Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2011, 21:52   #1461
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
één post verder :

ik heb trouwens nergens enig racisme van alboreto opgemerkt. Integendeel, die komt bij me over als een bijzonder rechtlijnig intelligent persoon.
Inderdaad. Idem voor arti.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 22:17   #1462
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoog tijd dat de mods zo'n linkposts beschouwen als smileyposts.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 22:27   #1463
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Het is enkel als het valt onder de noemer 'haat zaaien' of 'aanzetten tot racisme' dat ze ingrijpen.
.
Raar dat de overheid dan niet ingrijpt bij religieuze boeken die vol staan met dergelijke teksten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 22:34   #1464
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mocht je met "sjokkie" mij bedoelen, ik kom hier omdat ik wil discussiëren.
Dit is immers een discussieforum.
En jij? Waarom ben jij hier met geen stokken weg te houden?

Discussiëren houd wel wat meer in dan oeverloos linkjes vragen of - tig dezelfde vraag stellen waarop je al -tig antwoord kreeg.
Oud 30 juni 2011, 22:38   #1465
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Discussiëren houd wel wat meer in dan oeverloos linkjes vragen of - tig dezelfde vraag stellen waarop je al -tig antwoord kreeg.
Soms is herhaling nodig, want sommige mensen snappen het niet van de eerste keer
Oud 30 juni 2011, 22:39   #1466
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel.
Of een persoon die zich aan de regels houdt en hier in onze maatschappij leeft nu blank of zwart is, maakt geen verschil.
Regels zijn meer dan enkel wetten...
Net dat vergeet men wel eens.
Net zoals men nu niet wenst in te zien dat er groepen hun eigen regels en wetten begint op te maken...

Citaat:
Wel verschil maken omwille van bepaalde groepskenmerken i.p.v. de persoon op zich te beoordelen is racisme.
De groep "vrouwen" kan menstrueren, de groep mannen niet, volgens mij klopt er iets niet aan uw idee van "racisme"...
Citaat:
Een land verandert constant.
Het België van nu is niet meer het België van pakweg 60 jaar geleden
We worden beïnvloed van overal, ook door inwijkelingen.
We zullen moeten mee evolueren, we hebben geen andere keuze..
Wij moeten helemaal niet mee evolueren met die inwijkelingen, de inwijkelingen moeten evolueren naarmate onze maatschappij verder gaat.
Na al die jaren is het wel duidelijk dat de multiculturele evolutie een rampscenario is voor alle betrokken culturen. Of zag u dat zo niet, vraag het anders eens aan een derdegeneratiejongere die zich nog steeds tussen 2 culturen voelt zitten...

Citaat:
Mensen weren uit onze maatschappij enkel omdat 'we niet willen vervreemden' is niet meer dan xenofobie.
De meest waanzinnige onzin, hetzelfde niveau als racist roepen omdat iemand melk koopt ipv chocomelk...
Het is niet omdat je een eigen cultuur en maatschappij hebt dat je geen andere zou leren kennen en zelfs respecteren. Maar daarom moet je die culturen nog niet gaan importeren.
Het beschermen van wat je eigen is, is een recht, net zoals er een recht op zelfverdediging is mag je ook je eigen identiteit beschermen.
Face it, decennia zeveren over een multiculturele samenleving heeft enkel tot resultaat gehad dat er (te) grote verschillen zijn tussen bevolkingsgroepen, en net dat leidt tot spanningen. Had men van bij de eerste migranten aangedrongen op een echte integratie en het achterlaten van waar ze kwamen zaten we nu niet over dit onderwerp bezig...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 22:39   #1467
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Van niet rechtlijnig zijn kan alboreto inderdaad niet beschuldigd worden, hij blijft rechtlijnig in alles en nog wat 'racisme' zien!
Oud 30 juni 2011, 23:20   #1468
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om een beetje tegengas te geven en ook om in de interessantere discussies van gedacht te wisselen.
En dat is dus de reden waarom je meer posts gecensureerd wilt zien?

Citaat:
Ik begrijp dat mensen met een andere mening een doorn in uw oog zijn, maar we hebben ook recht op vrije meningsuiting.
De rollen niet omdraaien, albo. Jij pleit hier voor een inperking van de vrije meningsuiting en een strengere bestraffing tegen racistisch getinte uitspraken, niet ik. Voor mij is vrije meningsuiting veel belangrijker dan de boodschap van die meningen, itt tot jouw voorstellen om gewoon alles te censureren.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 00:29   #1469
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
ik heb trouwens nergens enig racisme van alboreto opgemerkt. Integendeel, die komt bij me over als een bijzonder rechtlijnig intelligent persoon.
Inderdaad, bij mij ook. Eerlijk is eerlijk.
Het enige dat mij stoort is die rechtlijnigheid, althans het fanatisme waarmee het eigen gelijk wordt ''bevochten''.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 05:41   #1470
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De rollen niet omdraaien, albo. Jij pleit hier voor een inperking van de vrije meningsuiting en een strengere bestraffing tegen racistisch getinte uitspraken, niet ik.
Ik draai de rollen helemaal niet om.
Ik heb dit al verschillende malen aangekaart, maar het is iedere keer mooi genegeerd geweest.

De mensen hier die de mond vol hebben van vrije meningsuiting doen niet anders dan die vrije meningsuiting inperken.
Moslims moeten zwijgen, boeken moeten verboden worden, aanpassen aan onze cultuur, ...

Ge beseft het misschien zelf niet, maar voor ge in mijn ogen het recht hebt om u te baseren op de vrije meningsuiting moet ge die eerst zelf respecteren.
Iemand die dat niet doet is volgens mij een hypocriet.

Vrijheid van meningsuiting is een zwaard dat aan twee kanten snijdt.
Als ge er u op beroept om hier racistische meningen te mogen verkondigen, dan moet ge ook moslims respecteren die hun godsdienst en hun mening daaromtrent willen verkondigen.
Ik ben het er ook niet mee eens met hun mening, maar ik respecteer de vrijheid van meningsuiting.

Al ge ge er u op beroept om hier racistische meningen te mogen verkondigen, dan moet ge ook de mensen respecteren die hier hun mening over racisme komen geven.
Oud 1 juli 2011, 05:43   #1471
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Inderdaad, bij mij ook. Eerlijk is eerlijk.
Het enige dat mij stoort is die rechtlijnigheid, althans het fanatisme waarmee het eigen gelijk wordt ''bevochten''.
In hoeverre verschilt dat 'fanatisme' tov van mensen zoals Circe, Smily, eigenzinnig, ...?
Ik denk dat ik vergeleken met sommigen hier van het andere team vrij braafjes ben.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 1 juli 2011 om 05:44.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 06:24   #1472
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik draai de rollen helemaal niet om.
Ik heb dit al verschillende malen aangekaart, maar het is iedere keer mooi genegeerd geweest.

De mensen hier die de mond vol hebben van vrije meningsuiting doen niet anders dan die vrije meningsuiting inperken.
Moslims moeten zwijgen, boeken moeten verboden worden, aanpassen aan onze cultuur, ...
Dat laatste heeft geen fluit met vrijheid van meningsuiting te maken, en die eerste opmerking ben ik hier nog nergens tegengekomen. Zelfs als het waar zou zijn (quod non), wordt nog niemands mening hier op het forum daardoor beperkt, en daar ging het hier over.

Citaat:
Ge beseft het misschien zelf niet, maar voor ge in mijn ogen het recht hebt om u te baseren op de vrije meningsuiting moet ge die eerst zelf respecteren.
Begin dan eens bij jezelf. Je zit hier nu al pagina's lang te zagen dat er meer reacties gecensureerd moeten worden omdat je een probleem hebt met de mening in die reacties. Met die laatste zin geef je toch enige blijk van zelfkennis.

Citaat:
Vrijheid van meningsuiting is een zwaard dat aan twee kanten snijdt.
Als ge er u op beroept om hier racistische meningen te mogen verkondigen, dan moet ge ook moslims respecteren die hun godsdienst en hun mening daaromtrent willen verkondigen.
Nope, ik moet enkel hun vrijheid van meningsuiting hier tolereren. Met dat achterlijke geloof moet ik voor geen millimeter meegaan.

Citaat:
Ik ben het er ook niet mee eens met hun mening, maar ik respecteer de vrijheid van meningsuiting.
Doe dat dan ook met mensen die een andere mening hebben over moslims e.d.

Citaat:
Al ge ge er u op beroept om hier racistische meningen te mogen verkondigen, dan moet ge ook de mensen respecteren die hier hun mening over racisme komen geven.
Sinds wanneer wordt anti-racistische praat hier niet meer getolereerd? Het forum staat er bol van.
Oud 1 juli 2011, 06:25   #1473
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In hoeverre verschilt dat 'fanatisme' tov van mensen zoals Circe, Smily, eigenzinnig, ...?
Ik denk dat ik vergeleken met sommigen hier van het andere team vrij braafjes ben.
Qua censuur ben je een stuk extremer dan drie tesamen.
Oud 1 juli 2011, 06:28   #1474
Alboreto

Standaard

Citaat:
Qua censuur ben je een stuk extremer dan drie tesamen.
Ik denk het niet.
Ze willen hele boeken censureren.
Oud 1 juli 2011, 06:32   #1475
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat laatste heeft geen fluit met vrijheid van meningsuiting te maken
Tuurlijk wel.
Uw eigen taal mogen spreken, uw eigen gebruiken mogen uitoefenen, samen met gelijkgezinden optrekken, ...

Citaat:
, en die eerste opmerking ben ik hier nog nergens tegengekomen. Zelfs als het waar zou zijn (quod non), wordt nog niemands mening hier op het forum daardoor beperkt, en daar ging het hier over.
Nee, de mening van een hele groep wordt hierdoor beperkt, dat is natuurlijk veel minder erg dan het clubje hier

Citaat:
Begin dan eens bij jezelf. Je zit hier nu al pagina's lang te zagen dat er meer reacties gecensureerd moeten worden omdat je een probleem hebt met de mening in die reacties.
Stropop.

Citaat:
Nope, ik moet enkel hun vrijheid van meningsuiting hier tolereren. Met dat achterlijke geloof moet ik voor geen millimeter meegaan.
Lees wat ik schrijf, niet wat ge denkt dat ik schrijf, dan zult ge zien dat we het op dat punt eens zijn met elkaar.

Citaat:
Doe dat dan ook met mensen die een andere mening hebben over moslims e.d.
Nee, zoals ik al zeg, verdienen mensen die de vrijheid van meningsuiting van anderen wensen te beperken niet die rechten die ze anderen willen ontnemen.
Oud 1 juli 2011, 06:33   #1476
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet.
Het ging hier om censuur op het forum. Dat boekje bevat bovendien tal van passages die oproepen tot geweld tegen homo's e.d. wat in strijd is met de wet.
Oud 1 juli 2011, 07:00   #1477
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet.
Ahum. De vrijheid van meningsuiting beperkt zich tot het oproepen van haat en geweld. De helft van de koran roept op tot het afhakken van hoofden van andersgelovigen: waar zou je zulke statements dan willen klasseren? Onder vrijheid van meningsuiting? Of onder racisme?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 07:26   #1478
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is uw goed recht natuurlijk.

Ik meen dit.
Het is een voortdurende evolutie die we zien in onze wereldgeschiedenis en ik zie geen reden waarom die evolutie nu plots zou moeten stoppen.

Wat bedoelt ge met 'deze mensen'.
Er is inderdaad misdaad in Belgie en ik ben van mening dat die dringend sterker moet aangepakt worden, ongeacht de afkomst of huidskleur.
Ge hebt al eerder aangegeven het daarover met me eens te zijn.

Waar we blijkbaar van mening verschillen is dat gij het wilt doen met groepen ('deze mensen') ipv met individuen, of vergis ik me daarin?

Want dat noem ik inderdaad discriminatie en racisme.

Ook daar heb ik al aangegeven dat misbruiken in de sociale zekerheid moeten aangepakt worden.
Maar weet dat ik persoonlijk meer autochtone misbruikers ken dan allochtone.
Ook hier: strenger beleid, ongeacht afkomst of godsdienst of whatever.

Volledig akkoord, zwart werk moet aangepakt worden, niet de zwarte werkers, begrijpt ge?
je moet opletten met je definitie van "racisme". op den duur mag je zelf niet meer zeggen dat het toch opvalt dat er vooral mannen in de gevangenis zitten.

Ik denk dat iedereen er het over eens is dat alle criminaliteit moet aangepakt worden, maar het is het echt verkeerd om de problemen van alle hoeken te bekijken? om bv te zeggen dat volgmigratie echt wel een bron van armoede is? en dat die armoede ertoe leidt dat er meer sociale problemen zijn en dat dit zelfs kan leiden tot criminaliteit? is dat racisme om dat te constateren, volgens jou?

is het echt verkeerd om te zeggen dat mensen die geen woord Nederlands spreken, het moeilijk zullen hebben om een job te vinden? en dat dit moet aangepakt worden? dat je niet eeuwig daarmee solidair kunt blijven?

nog vandaag geeft Janssens een boek uit daarover met als titel "voor wat hoort wat". Is hij nu ook een racist?
Oud 1 juli 2011, 07:28   #1479
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, nu liegt u dus..de moderatie is het gewoon niet eens met wat volgens u racisme is, dat is dus niet gelijk aan racisme toelaten!
Neen, ik lieg niet.
Heb je gelezen wat Arbiter schreef?
Citaat:
Zelf hanteren wij deze vuistregels:
A. 'Ik haat moslims' = Niet fijnzinnig maar geen racisme. Het gaat om een groep gelovigen, in dezelfde lijn als katholieken, joden, protestanten;
B. 'Ik haat Marokkanen/Joden/Turken/Walen/Hollanders' = Wel racisme maar niet strafbaar.
C. 'Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders zijn dom/gemeen/inhalig/werkschuw' = Wel racisme maar niet strafbaar. (Pas op: Als u veel van dit type berichten plaatst zouden wij dit wel als geheel kunnen laten vallen onder 'haatzaaien' waarvoor we al eerder een forummer hebben verbannen.)
D. 'Ze moeten Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders deporteren/niet toelaten op de bus/hoofddoekjes van de kop trekken/anders behandelen/doden/bombarderen' = Strafbaar racisme (gekoppeld aan een oproep tot discriminatie of geweld).
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1419
Heb je gelezen wat Pieter Vandoorne schreef?
Citaat:
Aanzetten tot/oproepen tot racisme is strafbaar; en racistische uitspraken niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne Bekijk bericht
Ongeveer ja, zie ook
hier op de site van het CGKR.
Het is weliswaar een dunne lijn, want "aanzetten tot" is voor interpretatie vatbaar natuurlijk. Daarom dat ik zei dat de context van belang is.
Citaat:
Alhoewel het bij wet niet verboden lijkt; is het op dit forum dus toegestaan om racistische uitspraken te doen.

Dan had drosophila in zekere zin toch gelijk toen ze beweerde
"Het meest pure racisme daarentegen, meermaals gesignaleerd, blijft gewoon staan!"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne Bekijk bericht
Dat klopt, om de door jou aangehaalde reden. De keuze die we bij de start van dit forum hebben gemaakt en waar we nog altijd volledig achterstaan is dat alles toegestaan is op dit forum behalve strafbare zaken en zaken die de goede orde op het forum kunnen verstoren zoals vastgelegd in ons eigen forumreglement.

Zolang de wetgever het uiten van racistische gevoelens an sich niet strafbaar maakt
blijft het toegestaan op dit forum. Tot zolang valt het onder de vrijheid van
meningsuiting.
Hier vertelt Peter Johan nogmaals hetzelfde
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
...
Er is een groot verschil tussen het verbod op negationisme en de wet op racisme.
Racisme is toegelaten zolang het geen oproepen tot discriminatie of geweld op raciale basis bevat. En daarover wordt gewaakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Begrijp ik het goed dat:
  • Schrijven dat een bepaald "ras" minderwaardig is op dit forum toegelaten is?
  • Schrijven dat een bepaald "ras" uit het land moet worden gewezen op dit forum verboden is omdat het discriminatie op raciale basis inhoudt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Geachte,

U begrijpt het heel goed.

Peter Johan
Heb je het forumreglement gelezen?
Citaat:
Wettelijk niet toegelaten zijn:

aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)

Laatst gewijzigd door artisjok : 1 juli 2011 om 07:29.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2011, 07:33   #1480
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom wil je dan nog veel meer censuur hier? Zo beperk je net het aantal meningen.

Ik zit hier al veel langer dan jij en heb minder berichtjes dan jou. Mij hoor je niet steen en been klagen over het management van dit forum, itt jou en alboreto.
Ik wil niet "nog veel meer censuur".
Ik wil dat de moderatie haar eigen forumreglement handhaaft.
Ze hebben het zelf opgesteld; wij hebben er ons allemaal mee akkoord verklaard.

Het is toch niet te veel gevraagd om het forumreglement dan ook nog toe te passen; en te modereren zoals ze zelf aangeven te zullen doen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...74&postcount=1
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be