![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1441 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Anders gezegd; wat is "goed" en wat is "slecht." Een oorlog winnen is altijd "goed." Immers, je wint. De persoon die de oorlog moet winnen, heeft mss een ander psychologisch profiel dan de persoon die iets nuttigs moet doen met de "buit."
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 juni 2022 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1442 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1443 |
|
![]() Waarover moet hij zich schamen? Dat het concept "naastenliefde" beperkt is tot een intieme kring, en daarna vervalt tot eufemismen zoals "het grotere goed" "de samenleving" "voor uw eigen goed" etc.
![]() |
#1444 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat zou de heer K. Kodo wie dan ook gaan wijsmaken dat hij of zij zich over wat dan ook moet schamen!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1445 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Roman Berdnikov,nog een generaal gesneuveld.
![]() |
#1446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bereidheid van de Generale officieren van de Strijdkrachten der Russische Federatie om het lot hunner ondergeschikten te delen is als loffelijk te betitelen en ook zeer aanbevelenswaardig in het licht der gaande gebeurtenissen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De (totale?) afwezigheid van rapporten van UK regime militaire verliezen is veelzeggend.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#1448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Ukrainers brengen,enthousiast zelfs,rapporteringen over Russische verliezen en zijn nogal zuinigjes met details over de eigen... De Russen zijn,openbaar toch,eerder zuinig met eigen verliesrapporteringen (het is natuurlijk mogelijk dat het daar door handmatige verwerking wat trager gaat) en ,merkwaardig genoeg,amper aan het rapporteren over de ongetwijfeld kolossale Oekrainse verliezen.... Gelukkig zijn er de Britten die,geheel wetenschappelijk,alle cijfers door twee delen en daar vermoedelijk erg dicht mee in de buurt komen van de waarheid.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 7 juni 2022 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit weekend van de 11de juni tikt het dodental in militaire dienst aan Oekrainse zijde al tegen de 14000 aan...
Het mag gezegd dat er aan Oekrainse zijde tenminste cijfers (dit) en "tussenstanden" komen (momenteel bijna 200 per dag)... Wat een verschil met de tegenstander.... Ondertussen krijgen we in de berichtgeving door dat grote aantallen Russische soldaten hun contract niet verlengen,en uiteraard zal hun gevechtswil in de laatste maand van hun contract ook niet echt super zijn.... Vandaar de constante trafiek van verse troepen richting het Oekrainse front,de Russische verliezen betreffen namelijk ook "einde contract" soldaten die de uitgang zoeken. Dit moedigt de legerleiding natuurlijk nog meer aan om artilleriegranaten te zien als het voornaamste denazificatiemiddel,en ook waarom de opmars zo tergend langzaam gaat.... De "Hurrah" stormloop op vijandige stellingen,waar Rusland ooit zo fameus voor was, en die mogelijk sneller grote resultaten zou brengen bestaat gewoon niet meer. Hoe lang kunnen ze dat metalen gordijn nog laten neerregenen op de Oekrainers is de vraag natuurlijk...Het is een ramp voor het Oekrainse Donbass leger maar nauwelijks van invloed op de totale mobilisatiekracht van de republiek Oekraine. Elders in Oekraine,in de schaars bemande agrarische uitgestrektheden wordt ieder indringmaneuver van Russische voertuigen opgespoord en beeindigd met de doodstraf voor de inzittenden. Laatst gewijzigd door kelt : 11 juni 2022 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht ik oppermachtig zijn, en in mijn eentje de macht hebben om alles te doen wat ik wil, de mensen die ik wil doden, te doden, de mensen die ik wil plezier doen, plezier te doen, en alle grilletjes die ik heb, te bevredigen, dan zou ik er inderdaad geen baat bij hebben om dat te zeggen, tenzij het natuurlijk ook een grilletje van mij is om mijzelf plezier te doen met dat te zeggen. Maar ik ben verre van oppermachtig. Ik kan zelfs nog geen stad uitmoorden. Zelfs nog geen gemeente. En zelfs mocht ik dat kunnen, het zou een gemeente "van eigen volk" zijn. Totaal inefficiënt. Met andere woorden, wat ik met mijn wijsheid op mijn eigen kan doen, is totaal verwaarloosbaar. Het is onbruikbare kennis voor mezelf. Als dusdanig is het enige potentiële nut van die kennis voor mij, om anderen daarmee te overtuigen, anderen "in mijn kamp". Wat dus wil zeggen dat ik een kamp moet hebben. Mein Kamp. Natuurlijk kan het zijn dat ik daarmee die van een "ander kamp" overtuig, en wordt dat "tegen mij" gebruikt. Maar in de grond is dat niet erg. Er is voor mij in dat geval toch geen alternatief, het was gewoon onmogelijk voor mij om te "winnen". Ik heb dan mijn rol gespeeld in het voortzetten van het levensspel, op mijn manier, door bij te dragen tot de winst van "anderen", maar die anderen hebben dan toch een deeltje van "mij" mee, namelijk mijn ideeengoed. En in die zin ben ik dan toch een beetje een "winnaar", omdat een deel van "mij" mee doorgegeven wordt in de lijn van het winnende leven. En zoals ik zegde, we zien hier ook een spel-theoretisch aspect van een ontstaan van een "groeps-ethiek", gebouwd op die individuele ethiek. Door mijn onmacht ben ik gedwongen om "een kamp" te beschouwen, en niet louter "mezelf". Binnen dat kamp kunnen we elkaar niet beginnen uitroeien, want dat zou het concept zelf van "kamp" om zeep helpen. Het willen uitroeien van anderen samen met de onmacht om dat op zijn eentje te doen, draagt dus ergens bij tot een soort van afspraak om elkaar (binnen het kamp) niet uit te roeien, en dat is een wat "normalere" ethiek. Het is een emergent gevolg dat onvermijdbaar is van de combinatie van een "individuele uitroeiingsethiek" samen met individuele onmacht. Je kan bijna zeggen dat het een renormalisatie is van de zuivere exterminatie ethiek, in een die maakt dat wederzijdse exterminatie "slecht" is. Maar al het bovenstaande is gewoon gebeuzel. In werkelijkheid hebben mijn schrijfsels niet het minste effect. Je kan een heel duidelijke waarheid die een geheim zou moeten zijn, schreeuwen over de daken, niemand luistert daarnaar, en niemand gelooft dat, laat staan, volgt dat op. Blijft dus enkel over, het louter intellectuele plezier van daarover te schrijven. En dat is het eigenlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn organisaties die zichzelf "overheid" noemen van een land. Die organisaties, zijn regimes.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nu wel overvloedig duidelijk dat er geen plotsklapse smadelijke Russische nederlaag zal zijn....
Het is een worstelwedstrijd...Op macro schaal,gezien staat de frontlijn eigenlijk al meer dan een maand,sedert de terugtrekking van de Russen uit het Noord-Oosten,stil.Er ontstaat een kilometersbrede bruine streep doorheen het landschap ...graafwerken en aanhoudend artillerievuur.En net als in WO1 af en toe eens wat bultjes en springetjes territorium vooruit en achteruit waarover dan zegebulletins verschijnen en decoraties uitgereikt WO1,maar uitgevochten met veel minder infanterie,en veel meer vuurkracht.Maar een zich vormende wereldoorlog niettemin... (ook in WO1 waren er wereldomvattende economische gevolgen,maar de continenten konden toen nog onafhankelijker van elkaar opereren dan nu,alleen al door de VEEL geringere bevolking op veel plaatsen..) Niettemin blijft de chef van de Oekrainse Militaire Inlichtingendienst er vol vertrouwen in dat het na de zomer al afgelopen zal zijn met de grootste militaire activiteiten en dat Oekraine uiteindelijk weer binnen zijn grenzen van 1991 zal vallen (!!) https://www.youtube.com/watch?v=l9ZfPnyJbGg ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 25 juni 2022 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1454 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Willem van Oranje bij het begin van de 80-jarige oorlog.
![]() |
![]() |
#1455 | ||
|
![]() Citaat:
Nu kan men wel zeg dat met het opgeven van Severodonetsk, Poetin zijn doeel zal bereikt hebben, er is echter een grote "maar". Dat is: de Oekraïners zullen zich daar niet zomaar bij neerleggen, je kan zeggen dat je beoogde doel, namelijk het veroveren van twee provincies, is bereikt; als je continu blijft aangevallen worden, en dus continu nieuwe troepen en middelen moet aanvoeren, is het doel helemaal niét bereikt. De Oekraieners hebben inderdaad al aangegeven dat ze niet zullen rusten voor ze alle grondgebied terug hebben, ook de Krim. Het kan aldus nog steeds een jarenlange uitputtingsoorlog worden, en dan rijst de vraag welke bevolking dit het langste blijft steunen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, ik poog te voorspellen wat overheden ter wereld (de zogenaamde geopolitiek, centrale planning) gaan doen op basis van het motief voor hun bestaan: legaal (ongestraft) kunnen productie / eigendom roven van geselecteerden.
Ze kunnen gewoon voordeuren instampen Raus brullen en inboedel meenemen. En soldaten sturen naar boeren voor tienden van oogsten. Of bankrekeningen van mensen overschrijven naar hun rekeningen. Geen uitleg geven, niks, gewoon bruut en kort. Maar dat doen ze natuurlijk niet, want DAT VALT OP. Dat identificeert hen glashelder als rover. In de plaats, dwingen ze betalingen af met een uitleg. Maar uitleggen verzinnen kan ook lastig zijn, of worden met toenemende roofzucht. De overheden van nu zijn dus slimmer geworden dan de overheden van het verleden. Wat doen ze: spaarders frontrunnen met hun eigen spaargeld, en met bijgemaakt geld, en de prijzen gestaag hoger drijven en spaarrente lager houden door tijdelijk bijmaken van geld, als excuus om zogezegd geen spaargeld nodig te hebben en daarmee lage spaarrente te verexcuseren. Dat is hun eerste tactiek van "achter het gat" andermans productie bemachtigen. Het geroofde heeft als dader niet overheid, maar een abstract als "de marktsituatie", tot "het inflatiespook duikt terug op". Dan heb je hun tweede tactiek, dat is frontrunnen op markten waar speculanten hun staatsmunt inwisselen voor zaken die minder ontwaarden. Speculanten gedreven tot kopen aan opgedreven (gefrontrund in kopen) koersen, en verkopen aan bodem (gefrontrund in verkopen) koersen. Het verlies is dan niet door overheid & co, maar door foute beslissingen van de spaarder / eigenaar van geld zelf. Opnieuw, door dat "achter het gat" roven. Tenslotte, wat ik denk, een derde tactiek om identificatie als rover te ontlopen: spaarders effectief pushen tot foute beslissingen. Een hogere prijs, zo zonder verklaring, doet potentiele kopers afzien van kopen. doet klanten weglopen naar concurrenten die dat niet deden. Je moet mensen, eigenaars van geld, spaarders, dus dermate zorgen doen maken, dat ze eieren kiezen voor hun geld, en de hogere prijzen wèl betalen, in het vooruitzicht van "veel erger". Wel, daartoe dienen die "grote gebeurtenissen" in de wereld. Geforceerde productieinkrimpingen (olie), embargo's, sancties, oorlogen en andere zorgwekkende situaties, zoals de voorbije paar jaar een virus dat werd uitvergroot tot een vleesetende dino. Bovenstaand perspectief toegepast op Oekraine: de Westerse èn de Russisch gezinde overheden zullen het vuur daar pas doen uitgaan, als bvb huizenkopers zodanige verwachtingen opgesolferd werden dat ze bereid werden tot dubbele prijs betalen. De millennium bug paniekknop, de WTC aanslagen paniek knop, de Irak, Afghanistan en zoveel andere oorlogen, slaagden daarin op een 10 jaar tijd. De VS en EU centrale banken verdubbelden op die tijd de hoeveelheid van hun munt. Dat was geen toeval, maar oorzaak en gevolg, oorzaak een middel, gevolg een doel. Dus kijk naar de trend van de huizenprijzen en je weet wanneer deze oorlog stopt. Het lijkt me niet dat de huidige sancties en het oorlogvoeren alleen daartoe zullen volstaan. Om mensen bereid te krijgen tot betalen van dubbele prijzen, is er meer nodig dan deze op wereldschaal gemeten bagatel tussen Ru en oek+westerse regimes. Maar stel nu eens dat grootste land ter wereld en economische grootmacht China, Ru regime partij kiest, en sancties tegen Westerse regimes neemt. Dat zou toch al een zorgwekkende beursklapper zijn he? En / of een atoombommeke gegooid in een rand van de marge. Dat is dus hoe ik poog vooruit te kijken.
![]() |
![]() |