Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2008, 12:44   #1501
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Nogmaals, ik ben geen Moeder Theresa, ik heb niet de intentie jou te bekeren. Wat jij met jouw leven doet, laat mij onverschillig. Ik ben niet verplicht jou cadeau's te doen. Ik geef je alleen wat clues. Het is aan jou om na te denken.
Maar verder dan het denken afweren, heb ik jou nog nooit zien komen.

Voor mij niet gelaten, hé jongen. Jouw leven is mijn verantwoordelijkheid niet.
Ach ach....

Het is zowaar zielig aan het worden Linda. Jij begrijpt geen jota van hoe men discussieert.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 12:45   #1502
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Ik ken een atheïst, enkele atheïsten eigenlijk, die zeer hoogstaande denkers zijn. Eéntje zou qua pramaticiteit wel eens het niveau van de meest rendabele theologische denkers kunnen overvleugelen, maar dat blijft nog af te wachten. Maar de notie 'G'd' is in zijn levensbeschouwing, alhoewel hij zegt dat hij niet in God gelooft, toch aanwezig ofwel als verzwege premisse, ofwel geherformuleerd als 'Iets'.
Jaja, Steve Stevaert, de agnost die atheist is omwille van de politiek maar hoopt dat God daarmee rekening zal houden. Hij is een even verwarde denker als jij.
Oud 10 juli 2008, 12:55   #1503
Linda
Banneling

Standaard

[quote=wauwelaer;3554611]Als uitkomt dat het mensen zijn met het hart op de juiste plek zou hun deportatie wel eens kunnen geëist worden door extreem rechts.
Citaat:
QUOTE]

en voor atheisten had Hitler meer angst dan voor Joden en de Paus. Joden wijken niet af van hun standpunten en atheisten zijn niet aan mazen gebonden. Goebbels had zich zelf belachelijk gemaakt in een van zijn voor geprogrammeerde speeches. Want hij kon geen draai geven aan de taal van atheistische filosofie. In de DVD "Hitler een Balans" komt dit ter sprake.
En wat extreem rechts betreft. de meeste onder hen hebben vroegtijdig de school verlaten. En nu wilen zij zich bewijzen dat zij ergens bij horen. Maar zij horen nergens bij. Zij verdwijnen naamloos in de grond zoals zij geboren zijn.
Daar kan ik inkomen. Voor Hitler was het zeer belangrijk succes te hebben, populair te zijn. Of dat te maken had met zijn voorgeschiedenis ... ik heb lang gedacht van wel, maar als ik Bart De Wever zijn gang zie gaan, dan begin ik mij af te vragen of het wel de trauma's zijn die een mens de verkeerde weg op drijven. Wat kan een verwend nest als De Wever nu hebben meegemaakt wat hem ertoe drijft op een gewetenloze manier de belangen van het land voor eigen gewin op het spel te zetten? Hitler had traumatische ervaringen achter de rug, waarvan men logischerwijze kan aannemen dat ze in vermijdingsgedrag uitmonden. Ik zag gisteren nog een klein fragment uit 'Sophie's choice', waarin Sophie probeerde te ontsnappen aan de holocaust door zich tegen de Joden te keren. De Ayaan-Hirsi-Ali trick, Bousaklitis, de Hind-Fraihimethode, etc ... Ieder mens probeert wel eens op die manier te overleven, een aantal ontgroeien dat.

Ik ben van mening dat de atheïsten een groter probleem hebben dan de mensen die een religie koesteren en doorgeven, zelfs als ze er niet toe komen die religie te begrijpen, omdat de atheïsten hun navelstreng met ons historisch patrimonium doorsnijden, en omdat atheïsme in tegenstelling tot wat ze beweren, de facto draait rond het afwijzen van de rationaliteit. Daarmee heb ik niet gezegd dat het zo simpel is als even lid worden van een religie om de rationaliteit in pacht te krijgen. We hebben nooit iets verworven. Beschaving, en ontwikkeling is iets waar we iedere dag aan moeten werken. Als we dat niet doen, dan raken we het kwijt.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 13:01   #1504
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan Travis: Ik heb nooit beweerd dat ik zonder zonde ben. Ik stel wel vast dat ik je bang kan maken door de stelling te herhalen dat de hel bestaat.
Huh? Waar haal je dat? Ik bang van de hel? Nog niet eens als ze zou bestaan. En hoe stel je dat vast? Heb je een verschijning gezien? Brandend braambos misschien?
Oud 10 juli 2008, 13:32   #1505
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wauwelaer Bekijk bericht
Wijken wij niet te veel af van het discussiepunt? Hier gaat enkel nog om een mening opdringen of een overtuiging en elkaar afkraken en openlijk beledigen.
Waarom denken wij niet na
Ik begin mij ernstig af te vragen of het wel de bedoeling is van sommige mensen om na te denken. Het lijkt er meer op dat afkraken de sport is.

Citaat:
over de volgende beweringen;

stelling 1: Ik neem aan dat G-d bestaat dus ik ben gelovig of religieus mind.
Ze spreken gewoonlijk over God, en zien het streepje in het midden niet staan, letterlijk niet, en figuurlijk ook niet.

Citaat:
Stelling 2; ik neem aan dat er een onzichtbare G-d is die wonderen doet en verricht. Dus G-d bestaat
De atheïsten zullen zo wel hun specifieke persoonlijke redenen hebben om hun ogen voor 'G-d' te sluiten.

Citaat:
Stelling 3; dus er moet een G-d zijn die de wereld voortbeweegt, beheerst en geen vorm heeft.

Stelling 4 de hemel en aarde zijn geschapen uit het niets. Dus ik neem dat er geen G-d bij betrokken is geweest.
Je verlangt wel veel van de atheïsten. Dat die mensen ook nog eens rationeel zouden gaan denken, dat lijkt mij toch wel wat veel gevraagd. Voor hen is het simpel. Zij hebben de 'rationaliteit', wij niet, en dat is dan de definitie van 'rationaliteit'.

Citaat:
Dus wat heet; het aannemen van een bevestiging. Het hebreeuwse woord "amen" betekent "het is bevestigd"
Als een atheist beweert; ik geloof niet in een G-d, placht hij te zeggen; ik geloof wel in iets hogers ,maar ik heb geen bevestiging nodig.
Ik denk dat de meerderheid van de atheïsten bang zijn voor 'amen'.

Citaat:
Heeft de atheist gelijk omdat hij geen boodschap heeft aan een morfologische God in tegenstelling tot het Christendom.
De atheïsten hadden terechte vragen bij het Christendom, maar ze hebben met hun ongemak met het Christendom nooit goed kunnen omgaan.
Er zijn atheïsten die coalitie hebben gevormd met fundamentalistische praktiserende katholieken om mij in de ban van de kerk te laten slaan, omdat ik de dogma's van de kerk in twijfel trek.

Citaat:
Deze definieert een G-d zonder zich af te vragen van wie en hoe is G-d eigenlijk en wat verwacht hij van zijn personeel.
Het Christendom wijkt duidelijk af van het 2e en 3e gebod met: "jij mag van Mij geen afbeelding maken in de vorm van een dier, vis, vogel enz enz.. Ook mag je Mijn naam niet ijdel gebruiken.
En nu eens afwachten in dit forum wie wil wie overtuigen of zijn mening wil opdringen.
Er zijn tal van geloofspunten in het Christendom die beschimmeld zijn. Sommigen beroepen zich op een superioriteit vanwege de triniteit, maar ik moet de eerste Christen die die triniteit ook nog snapt, nog tegenkomen. Verder is iedere fundamentalistisch geloof in stellingen als het messiasschap van Jezus, en zijn goddelijkheid, ronduit gevaarlijk. Maar ieder fundamentalisme is gevaarlijk, niet in het minst het atheïstische. Bovendien ben ik er helemaal niet zeker van dat de mensen die door de media, en ik denk dan aan de VRT omdat ik gewoonlijk naar het VRT-journaal kijk, als 'fundamentalisten' worden aangeduid, ook fundamentalisten zijn. Het is een fundamentalistisch gedrag om zomaar zonder met mensen gesproken te hebben, hen het etiket fundamentalist op te kleven. Ik heb journalist Guy Janssens ooit het etiket fundamentalist zien opkleven op een individu dat uitzonderlijk intelligent, en rationeel is, en dus alles behalve een fundamentalist. Op dat ogenblik was Guy Janssens zelf de fundamentalist.

Ik mag niet zeggen dat ik gelukkig ben met alles wat de Joden doen. De ontoegankelijkheid van dat geloof bijvoorbeeld, het zich opsluiten binnen de eigen groep. Ik kan begrijpen dat dit in bepaalde perioden noodzakelijk is geweest om die theologie te bewaren, maar of dit nu nog zo is, daar heb ik de grootste twijfels over. De extreme spreidstand, de spagat, waarin sommige Joden zichzelf wringen als het op Israël aankomt, daar heb ik grote moeite mee. En dat heeft echt op geen enkele manier te maken met bekommernis om het eigen belang.
Oud 10 juli 2008, 13:33   #1506
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Huh? Waar haal je dat? Ik bang van de hel? Nog niet eens als ze zou bestaan. En hoe stel je dat vast? Heb je een verschijning gezien? Brandend braambos misschien?
'k Zou toch niet te hard lachen met dat brandend braambos.
Oud 10 juli 2008, 13:34   #1507
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Goed, ik zal niet lachen, als jij op de vraag antwoord.
Oud 10 juli 2008, 13:56   #1508
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met dat soort vergelijkingen wijs je nu net naar één van je meest duistere kanten. Was dat wel je intentie?
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 14:05   #1509
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Biedt jij 12 dollar aan wie je wil neerschieten?
Oud 10 juli 2008, 14:08   #1510
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Goed, ik zal niet lachen, als jij op de vraag antwoord.
Wie verlangt dat iemand de trap afdaalt, mag proberen daar goede redenen voor opgeven. Anderzijds heb ik van jou nooit verlangt dat jij de trap opklimt, en voel ik mij ook niet geroepen om je te helpen. Help yourself.
Ik ben ondeugend, ik schep er genoegen in je clues aan te reiken zonder bijsluiter.
Oud 10 juli 2008, 14:09   #1511
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie verlangt dat iemand de trap afdaalt, mag proberen daar goede redenen voor opgeven. Anderzijds heb ik van jou nooit verlangt dat jij de trap opklimt, en voel ik mij ook niet geroepen om je te helpen. Help yourself.
Ik ben ondeugend, ik schep er genoegen in je clues aan te reiken zonder bijsluiter.
HAHAHA, BRANDEND BRAAMBOS, HAHA

Soit, ik begrijp nu dat jij onzin uitkraamt, dat zelf heel goed beseft, en als je met de bewijzen geconfronteert wordt, over iets anders wil beginnen.

En, anders dan jij, kan ik dat bewijzen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 10 juli 2008 om 14:11.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 14:17   #1512
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Biedt jij 12 dollar aan wie je wil neerschieten?
Neeneen, ik vraag 12 dollar aan diegenen die me willen neerschieten.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 14:53   #1513
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben van mening dat de atheïsten een groter probleem hebben dan de mensen die een religie koesteren en doorgeven, zelfs als ze er niet toe komen die religie te begrijpen, omdat de atheïsten hun navelstreng met ons historisch patrimonium doorsnijden, en omdat atheïsme in tegenstelling tot wat ze beweren, de facto draait rond het afwijzen van de rationaliteit. Daarmee heb ik niet gezegd dat het zo simpel is als even lid worden van een religie om de rationaliteit in pacht te krijgen. We hebben nooit iets verworven. Beschaving, en ontwikkeling is iets waar we iedere dag aan moeten werken. Als we dat niet doen, dan raken we het kwijt.
Blijkbaar ben jij al heel lang geleden gestopt eraan te werken, jouw rationaliteit verminderd met de dag.
Oud 10 juli 2008, 15:19   #1514
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jullie opperwezen een braambos was, dan rukte ik elk boom uit, hakte elke boom tot spaanders, controleer of er niet nog ergens een wortel onbewust is blijven zitten, neem vervolgens elke spaander, maak er lucifers van en stop alle lucifers in doosjes en verscheep ze richting China. Er lopen al genoeg massamoordenaars op Aarde!
Oud 10 juli 2008, 15:30   #1515
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Als jullie opperwezen een braambos was, dan rukte ik elk boom uit, hakte elke boom tot spaanders, controleer of er niet nog ergens een wortel onbewust is blijven zitten, neem vervolgens elke spaander, maak er lucifers van en stop alle lucifers in doosjes en verscheep ze richting China. Er lopen al genoeg massamoordenaars op Aarde!
Op iniatief van Groen! zijn brandende braambossen verboden in Belgie. Teveel dioxine.
Oud 10 juli 2008, 15:32   #1516
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Op iniatief van Groen! zijn brandende braambossen verboden in Belgie. Teveel dioxine.
Oud 10 juli 2008, 15:50   #1517
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb in mijn studententijd tijdens een cantus een zatte praeses zijn schaamhaar in de fik zien steken.
'Doe dat vuur uit!' krijste zijn gebuur en vrouwelijke praeses, waarna iedereen zijn pinten bier naar daar smeet!

Man heb ik toen gelachen...

Waar is de tijd
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 15:54   #1518
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb in mijn studententijd tijdens een cantus een zatte praeses zijn schaamhaar in de fik zien steken.
'Doe dat vuur uit!' krijste zijn gebuur en vrouwelijke praeses, waarna iedereen zijn pinten bier naar daar smeet!

Waar is de tijd
SCHAAMbos Jack, SCHAAMbos

Misschien iets voor Linda, hoewel haar avatar het tegendeel doet vermoeden durf ik er vergif op innemen dat ze enkel voor haar snor Gilletekes gebruikt.

Ooh, atheisten zijn groffe en onbeleefde mensen zeg. Foei travis
Oud 10 juli 2008, 16:04   #1519
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Waar is de tijd
Daar ligt er een als man van plicht,
Op een buro gebogen;

O jerum jerum jerum,
O quae mutatio rerum.

Oud 11 juli 2008, 04:18   #1520
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu
Een theist is een deist die geloofd dat god/goden interfereren met ons bestaan.
Dan zouden a-theisme en deisme elkaar niet perse uitsluiten, toch?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be