Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ?
1. De federale overheid moet borg staan. 2 3,92%
2. De gewesten moeten borg staan. 0 0%
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. 1 1,96%
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. 22 43,14%
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. 1 1,96%
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. 22 43,14%
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. 1 1,96%
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2016, 16:02   #1461
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Oprechte bedoelingen? Indien ik de situatie correct inschat waren hun bedoelingen net niet oprecht.
Oud 22 december 2016, 16:06   #1462
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die coöperanten hadden geen boekje die hadden een aandeel van Arcopar gekocht, beleggers dus.
dat is nu net bevestigt in finale uitspraak door het Europees hof, verdere rechtsgang of beroep niet meer mogelijk.
tijd dus dat alle Arco coöperanten uit hun dromen ontwaken. Zij zijn hun geld kwijt, tenzij de B regering alle verliezen op aandelen gaat beginnen vergoeden, dan is de onwettige ongelijkheid wel weer weg.
Blijf het zeggen : zeg dit in het gezicht van die 800.000 spaarders! Toen elke bankdirecteur van bacob zei dat hij een spaarboekje kon geven dat net iets meer dan een gewoon bankspaarboekje opbracht. En het Europees hof? Een plaats van klojo's en zakkenvullers. Ik leef niet in een democratie en voor mijn part blazen ze dat daar op. Maar ik ben niet bij die 800.000 simpele boeren. Dus misschien gelukkig voor jou Want ik ben nogal heel wraakzuchtig maar denk dan : simpele pippo's in hun bekrompen leven maar laten leven zeker
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 16:07   #1463
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Toch heeft hij gelijk, het waren beleggers, geen spaarders.
Hoeveel gerechtelijke uitspraken heb je nog nodig om dat te snappen?
Een gerechtelijke uitspraak heeft voor mij evenveel waarde als dat wat je na een toiletbezoek doorspoelt
Oud 22 december 2016, 16:10   #1464
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Een gerechtelijke uitspraak heeft voor mij evenveel waarde als dat wat je na een toiletbezoek doorspoelt
en dat is ook exact gelijk aan de waarde die de Arco coöperanten vergoed gaan zien vanuit de staat, mss dat 'de beweging' een duit in het zakje zal doen, maar die instellingen kennende, zou ik daar toch ook maar niet op rekenen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 16:11   #1465
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijf het zeggen : zeg dit in het gezicht van die 800.000 spaarders! Toen elke bankdirecteur van bacob zei dat hij een spaarboekje kon geven dat net iets meer dan een gewoon bankspaarboekje opbracht. En het Europees hof? Een plaats van klojo's en zakkenvullers. Ik leef niet in een democratie en voor mijn part blazen ze dat daar op. Maar ik ben niet bij die 800.000 simpele boeren. Dus misschien gelukkig voor jou Want ik ben nogal heel wraakzuchtig maar denk dan : simpele pippo's in hun bekrompen leven maar laten leven zeker
Wel, elke bankdirecteur heeft gelogen, ze hebben er 800.000 beleggers van gemaakt.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 december 2016 om 16:12.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 16:13   #1466
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu net wat ik van u denk zie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 16:13   #1467
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, elke bankdirecteur heeft gelogen, ze hebben er 800.000 beleggers van gemaakt.
.. en niet te vergeten : die ACW'er die soms in parochiezaaltjes langskomt ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 22 december 2016 om 16:14.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 16:14   #1468
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
en dat is ook exact gelijk aan de waarde die de Arco coöperanten vergoed gaan zien vanuit de staat, mss dat 'de beweging' een duit in het zakje zal doen, maar die instellingen kennende, zou ik daar toch ook maar niet op rekenen.
Een probleem van de 800.000 spaarders en hopelijk gaan er dan enkelen flippen en iets uit steken

Citaat:
En toch is er geen enkele van die pippo's gelyncht? Spijtig
Oud 22 december 2016, 16:15   #1469
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
uiteraard zijn die mensen opgelicht door hun bankdirecteurs en door hun zuil, en nadien nog eens door ACW dat de dans ontsprongen is ... maar dat zijn allemaal privé bedrijven ... met welke logica zou je daar de andere belastingbetalers voor laten opdraaien ???

welk verschil is er met alle historisch Boerenbondleden die trouw bij KBC zaten en hun voor de bankencrisis beleggingsproducten lieten aansmeren die grotendeels KBC aandelen waren ? ... dat zijn ook duizenden mensen (veel boeren ook, dus dikwijls voor een veelvoud van de paar duizend Euro's van Arcopar) die genaaid zijn voor duizenden Euro's en dat was evengoed voorgesteld als veilig.
Oud 22 december 2016, 16:15   #1470
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een probleem van de 800.000 spaarders en hopelijk gaan er dan enkelen flippen en iets uit steken

.. nu doet u het weer .. bon allé .. zeg eens wat moeten die brave menskens dan volgens u dan wel gaan uitsteken ..

Oud 22 december 2016, 16:16   #1471
Another Jack
Banneling

Standaard

PORSCHE, stel ik dat u een tiental okkernoten als kokosnoten verkoop.
Dan kan je in het begin roepen wel dat je kokosnoten hebt gekocht, maar vroeg of laat moet je de realiteit toch onder ogen durven zien...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 december 2016 om 16:16.
Oud 22 december 2016, 16:16   #1472
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

dat ze er maar om komen hé : Leterme, Geens, Peeters ... allemaal verdienen ze eigenlijk den bak in te draaien, maar een portie pek en veren zal mss meer deugddoen.
Oud 22 december 2016, 16:17   #1473
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zeker niet zolang er nog geen verkiezingen op komst zijn.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 16:17   #1474
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Nogmaals, dat zijn geen spaarders.
Dat zijn beleggers.
Oud 22 december 2016, 16:19   #1475
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
uiteraard zijn die mensen opgelicht door hun bankdirecteurs en door hun zuil, en nadien nog eens door ACW dat de dans ontsprongen is ... maar dat zijn allemaal privé bedrijven ... met welke logica zou je daar de andere belastingbetalers voor laten opdraaien ???

welk verschil is er met alle historisch Boerenbondleden die trouw bij KBC zaten en hun voor de bankencrisis beleggingsproducten lieten aansmeren die grotendeels KBC aandelen waren ? ... dat zijn ook duizenden mensen (veel boeren ook, dus dikwijls voor een veelvoud van de paar duizend Euro's van Arcopar) die genaaid zijn voor duizenden Euro's en dat was evengoed voorgesteld als veilig.
Belofte van een premier? De hoogste politieke functie van een land en die zijn woord blijkt evenveel waard te zijn als wat lucht. Neen want lucht is meer waard. Dat zegt voor mij genoeg over hoe de politiek in elkaar zit en hoe ze hun burgers als simpele zielen aanzien.
Oud 22 december 2016, 16:24   #1476
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Belofte van een premier? De hoogste politieke functie van een land en die zijn woord blijkt evenveel waard te zijn als wat lucht. Neen want lucht is meer waard. Dat zegt voor mij genoeg over hoe de politiek in elkaar zit en hoe ze hun burgers als simpele zielen aanzien.
gij geloofde nog in beloftes van politiekers ???

ocharme, mijn deelneming.

heb jij de doortocht van Verhofstadt mss niet meer meegemaakt?
Oud 22 december 2016, 16:25   #1477
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
PORSCHE, stel ik dat u een tiental okkernoten als kokosnoten verkoop.
Dan kan je in het begin roepen wel dat je kokosnoten hebt gekocht, maar vroeg of laat moet je de realiteit toch onder ogen durven zien...
Citaat:
Nogmaals, dat zijn geen spaarders.
Dat zijn beleggers.
In mijn ogen zijn dit spaarders die door bacob en acw zijn opgelicht. Amen!
En het is wel duidelijk dat u ook zo een kloje van een beleggersclubje bent en uw spaargeld aan dexia AANDELEN hebt opgedaan. Eigenlijk zielig zo een hoopje ellende maar ik geniet er van ,) Hoe meer ellende mensen hebben hoe meer ik geniet.Dus doe zo verder Jackie
Oud 22 december 2016, 16:32   #1478
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat ze er maar om komen hé : Leterme, Geens, Peeters ... allemaal verdienen ze eigenlijk den bak in te draaien, maar een portie pek en veren zal mss meer deugddoen.
Ze kunnen ze misschien net zoals Francine Swiggers vereffenaar maken. Dat is pas een straf
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2016, 16:45   #1479
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
In mijn ogen zijn dit spaarders die door bacob en acw zijn opgelicht. Amen!
En het is wel duidelijk dat u ook zo een kloje van een beleggersclubje bent en uw spaargeld aan dexia AANDELEN hebt opgedaan. Eigenlijk zielig zo een hoopje ellende maar ik geniet er van ,) Hoe meer ellende mensen hebben hoe meer ik geniet.Dus doe zo verder Jackie
Zo lang ik niet met nepghorloges moet leuren om rond te komen, mag ik niet klagen...
Oud 22 december 2016, 16:50   #1480
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
gij geloofde nog in beloftes van politiekers ???

ocharme, mijn deelneming.

heb jij de doortocht van Verhofstadt mss niet meer meegemaakt?
.. bôf .. in een niet zo oud verleden waren er zelfs die krachtige veranderingen beloofden .. draineer dat moeras ..

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be