Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2007, 08:50   #14901
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het zijn de alien-verhalen en verhalen van bezoekers uit een andere dimensie waar alleen maar gegrinnik bij past, aangezien daar totnogtoe geen enkel argument voor bestaat.
Er bestaan wel argumenten voor, maar voor jou is dat toch verloren moeite.

Citaat:
De waarnemingen zijn in elk geval een feit.
De objectiviteit van de waarnemer is iets anders.
Voor jou is een waarnemer niet meer objectief als hij spreekt over extra-dimensionele entiteiten. Nochtans zijn er vele mensen die dit rapporteren. De vraag is het of het om hallucinaties gaat of niet. Mensen met een materialistisch uitgangspunt denken direct aan hallucinaties, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat het ook hallucinaties zijn behalve het limiterende wereldbeeld dat er geen extra dimensies zouden zijn. Integendeel, bekijk het scala aan fenomenen en je zal een conisistentie zien dat wijst op werelden onzichtbaar voor de 5 fysische zintuigen.

Materiele aliens zijn dan weer een andere zaak. Ik denk wel dat deze bestaan, maar waarom zou zo'n alien zich ooit willen tonen aan de mens of in de spotlight staan? Voor hetzelfde geld kijken zij naar ons alsof wij naar een kolonie apen in de zoo kijken. Ik zou ook bepaald geen zin hebben mijn leven te riskeren tussen een bende gorrila's.

Laatst gewijzigd door exodus : 27 juni 2007 om 08:50.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 08:57   #14902
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Tja, wauw, van de honderduizenden ufologen die de feiten bekeken hebben is Marc Broux de uitzondering. Wat een nieuws. Hij is trouwens nu voorzitter van een skeptische organisatie tegenover ufo's. En hij is al sinds minden de jaren 90 UFO sceptiscus, voor het laatste niuews is dit natuurlijk "nieuws"

Als de de feiten nuchter en rationeel bekijkt (wat jullie niet doen, enfin, je bekijkt ze zelfs niet), dan kan je niet anders dan concluderen dat het UFO fenomeen echt is (in de zin van technologie die onze huidige gekende technologie ver lijkt te overstijgen).
exodus, voor de zoveelste keer, jij hebt geen flauw benul van wat anderen bekijken, lezen, bestuderen.

Je maakt keer op keer dezelfde logische denkfout.
Van zodra je iemand tegenkomt die iets beweert dat jouw fantasietjes tegenspreekt besluit je op deze basis dat hij/zij de "feiten niet onderzocht heeft". Weer zet je hier, zoals gebruikelijk in de pseudo-wetenschappen, de zaken op hun kop.

In de feitelijke discussies blijkt echter wie de zaken echt onderzoekt en wie gewoon afgaat op roddels verspreidt door nepsites als prisonplanet & co.

Believers worden hier betrapt op valsheden als "Marvin Bush was verantwoordelijk voor de beveiliging van de WTC", "er zijn video's die de vermeende kapers n?* 9/11 in leven tonen", "volgens NIST haalde het staal in de WTC niet de 250°C", enz ... enz ... enz ...
Al deze valsheden die jullie hier aan de lopende band posten kan men weerleggen met een minimum aan kritisch onderzoek. Jullie doen het echter zelden of nooit, en herkauwen steeds opnieuw dezelfde zever.

Bijna elk artikel van prisonplanet dat jij hier post blijkt een samenraapsel van leugens, overdrijvingen en ad-hominems. Jij merkt het echter nooit zelf op, en begint te bleiten als wij er op wijzen.

Stop ermee te insinueren dat "wij" niets onderzoeken, en begin zelf eens buiten de matrix van charlatan Alex Jones te denken.

Laatst gewijzigd door Firestone : 27 juni 2007 om 08:59.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 09:26   #14903
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
exodus, voor de zoveelste keer, jij hebt geen flauw benul van wat anderen bekijken, lezen, bestuderen.
Jawel, je zegt het zelf keer op keer. Bijna geen enkele aangebrachte video wil je bekijken.

Citaat:
Van zodra je iemand tegenkomt die iets beweert dat jouw fantasietjes tegenspreekt besluit je op deze basis dat hij/zij de "feiten niet onderzocht heeft". Weer zet je hier, zoals gebruikelijk in de pseudo-wetenschappen, de zaken op hun kop.
Van zodra jij iets hoort wat niet strookt met je wereldbeeld heb je het over "zever en fantasietjes".En 99.9% van de mensen die beweren dat iets zever of fantasie of onzin is, hebben het niet onderzocht. Het valt op, en dit is niet te ontkennen, dat mensen die objectief de feiten bekeken hebben er veel meer in geloven dan diegen die dat niet doen en maar al te snel het etiket zever of fantasie erop plakken en domme grapjes maken om het onderwerp in het belachelijke te trekken.

Citaat:
Believers worden hier betrapt op valsheden als "Marvin Bush was verantwoordelijk voor de beveiliging van de WTC", "er zijn video's die de vermeende kapers n?* 9/11 in leven tonen", "volgens NIST haalde het staal in de WTC niet de 250°C", enz ... enz ... enz ...
Al deze valsheden die jullie hier aan de lopende band posten kan men weerleggen met een minimum aan kritisch onderzoek. Jullie doen het echter zelden of nooit, en herkauwen steeds opnieuw dezelfde zever.
Ik had het niet over die punten, het ging hier over UFO's.

Citaat:
Stop ermee te insinueren dat "wij" niets onderzoeken, en begin zelf eens buiten de matrix van charlatan Alex Jones te denken.
Begin eens met out of the blue te bekijken.
Begin eens met Kevin Ryans presentatie te bekijken.
Begin eens met "JFK II: the bush connection" te bekijken.
Begin eens met het stuk over Oklahoma inside job te bekijken.
Begin eens met een deftig boek te lezen over een bepaald onderwerp.
Enz...

Pas dan kan je zeggen dat je het bekeken hebt, ipv direct te schermen met de woorden zever en fantasie zoals je in elke post doet.
Oud 27 juni 2007, 09:42   #14904
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel, je zegt het zelf keer op keer. Bijna geen enkele aangebrachte video wil je bekijken.
Je bent een goede leerling van Alex Jones.
Het verschil tussen "ik bekijk niet elke video" en "ik bekijk bijna geen enkele video" ontgaat je toevallig.
De trieste waarheid is dat ik meer dan genoeg tijd verspild heb met het kijken naar waardeloze conspiracy-video's. Zeker over 9/11, 7/7 en JFK.
Over UFO's heb ik meer dan genoeg gelezen.

In al deze onderwerpen valt het volgende op:
- concrete bewijzen: 0
- onderzoeksmethodologie: 0/10.

Steeds opnieuw dezelfde debiele "bewijstechnieken", de insinuaties, de arbitraire verbanden, de regelrechte verzinsels, het negeren van alles wat de fantasie flagrant tegenspreekt.

Citaat:
...
En 99.9% van de mensen die beweren dat iets zever of fantasie of onzin is, hebben het niet onderzocht ....
Hoe weet je dat?
Citaat:
Het valt op, en dit is niet te ontkennen, dat mensen die objectief de feiten bekeken hebben er veel meer in geloven dan diegen die dat niet doen en maar al te snel het etiket zever of fantasie erop plakken en domme grapjes maken om het onderwerp in het belachelijke te trekken.
Hoe weet je wie de "feiten" objectief bekijkt en wie niet?
Jij bepaalt dat op basis van hun mening.

Wie jouw fantasie gelooft heeft de "feiten" objectief bekeken.
Wie jouw fantasie niet gelooft heeft de "feiten" niet objectief bekeken.
Citaat:
Ik had het niet over die punten, het ging hier over UFO's.
Over 9/11 hoeft kritisch onderzoek niet?

Citaat:
Begin eens met out of the blue te bekijken.
Begin eens met Kevin Ryans presentatie te bekijken.
Begin eens met "JFK II: the bush connection" te bekijken.
Begin eens met het stuk over Oklahoma inside job te bekijken.
Begin eens met een deftig boek te lezen over een bepaald onderwerp.
Enz...
Blijkbaar zit je met een leesprobleem.
Jij hebt geen flauw benul van wat anderen bekijken, lezen, bestuderen.

Citaat:
Pas dan kan je zeggen dat je het bekeken hebt, ipv direct te schermen met de woorden zever en fantasie zoals je in elke post doet.
Wij hebben hier al ontelbare keren jullie "feiten" en straffe beweringen ontkracht.
Dat geeft mij het recht ze zever en fantasie te noemen.

Jouw enig weerwerk is de vlucht naar "gestalt", omdat je de eigenlijke feiten waarop je jouw fantasie baseert niet kunt hardmaken.
En uiteraard insinueren dat "wij" dom, bevooroordeeld, maar halve hersenen hebben, enz ...

Daarmee overtuig je enkel wie toch al in de matrix zit.
Oud 27 juni 2007, 10:11   #14905
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

Blijkbaar zit je met een leesprobleem.
Jij hebt geen flauw benul van wat anderen bekijken, lezen, bestuderen.
Je hebt bij elk punt van die opsomming die ik gegeven heb ooit gezegd dat je ze niet wou bekijken, dat kan je niet ontkennen.

Met jou is er geen open eerlijke discussie mogelijk, alleen al omdat je aangebrachte zaken niet wil bekijken.
Oud 27 juni 2007, 10:17   #14906
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met jou is er geen open eerlijke discussie mogelijk, alleen al omdat je aangebrachte zaken niet wil bekijken.
Het staat je altijd vrij om de argumenten uit die video's of boeken zelf te forumuleren.
Wedden dat je dan wel een antwoord krijgt?

Anderzijds kan ik ook honderen video's en boeken opsommen die je van mijn gelijk kunnen overtuigen.
Die ga jij ook niet bekijken.

De balans is dus in evenwicht.

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 juni 2007 om 10:17.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:24   #14907
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het staat je altijd vrij om de argumenten uit die video's of boeken zelf te forumuleren.
Wedden dat je dan wel een antwoord krijgt?

Anderzijds kan ik ook honderen video's en boeken opsommen die je van mijn gelijk kunnen overtuigen.
Die ga jij ook niet bekijken.

De balans is dus in evenwicht.
Wat wij altijd zeggen is dat je er niet komt zonder een beetje moeitje. Je moet zelf voldoende informatie bekijken om een beeld op te bouwen, dat doen jullie niet. Ik ben ook niet overtuigd geweest van de NWO door over enkel feitjes te discussieren op een forum. Ik heb actief verschillende boeken en films bekeken.

De bal ligt in jouw kamp, je kan alleen jezelf overtuigen.
Oud 27 juni 2007, 10:29   #14908
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... het ging hier over UFO's.
Bewijs hun bestaan. Verdien €125.000!
Oud 27 juni 2007, 10:33   #14909
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Bewijs hun bestaan. Verdien €125.000!
Hun voorstel verraadt een extreem sceptische houding en ongeloof. Als je de voorwaarden bekijkt zal je zien dat je enkel het geld kan krijgen als je een levende alien meepakt of een ruimteschip...
Oud 27 juni 2007, 10:35   #14910
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Hun voorstel verraadt een extreem sceptische houding en ongeloof. Als je de voorwaarden bekijkt zal je zien dat je enkel het geld kan krijgen als je een levende alien meepakt of een ruimteschip...
En?
Oud 27 juni 2007, 10:39   #14911
La Chunga
Minister

Standaard

Maar los daarvan: welke bewijzen kan je aanvoeren dat UFO's bestaan?

Als het kan niet met copy/past maar liefst in jouw woorden al dan niet met linkjes.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 27 juni 2007 om 10:39.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:46   #14912
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met wie kan jij wel een open eerlijke discussie voeren? Met Pindar?

Allez, ik zal jouw open eerlijke discussietechniek ook eens toepassen.

[open en eerlijke modus]

JFK werd door Lee Harvey Oswald vermoord, en hij handelde alléén. Er was geen complot. Zie hier, en lees dit en dit boek.

Wie de waarheid wil kennen moet een beetje moeite doen, hé. Je moet zelf voldoende informatie bekijken om een beeld op te bouwen.

Wie deze website en deze boeken niet leest wil de feiten niet onderzoeken, en met hem/haar is geen open eerlijke discussie mogelijk.

[/open en eerlijke modus]

Voila! Amai, dat is gemakkelijk, se.
Oud 27 juni 2007, 10:47   #14913
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het kan niet met copy/past maar liefst in jouw woorden al dan niet met linkjes.
In de strikte zin van het woord is elk niet-geïdentificeerd vliegend voorwerp een UFO. Of er al dan niet aliens achter stuur zitten, is een ander verhaal.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:47   #14914
exodus

Standaard

Citaat:

• Getuigenissen van mensen die vertrouwd zijn met het luchtruim zoals toppiloten en astronauten die er duizendenden vlieguren opzitten hebben, die soms heel gedetailleerd zijn. Geen witte wazige vlekken maar objecten met een ondersheidbare vorm en performantie die onze gekende technologie ver te boven gaat (allez de technologie dat het publiek kent tenminste).
  • Getuigenissen en data van vluchtcontroleurs en radars.
  • Filmpjes en foto's (er zitten veel vervalsingen tussen, maar ook authentieke).
Als men het zo kort opsomt is het natuurlijk niet overtuigend, men moet naar de feiten gaan kijken, en soms zelfs de conversatie horen tussen bijvoorbeeld piloot en air traffic control...

De film out of the blue is een zeer goeie documentaire die een veelheid aan feiten aanbiedt. Beslist de moeite waard, zeker voor sceptici.

http://video.google.com/videoplay?do...44703753734741
Oud 27 juni 2007, 10:50   #14915
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
In de strikte zin van het woord is elk niet-geïdentificeerd vliegend voorwerp een UFO. Of er al dan niet aliens achter stuur zitten, is een ander verhaal.
Wel ja, dat was eigenlijk m'n vraag: bewijs leveren voor die vreemde beestjes etc.
Oud 27 juni 2007, 11:43   #14916
exodus

Standaard

Voor diegene die te lui zijn om een docu te bekijken, hier één voorbeeld van een goed gedocumenteerde UFO waarneming door Iraanse piloten in 1976.

1976: UFO-ACHTERVOLGING BOVEN TEHERAN

Vertaling: Paul Harmans juni 2004

Eén van de best gedocumenteerde UFO/vliegtuig incidenten vond plaats in de lucht boven Teheran, Iran, in de nacht van 18 op 19 september 1976 toen een UFO werd gesignaleerd in het verboden deel van het luchtruim boven de hoofdstad.

Twee in de VS gebouwde F-4 Phantom staaljagers van de keizerlijke Iraanse luchtmacht stegen snel op, maar toen de piloten dicht bij het object kwamen, werden hun communicatie- en wapensystemen plotseling geblokkeerd. Het incident wordt bevestigd door officieren met een hoge rang van de Iraanse luchtmacht en later gedocumenteerd door verschillende agentschappen van het Amerikaanse leger.

Luitenant generaal Azarbarzin, waarnemend opperbevelhebber operaties van de keizerlijke Iraanse luchtmacht, bevestigde in 1977 in een interview de sterke elektromagnetische effecten die de twee F-4 toestellen ondervonden.

“Dat is waar. Zij werden beide de lucht in gestuurd en ze sloten het object in, maar ze ondervonden zeer sterke storingen. Zij verloren bijna alle elektronicasystemen die ze aan boord van hun vliegtuig hadden. De straaljagers konden daardoor ook hun raketten niet afvuren. De technologie dat het (de UFO) gebruikte voor deze storing was iets wat wij nog nooit eerder hadden meegemaakt en wij beschikten er zelf niet over. Zoiets hebben wij niet omdat het een brede bandbreedte gebruikte en verschillende banden, verschillende frequenties tegelijk kon storen. Het is heel erg ongebruikelijk.”

Generaal Nader Yousefi, bevelhebber van de basis en de derde man van de keizerlijke Iraanse luchtmacht, gaf toestemming voor het opstijgen van de twee straaljagers en was tevens een ooggetuige. Het volgende komt uit een TV-interview: “Ik legde de hoorn van de telefoon neer na mijn gesprek met de controletoren en rende mijn balkon op om te kijken of ik het object kon zien. Ik zag een grote ster tussen de andere sterren, op zijn minst twee keer groter dan de normale sterren. Het zat op een afstand van ongeveer 19 kilometer, we verloren de communicatieverbinding en we hoorden niets meer van de piloten. Ik was bang voor wat er gebeurde en wat er met hen kon gebeuren. Ik vroeg de controletoren om hen te zeggen door te gaan met hun missie en te kijken of zij meer informatie over het vliegende object konden vergaren. De UFO kwam vervolgens op hen af, zij probeerden hem naar beneden te schieten, maar toen zij op de vuurknop drukten werkte die niet, de vuurknop was inactief en zij konden de raketten niet afvuren.”

F-4 Phantom

De opeenvolging van de gebeurtenissen kan gereconstrueerd worden uit zowel de Iraanse bronnen als uit Amerikaanse documenten waarvan de geheimhouding is opgeheven: Tussen 10.30 en 11.15 ’s avonds op 18 september 1976 werden verschillende telefoontjes ontvangen op de controletoren van de luchthaven Mehrabad waarin een onbekend object werd beschreven dat op 300 meter boven de grond stil hing in het noordelijke deel van het luchtruim boven Teheran. Het hoofd van de nachtdienst, Hossain Perouzi, besteedde er in eerste instantie weinig aandacht aan. Het radarsysteem was uitgezet omdat er reparaties aan werden uitgevoerd. Nadat hij om 11.15 het vierde telefoontje had ontvangen ging Perouzi naar het terras naast de toren en observeerde de UFO met een verrekijker. “Plotseling zag ik het. Het was een rechthoekige vorm van ongeveer 7 tot 8 meter lang en ongeveer 2 meter breed. Uit observaties die ik later deed zou ik zeggen dat het eerder cilindrisch van vorm was. Beide uiteinden pulseerden met een witblauwe kleur. Rondom het middengedeelte van de cilinder was een rood licht dat in cirkels rond draaide. Ik was verbaasd en ik wist niet wat ik hiervan moest denken. Er was daar werkelijk een heel vreemd object in de lucht, precies boven Teheran.”

O
m 00.30 op 19 september belde Perouzi de commandopost van de luchtmacht om de UFO te melden. De bevelhebber van de luchtmachtbasis belde op zijn beurt generaal Yousefi die de twee F-4 Phantom straaljagers opdracht gaf op te stijgen vanaf de luchtmachtbasis Shahrokhi om de zaak te onderzoeken. Deze eerste opdracht is samengevat in een officieel memorandum van het Amerikaanse Defense Attaché Office (DAO) (Defensie attaché Bureau) in Teheran: “De F-4 steeg op om 01.30 en zette koers naar een punt op ongeveer 75 kilometer ten noorden van Teheran. Vanwege de helderheid van het object was het gemakkelijk zichtbaar vanaf een afstand van 110 kilometer. Toen de F-4 binnen een afstand van 46 kilometer van het object kwam vielen alle instrumenten en de communicatie uit. De piloot brak de onderschepping af en vloog terug naar Shahrokhi. Toen het toestel van het object wegdraaide en het waarschijnlijk geen bedreiging meer vormde, kreeg het alle instrumenten en de communicatie weer terug.”

Cockpit

Om 01.40 gaf generaal Yousefi een tweede F-4 opdracht om op te stijgen. De piloot daarvan was luitenant Jafari, die al snel radarcontact met de UFO maakte. Het memorandum van de DAO beschrijft de gebeurtenissen van deze tweede onderscheppingspoging: “De grootte van de radarrespons was vergelijkbaar met die van een (Boeing) 707 tankvliegtuig. De grootte van het object was met het blote oog moeilijk op te maken vanwege de intense helderheid ervan. Het licht dat het uitstraalde was te vergelijken met dat van flitsende stroboscooplampen en was gerangschikt in een rechthoekig patroon, afwisselend in de kleuren blauw, groen, rood en oranje. De herhalingsfrequentie van deze lichten was zo snel dat alle kleuren tegelijkertijd konden worden gezien.”

“Het object en de achtervolgende F-4 vlogen op een koers naar het zuiden van Teheran toen opeens een ander object met de schijnbare grootte van de maan uit het oorspronkelijke object kwam. Het tweede object vloog met grote snelheid recht op de F-4 af. De piloot probeerde een AIM-9 raket af te vuren op het object, maar op datzelfde moment was zijn wapencontrolepaneel onbruikbaar en verloor hij alle communicatie. Op dit punt nam de piloot de beslissing een negatieve G-duikvlucht te maken om weg te komen.”

H
et elektronische systeem werkte weer naar behoren toen de F-4 op een bepaalde afstand van de UFO was. Het kleine tweede object keerde terug naar het grotere, maar daar kwam nog een object uit dat recht naar de grond vloog. Generaal Yousefi sloeg de landing daarvan gade vanaf zijn balkon: “Het ging naar beneden en landde op de grond. Vervolgens vond er communicatie plaats tussen het moederschip en dat kleine vliegende object, je kon zien dat de lichten van deze twee met elkaar in verbinding stonden.”

F-4 Phantom

Er werden die nacht nog meer vreemde gebeurtenissen gerapporteerd. Een UFO leek de F-4 te volgen terwijl die de landingsbaan naderde en een burgertoestel ondervond een communicatiestoring, maar zag niets. Het DAO memorandum beschrijft het onderzoek dat vroeg in de morgen plaatsvond: “Bij daglicht werd de bemanning van de F-4’s in een helikopter meegenomen naar de locatie waar het object ogenschijnlijk geland was. Er werd echter niets waargenomen op deze plek (de bodem van een uitgedroogd meer), maar toen zij meer naar het westen van het gebied vlogen pikten zij een zeer opmerkelijk piepersignaal op. Op het punt waar het signaal het sterkst was lag een klein huis met een tuin. Ze landden en vroegen de bewoners of zij die nacht iets vreemds hadden gezien. Deze mensen spraken vervolgens van een hels kabaal en een zeer helder licht zoals dat van weerlicht.”

Daar eindigde het spoor. Het DAO voegde er nog aan toe dat het betreffende gebied was onderzocht op mogelijke straling en dat ‘nadere informatie zou volgen zodra het beschikbaar was’. De details betreffende het piepersignaal en de getuigen op de grond zijn niet vrijgegeven. Een verslag in een journaal uit 1978 van het Amerikaanse leger, ‘MIJI Quarterly’, herhaalt voornamelijk de feiten die staan in het originele DAO memorandum. De schrijver begint echter met een interessante opmerking: “Eens in zijn carrière kan elke piloot een vreemde en ongebruikelijke gebeurtenis verwachten die nooit adequaat of volledig verklaard kan worden door logica en erop volgend onderzoek. Het volgende artikel verhaalt van een dergelijk voorval zoals dat werd gerapporteerd door twee F-4 Phantom bemanningen van de keizerlijke Iraanse luchtmacht en dat plaatsvond in 1976. Er is geen aanvullende informatie of verklaring van de vreemde gebeurtenis beschikbaar gekomen, het verhaal zal in de boeken verdwijnen en waarschijnlijk vergeten worden, maar het is interessant en mogelijk verontrustend om te lezen.”

Wapen Iraanse luchtmacht

Recente getuigenissen op geluidsband van de generaals van de Iraanse luchtmacht, Nader Yousefi en Mahmoud Sabahat, die nu in ballingschap in de Verenigde Staten wonen, onthullen dat generaal John Second, die destijds de Amerikaanse bevelhebber van de missie in Iran was, een briefing op hoog niveau bijwoonde met de Iraanse autoriteiten en de piloten en de luchtverkeersleiders die betrokken waren bij het incident. Een ‘evaluatie’ van het Amerikaanse Defense Intelligence Agency (DIA) vatte de opvallende aspecten van het incident samen:

“Een voortreffelijk verslag. Deze zaak is een klassieker waarin alle criteria voorkomen die nodig zijn voor een steekhoudende studie naar het UFO-fenomeen:

a. Het object werd waargenomen door meerdere getuigen vanuit verschillende locaties (dat wil zeggen: Shemiram, Mehrabad en de bodem van het uitgedroogde meer) en gezichtspunten (zowel vanuit de lucht als vanaf de grond).

b. De geloofwaardigheid van veel van de getuigen was hoog (een luchtmachtgeneraal, gekwalificeerde vliegtuigbemanningen en ervaren radarwaarnemers).

c. Visuele waarnemingen werden bevestigd door de radar.

d. Gelijksoortige elektromagnetische storingen werden gerapporteerd door drie afzonderlijke vliegtuigen.

e. Er waren fysiologische effecten bij sommige bemanningsleden (zoals het verlies van het nachtzicht vanwege de helderheid van het object).

f. Er werd een buitensporige mate van manoeuvreerbaarheid door de UFO’s vertoond.”

Laatst gewijzigd door exodus : 27 juni 2007 om 11:45.
Oud 27 juni 2007, 12:00   #14917
exodus

Standaard

Hier nog wat extra informatie, ditmaal in het engels; dit is wat betrokkenen in het incident ervan dachten.

Dit is een UFO encounter die niet zomaar gedebunked worden, en het is heus niet de enige.

Citaat:
Opinions of some participants

In 1994, Sightings TV program tracked down and interviewed various principals involved in the incident. Nearly all expressed the opinion that they were dealing with a high-technology extraterrestrial craft. (Michaels, 177-185)

One of the pilots of the first jet interceptor, Yaddi Nazeri, estimated that the UFO was traveling somewhere between two and three thousand miles per hour. He said that the object "...was beyond my speed and power. The [later] F-4... also could not catch up to the object. That's when I thought, this is a UFO." Nazeri added that "...no country had this type of flying object, so I was thinking, this craft is from another planet."

General Nader Yousefi, the assistant deputy commander of the Iranian Air Force, said he ordered the two jet interceptions. He said that, "Because of the experience I had on September 19, 1976, I believe there is something up there. We just don't know what it is or where it came from."
Yousefi repeated many of the details of the encounter already recorded in the DIA document but also added a few more. Yousefi said that after the second F-4 lost its communications and weapons systems and took evasive maneuvers, it tried one last pursuit of the UFO. Even approaching at Mach 2, the UFO easily outdistanced it. The pilots decided to return to Mehrabad airport. As they were approaching to land, Yousefi said the control tower phoned him that the UFO was following the jet back to base.

The control tower supervisor, Hossein Pirouzi, told Sightings that the pilot was in a panic with the large UFO on its tail. According to Pirouzi and other controllers, the UFO performed a low-altitude flyby over Mehrabad at about 2200 to 2500 feet. It was described as a cylinder-shaped object as large as a tour bus, with bright steady lights on each end and a flasher in the middle. During the flyby, the control tower lost all power, although other parts of the airport were unaffected. After the flyby, the UFO took off to the west and was spotted 25 minutes later over the Mediterranean by an Egyptian Air Force pilot, then again over Lisbon, Portugal by the pilot, crew, and passengers of a KLM Airlines flight, reporting that it was speeding westward over the Atlantic Ocean.

The following day, an investigation was held in Tehran. The Iranian Air Force Deputy Commander, Lieutenant General Abdollah Azarbarzin, conducted interviews with all of the principals and wrote up a report.
Tower controller Pirouzi was among those interviewed. He recalled a discussion by Azarbarzin's panel at the conclusion of the meeting. "They heard our reports and they concluded that no country is capable of such technology, and all of them believed it was a strange object from outer space."

When interviewed by Sightings, Azarbarzin independently confirmed Pirouzi's statement. He said they concluded that the UFO had deliberately jammed both the aircraft and control tower electronics. About the objects that seemed to shoot out of the UFO, Azarbarzin said, "The pilots called them fireballs, but we all thought that they were very powerful waves of electromagetism, which jammed all the electronics starting from VHF, UHF, fire control system, gun radar, gun communications, everything. Everything was gone."

Azarbarzin also said that the copilot got a good look at the UFO when the second F-4 came out of its emergency dive and passed underneath it. He told both Sightings and researcher Dr. Bruce Maccabee the the copilot could see the shape, which he said was round like a plate or just like a saucer, with a canopy or cockpit that looked like half a ball bathed in a dim orange or yellowish light, but with no visible crew. (Clark, 311 Michaels, 182)

When all factors were considered, including the extraordinary rate of acceleration displayed by the UFO, Azarbarzin concluded that the UFO had outperformed any known human aircraft.

Laatst gewijzigd door exodus : 27 juni 2007 om 12:01.
Oud 27 juni 2007, 14:47   #14918
willem1940NLD

Standaard

Ik vind dat Von Däniken toch beter vertelde over die veronderstelde buitenaardsen.

Volgens de bijbel (o.a Genesis 2, dacht ik) gingen zij graag vreemd met Aardse vrouwen (maar over ruimtevrouwen lees ik juist weer niets) en veel later zag de profeet Ezechiël een raar groot ding, dat volgens zijn beschrijving moet hebben geleken op een in zand geparkeerde Vliegende Schotel, met patrijspoorten.

Hoe waarschijnlijk lijkt het trouwens dat 1 van hun hybriden hier op Dit Forum zit te posten?
Oud 27 juni 2007, 15:12   #14919
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Een F-4 die mach 2 benaderd ? >_<
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 15:24   #14920
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Een F-4 die mach 2 benaderd ? >_<
Zal misschien in steile duik wel haalbaar zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be