![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1461 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dacht juist te zeggen , ik heb nog een appartementje vrij , maar nu ik hoor , dat je de laatste 5 maand uw huur niet betaald hebt ? kunnen we toch maar beter gewoon internet kennisen blijven . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1462 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb dus nooit één cent huur wederrechterlijk achtergehouden. En de waarborg is mij integraal uitbetaald. Niettemin kwam er in die vijf maand gratis wonen niets betaalbaars vrij in Wenduine en ben ik toch weer twee maand adresloos geweest voor ik in iets betaalbaars kon intrekken. En natuurlijk ook weer iets dat niet meer geschikt was voor verhuring , volgens de heersende woningreglementen. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 januari 2012 om 02:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1463 |
Banneling
|
![]() Maar na 5 maand zonder huuruitgave en sparen moet je toch iets deftig kunnen vinden ? natuurlijk niet in Knokke . maar je wil ook liever niet in de stad wonen zeg je .
Als ik single zou zijn zou ik liever in de stad wonen denk ik, Nee ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1464 |
Banneling
|
![]() De groeten aan mijn vorige verhuurder, want die leest hier mee (hij heeft me zelfs 5bp bezorgd)
Laatst gewijzigd door eno2 : 16 januari 2012 om 02:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1465 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1466 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaat toch geen appart huren dat je niet kan betalen? Ik wou blijven waar ik was. In Wenduine. Ik had het daar fantastisch. Dat is ook gelukt. Ik heb wel mijn meubels moeten opslaan en twee maand doorbrengen in een vakantie-appartement op de zeedijk met mijn spaargeld. Het was dat of naar A'pen in een opvanghuis van het OCMW.Ik zat liever op de Zeedijk. Maar je ziet, zeven maanden zoeken voor je iets betaalbaars vindt... 375€/m voor een twee slaapkamer in vervallen staat. Wel op 100m van het strand. zonder comfort en zonder aparte meters van water en electriciteit. Met een uitkering van nog geen 800€/m |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1467 |
Banneling
|
![]() ![]() zie edit Na drie jaar werd ik ook daar uitgezet. Omdat de verhuurder het zou moeten renoveren en dat was te duur. Dus staat het nu leeg. Toen trok ik in bij die die nu aan het meelezen is. Gemeubeld 1 slpk 425€/m met direct open zicht op de duinen aan de overkant. Ik zat daar fantastisch. Anderhalf jaar tot febr 2011 Na een ruzie over nieuwe overgordijnen die ik gehangen had die madam niet bevielen er uitgezet , niettegenstaande 10-jaar contract. "Ik ga er u wel uit krijgen" Ze heeft haar zoontje erin gezet die een verdiep lager woonde. En die nu meeleest ![]() Ze vond die gordijnen te "Marokkaans" en ze wou geen "Marokkanen" in haar appartement. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 januari 2012 om 03:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1468 |
Minister
|
![]() Ik huur ook een appartement dat nu in de 7 jaar dat ik hier zit een tweede verkoop kent. En dan denk je van de oorspronkelijke eerste eigenaar dat ie niets doet ter verbetering of herstelling hier en omdat je hem niet kan bereiken dat ie huisjesmelker is... Mis, in vergelijk met de huidige was dat een heilige (bv nooit indexaanpassing gedaan).
Diegene die het nu nog in bezit heeft is zo rijk als de zee diep maar daar is in feite alles met gezegd. Eerst met veel blazoen komen melden dat we maar moesten bellen als er iets was en dat ze eigen klusjesmannen en stielmannen hadden om herstellingen e.d. te doen. In 2007 eerste eigenaar; vochtprobleem - opgelost maar niet de gevolgen ervan; zilt of gelijkaardigs in de muur. Gevolg afblakerende verf. 2008; bezoek verzekeringsexpert - geen verder gevolg en geen nieuws. 2009 - verkoop pand en immofirma aan nieuwe eigenaar. Notie van bestaande problemen. dec 2009 - ik maak een boekhoudkundige fout en betaal een maand geen huur daardoor (stom, stom) - dit komt via schrijven mij toe half 2010 2010 - proberen vergeefs de beheerder te spreken voor afspraak te maken voor aanpakken probleempjes in appartementsblok (meerdere huurders die al jaren met mankementjes zitten) - zonder gevolg. Wel indexatie huurprijs ontvangen. 2011 - nog een jaar van bellen, schrijven, mailen zonder gevolg. Ja enkel de afsnauwing dat ze niets meer doen aan het gebouw tot ik de achterstal betaald had (aflossing lening en tekort aan inkomsten) en dat ik het zo gehuurd had. Van dat laatste geen eieren; ze hebben in 2009 het beschrijf gemaakt en waren zeer goed op de hoogte van de problemen en pijnpunten. dec 2011 ultieme poging verhuurder aan te zetten tot onderlinge dialoog en oplossing, enige respons is een volgende indexering => januari 2012 brief in de bus dat het pand opnieuw te koop gezet wordt januari 2012: Het eerder uitgestelde bezoek aan huurdersbond gaat toch door. Deze week vertrekt er een aangetekend ingebrekestelling naar hun. Indien geen antwoord binnen 3 weken wordt gerechtelijke procedure ingezet. Een mens zou stilaan zijn geloof in de oprechtheid, sociaal gevoel en hulpvaardigheid van zijn medemens verliezen. Kan voorlopig enkel hopen dat mijn appartementje snel opgelapt kan worden waar nodig en dat we een betrokken nieuwe verhuur-eigenaar krijgen zodat ik hier kan blijven wonen. Want ik zit hier lang niet slecht ondanks de kleine ongemakken.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#1469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1470 | ||||||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Dat is een van de grootste kastelen in Oostkamp. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 16 januari 2012 om 12:10. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1471 |
Banneling
|
![]() In het gebouw waar ik woon is nu op een jaar tijd al voor de tweede keer een bejaarde uit een appartement gezet waar een half leven is in gewoond na een verkoop. Schrijnend. Op kerstavond is hier nog iemand van het vijftiende naar beneden gesprongen. De vierde al waar ik weet van heb in de buurt op korte tijd die van een hoog gebouw naar beneden springt. Wat een harde wereld.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1472 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en kreeg een uitzettigsbevel dat ik gezien heb. Dat bevel alleen kostte haar al 300€ aan gerechts& administratiekosten. Gelukkig had ze direct een nieuwe vriendje van 70j of zo bij wie ze kon intrekken. Ik heb hun eerste orgasmes nog mogen meemaken 's nachts (slechte geluids-isolatie) De wereld is hard... Van het OCMW kreeg ze ook niks... Laatst gewijzigd door eno2 : 16 januari 2012 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1473 | |
Minister
|
![]() Citaat:
@eno2: De brief sturen wij dus op -door huurdersbond opgesteld- samen met een kopie in mail. Binnen 15 dagen moeten ze dan antwoorden. Verder acties zullen zoiezo huurdersbond zijn, of ze nu antwoorden of niet. Hoe het gaat uitdraaien is onzeker nu maar we wachten af. Als zij het smerig spelen, ik ook; tijd van andere wang toekeren is ver verleden tijd.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 16 januari 2012 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1474 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is misschien eenvoudig om te zeggen, dat iedereen zijn eigen gebouw bouwt, dan zijn alle problemen ineens opgelost, inclusief de penibele financiele situatie van de overheid. Maar het is minstens even (on)waar. Kom, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Maar het is, en blijft populistisch om te zeggen, al de anderen zijn de slechten. Zo lossen we niets op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1476 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om mensen in armoe of met woningproblemen op straat gooien. Daklozen maken dus of adreslozen. Ik ben op 10 jaar tijd drie keer onwettig opgezegd. Zodat de verhuurders na mijn protest in twee gevallen de hulp van een advocaat moesten inroepen voor een speciale regeling of voor een wettelijke opzeg. Dat ze hun manieren leren houden en hun verplichtingen nakomen.... De laatste heeft dan nog een achterpoortje moeten gebruiken om mij eruit te krijgen... Als ik als huurder onwettig een huurwoning verlaat kost mij dat 3000 € contractbreuk. Zo heb ik er ooit eens eentje betaald, toen ik de eerste keer expatrieerde, In 1996 Drie maand huur. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1477 |
Banneling
|
![]() Tssss.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1478 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1479 |
Banneling
|
![]() 1996
Na zes jaar word ik op mijn werk afgedankt en vind geen waardig betaald werk meer. Ik kan dus de huur niet meer betalen en zeg op. DE verhuurder weigert, want de opzegtermijn na zes jaar huur is precies twee weken verstreken , contractueel. Ik moet volgens hem 25000 bf contractbreuk betalen Ik zorg dus voor nieuwe huurders, een jong koppel Die weigert hij, om onduidelijke redenen. Hij wil me dus weerhouden, terwijl ik hem verzeker, dat ik de huur niet kan betalen. Dat is natuurlijk om advocaten en rechtszaken en uitzettingen vragen na opbouw van achterstallige huur. Ik vind geen werk en geen betaalbaar onderkomen. Met mijn laatste geld betaal ik deze dokter met een bloeiende praktijk een contractbreuk van 25000bf en expatriëer platzak voor de eerste keer naar Canarias. (waarna ik weer een lange tijd adresloos ben en een korte tijd dakloos) O lieve verhuurders! Ze moesten een standbeeld oprichten voor de onbekende verhuurder! Het appart dat ik verliet heeft geen twee weken leeg gestaan. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 januari 2012 om 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1480 |
Banneling
|
![]() In het begin zegt u dat u geen waardig betaald werk vindt! daar begint het al. Je kan voor een bepaalde periode te overbruggen minder waardig betaald werk doen.
Ik zeg altijd, WAAR EEN WIL IS IS EEN WEG. |
![]() |
![]() |