Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2006, 16:11   #1441
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Heb ik dat beweerd? Vrede tussen Israel en Libanon is echter wel mogelijk, op vrij korte termijn zelfs.
Klop- klop - klop ...... mag ik binnen ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 16:12   #1442
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, I get the picture. International peace and security en help the Lebanese Government restore its effective authority worden niet uitgevoerd. En u verkiest ook dat dit niet gebeurt.
Is de situatie er dan nog hetzelfde als bij de oprichting. Nee dus. Ik herhaal nogmaals: het feit dat UNIFIL nog niet al zijn doelen heeft bereikt is geen argument om het op te doeken en al helemaal niet om het uit te breiden. Met een veiligheidszone IN BEIDE landen bijvoorbeeld, zoals bij elk grensconflict het geval is. Behalve indien Israël ermee gemoeid is.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 16:14   #1443
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik heb uw stelling juist ontkend: lees hieronder nog eens (en voor alle duidelijkheid: soldaten en burgers zijn NIET hetzelfde, niet op de hoogte zijn en toezien zijn niet hetzelfde). En aangetoond dat je vergelijking op niets slaat. Het is overigens de VN die de bleodbaden van Sabra en Shatila terecht een genocide noemt. Kan jij eigenlijk ook nog iets anders dan woorden verdraaien en historische feiten ontkennen?
Neen, u hebt mijn stelling bevestigt: een staat is volgens u niet verantwoordelijk voor wat een terroristische organisatie vanop haar grondgebied doet. Joodse terroristen mogen dus vanop Israelische bodem naar hartelust Palestijnen vermoorden. Dat is volgens u niet de verantwoordelijkheid van de Israelische regering.

Wat de terminologie genocide betreft: iedereen die een slachtpartij waarbij volgens de hoogste schattingen enkele duizenden mensen werden afgeslacht als een "genocide" bestempelt heeft geen enkel moreel besef of is te dom om het concept "genocide" te begrijpen. Maar ja, u bent het waarschijnlijk eens met de VN dat er momenteel geen genocide plaats heeft in Darfur.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 16:14   #1444
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het een valse beschuldiging van mij dat u:

meent dat het Libanese leger niet moet optreden tegen Hizbollah
meent dat het Israelische leger niet mag optreden tegen Hizbollah
meent dat de VN-troepen ook niet moeten optreden tegen Hizbollah
JA en verder ga ik daar dus zoals gezegd niet meer op in.
Oud 22 juli 2006, 16:16   #1445
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrede tussen Israel en Libanon is echter wel mogelijk, op vrij korte termijn zelfs.
Oud 22 juli 2006, 16:17   #1446
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Is de situatie er dan nog hetzelfde als bij de oprichting. Nee dus. Ik herhaal nogmaals: het feit dat UNIFIL nog niet al zijn doelen heeft bereikt is geen argument om het op te doeken en al helemaal niet om het uit te breiden. Met een veiligheidszone IN BEIDE landen bijvoorbeeld, zoals bij elk grensconflict het geval is. Behalve indien Israël ermee gemoeid is.
UNIFIL probeert zelfs niet om zijn doelen te bereiken. Nogmaals: geef mij één voorbeeld van één UNIFIL-actie tegen de terroristen.
UNIFIL kan best zo snel mogelijk opgedoekt worden wegens volkomen irrelevant.
Uw voorstel om bovendien nog eens te gaan voorstellen dat Israel een veiligheidszone binnen zijn eigen territorium zou moeten aanvaarden, terwijl het de partij is die aangevallen wordt is moreel verwerpelijk.
Oud 22 juli 2006, 16:17   #1447
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
JA en verder ga ik daar dus zoals gezegd niet meer op in.
U geraakt blijkbaar niet meer uit uw eigen stellingen.
Oud 22 juli 2006, 16:19   #1448
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Klop- klop - klop ...... mag ik binnen ?
Wat bedoelt u precies met uw (erg beleefde) vraag?
Oud 22 juli 2006, 16:20   #1449
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uw medeburgers laten vermoorden is misschien niet primair, maar wel zeer dom.
Je kunt gewoon zorgen voor vrede zo worden uw medeburgers ook beschermd. Werken aan vrede ipv. oorlog, ja, lijkt me op termijn toch aantrekkelijker, behalve voor wapenhandelaars.
Ik denk niet dat de Libanezen zullen dankbaar zijn dat hun infrastructuur opgeblazen is om hen van de Hezbollah te bevrijden.
Oud 22 juli 2006, 16:21   #1450
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, u hebt mijn stelling bevestigt: een staat is volgens u niet verantwoordelijk voor wat een terroristische organisatie vanop haar grondgebied doet. Joodse terroristen mogen dus vanop Israelische bodem naar hartelust Palestijnen vermoorden. Dat is volgens u niet de verantwoordelijkheid van de Israelische regering.
Allles heeft te maken met het hebben van militaire capaciteiten, het op de hoogte zijn van leger en regering en het ter plaatse zijn van dat leger bij het moorden. Ik heb je vergelijking dus met de grond gelijk gemaakt. Bovendien is dan nog eens het bewust afslachten van burgers niet hetzelfde als het ontvoeren en doden van soldaten, waarmee het hier is begonnen (pas na de bombardementen van Israël kwamen de raketten van Hezbollah, iets wat schromelijk over het hoofd wordt gezien).

Citaat:
Wat de terminologie genocide betreft: iedereen die een slachtpartij waarbij volgens de hoogste schattingen enkele duizenden mensen werden afgeslacht als een "genocide" bestempelt heeft geen enkel moreel besef of is te dom om het concept "genocide" te begrijpen. Maar ja, u bent het waarschijnlijk eens met de VN dat er momenteel geen genocide plaats heeft in Darfur.
Hoe komt je daar nu weer bij. In Darfur is wel degelijk een genocide aan de gang. Net zoals in Congo en een boel andere plaatsen. En ja, bewust duizenden mensen afslachten enkel en alleen op basis van hun afkomst is genocide. De aantallen hebben daar weinig mee te maken. Maar wellicht ben jij daar te dom voor om dat te begrijpen.

Laatst gewijzigd door Edina : 22 juli 2006 om 16:21.
Oud 22 juli 2006, 16:22   #1451
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Je kunt gewoon zorgen voor vrede zo worden uw medeburgers ook beschermd. Werken aan vrede ipv. oorlog, ja, lijkt me op termijn toch aantrekkelijker, behalve voor wapenhandelaars.
Ik denk niet dat de Libanezen zullen dankbaar zijn dat hun infrastructuur opgeblazen is om hen van de Hezbollah te bevrijden.
Ja, die Joden in het ghetto van Warschau hadden ook moeten "werken aan vrede" ipv een gewapende opstand te beginnen. Interessante stelling, maar volgens mij moreel zeer dubieus.
Oud 22 juli 2006, 16:23   #1452
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U geraakt blijkbaar niet meer uit uw eigen stellingen.
Nee hoor, ik heb wel betere dingen te doen dan alles tien keer uit te leggen aan een historicusje van niets.
Oud 22 juli 2006, 16:24   #1453
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw medeburgers laten vermoorden is misschien niet primair, maar wel zeer dom.
En nochtans iets van alle dag ... cfr 9-11!
Oud 22 juli 2006, 16:27   #1454
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u precies met uw (erg beleefde) vraag?
Boem - boem - boem ..... uit de weg.

Het zou natuurlijk ook kunnen betekenen : mag ik even het echte plan dat al dat geweld zou kunnen verrechtvaardigen kennen ?
Oud 22 juli 2006, 16:27   #1455
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Hoe komt je daar nu weer bij. In Darfur is wel degelijk een genocide aan de gang. Net zoals in Congo en een boel andere plaatsen. En ja, bewust duizenden mensen afslachten enkel en alleen op basis van hun afkomst is genocide. De aantallen hebben daar weinig mee te maken. Maar wellicht ben jij daar te dom voor om dat te begrijpen.
Volgens de VN (volgens u DE bron) is er in Darfur geen genocide aan de gang. Dat woord wordt systematisch geweerd uit alle VN-teksten.
Overigens is het volgens mij voor discussie vatbaar of de misdaden die in Darfur gebeuren als genocide kunnen gekwalificeerd worden.
In Congo is zeer zeker geen genocide aan de gang. Het feit dat daar miljoenen mensen zijn omgekomen is op zich geen reden om die term te gebruiken.
Uw definitie van genocide "mensen afslachten op basis van hun afkomst" geeft aan dat u geen flauw benul heeft van wat een genocide is: een doelbewuste poging, georganiseerd door de overheid, om een bevolkingsgroep volledig uit te roeien. Het aantal voorbeelden van een genocide is erg beperkt (Duitse genocide tegen de Herero; Armeense genocide; holocaust).
Oud 22 juli 2006, 16:28   #1456
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andrei Rublev Bekijk bericht
Misschien kwam het al aan bod maar toch even deze retorische vraag tussendoor:

Israel krijgt altijd het verwijt dat bij zijn acties burgerslachtoffers vallen.

Maar waarom verschuilen Hamas & Hezbollah zich dan onder burgers?
"Alle dieren zijn laf maar sommigen zijn laffer dan anderen?"
Toch goed gezien...

(dit armzalige 41ste bericht werd speciaal voor de edelachtbare medeforumganger bruut geweld neergepend)
vanuit ene helicopter raketten afvuren is nogal moedig hé! net zoals het bombarderen van trucks en huizen met straaljagers.

ik denk dat als hezbollah en hamas over deze wapens beschikte dat het ook met plezier op deze moedige manier zou vechten

helaas is een soldaat met een machine geweer iets kwetsbaarder als tanks,straaljagers, gevechtshelicopters enz., ...

een oorlog is nooit fair en israël maakt het zich gemakkelijk met hun superieure wapens en hamas en co kunnen enkel zich verbergen bij de burgers.
beide zijn laf en achterlijk en het niet waard om deze planeet te bevolken
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 16:29   #1457
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, die Joden in het ghetto van Warschau hadden ook moeten "werken aan vrede" ipv een gewapende opstand te beginnen. Interessante stelling, maar volgens mij moreel zeer dubieus.
Graag wat meer uitleg.......
Oud 22 juli 2006, 16:29   #1458
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Boem - boem - boem ..... uit de weg.

Het zou natuurlijk ook kunnen betekenen : mag ik even het echte plan dat al dat geweld zou kunnen verrechtvaardigen kennen ?
De uitschakeling van Hizbollah is op zich een lovenswaardige en nuttige zaak, die een permanente vrede tussen Israel en Libanon mogelijk maakt.
Daarnaast worden hierdoor ook een aantal imponderabilia uit de weg geruimd voor een aanpak van ruimere regionale problemen.
Zo duidelijk genoeg voor u?
Oud 22 juli 2006, 16:30   #1459
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Graag wat meer uitleg.......
Volgens mij is het gebruik van geweld soms gerechtvaardigd. Oorlog is soms de enige mogelijkheid om een groter onrecht te bestrijden.
Oud 22 juli 2006, 16:42   #1460
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Het lag er in ieder geval vingerdik bovenop dat het niet de bedoeling was van Rice om nog snel even naar het Midden-Oosten af te reizen om er over 'vrede' te spreken.

De Verenigde Staten, Engeland en Nederland spraken zich gisteren uit tegen een staakt-het-vuren in het Midden-Oosten om Israël de gelegenheid te geven om Libanon binnen te trekken.

Toch werd de VN-Veiligheidsraad (die niets te vertellen heeft in deze kwestie) nog even snel buiten spel gezet.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be