![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1441 |
Banneling
|
![]() Dat ne leefloner en nen werkloze alleen dakloos worden na verloop van tijd, als ze onder de armoedegrens moeten blijven doormodderen en geen dak over hun hoofd meer kunnen betalen, en dat nen dakloze d'office al zover is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1442 |
Banneling
|
![]() Ik vroeg aan de bediende van sociaal woningbouw of ze vijf jaar wachten op de wachtlijst geen schandaal vond?
Schandaal? Maar nee! Vier jaar is het gemiddelde.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1443 |
Banneling
|
![]() Weet je wat het is?
Ze moesten hier de straat op gaan en het ministerie van sociale woningbouw eens gaan afbreken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1444 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1445 |
|
![]() En vijf jaar van den dop leven, wat vind je daarvan?
![]() |
#1446 |
Banneling
|
![]() Dat is een heel ander soort maatschappelijk schandaal, vijf jaar van de dop creperen. Gelukkig had ik nog andere legitieme ressources in mijn strijd voor survival.
Laatst gewijzigd door eno2 : 22 februari 2011 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1447 |
Banneling
|
![]() De mistoestanden van de wachtlijsten zijn zo wraakroepend, dat ik vind dat de arme bevolking in opstand moet komen daartegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW het grote onrecht in de wetgeving is trouwens dat het ocmw pas verplicht is om iemand te helpen, als de man een adres heeft. Maar een dakloze heeft nu eenmaal geen adres. En blijkbaar wil niemand deze regel in de wetgeving wijzigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1449 |
Vreemdeling
|
![]() Voor een tv-programma ben ik op zoek naar gezinnen met kinderen die het door omstandigheden financieel moeilijk hebben en een steuntje in de rug verdienen. Ken jij een gezin dat wel wat hulp verdient? En hebben zij een kind tussen 9 en 16 jaar oud? Neem dan snel contact op via [email protected].
Dankjewel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1450 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
altijd goed voor wat sociaal bewogen televisie zoals het zesde zintuig en wie wordt de man van phaedra.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1451 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1453 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1454 |
Banneling
|
![]() Nadat mijn laatste eigenaar mij eruit gesmeten heeft omdat mijn nieuwe gordijnen hem niet bevielen, of beter gezegd zijn vrouw, en hij zijn zoontje erin liet trekken om het negenjaar-contract te omzeilen, heb ik nu, in plaats van dakloos te worden zoals vier jaar geleden, iets gevonden dat tweehonderd euro goedkoper is, tof gemeubeld, gratis TV en kabel, gratis WIFI internet, ijskast met vriesvak, terras en wijngaard, zicht op zee en bergen en een paradijslijk klimaat, allemaal dingen, die ik daar niet had.
Ik moet hier ook geen waarborg betalen, dus heb ik met mijn oude waarborg een laptop gekocht. Bovendien is het GYM voor bodybuilding hier drie keer zo groot en gratis. Eiland-mentaliteit... Bedankt, mevrouw, anders moest ik een contractbreuk betalen van drie maanden en was ik onvoldoende gemotiveerd om mijn nog maar twee jaar geleden hernieuwde familiebetrekkingen opnieuw te verbreken en te expatriëren. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 april 2011 om 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1455 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het OCMW is verplicht om daklozen die daarnaar vragen een administratief adres te geven zodat ze een uitkering en prioriteit voor een sociale woning kunnen verwerven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1456 |
Banneling
|
![]() In Vlaanderen van dure woonst naar dure woonst eruit gegooid, met perioden van adresloosheid,
hier in 't buitenland ideaal en goedkoop en ze laten mij niet alleen met rust, ik krijg allerlei gratis diensten, producten en steun Laatst gewijzigd door eno2 : 15 januari 2012 om 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wanneer je een woning verlaat die onbewoonbaar verklaard is heb je recht op huursubsidie. Of is de woning niet onbewoonbaar verklaart, Ga dan naar de huurdersbond, je huisbaas mag je er niet zomaar uitzetten. Ga ook langs het sociaal verhuurkantoor, wanneer je dakloos wordt kom je bovenaan de lijst! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1459 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk heb ik de laatste vijf maand geen huur betaald. Waar ik woonde was geen sociaal verhuurkantoor Noodwoningen kennen ze daar ook niet. Je mag je dop inleveren en 150 km verder naar A'pen gaan voor noodopvang, etc etc Die dienst van onbewoonbaarverklaring dat was de grootste grap. Toen ze kwamen kijken was het al afgebroken. Niettemin. Ik heb daar een grootse tijd gehad, aan zee. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 januari 2012 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1460 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |