gijzelingsdrama in de ambassade in Teheran waar Carter de perceptie meekreeg van zich heel zwak te hebben opgesteld.

En hij had sowieso al niet echt zijn charisma mee tov Reagan. Hij was zeker ook de meest uitgesproken christelijke president onder de Democraten.
Heb wat meer over hem gelezen en ik denk dat hij mogelijk 1 van de beste VS presidenten uit de moderne geschiedenis moet geweest zijn.

Ben het niet met al zijn ideeën eens maar moet gezegd worden dat ivgm de meeste van zijn voor en nakomers hij behoorlijk hoge punten scoort voor mij op zijn minst op vlak van ideeën en integriteit.
Oud 15 oktober 2020, 13:28   #1442
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Mwah, voor zover ik weet is er een vrij grote Armeense diaspora in de VS die redelijk wat invloed heeft (natuurlijk nowhere near Israel of Saudi-Arabië) en overwegend democratisch stemt.

I.e. is mogelijk niets anders dan wat vote pandering naar die gemeenschap toe.
Ik zou er niet gerust op zijn als Armeniër. Kijk wat Bidens voormalige baas gedurende zijn periode allemaal uitgespookt heeft in Syrië. Niet goed voor Christenen dus. Alles was omwille van gematigde rebellen en meer van dat soort BS. Biden moet duidelijk partij kiezen in dit conflict wil hij deze diaspora binnen boord krijgen. Putin is de beschermheer van Armenië. Ook Syrië overigens. Niemand anders.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 oktober 2020 om 13:38.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 13:30   #1443
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heb wat meer over hem gelezen en ik denk dat hij mogelijk 1 van de beste VS presidenten uit de moderne geschiedenis moet geweest zijn.

Ben het niet met al zijn ideeën eens maar moet gezegd worden dat ivgm de meeste van zijn voor en nakomers hij behoorlijk hoge punten scoort voor mij op zijn minst op vlak van ideeën en integriteit.
Onder Carter is het bijmengen van lood in benzine afgeschaft. Dat is zijn beste daad in zijn regeerperiode vind ik zelf. De misdaad piek van New York kan te herleiden zijn naar de hoge loodconcentatie in de atmosfeer destijds. Mensen die normaal hadden behoren te zijn — vervormden geestelijk in rovers en verkrachters. Hersenschade bij kinderen op grote schaal. Er wordt ook wel eens gesuggereerd dat het Romeinse rijk gevallen is door loodvergiftiging bij de elite. Gestoord gedrag bepaalde keizers in die periode is daar naar te herleiden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 oktober 2020 om 13:42.
Oud 15 oktober 2020, 13:50   #1444
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik zou er niet gerust op zijn als Armeniër. Kijk wat Bidens voormalige baas gedurende zijn periode allemaal uitgespookt heeft in Syrië. Niet goed voor Christenen dus. Alles was omwille van gematigde rebellen en meer van dat soort BS. Biden moet duidelijk partij kiezen in dit conflict wil hij deze diaspora binnen boord krijgen. Putin is de beschermheer van Armenië. Ook Syrië overigens. Niemand anders.
Natuurlijk gaan de Armenen hier de pineut zijn.
Ze gaan wat woordelijke steun krijgen maar meer niet.

Het best mogelijke scenario voor Armenië lijkt me eerlijk gezegd een soort van half eervolle vrede waarin ze de controle over op zijn minst een groot stuk van dat gebied gaan moeten opgeven en de lokale Christenen waarschijnlijk onder al dan niet zachte dwang het gebied verlaten.

De VS gaat niet ten gunste van hen ingrijpen en Rusland - zolang Armenië zelf niet aangevallen wordt alleszins - hoogstwaarschijnlijk ook niet.
Oud 15 oktober 2020, 13:51   #1445
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Onder Carter is het bijmengen van lood in benzine afgeschaft. Dat is zijn beste daad in zijn regeerperiode vind ik zelf. De misdaad piek van New York kan te herleiden zijn naar de hoge loodconcentatie in de atmosfeer destijds. Mensen die normaal hadden behoren te zijn — vervormden geestelijk in rovers en verkrachters. Hersenschade bij kinderen op grote schaal. Er wordt ook wel eens gesuggereerd dat het Romeinse rijk gevallen is door loodvergiftiging bij de elite. Gestoord gedrag bepaalde keizers in die periode is daar naar te herleiden.
Ja, en wat heeft Trump nu net gedaan ? De regelgeving rond beperken lood en kwik in afvalstoffen...afgeschaft.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 14:03   #1446
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht

Wat bezielt jou om zoiets te doen in "Don't tread on me"-country?
Laat ons zeggen dat ik ervaring heb met "moeilijke" mensen Zoiets schrikt me niet af.

Voor de rest was het loon vrij goed, alsook de onkostenvergoeding en stond het mij helemaal vrij om mijn werkschema te bepalen. Beter kan toch niet?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 14:06   #1447
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ja, want 't zijn de Trump lovers in MAGA country die bezig zijn 't hele land plat te branden, te vernielen en plunderen, Jussie?
Heb ik iets verkeerd gezegd?
Oud 15 oktober 2020, 14:09   #1448
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is uitsluitend gebaseerd op een "getuigenis" van een ex-lid die ACB voor de rest van haar noch pluim kent.

Rebekah Powers vertelt dat ze 30 jaar geleden - toen ze 11 was - zoiets heeft meegemaakt.

https://www.theguardian.com/us-news/...tt-faith-group
Dus ze is geen lid van People of Praise dan?
Oud 15 oktober 2020, 14:13   #1449
Tavek
Banneling

Standaard

17.1 miljoen amerikanen hebben al gestemd. Gaat hard tegen 3-4 miljoen per dag.

Er zijn 137 miljoen stemmen uitgebracht in de 2016 verkiezingen.

70-80 miljoen stemmen gaat early vote zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 14:13   #1450
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja, het zat hem gewoon niet mee. Economisch kreeg Amerika nog steeds de schokgolven te verwerken van de oliecrisis en die gijzeling in Teheran viel echt wel ongelegen. Nadien werd hij ook overschaduwd door Reagan die voor velen bekeken werd als de laatste goede president die Amerika heeft gehad. Het feit dat Reagan de USSR er uit fietste heeft hem eeuwige dankbaarheid opgeleverd in de States.
Oud 15 oktober 2020, 14:34   #1451
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja, en wat heeft Trump nu net gedaan ? De regelgeving rond beperken lood en kwik in afvalstoffen...afgeschaft.
Klopt niet goed te praten. Betrof regeling voor kolen centrales.

Uitstoot kolencentrales wordt verdund, itt kleine oppervlakten die zeer intens bewoond zijn, als New York, waar auto's naast elkaar de stad vol roken. Tevens is het niet zo dat er extra lood in de kolen wordt toegevoegd. Kwik uit kolen extraheren is niet (meer) verplicht. Dure grap overigens om dat toe te passen, lijkt mij.

Recent heb ik mij verdiept in afval van zonnepanelen. Ook geen lekker spul. Absoluut niet zelfs. Maar ook dit staat in geen verhouding wat in de jaren 60 en 70 in metropolen in de VS afspeelden. Of het, zonnepaneel, in verhouding staat tot uitstoot zware metalen door kolen centrales. Geen idee. Zou mij niet verbazen als Google deze zoekresultaten zorgvuldig wegfiltert.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 oktober 2020 om 15:04.
Oud 15 oktober 2020, 14:38   #1452
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fake news, het is niet afgeschaft. De regelgeving is aangepast zodat ze in de toekomst eventueel de regels kunnen losser maken, wat inderdaad wel een zorg kan zijn.

https://www.nytimes.com/2020/04/16/c...cury-coal.html

Kwik in de lucht is echter nog steeds in stijgende lijn door 3de wereld landen, artisanale goudwinning bv is verantwoordelijk voor 1/3 van de kwikvervuiling. 50% van het kwik in onze lucht komt van ergens anders op de aardbol. De huidige extreme maatregelen in de VS hebben dus maar een erg beperkte invloed tegen een zeer grote kost.

https://www.eea.europa.eu/nl/article...bedreiging-van

De huidige regels in de US zijn waarschijnlijk strenger dan in de EU dus veel moeten die niet klagen, er is een globaal plan nodig
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 14:46   #1453
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
17.1 miljoen amerikanen hebben al gestemd. Gaat hard tegen 3-4 miljoen per dag.

Er zijn 137 miljoen stemmen uitgebracht in de 2016 verkiezingen.

70-80 miljoen stemmen gaat early vote zijn.
Nu ook weer niet te hard van stapel lopen. Diegenen die early willen voten zullen dat ook early doen. Daarna zal dat stilvallen tot de werkelijke verkiezingensdag.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 14:49   #1454
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Fake news, het is niet afgeschaft. De regelgeving is aangepast zodat ze in de toekomst eventueel de regels kunnen losser maken, wat inderdaad wel een zorg kan zijn.

https://www.nytimes.com/2020/04/16/c...cury-coal.html

Kwik in de lucht is echter nog steeds in stijgende lijn door 3de wereld landen, artisanale goudwinning bv is verantwoordelijk voor 1/3 van de kwikvervuiling. 50% van het kwik in onze lucht komt van ergens anders op de aardbol. De huidige extreme maatregelen in de VS hebben dus maar een erg beperkte invloed tegen een zeer grote kost.

https://www.eea.europa.eu/nl/article...bedreiging-van

De huidige regels in de US zijn waarschijnlijk strenger dan in de EU dus veel moeten die niet klagen, er is een globaal plan nodig
Het is een manier om kolencentrales de kop af te bijten — door proces peperduur te maken. Beter is om de alternatieven van kolen veel goedkoper te maken. En daarna momentum af te wachten dat deze gaan sluiten vanwege concurrentie.
Oud 15 oktober 2020, 14:59   #1455
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons zeggen dat ik ervaring heb met "moeilijke" mensen
Ik kan het geloven. Jij zit al veel langer op dit forum dan ik.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 15:04   #1456
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus ze is geen lid van People of Praise dan?
Ik dacht van wel. Of toch lid geweest.

Maar dat het spreken in tongen een typische hobby is bij PoP, dat moet met een flinke korrel zout worden genomen. En dat ACB dat zou hebben gedaan: met een camion zout.
Oud 15 oktober 2020, 15:23   #1457
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Telkens opnieuw dezelfde onzin herkauwen omdat de man ooit verklaarde dat hij zichzelf oplegde om niet met 'n andere vrouw alleen naar 'n restaurant oid ging om niet in 'n comprommiterende situatie terecht te komen.
Christelijke "extremist" blijkt gewoon in het bezit van Vlaams boerenverstand: de kat niet bij de melk zetten.

Citaat:
Als je niet met jan & alleman rondneukt = progressief, ben je haast crimineel.
Child Focus durft zelfs niet eens het versturen van naaktselfie's afraden:

https://www.childfocus.be/nl/prevent...os-uitwisselen

Nochtans een no-brainer indien je jonge meisjes wil behoeden voor loverboys en allerlei vormen van afpersing.
Oud 15 oktober 2020, 15:50   #1458
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, het zat hem gewoon niet mee. Economisch kreeg Amerika nog steeds de schokgolven te verwerken van de oliecrisis en die gijzeling in Teheran viel echt wel ongelegen. Nadien werd hij ook overschaduwd door Reagan die voor velen bekeken werd als de laatste goede president die Amerika heeft gehad. Het feit dat Reagan de USSR er uit fietste heeft hem eeuwige dankbaarheid opgeleverd in de States.
Reagan is een interessante president... hij had een heel hoog charisma maar daarnaast is vooral interessant dat hij eigenlijk op een heel libertarisch programma verkozen is geweest.

Dan de moordaanslag en nadien praatte hij nog wel heel vaak in die zin maar beleidsmatig was er een enorme expansie van de overheid vooral in defensie.

Heb me altijd afgevraagd of hij van meet af aan enkel de libertarische verhaaltjes bedoelde om verkozen te worden ofdat hem na de mislukte aanslag duidelijk is geworden dat voor zijn eigen gezondheid hij het best bij praatjes hield.
Oud 15 oktober 2020, 16:09   #1459
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht van wel. Of toch lid geweest.

Maar dat het spreken in tongen een typische hobby is bij PoP, dat moet met een flinke korrel zout worden genomen. En dat ACB dat zou hebben gedaan: met een camion zout.
Nu ja, het gebeurt hoor. Ik zie dat bij mijn eigen schoonfamilie.
Oud 15 oktober 2020, 16:11   #1460
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan het geloven. Jij zit al veel langer op dit forum dan ik.
Och, dit forum is ontspanning.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be