![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1461 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1462 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Discussiëren houd wel wat meer in dan oeverloos linkjes vragen of - tig dezelfde vraag stellen waarop je al -tig antwoord kreeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1465 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Soms is herhaling nodig, want sommige mensen snappen het niet van de eerste keer
![]() |
#1466 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net dat vergeet men wel eens. Net zoals men nu niet wenst in te zien dat er groepen hun eigen regels en wetten begint op te maken... Citaat:
Citaat:
Na al die jaren is het wel duidelijk dat de multiculturele evolutie een rampscenario is voor alle betrokken culturen. Of zag u dat zo niet, vraag het anders eens aan een derdegeneratiejongere die zich nog steeds tussen 2 culturen voelt zitten... Citaat:
Het is niet omdat je een eigen cultuur en maatschappij hebt dat je geen andere zou leren kennen en zelfs respecteren. Maar daarom moet je die culturen nog niet gaan importeren. Het beschermen van wat je eigen is, is een recht, net zoals er een recht op zelfverdediging is mag je ook je eigen identiteit beschermen. Face it, decennia zeveren over een multiculturele samenleving heeft enkel tot resultaat gehad dat er (te) grote verschillen zijn tussen bevolkingsgroepen, en net dat leidt tot spanningen. Had men van bij de eerste migranten aangedrongen op een echte integratie en het achterlaten van waar ze kwamen zaten we nu niet over dit onderwerp bezig... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1467 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1468 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1469 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat mij stoort is die rechtlijnigheid, althans het fanatisme waarmee het eigen gelijk wordt ''bevochten''. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1470 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb dit al verschillende malen aangekaart, maar het is iedere keer mooi genegeerd geweest. De mensen hier die de mond vol hebben van vrije meningsuiting doen niet anders dan die vrije meningsuiting inperken. Moslims moeten zwijgen, boeken moeten verboden worden, aanpassen aan onze cultuur, ... Ge beseft het misschien zelf niet, maar voor ge in mijn ogen het recht hebt om u te baseren op de vrije meningsuiting moet ge die eerst zelf respecteren. Iemand die dat niet doet is volgens mij een hypocriet. Vrijheid van meningsuiting is een zwaard dat aan twee kanten snijdt. Als ge er u op beroept om hier racistische meningen te mogen verkondigen, dan moet ge ook moslims respecteren die hun godsdienst en hun mening daaromtrent willen verkondigen. Iemand die dat niet doet is volgens mij een hypocriet. Ik ben het er ook niet mee eens met hun mening, maar ik respecteer de vrijheid van meningsuiting. Al ge ge er u op beroept om hier racistische meningen te mogen verkondigen, dan moet ge ook de mensen respecteren die hier hun mening over racisme komen geven. Iemand die dat niet doet is volgens mij een hypocriet.
![]() |
![]() |
#1471 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik vergeleken met sommigen hier van het andere team vrij braafjes ben.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 1 juli 2011 om 05:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1472 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1474 | |
|
![]() Citaat:
Ze willen hele boeken censureren.
![]() |
![]() |
#1475 | ||||
|
![]() Citaat:
Uw eigen taal mogen spreken, uw eigen gebruiken mogen uitoefenen, samen met gelijkgezinden optrekken, ... Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Nee, zoals ik al zeg, verdienen mensen die de vrijheid van meningsuiting van anderen wensen te beperken niet die rechten die ze anderen willen ontnemen.
![]() |
![]() |
#1476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1477 |
Banneling
|
![]() Ahum. De vrijheid van meningsuiting beperkt zich tot het oproepen van haat en geweld. De helft van de koran roept op tot het afhakken van hoofden van andersgelovigen: waar zou je zulke statements dan willen klasseren? Onder vrijheid van meningsuiting? Of onder racisme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat iedereen er het over eens is dat alle criminaliteit moet aangepakt worden, maar het is het echt verkeerd om de problemen van alle hoeken te bekijken? om bv te zeggen dat volgmigratie echt wel een bron van armoede is? en dat die armoede ertoe leidt dat er meer sociale problemen zijn en dat dit zelfs kan leiden tot criminaliteit? is dat racisme om dat te constateren, volgens jou? is het echt verkeerd om te zeggen dat mensen die geen woord Nederlands spreken, het moeilijk zullen hebben om een job te vinden? en dat dit moet aangepakt worden? dat je niet eeuwig daarmee solidair kunt blijven? nog vandaag geeft Janssens een boek uit daarover met als titel "voor wat hoort wat". Is hij nu ook een racist?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1479 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je gelezen wat Arbiter schreef? Citaat:
Heb je gelezen wat Pieter Vandoorne schreef? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 1 juli 2011 om 07:29. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1480 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil dat de moderatie haar eigen forumreglement handhaaft. Ze hebben het zelf opgesteld; wij hebben er ons allemaal mee akkoord verklaard. Het is toch niet te veel gevraagd om het forumreglement dan ook nog toe te passen; en te modereren zoals ze zelf aangeven te zullen doen. http://forum.politics.be/showpost.ph...74&postcount=1 |
|
![]() |
![]() |