![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is niet zo.
![]() |
![]() |
![]() |
#1502 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1503 | |
|
![]() Citaat:
Waarna men snel weer tot bezinning komt, en vaststelt dat als je wil dat voldoende mensen ook het moeilijkere werk doen je hen zal moeten navenant betalen. Want de dag dat een putjes graver evenveel verdient als een ingenieur ga ik gewoon putjes graven hoor.
![]() |
![]() |
#1504 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vergelijk wat ik schrijf in mijn post, en wat je citeert om op te reageren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1505 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je ziet direct in waar het mis gaat: niet bij het "te lage loon" van die arbeider, maar bij de te hoge belastingen. Laat de staat veel minder doen, zich concentreren op zijn core functie van coercie en geweldmonopolist, en je hebt veel minder belastingen nodig. De club is nu veel te sjiek en heeft te hoge werkingskosten, vandaar dat het lidgeld te hoog is. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1506 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enerzijds omdat ik boven-gemiddeld belastingen betaal, anderzijds omdat staten meestal nogal inefficient zijn in het leveren van diensten en goederen (er blijft nogal veel belastingsgeld plakken aan kleverige vingers). Citaat:
Nu, ik heb ergens anders gezegd dat wegen een van de lastigste dingen zijn om te liberaliseren. Het was maar een voorbeeld, omdat JIJ dat voorbeeld had aangehaald om mij voor eeuwig en drie dagen "schuldig" te maken ten opzichte van "de gemeenschap". Laatst gewijzigd door patrickve : 29 februari 2012 om 14:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1507 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En toch schrijf jij vervolgens: Citaat:
Overigens heb ik ook nergens beweert dat het BBP gelijk verdeeld is over de bevolking, of dat dit zou zou moeten zijn. Jij draait de boel om. Ik heb enkel beweerd dat op basis van "X% gaat naar loontrekkenden" je geen conclusies kan trekken over de inkomensongelijkheid. Maar ik zal het nog eens doen, als je wil: Stel 1000 personen hebben elk een inkomen vna 1000 euro. Tesamen verdienen ze 1 miljoen euro. Stel hiervan zijn 300 personen loontrekkend. Voila. 30% gaat naar loontrekkenden, en dat bij volledige inkomensgelijkheid. Wat heb ik hiermee aangetoond? Dat het bij perfecte inkomensgelijkheid mogelijk is dat toch slechts 30% naar loontrekkenden gaat. Daarmee heb ik aangetoond dat je op basis van de vaststelling dat 30% van de inkomsten naar loontrekkenden gaat je geen conclusies kan trekken over inkomensgelijkheid of ongelijkheid. Overigens parafraseer ik hier inkel wat PatrickVE ook al geschreven had. En dan schreef jij ook nog: Citaat:
![]() |
![]() |
#1508 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat constant tax moet ingevoerd worden, maar het is wel de eerlijkste ruil. (eerlijk in de zin van "waar voor uw geld", niet "eerlijk" in de zin van "iedereen gelijk"). Citaat:
Iets dat niet veel gevraagd is, heeft een lage prijs, en iets dat niet veel aangeboden is, heeft een hoge prijs. Het is gewoon een kwestie van (relatieve) schaarste. Een salaris is niks anders dan een prijs voor een zekere arbeid. Als je iets kan leveren met een hoge prijs, dan is dat "goed" en dus "verdiend" omdat je dan VEEL SCHAARSTE opheft. Als je iets levert dat een lage prijs heeft, dan heb je maar weinig schaarste opgelost. Het is juist dat de prijs (bijvoorbeeld een salaris) niet in verhouding staat met moeite, pijn, zweet, of weet ik veel. Je wordt niet vergoed om af te zien of moe te worden. Je wordt vergoed om schaarste te helpen verminderen. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 februari 2012 om 14:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1509 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, o.a.
En de rest? http://forum.politics.be/showthread....54#post5991354 en je reageert er niet meer op, behalve op 3 stukjes. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1299 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1510 | |
|
![]() Citaat:
Als we alle diensten die nu door de overheid uitgevoerd worden privatiseren dan zal de rekening niet voor iedereen dezelfde zijn. Dus iedereen dezelfde belastingen is ergens dan ook niet eerlijk.
![]() |
![]() |
#1511 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1512 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als je iets kan betalen met andermans geld, dan vliegt de vraagkurve altijd door het dak. De echte prijs van de arts is eigenlijk het stukje dat je uit je eigen zak betaalt. Dat is ongeveer de "marktprijs" van een artsenprestatie langs vraagkant. Dat de arts daar bovenop veel geld krijgt van anderen (de ziekenkas) maakt dat zijn honorarium zo hoog is. Natuurlijk zou de echte artsenprijs tussenin liggen, omdat aan die lage prijs (wat je uit je eigen zak betaalt) het aanbod er niet zou zijn (mensen zouden geen 7 jaar of langer studeren om een paar euro per consultatie te verdienen he). Er zou dus een grotere schaarste aan artsen zijn, en dat zou de echte consultatieprijs omhoog helpen. Maar artsen worden vooral dik betaald via het systeem van ziekenkassen. Ttz, jij wordt GEDWONGEN om veel geld aan de ziekenkas te geven, onafhankelijk van je artsen verbruik. Als iemand anders dan een arts gaat bezoeken, wordt de arts grotendeels door die ziekenkas betaald. Dat is artsencommunisme he. Moest er een "nieuwe auto" kas bestaan die drie kwart van de prijs van een nieuwe auto betaalt als je er een koopt, en je zou gedwongen worden om de "nieuwe auto kas" te spijzen elke maand, onafhankelijk van of je nu een nieuwe auto koopt of niet, dan zouden de autoprijzen ook door het dak schieten, he. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 maart 2012 om 06:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1515 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1516 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1517 | |
|
![]() Citaat:
Dan nu een gemakkelijke vraag over lage lonen. Er is veel aanbod van geschoolde werkkrachten en het loon is laag. Toen de vraag naar deze arbeid steeg en loon omhoog ging werd het werk naar het buitenland verplaatst en nam de vraag af. Wat zegt dit over gelijke kansen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1518 | |
|
![]() Citaat:
Wat dit zegt is dat wanneer ergens het aanbod aan arbeid hoger is, dat de prijzen daar lager zullen liggen, en dat daardoor een deel van de vraag naar arbeid daarheen zal verhuizen, tot er weer een evenwicht ontstaat. Zo is de industrialisatie in België ook ooit begonnen. Het VK was te duur geworden, dus staken bedrijven het kanaal over...
![]() |
![]() |
#1519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1520 | |
|
![]() Citaat:
Dan spreek ik van ongelijke kansen voor mensen die niet in staat zijn een hogere opleiding te volgen. Aangezien de overheid verantwoordelijk is voor de werkgelegenheid, is een overschot aan arbeidskrachten 'de schuld van de overheid' en niet van die arbeidskrachten. |
|
![]() |
![]() |