![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1461 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Geen eerlijke vergelijking vind ik. Het is inderdaad zo dat binnenwiet beter is, maar dat is logisch he. Die hebben daar meer regelmaat en minder stress. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1462 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1463 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1464 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1465 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1466 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dit alles moet professioneel beschermd worden of de wiet krijgt vleugels. Ik zeg dat de gangsters goedkoper telen dan de officiele aangegeven kwekers en ik zie niets dat me van mijn standpunt afbrengt.
![]() |
![]() |
![]() |
#1467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt het nu over buitenwiet waar hashies van gemaakt wordt, weer een ander verhaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#1468 |
Minister
|
![]() Kunt gij alles toch doen in één ruimte? Eerst uw hpi, spaarlampen of tl erop tot ze de gewenste hoogte bereikt hebben. Daarna de hps erop om af te bloeien.
Maar als ge het echt professioneel wilt doen hebt ge 2 ruimtes nodig he. 1 voor de groei en 1 voor de bloei. In die groeiruimte zet ge een moeder wiens stekken ge laat wortelen + groeien. In de andere ruimte hangt ge die hps van 600 watt voor de bloei. En ja, ge hebt nog een goei punt, een derde ruimteke voor de drogen is niet slecht. Maar eigen gebruikers drogen dat meestal in hun bloeikot zelf, in't donker met de afzuiging op een lage stand. Eentje voor te knippen aanmaken zou ik dom vinden, de keuken, salon, terras zijn daar ook geschikt voor ![]() Met 600 watt heb je een vierkante meter vol zei ze btw, en dat klopt ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1469 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1470 |
Minister
|
![]() Tussen de 2 en 6 euro de gram zeker?
Naargelang de soort, bloeitijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1471 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1472 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Irrigatie is everything! Irrigatie, licht, koolstoffilter, afzuiging met thermostat eventueel. En als de zon dan toch zo schijnt? Waarom geen co2 douche van buiten geven en buitenlucht in de kweekruimte blazen. Blaas deze wel door een zeef van 50 micron om spint e.d. buiten te houden, suck nothing but air. Waarom is irrigatie het belangrijkste? Omdat ge daar uw voeding in klets, uw pH en EC op peil houdt, en de EC naarmate ze ouder worden meer en meer kunt opbouwen. Een ouwe vos geen streken leren Xeno |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1473 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn punt was dat de gangsters altijd goedkoper kunnen leveren dan de legale kweker. Gewoon al in de zin van de kostprijs van energie, kopen of aftappen, wat is het goedkoopste?
![]() |
![]() |
![]() |
#1474 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het doet er niet veel toe hoe uw growroom in mekaar geknutseld is. Het gaat erom hoe de pH, EC en temp is, welke voeding, licht en lucht. Als gij dit in een gyproc huisje of bouwvallig krot kunt bereiken, is dat meer dan voldoende. Die plant neemt niet waar hoe professioneel ge rondom haar gebouwd hebt, die plant neemt licht waar, lucht en neemt voedingstoffen en sporenelementen op. Als ge één lampeke hangt zal uw eindfactuur minder zijn dan hetgeen je anders zou uitgeven aan blowen per jaar. Maar als ge dat in het groot doet? Oei oei ![]() Artisjok, bereken jij dat wat dat op maandbasis kost? ![]() Zo'n lampen branden 12h in het nachttarief. Maar de regering zal wel korting krijgen voor elektriciteit he Die gangsters tappen waarschijnlijk hun elektriciteit af, terwijl iemand in het legale circuit ervoor zou betalen. Maar of de staat daarom duurder zou leveren, dat weet ik niet? Ik denk dat bij een legalisering de prijzen niet veel zullen verschillen. Al ben ik in een coffeeshop altijd al meer geld kwijt geweest dan op de illegale markt. Maar moest hij duurder zijn dan waar ik hem nu haal, dan moet ik hem toch ook niet legaal hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1475 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1476 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderzijds maakt men op illegale cannabis enorme winsten; zogezegd omwille van het risico. Als "trekt uw plant" een kostprijs heeft van 4euro per gram is dit ongetwijfeld lager op grotere schaal. In een coffeeshop kostte cannabis in 2009 gemiddeld iets meer dan 8euro voor nederwiet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1477 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het verschil in kostprijs zit zeer zeker in de elektriciteit, misschien niet alleen elektriciteit. Maar als je ziet dat we nu voor kortbloeiers pakweg 8 euro in de shop betalen en voor langbloeiers tot 15 euro de gram, dan kunt ge eruit vaststellen dat elektriciteit een hele belangrijke factor speelt. Zet gigantische serres (zoals paprika serres ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1478 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Gangsters kunnen ook niet op tegen de schaal van legale ondernemingen. Een gangster mag niet opvallen. Dan heeft een gewone boer erg veel schaalvoordelen. Hij kan gerust honderden vierkante meters serres bouwen. Gangsters en klanten van gangsters kunnen niet rekenen op de bescherming van de wet. Als ge een geschil hebt met iemand, is geweld uw enige oplossing. Dat schrikt veel mensen af. Gangsters kunnen ook niet zomaar aan de delhaize verkopen, maar moeten op de straathoek verkopen. Een supermarkt is pakken efficiënter dan de straathoek. De bewijzen ziet ge in de wereld rond u. Overal waar legale ondernemingen mogen concurreren met de gangsters, winnen de legale ondernemingen. Marihuana is gewoon een gewas. Daar is niets speciaals aan. De enige reden dat gangsters de markt bevoorraden is omdat legale ondernemingen niet mogen concurreren. Gangsters zijn niet succesvol omdat ze uitzonderlijk goede boeren zijn, maar omdat ze goed zijn in het breken van de wet. Eens de wet de echte boeren niet meer in de weg staan, dan winnen de boeren. Laatst gewijzigd door Nunt : 26 april 2011 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1479 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De gangster heeft van zulke overdreven regulering geen last. Beveiliging, heb je enig idee hoeveel geld de landbouwer met de tien hectaren serres gaat uitgeven om de dieven buiten te houden? Het glas van de serres gaat de mensen niet tegenhouden. En neem nu spint, stel de landbouwer krijgt spint vier weken voor er geoogst gaat worden. Vergif spuiten is verboden want nooit uitgewerkt bij de oogst en dus niet meer geschikt voor consumptie volgens de wet. (Heb je enig idee hoe gemakkelijk zulke serres te infecteren zijn met spint?) Ja zeggen de slimmerikken dan, we kopen hemelbeestjes of roofmijt, die ruimen de spint wel op. Alleen zijn die beestjes op die schaal niet beschikbaar, want met een tubeke of twee los je het op tien hectaren niet meer op. De gangster trekt gewoon een bus gifgas open als hij doorgaat, alles wat ademt in het hok is dan dood, geen enkel probleem. De landbouwer mag die niet gebruiken en ook de gangster mag die niet gebruiken maar ja... Het kostenplaatje, de direct in het oog vallende verschillen zijn enorm, het volledige zwartwerk tegen aangegeven werk, geen electriciteit betalen en wel electriciteit betalen, geen verzekeringen betalen en wel verzekeringen betalen. Eèn en ander doet me denken dat de gangster goedkoper gaat zijn.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 april 2011 om 14:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1480 |
Minister
|
![]() Je mag wel vergif spuiten, maar niet alles meer. Hoe zouden onze andere gewassen er anders uitzien?
![]() Omdat spint zo moeilijk te doden valt, gebruiken ze meestal vertimec. Hoe droger en warmer het is, hoe beter die spint gaat gedijen. Maar vertimec is kankerverwerkkend. Toch is het risicovol da te spuiten want in de bloei mag de luchtvochtigheid op het einde zeker niet boven 45% komen. Ge kunt dus in principe niets meer op uw planten spuiten of ge loopt risico op toprot. Ze met zwavel doodsmoren is meestal de enige optie. Zwaveldioxide, maar zelf zou ik dat toch niet inademen. Commerciële wiet is dus 50/50 (en waarschijnlijk meer) kankerverwekkend(?) Waar blijven de lab onderzoeken van de Belgische straatwiet eigenlijk? Ik wil eigenlijk wel weten wat ik blow. Zit er nog vertimec op illegale cannabis en hoeveel? Laatst gewijzigd door Alienation : 26 april 2011 om 17:02. |
![]() |
![]() |