Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 9 januari 2015, 15:50   #1481
Boa
Burgemeester

Standaard

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...civil-war.html

In a rare TV interview given to state media, Assad said: 'Just as the West financed al-Qaida in Afghanistan in its beginnings, and later paid a heavy price, today it is supporting it in Syria, Libya and other places and will pay the price later in the heart of Europe and the United States.'

Verhofstadt wil Syrische oppositie wapens bezorgen
Boa is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:51   #1482
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat zou ik moeten doen? Applaudisseren voor wat er gebeurde en extreem-rechts steunen? Of lid van extreem-rechtse groeperingen worden? Droom maar!
Applaudisseren is hier niet op zijn plaats.

Maar ergens toegeven dat er mensen bestaan, ook al duidt je deze als extreem-rechts, die hiervoor al jaar en dag waarschuwen en nog altijd waarschuwen trouwens, zou al een stap in de goede richting zijn.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:52   #1483
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Zeker een minderheid, maar één die niet te verwaarlozen is. Denken dat een minderheid geen belang heeft is een levensgevaarlijke fout.
Luister, ik ben zeker niet wereldvreemd of naïef. De wereld waarin wij leven, heb ik zowiezo helemaal niet graag. En het is zelfs geen kwestie van wat er in Parijs gebeurde of over België. Het is meer een algemene mening. Ik heb de kans gehad in de jaren 70 geboren te zijn. De jaren 70, 80 en 90 waren veel beter dan nu. Onze wereld is rot en zal rotter en rotter worden. Dat is gewoon een realiteit en we moeten daarmee leven.

Nu moet ik weg maar ik zal morgen of misschien vanavond meer daarover spreken.
Everytime is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:53   #1484
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Hier wordt het veiligheidsniveau ook niet verhoogd.
Niets aan de hand.
Jambon is nu zelf een aantal kumbajaa's aan het zingen.
Pericles is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:53   #1485
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zou ik moeten doen? Applaudisseren voor wat er gebeurde en extreem-rechts steunen? Of lid van extreem-rechtse groeperingen worden? Droom maar!
Dat is net de fout die je maakt. Alsof een mens niet islamkritisch zou kunnen zijn zonder extreem-rechts te zijn.

Een stereotypering die er bij de zelfverklaard politiek correcten maar moeilijk uit gaat...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:57   #1486
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Dat is net de fout die je maakt. Alsof een mens niet islamkritisch zou kunnen zijn zonder extreem-rechts te zijn.

Een stereotypering die er bij de zelfverklaard politiek correcten maar moeilijk uit gaat...
Islamkritisch?

Opgepast, vers van de pers: http://www.knack.be/nieuws/wereld/1-...campaign=knack

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 9 januari 2015, 15:58   #1487
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht

Juist!

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 9 januari 2015, 16:00   #1488
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Islamkritisch?

Opgepast, vers van de pers: http://www.knack.be/nieuws/wereld/1-...campaign=knack

Paulus.
Islam is vrede en verdraagzaamheid, kumbajaa.
Pericles is offline  
Oud 9 januari 2015, 16:00   #1489
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Luister, ik ben zeker niet wereldvreemd of naïef. De wereld waarin wij leven, heb ik zowiezo helemaal niet graag. En het is zelfs geen kwestie van wat er in Parijs gebeurde of over België. Het is meer een algemene mening. Ik heb de kans gehad in de jaren 70 geboren te zijn. De jaren 70, 80 en 90 waren veel beter dan nu. Onze wereld is rot en zal rotter en rotter worden. Dat is gewoon een realiteit en we moeten daarmee leven.

https://www.youtube.com/watch?v=IxLnIRVVwIM

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 9 januari 2015, 16:07   #1490
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

http://www.nytimes.com/2015/01/09/wo...ting.html?_r=0
Oud 9 januari 2015, 16:11   #1491
Thomas-
Parlementslid

Standaard

http://rechtsactueel.com/2015/01/09/...g-massaal-toe/

Ik hoop dat ze bij staatsveiligheid overuren aan het draaien zijn om alle namen te verzamelen van radicale individuen zoals deze die nader opgevolgd dienen te worden.
Thomas- is offline  
Oud 9 januari 2015, 16:14   #1492
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
http://rechtsactueel.com/2015/01/09/...g-massaal-toe/

Ik hoop dat ze bij staatsveiligheid overuren aan het draaien zijn om alle namen te verzamelen van radicale individuen zoals deze die nader opgevolgd dienen te worden.
Gij gelooft dat, er staat nog altijd 100 man op Filip Dewinter , want dat is staatsvijand nummer 1.
Pericles is offline  
Oud 9 januari 2015, 16:15   #1493
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ik ben in de late jaren 70 geboren en ben dus als tiener opgegroeid in de jaren 90. En ik denk dat we gerust kunnen stellen dat die periode voor West Europeanen de vredigste en welvarendste periode was om in op te groeien en in te leven.

De situatie nu is helaas, daarin moet ik u gelijk geven, heel veel slechter. We zitten op een bom, daar ben ik van overtuigd.
JBM is offline  
Oud 9 januari 2015, 16:17   #1494
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben in de late jaren 70 geboren en ben dus als tiener opgegroeid in de jaren 90. En ik denk dat we gerust kunnen stellen dat die periode voor West Europeanen de vredigste en welvarendste periode was om in op te groeien en in te leven.

De situatie nu is helaas, daarin moet ik u gelijk geven, heel veel slechter. We zitten op een bom, daar ben ik van overtuigd.
in de jaren 90 was het nochtans oorlog in Centraal-Europa.
Oud 9 januari 2015, 16:19   #1495
mettewie
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Gij gelooft dat, er staat nog altijd 100 man op Filip Dewinter , want dat is staatsvijand nummer 1.
Die dan ook echt gevaarlijk.
Trouwens waarom moeten zij zich druk maken, de afschuwelijke moordpartijen hebben toch niets met de Islam te maken? Naar wat en wie moeten ze zoeken?
mettewie is offline  
Oud 9 januari 2015, 16:19   #1496
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De jaren "70 , mijn kinderjaren waren nog stukken ,maar dan ook stukken beter, toen zat er hier nog niets van dat gespuis en een inbraak in een huis in een bepaald dorp was nationaal nieuws.
Pericles is offline  
Oud 9 januari 2015, 16:21   #1497
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met geweld gebruiken wordt niet eens gewacht tot ze in de meerderheid zijn.
Wat zal dat zijn de dag dat ze die wél hebben?
Weg mensenrechten?
Moet je niet aan twijfelen !!
daiwa is offline  
Oud 9 januari 2015, 16:21   #1498
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De jaren "70 , mijn kinderjaren waren nog stukken ,maar dan ook stukken beter, toen zat er hier nog niets van dat gespuis en een inbraak in een huis in een bepaald dorp was nationaal nieuws.
Klopt. Het gespuis van het Vlaams Blok was er ook nog niet. Wij zijn generatiegenoten.
dalibor is offline  
Oud 9 januari 2015, 16:22   #1499
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Achja sorry.

Er zijn natuurlijk ook moslims die de Tripitaka volgen of de Veda's en de Ramayana en de Mahabharata.

Alle gekheid op 'n stokje, maar breng me 1 mohamedaan die z'n eigenste profeet niet kent en diens glorieuze levenswandel.

PS; of 1tje die vindt dat je z'n profeet mag afbeelden en bespotten.
Dat hoeft helemaal niet. Vrije meningsuiting werkt naar twee kanten hoor. Dat zij de mening toegedaan zijn en willen verkondigen dat spotten met mohamed niet mag, is niks mis mee. Er ontstaat pas een probleem als er iemand die mening wil met geweld opdringen. Dat raakt de openbare orde en is ontoelaatbaar.
Er is geen gedachtenpolitie, en men zegt wat men wil over zijn of haar geloof. Verder gaat het niet.

Het lijkt wel alsof sommigen dit drama willen aanwenden om mensen hun opinie of spreekrecht aan banden te willen leggen ?
Pandareus is offline  
Oud 9 januari 2015, 16:25   #1500
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zefs dat valt te betwijfelen, de heimelijke steun is enorm en wordt alleen maar onderdrukt door het mogelijk verlies van de steun van het OCMW en de ziekenkas.
Ik weet niet of die steun "enorm" is. Waar is zo'n uitspraak op gebaseerd?
Voorlopig ga ik er van uit dat ook de meerderheid Moslims geen zin hebben in verdere polarisatie. Ik kan me goed voorstellen dat een aanzienlijk deel van de moslims stilaan angst krijgt voor wraakacties.
JBM is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be