Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2009, 14:03   #1501
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ik zou echt niet weten wat er zo "loepzuiver" aan deze analyse is. Tenzij door je Oranje-gekleurde loepbril.

a. In België, in tegenstelling tot Holland, wordt quasi nergens met vlaggetjes gewaaid. Kom ze maar eens tellen, zelfs op de nationale feestdag. Hopelijk verandert dat wanneer Dick Advocaat, al bijklussend, realiseert wat hij ons belooft

b. België IS een topland op het gebied van onderwijs, geneeskunde, engineering, sociale opvangnetten, logistiek, ... Op dat vlak hoeven we echt geen verbetering. Het loopt fout bij justitie en politiek. En daar heb ik hier al veel langer de vinger op de wonde gelegd : we werden overwoekerd door bijklussende juristen wiens politiek ambt slechts een bij-jobke is. Oplossing : cumuls afschaffen en numerus clausus op het aantal juristen in parlement en regering.

c. Nergens heb ik geschreven dat ons verleden 'beter' was. Waar haal je die onzin ? Ik schreef dat België steeds met voeten getreden werd door buitenlanders die ons en onze rijkdom begeerlijk kwamen inpalmen. Hollanders incluis. Wij hebben eeuwen moeten strijden om ontvoogd te geraken.

D�*t is pas een loepzuivere analyse.
Juist!!!!!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 14:13   #1502
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou echt niet weten wat er zo "loepzuiver" aan deze analyse is. Tenzij door je Oranje-gekleurde loepbril.

a. In België, in tegenstelling tot Holland, wordt quasi nergens met vlaggetjes gewaaid. Kom ze maar eens tellen, zelfs op de nationale feestdag. Hopelijk verandert dat wanneer Dick Advocaat, al bijklussend, realiseert wat hij ons belooft

b. België IS een topland op het gebied van onderwijs, geneeskunde, engineering, sociale opvangnetten, logistiek, ... Op dat vlak hoeven we echt geen verbetering. Het loopt fout bij justitie en politiek. En daar heb ik hier al veel langer de vinger op de wonde gelegd : we werden overwoekerd door bijklussende juristen wiens politiek ambt slechts een bij-jobke is. Oplossing : cumuls afschaffen en numerus clausus op het aantal juristen in parlement en regering.

c. Nergens heb ik geschreven dat ons verleden 'beter' was. Waar haal je die onzin ? Ik schreef dat België steeds met voeten getreden werd door buitenlanders die ons en onze rijkdom begeerlijk kwamen inpalmen. Hollanders incluis. Wij hebben eeuwen moeten strijden om ontvoogd te geraken.

D�*t is pas een loepzuivere analyse.
Ik heb er gisteren weer een aantal bezig geweest op de Hollandse televisie in het programma "Te land, ter zee en in de lucht".
Sjonge jonge .....

Laatst gewijzigd door Henri1 : 31 december 2009 om 14:13.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 14:14   #1503
born2bewild
Banneling

Standaard

is dat hier een rendez-vous plaats voor hollanderhaters?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 31 december 2009 om 14:20.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 14:19   #1504
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja, en wat stak Nederland uit in Ghana ? Koppensnellerij !
Een Nederlandse webstek trouwens. Mijn punt is dat een Nederlander zelden zijn koloniaal verleden zal goedpraten of onder de mat vegen. Belgen krijgen minder goed zelfkritiek over hun lippen.
Dit blijkt te meer als ik zie hoe u zich persoonlijk lijkt aangevallen te voelen telkens er over de Kongo wordt gepraat. Verder vond ik u vroeger al reeds een heetgeblakerd persoon. Zelfs als men u Belg noemde stijgerde u al, want "Vlamingen worden niet graag 'Belg' genoemd". Tegenwoordig vindt u een hernieuwd Belgen-gevoel wenselijk omdat u anders een toenadering tot "die perfiede Hollanders" vreest (ik ben daar niet van overtuigd, maar soit). Dit zijn kinderlijke en uiterst betuttelende redeneringen die mij nochtans erg vreemd zijn...

Het is erg gemakkelijk u per ongeluk boos te krijgen, de enige voorwaarde om uw woede op te wekken is 'geen Belg zijn', 'Nederlander zijn' en 'over België praten'. België lijkt wel uw persoonlijke nationalistische trots te zijn geworden, en Hollanderhaat de hoofdbasis ervan.

Ik raad u aan om op nuchtere kalme manier de minder fraaie kanten van Nederland te bespreken, zonder dat luidruchtig gescheld, u zal zien dat Nederlanders in het algemeen daar vaker dan u wèl mee omkunnen. Probeer zelfs maar eens op het historie-gedeelte van http://www.fok.nl/. U zal minder 'gij-bakken' ontdekken.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 31 december 2009 om 14:25.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 14:21   #1505
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
is dat hier een rendez-vous plaats voor hollanderhaters?
Bestaan die dan ?
Oud 31 december 2009, 14:23   #1506
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bestaan die dan ?
yep. Ge hebt trouwens touche
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 14:48   #1507
corse
Banneling

Standaard

Ik heb niets tegen Nederlanders, in de grond zijn ze niet slecht.
Ze zijn verslaaft en legaliseren drugs en paddestoelen, ze zijn gierig en houden van hun lelijke koningin, het zijn koopmannen die de totale planeet bedrogen hebben en daardoor nergens nog kunnen komen, buiten de VS, daar zijn ze welkom.
Oud 31 december 2009, 14:54   #1508
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Ze zijn verslaaft en legaliseren drugs en paddestoelen, ze zijn gierig en houden van hun lelijke koningin, het zijn koopmannen die de totale planeet bedrogen hebben en daardoor nergens nog kunnen komen, buiten de VS, daar zijn ze welkom.
Daarom juist zijn Belgen dom.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 14:57   #1509
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Daarom juist zijn Belgen dom.
idd serieuze bevooroordeling dankzij het belgisch regime.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 15:00   #1510
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
hmmm, ik heb even gezocht naar de kern van je betoog, maar helaas...
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 15:01   #1511
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Een Nederlandse webstek trouwens. Mijn punt is dat een Nederlander zelden zijn koloniaal verleden zal goedpraten of onder de mat vegen. Belgen krijgen minder goed zelfkritiek over hun lippen.
Absoluut onjuist ! Belgen hebben/hadden een groot minderwaardigheidscomplex, iets wat we nog nooit bij de Hollanders hebben mogen opmerken. Die weten het altijd beter. Met het belerend vingertje, weetjewel ! De heetstgeblakerden onder hen komen zich hier zelfs op een Belgisch binnenlands politiek forum mengen, kunjenagaan !
Citaat:
Dit blijkt te meer als ik zie hoe u zich persoonlijk lijkt aangevallen te voelen telkens er over de Kongo wordt gepraat.
Dan heb je vast deze draad gemist

Citaat:
Verder vond ik u vroeger al reeds een heetgeblakerd persoon.
En wie ben jij om over mij wat te vinden ? Ik verdedig mijn standpunten. Meer niet.

Citaat:
Zelfs als men u Belg noemde stijgerde u al, want "Vlamingen worden niet graag 'Belg' genoemd".
Ik daag u uit dit te bewijzen. Ik ben altijd BELGICIST geweest. Wat niet wegneemt dat ik mij kritische uitlaat over iederen, Vlamen, Walen én Hollanders !
Citaat:
Tegenwoordig vindt u een hernieuwd Belgen-gevoel wenselijk omdat u anders een toenadering tot "die perfiede Hollanders" vreest (ik ben daar niet van overtuigd, maar soit). Dit zijn kinderlijke en uiterst betuttelende redeneringen die mij nochtans erg vreemd zijn...
Nogmaals, staaf uw beweringen. U vergaloppeert zich in perceptie waardoor u totaal ongeloofwaardig wordt.

Citaat:
Het is erg gemakkelijk u per ongeluk boos te krijgen, de enige voorwaarde om uw woede op te wekken is 'geen Belg zijn', 'Nederlander zijn' en 'over België praten'. België lijkt wel uw persoonlijke nationalistische trots te zijn geworden, en Hollanderhaat de hoofdbasis ervan.
Zoals ik elders al vaak schreef (maar waar u vast overkeek) werk ik al jaren dagelijks samen met Nederlanders tot grote tevredenheid van beiden. Ik zorg voor honderden tonnen EURO's inkomsten voor hen per jaar. Op kerstavond had ik Eindhovense vrienden op bezoek. Ik ken honderden Nederlanders en ben daar heel formeel in : we werken graag samen. Maar omdat u aandringt op recht-voor-de-raapse-waarheden : wij werden samen meermaals bedrogen door Noord-Hollanders. Maar dat mag ik niet zeggen op straffe hier uitgescholden te worden voor Hollander-hater.
Overigens, wat mij betreft, ik moei mij niet op een Hollands binnenlands forum. Zo betuttelend ben ik niet.

Citaat:
Ik raad u aan om op nuchtere kalme manier de minder fraaie kanten van Nederland te bespreken, zonder dat luidruchtig gescheld, u zal zien dat Nederlanders in het algemeen daar vaker dan u wèl mee omkunnen. Probeer zelfs maar eens op het historie-gedeelte van http://www.fok.nl/. U zal minder 'gij-bakken' ontdekken.
a. Als ik uw raad nodig heb, zal ik het wel vragen. Weer zo'n typisch noord-hollands trekje.
b. U bent niet in staat een nuchtere tekst te lezen zonder u te bezondigen aan perceptie van luidruchtig gescheld van uw opponent. Gescheld dat er helemaal niet is. Als een Vlaming recht-voor-zijn-raap is, wordt hij al onmiddellijk van schelden beticht.

O ja, wat schelden betreft : ooit dit gelezen ?

Volgens Trouw, een Nederlands dagblad,
gaat geen ander land zo hard en zo plat.
Een potje gescheld
doet er flink opgeld.
Zo hebben ze daar dan ook eens wat.

Trouw
Ga in vrede, beste vriend.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 15:15   #1512
corse
Banneling

Standaard

Half Nederland woont al in België, we zullen Nederland dan maar annexeren en als parking en luchthaven gebruiken, dan zijn ze nog ergens goed voor, grapje!
Oud 31 december 2009, 15:20   #1513
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Absoluut onjuist ! Belgen hebben/hadden een groot minderwaardigheidscomplex, iets wat we nog nooit bij de Hollanders hebben mogen opmerken. Die weten het altijd beter. Met het belerend vingertje, weetjewel ! De heetstgeblakerden onder hen komen zich hier zelfs op een Belgisch binnenlands politiek forum mengen, kunjenagaan !
Dan heb je vast deze draad gemist
Waarom dan al die gij-bakken telkens het onderwerp aangehaald wordt? Een nuchtere mens kan daar toch mee omgaan? Het lijkt wel of enkel Belgen zelfs het erover mogen hebben.
Beschaafde mensen kunnen er zonder emotionele chaos mee omgaan.

Citaat:
En wie ben jij om over mij wat te vinden ? Ik verdedig mijn standpunten. Meer niet.
Op een erg emotionele manier notabene.

Citaat:
Ik daag u uit dit te bewijzen. Ik ben altijd BELGICIST geweest. Wat niet wegneemt dat ik mij kritische uitlaat over iederen, Vlamen, Walen én Hollanders ! Nogmaals, staaf uw beweringen. U vergaloppeert zich in perceptie waardoor u totaal ongeloofwaardig wordt.
Ik zal hiernaar spitten, maar ik herinner me nog dat u een draad opende waarin u iets zei als "Vlamingen worden vaak niet graag Belg genoemd, en dan noemen ze ons Pelguh".

Citaat:
Zoals ik elders al vaak schreef (maar waar u vast overkeek) werk ik al jaren dagelijks samen met Nederlanders tot grote tevredenheid van beiden. Ik zorg voor honderden tonnen EURO's inkomsten voor hen per jaar. Op kerstavond had ik Eindhovense vrienden op bezoek. Ik ken honderden Nederlanders en ben daar heel formeel in : we werken graag samen. Maar omdat u aandringt op recht-voor-de-raapse-waarheden : wij werden samen meermaals bedrogen door Noord-Hollanders. Maar dat mag ik niet zeggen op straffe hier uitgescholden te worden voor Hollander-hater.
U maakt hier wel een strak onderscheid tussen Noord- en Zuid-Nederlanders (tot op het absurde af). Alsof die Moerdijk een absolute culturele gapende kloof is. U zal wellicht wel pech gehad hebben, maar u gooit ze wel snel op één hoop en laat dit op dit forum op overdreven vurige manier blijken. Meerderen zullen hiervan getuigenis kunnen brengen.
Uw kalmte bewaren: is dat nu werkelijk zoveel gevraagd? Let wel, het moet niet van mij, maar het bepaalt wel hoe men tegen u aankijkt.

Citaat:
Overigens, wat mij betreft, ik moei mij niet op een Hollands binnenlands forum. Zo betuttelend ben ik niet.
Uitwisseling van informatie mag gerust over grenzen gaan. Mensen die zich goed in hun vel voelen hoeven zich niet te verschuilen onder hun kerktoren om zich 'veilig' te voelen. Om ergens op een beschaafde manier een discussie te voeren is nog steeds mijlenver van een betutteling �* la "we hebben een gemeenschappelijke vijand nodig om België sterk te doen houden". Zo lijkt het bij wijlen wel.
Sommigen lijken te denken dat als je maar hard genoeg op een 'gemeenschappelijk vijand' scheldt je de Vlaming kunt 'redden' om niet in dezelfde staat als 'den Ollander' te eindigen. Quod non. Daarvan zitten we nog ver genoeg hoor en meer nog, het is volgens mij een zwakke methode om België te verdedigen.

Citaat:
a. Als ik uw raad nodig heb, zal ik het wel vragen. Weer zo'n typisch noord-hollands trekje.
Ik ben een Vlaming en heb geen 'Hollandse' trekjes. Wederom snap ik niet waarom dit uw toorn opgewekt heeft...

Citaat:
b. U bent niet in staat een nuchtere tekst te lezen zonder u te bezondigen aan perceptie van luidruchtig gescheld van uw opponent. Gescheld dat er helemaal niet is. Als een Vlaming recht-voor-zijn-raap is, wordt hij al onmiddellijk van schelden beticht.
Veel van uw schrijfsel zijn emotioneel en heetgeblakerd, gevoed door ervaringen uit uw verleden die u wellicht getraumatiseerd hebben (die Hollandse zakenlui die u bedrogen hebben zitten u nog diep). Wie op dit forum kan ontkennen dat gescheld wel degelijk uw handelsmerk is? Let wel, u hebt ook nog humor hoor! Maar u kan oh-zo-weinig hebben, dat zie ikzelf hier op dit forum al maanden aan het stuk op bijna dagelijkse basis. Jammer

Citaat:
O ja, wat schelden betreft : ooit dit gelezen ?

Volgens Trouw, een Nederlands dagblad,
gaat geen ander land zo hard en zo plat.
Een potje gescheld
doet er flink opgeld.
Zo hebben ze daar dan ook eens wat.

Trouw
Ga in vrede, beste vriend.
'Platheid' zou ik eerder als een Hollands kenmerk bestempelen, maar 'lange tenen' is eerder een kenmerk van sommige 'Belgen'.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 31 december 2009 om 15:31.
Oud 31 december 2009, 15:29   #1514
Sidharta
Minister

Standaard

Ja een beetje dom
Brabanders ,Zuid-Hollanders noemen
Een Belg spreekt weer eens.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 31 december 2009 om 15:30.
Oud 31 december 2009, 15:31   #1515
Hollander

Standaard

Citaat:
Ik ben een Vlaming en heb geen 'Hollandse' trekjes. Wederom snap ik niet waarom dit uw toorn opgewekt heeft...
natuurlijk niet, 25km verderop wonen compleeeet andere mensen.

hoe doe ooit de kloof zijn overgekomen is mij een groot raadsel.
Oud 31 december 2009, 15:33   #1516
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Probleem is dat Nederland langzaam maar zeker weg aan het zakken is. Het zijn niet voor niets Les Pays Bas....
Daar komt tot overmaat van ramp nog bij dat de zeespiegel aan het stijgen is....

Dat ze "Lebensraum" zoeken hoeft niet noodzakelijkerwijze toegeschreven te worden aan hun vermeende veroveringsdrang maar kan ook gewoon als overlevingsnoodzaak gezien worden.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 31 december 2009 om 15:40.
Oud 31 december 2009, 15:36   #1517
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Probleem is dat Nederland langzaam maar zeker weg aan het zakken is. Het zijn niet voor niets Les Pays Bas....
Daar komt tot overmaat van ramp nog bij dat de zeespiegel aan het sijgen is....

Dat ze "Lebensraum" zoeken hoeft niet noodzakelijkerwijze toegeschreven te worden aan hun vermeende veroveringsdrang maar kan ook gewoon als overlevingsnoodzaak gezien worden.
Wij maken van water land en als het moet veroveren we de wereld.
Wat is daar mis mee
Oud 31 december 2009, 15:36   #1518
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
natuurlijk niet, 25km verderop wonen compleeeet andere mensen.

hoe doe ooit de kloof zijn overgekomen is mij een groot raadsel.
West-Vlamingen en Antwerpenaren hebben ook meer gemeen dan ze durven toegeven. Alleen loop ik met zo'n uitspraak een groot risico e' koeke ip me mulle te ontvangen.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 31 december 2009 om 15:37.
Oud 31 december 2009, 15:39   #1519
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
West-Vlamingen en Antwerpenaren hebben ook meer gemeen dan ze durven toegeven.
Toch wonen die nog onder de rivieren en daarom horen ze bij "de Goeden"
Juist boven de rivieren daar wonen "de Slechten"
Waarschijnlijk komt het door die rivieren
Oud 31 december 2009, 15:39   #1520
Hollander

Standaard

Citaat:
West-Vlamingen en Antwerpenaren hebben ook meer gemeen dan ze durven toegeven. Alleen loop ik met zo'n uitspraak een groot risico e' koeke ip me mulle te ontvangen.
Ik meen me te hebben laten vertellen dat Antwerpenaren dikkere nekken hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be