Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 augustus 2010, 11:31   #1481
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waar maak ik een Brussels punt?
U wil de bevoegdheden van het Brussels gewest behouden en desnoods uitgebreid zien, of vergis ik me?
Oud 13 augustus 2010, 11:33   #1482
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
met de ondergang van het VB zou dat wel eens dichter kunnen komen.

ook moslims, atheïsten, anderstaligen, homo's, enz. zijn Vlaming, zo simpel is het.
Dus al die buitenlanders die in bedrijven in Vlaanderen werken alsook al die Nederlanders die er wonen zijn verplicht de Vlaamse identiteit aan te nemen?
Dit gaat europa nooit toelaten.
speurneus is offline  
Oud 13 augustus 2010, 11:38   #1483
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dus al die buitenlanders die in bedrijven in Vlaanderen werken alsook al die Nederlanders die er wonen zijn verplicht de Vlaamse identiteit aan te nemen?
Dit gaat europa nooit toelaten.
Dat is uiteraard alleen maar van toepassing op die mensen die nù al de Belgische nationaliteit bezitten. Ik denk dat zoiets toch vrij evident is.
Zwartengeel is offline  
Oud 13 augustus 2010, 11:41   #1484
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Zou het kunnen dat dat komt doordat de lonen van de Europese en andere internationale instellingen zijn meegerekend ??
,.. die lonen hebben toch net zoals die van de federale, Brusselse of Vlaamse ambtenaren iets met het Brussels of Belgisch BNP te maken.
speurneus is offline  
Oud 13 augustus 2010, 11:47   #1485
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja, nogal wat politiekers zijn échte marchands de tapis, nietwaar.

De vraag is of wij (u en ik) ons bij de contrebande en de faux jetons moeten neerleggen.
Alhoewel ik veruit de echte "marchands de tapis" prefereer, denk ik toch dat we er ons bij moeten neerleggen. Ze doen het immers overal ter wereld en ik geloof niet dat jij de Don Quichotte zou willen uithangen.
speurneus is offline  
Oud 13 augustus 2010, 11:47   #1486
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat is uiteraard alleen maar van toepassing op die mensen die nù al de Belgische nationaliteit bezitten. Ik denk dat zoiets toch vrij evident is.
2
Oud 13 augustus 2010, 11:52   #1487
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U wil de bevoegdheden van het Brussels gewest behouden en desnoods uitgebreid zien, of vergis ik me?
Ik erken het bestaan van het Brussels Gewest en de gevolgen ervan, meer niet hoor.

Maar ik heb mij nooit uitgesproken over de SZ. Ik zeg gewoon dat een gewestelijke SZ een mogelijkheid is, maar, heb ik er altijd bij gezegd, een gemeenschappelijke SZ kan evengoed. Dus noch voor, noch tegen, wel integendeel.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 13 augustus 2010 om 11:54.
Bad Attila is offline  
Oud 13 augustus 2010, 11:56   #1488
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dit lijkt me een georganiseerde haatcampagne, enkel gericht op de demonisering van alle Vlaamse vragen.

.
Ik zie echt niet in wat het verdedigen van de franstalige Brusselaars tegen het overnemen van de macht in Brussel door de Vlamingen te maken heeft met een haatcampagne.
speurneus is offline  
Oud 13 augustus 2010, 11:59   #1489
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze zijn niet verkozen om Belgische compromissen te sluiten, maar om de historische scheeftrekking van de machtsverhoudingen in de Belgisch-Brusselse staat recht te trekken. Dat kan niet anders dan lopen via de afbraak van Belgische bevoegdheden.

U moet van de N-VA niet eisen dat ze uw politieke doeleinden realiseren.
Dat is dan toch in tegenstrijd met wat hij net voor de verkiezingen tegen de internationaal verzamelde pers heeft verteld.
speurneus is offline  
Oud 13 augustus 2010, 12:03   #1490
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan toch in tegenstrijd met wat hij net voor de verkiezingen tegen de internationaal verzamelde pers heeft verteld.
'De historische scheeftrekking van de machtsverhoudingen in de Belgisch-Brusselse staat rechttrekken' is niet noodzakelijk hetzelfde als 'België ontbinden'. In dit opzicht heeft BDW niets verteld wat niet waar is.
Zwartengeel is offline  
Oud 13 augustus 2010, 12:11   #1491
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
"waar haar man zijn praktijken beoefent", bedoel je. Een 'zuivere' advocaat kun je dat moeilijk nog noemen...
Is hij ne vuile advocaat dan?
Weet jij wel hoeveel mensen er in zijn advocatenpraktijk werken?
speurneus is offline  
Oud 13 augustus 2010, 12:14   #1492
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Verleden jaar ben ik naar een studiedag van de kamer van koophandel geweest. Daar werd verteld dat de vlucht van Belgische bedrijven bij de onafhankelijkheid van Brussel helemaal niet waarschijnlijk zou zijn omdat Brussel met zijn huidig BNP (dat het dubbele van Vlaanderen bedraagt) veel meer marge dan de andere deelstaten zou hebben om zijn venootschapsbelasting gemakkelijk naar 5 �* 7% te kunnen brengen.
Wordt het huidige Brusselse BNP niet voor het grootste deel bepaald door zijn rol als Belgische (hoofd)stad? Eenmaal zelfstandig, zal het een heleboel van de huidige statusvoordelen zien verdwijnen.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 13 augustus 2010 om 12:21.
Cunning linguist is offline  
Oud 13 augustus 2010, 12:17   #1493
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U mag er gif op innemen dat ik altijd wel iets te vertellen zal hebben (inspiratie genoeg).

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat iemand zou proberen mij de mond te snoeren.

Denkt u dat iemand dat van plan is?
Indien de gewone Brusselse burger niet meer vrijuit zou kunnen spreken, dan verhuis ik stande pede. Maar dat de huidige Vlaamse Brusselse politici nog een spreekgestoelte zullen hebben daar heb ik sterk mijn twijfels over.
speurneus is offline  
Oud 13 augustus 2010, 12:18   #1494
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan mag er morgen in Antwerpen terug Franstalige scholen opengaan.
Mooi zo.
In principe wel. Maar we hebben nu ook al regelgeving die het ontstaan van concentratiescholen inperkt. In de praktijk niet dus.
Oud 13 augustus 2010, 12:21   #1495
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
,.. die lonen hebben toch net zoals die van de federale, Brusselse of Vlaamse ambtenaren iets met het Brussels of Belgisch BNP te maken.
Eerst moeten we bang zeer bang zijn dat die instellingen het gaan afbollen als we splitsen,
maar als het zover komt zullen ze het BBP van Brussel blijven dragen...
Het zijn toch niet allemaal liefdadigheidsinstellingen ??
Oud 13 augustus 2010, 12:22   #1496
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus, wat minder kinderbjislag en werkloosheidvergoeding in Brussel is voor u OK? Dat zal geen effect hebben op uw leefomgeving?
Misschien juist beter voor de leefomgeving, omdat heel wat leefloners dan Brussel de rug zullen toekeren. Niet dat ik wil dat Brussel alleen maar een elitaire gemeenschap zou huisvesten, maar vol is vol. En dan kunnen de franstaligen uit de rand misschien terugkeren?
Un echange standard.

Laatst gewijzigd door speurneus : 13 augustus 2010 om 12:23.
speurneus is offline  
Oud 13 augustus 2010, 12:25   #1497
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien de gewone Brusselse burger niet meer vrijuit zou kunnen spreken, dan verhuis ik stande pede. Maar dat de huidige Vlaamse Brusselse politici nog een spreekgestoelte zullen hebben daar heb ik sterk mijn twijfels over.
Als ik eerlijk mag zijn: ik geef toe dat ik de meesten graag zélf van het spreekgestoelte zou weghouden

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 13 augustus 2010, 12:25   #1498
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Bart

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
'De historische scheeftrekking van de machtsverhoudingen in de Belgisch-Brusselse staat rechttrekken' is niet noodzakelijk hetzelfde als 'België ontbinden'. In dit opzicht heeft BDW niets verteld wat niet waar is.
De operatie "beschadiging BDW" is van start.
Het oude liedje wordt weer gezongen: de Vlamingen moeten "staatsmanschap" vertonen. Lees: grote toegevingen doen.
Nochtans, bij de verkiezingen heeft een groot deel v.d. Vlamingen getoond in welke richting het moet gaan...

Boduo is offline  
Oud 13 augustus 2010, 12:28   #1499
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De operatie "beschadiging BDW" is van start.
Het oude liedje wordt weer gezongen: de Vlamingen moeten "staatsmanschap" vertonen. Lees: grote toegevingen doen.
Nochtans, bij de verkiezingen heeft een groot deel v.d. Vlamingen getoond in welke richting het moet gaan...

Zet maar lekker veel krassen op die slechte plaat bart!
Oud 13 augustus 2010, 12:29   #1500
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
vroeger was Brussel een echte Nederlandstalige stad in 1830 maar de Franstaligen eisen Brussel nu op.
Vlaanderen zal geen grondgebied opeisen, maar Brussel terugbrengen waar het thuishoort, nl in Vlaams-Brabant
Jij zegt maar wat. Bekijk de oude Brusselse foto's eens en je zal merken dat zogoed als alle namen van de Brusselse cafés en restos hier in het frans waren.
speurneus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be