![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze "pandemie" gaat uiteraard nog decennia "woeden" he, zoals de "griep pandemie" al vele honderden jaren woedt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1462 |
Minister-President
|
![]() Chaotische taferelen door de ziekte of door de maatregelen? 90% van de bevolking is daar gevaccineerd. Waar maken ze zich druk om?
https://www.hln.be/buitenland/chaoti...ngen~aea89b30/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#1463 |
Minister-President
|
![]() Daar sta je dan als je u hebt laten vaccineren voor een paspoortje.
Boris's vaccine passports on the brink of collapse: Labour could join Tory rebels in voting against plan because 'a negative test is worth more than being double-jabbed', party source reveals https://www.dailymail.co.uk/news/art...passports.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#1464 |
Parlementslid
|
![]() "Dansen met Jansen" !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1465 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1466 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een vaccin is een geneesmiddel. Niet meer en niet minder. Dat een samenleving haar vrijheid laat afhangen van een geneesmiddel is ronduit idioot wanneer 99,95% van die samenleving geen last heeft van de ziekte. Het hele idee is nog absurder en belachelijker wanneer gevaccineerden nog steeds kunnen besmetten en virussen met zich meedragen. Testen, testen en nog eens testen. Dat is de enige optie om het virus te beperken in haar vrijheid. Positief getest > absolute quarantaine. Daar had men vorig jaar volop moeten op inzetten. En dan in de luwte een vaccin ontwikkelen voor de risico-gevallen. Ach, een hele tijd geleden opperde ik al grappend het idee om een test-apparaat aan ieders voordeur te installeren, waarbij een negatieve test voldoende is om de deur te openen en u vrij in de samenleving te laten.. tijd dat ze mijn grappig voorstel serieus nemen! Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 22 juli 2021 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1467 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je positief blaast in het test-apparaat aan je voordeur gaat die niet open ![]() Breng ze maar niet op ideeën! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1468 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gelijkaardig als met het alcoholslot. Daar kan toch niemand op tegen zijn?? 't Is om mensenlevens te redden eh!! ![]() Dat van die voedselpakketten vind ik een goede toevoeging trouwens! Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 22 juli 2021 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1469 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Resultaat: tussen 18% en 50% minder besmettingen na 3 weken ten opzichte van de controle groep die normaal in de maatschappij leeft. De 50% wordt enkel bereikt als de testgroep totaal hermetisch geen contacten heeft met de buitenwereld, de 18% is voor groepen die ook nog contacten hebben met de buitenwereld. Dus zelfs met een onmogelijk intens testprogramma haal je maar half de besmettingen weg, als men bovendien afgesneden is van de buitenwereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1471 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar hoe rijm je zoiets? Afgesneden zijn van de buitenwereld en slechts de helft van de besmettingen kunnen tegenhouden? Ik zou verwachten bij isolatie van de buitenwereld geen besmettingen meer te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, je zou dat verwachten. Dat is dan ook waarom ik denk dat we de propagatie van dit virus niet begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1473 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarom moet iedereen, ook de gezonde, ongevaccineerde mensen, voor hun stommiteit betalen en aan vrijheid inboeten. En dan gaan ze nog wat hard roepen en wijzen naar gezonde, ongevaccineerde mensen waaraan de gevaccineerden zelf schuldig zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#1474 |
Minister-President
|
![]() Het is hier lachen met de pet op.
Nieuw onderzoek naar Janssenvaccin: ‘Tweede prik is niet te vermijden’ https://www.parool.nl/nederland/nieu...jden~b3368641/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#1475 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar helaas, ook dat werkt niet zo goed. Als ik twee dagen geleden besmet werd, en me vandaag laat testen, dan test ik vrijwel zeker negatief. Over 47 uur mag ik dan met die negatieve test in mijn hand een druk feestje bijwonen, en daar volop aerosols verspreiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1476 | |
Minister
|
![]() 7 juni: "De deltavariant is nog amper in Nederland gesignaleerd"
Intussen, 'amper' zes weken later: "Van alle mensen die afgelopen week positief testten op corona, was 9 procent volledig gevaccineerd, zei het RIVM vandaag. Ondertussen sloegen in de Volkskrant virologen alarm. In hun ziekenhuizen zien ze veel medewerkers die toch positief testen terwijl ze volledig gevaccineerd zijn en zo ook het virus kunnen overdragen. De boosdoener: de besmettelijkere deltavariant. Voor viroloog en OMT-lid Marion Koopmans is het geen verrassing, zei ze in Nieuws en Co. Vaccins beschermen nooit volledig: "Het is alleen iets minder dan voorheen, maar er is geen reden tot paniek." “Tekstboek virologie”, zegt ook viroloog Steven Van Gucht. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Janssen dacht leep commercieel te zijn (en wist dat het deel was van een goe poeier operatie) om gewoon de 50% grens te halen om validatie te krijgen, en kon stoefen met zijn "slechts 1 prikje". Dat gezegd, waarschijnlijk is dat goed genoeg voor een normale mens om zware ziekte toch flink te verminderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1478 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, na anderhalf jaar de TV kwakzalver zijn gaan uit te hangen, komen onze virologen nu met echte virologie af. Dan zal daar waarschijnlijk ook ergens iets van "evenwicht tussen ziektekiem en populatie" bij komen na een tijdje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1480 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er lijkt hier in Frankrijk wel iets "goeds" naar voren te komen: men wil hier een pingdemic vermijden, en eens je gevaccineerd bent, hoef je je niks meer aan te trekken van contacten en zo. Dat vind ik vrij positief. Het zou natuurlijk algemeen zo moeten zijn, maar kom, het laat toe om de epidemie rond te strooien als gevaccineerde, en dat is tenslotte wat belangrijk is. Vandaar nog eens mijn oproep: laat U vaccineren ! Wees dan vrij om zo veel mogelijk viruskens te verspreiden.
|
![]() |
![]() |