![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1501 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het breekt mijn hart, ik zou zo graag kinderen willen, maar het feit dat JVDB er 7 heeft in combinatie met mijn verantwoordelijkheidsgevoel nopen me om anders te beslissen. Er is inderdaad iets gebroken diep vanbinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Wat heeft het feit dat Freespirit (nog) geen kinderen heeft te maken met DUS heeft hij ook geen vriendin of vrouw die kinderen wil. Het kan toch best zijn dat hij op dit ogenblik wèl een vriendin heeft die later wèl kinderen wil? 2. Freespirit bracht m.i. een zeer duidelijk standpunt naar voren, nl. dat men kinderen moet krijgen omwille van het kind zelf, niet om het kind te gebruiken als lijm of bindmiddel om een twijfelachtige relatie te redden. Me dunkt is dat een zeer eervol en begripvol standpunt. Waarom repliceer je daarop dat hij enkel geschikt is als donor?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1503 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor veel mensen met kinderen, waarvan er velen kuddedieren bij uitstek zijn, is dat uiterst moeilijk te begrijpen. Zij hebben hun ideaalbeeld met huisje, tuintje, boompje én kindje en als er iemand is die afbreuk doet aan dat heilige ideaalbeeld dan is onbegrip tot en met agressie het antwoord. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1504 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1505 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil enkel maar aantonen dat ik het mij kan inbeelden dat er koppels zijn, ook in een perfect stabiele relatie en gezond 'vanonder' (als je begrijpt wat ik bedoel) die er bewust voor kiezen niet aan kinderen te beginnen. Want je moet er toch ook heel wat voor opgeven, of je dat nu graag hoort of niet. Vele mensen willen echter die kanten niet zien en gaan er vanuit dat 'gezonde koppels' zich voortplanten. Ik sluit overigens niet uit dat ik zelf nooit vader zal worden. Als man heb je het grote voordeel dat je iets langer vruchtbaar blijft, hoewel onderzoek steeds meer aantoont dat de spermaproductie en de kwaliteit ervan boven de veertig ook serieus in dalende lijn is. En dan zal ik ook allicht een jongere vrouw tegen het lijf moeten lopen. Maar als we dan beslissen om voor kinderen te gaan, dan wil ik dat we daar allebei voor de volle 100 % achterstaan en daar dus vol voor gaan. En dan zullen we de 'nadelen' van het ouderschap er ook moeten bijnemen, i.p.v. te klagen en te zagen dat we kinderen hebben gekregen. Het was immers onze bewuste keuze. Dat is nu toch niet zo moeilijk te begrijpen, hoop ik !? Maar ik voel ook geen biologische of instinctieve drang om mij per se te moeten voortplanten en nageslacht op de wereld te zetten. Als ik ooit een vrouw tegenkom mét kinderen, zal ik mijn stiefkinderen met evenveel liefde en respect behandelen als zouden het mijn 'eigen' kinderen zijn. Maar ik kan me er ook evengoed mee verzoenen als ik nooit kinderen zou krijgen, ik lig daar nu niet wakker van. Ik mag toch zeggen dat 'kinderen hebben' een ingrijpende wijziging in mijn huidige leventje zou zijn en momenteel (maar kan uiteraard nog veranderen) voel ik geen behoefte om de 'voordelen' van mijn bestaan zonder meer op te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1506 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat toont mijn inziens vooral dat ze bijzonder enggeestig en bekrompen zijn. Wat ik overigens vaststel, is dat het meestal de vrouw is die kinderen wil en dit voor de man meestal geen must is. Deze laatste wordt dan vaak als het ware “gedwongen” om aan kinderen te beginnen al zullen ze dat steeds ontkennen.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 20 november 2014 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat de man nu mee moet instaan voor de opvoeding en het grootbrengen van de "jong" is meer cultureel bepaald dan instinctmatig. sommige primitieve volkeren zien het dus helemaal anders: bij de aboriginals zijn de kinderen enkel van de moeder (die hen gebaard heeft dus), en wordt de "vaderrol" ingevuld door broers van de moeder. De biologische vaders vervullen geen enkele rol - tenzij als opvoeder van de kinderen van hun zussen. En tenslotte is de keuzevraag "nemen we kinderen of niet" nu ook maar zeer recent. Vroeger "kwamen" de kinderen, of je nu wou of niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 november 2014 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat komt omdat veel mannen zich gedragen als vierderangs meelopers die geen moer te zeggen hebben. Slappelingen van het zevende knoopsgat die geen eigen wil hebben en als een schoothondje achter hun vouw aanlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoorde dat er binnenkort een mannenpil op de markt zou komen. Dan verandert het plaatje. Tot dan is het een regenjasje aantrekken als je geen kinderen wil.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1510 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over darwinisme en biologie aangaande de 'mannelijke aard': volgens die redenering zou de mannelijke mens geen strikt trouw wezen zijn, met de (poging van) bevruchting van meerdere vrouwen kan de 'homo sapiens sapiens' dus ruimer zijn genenpoel verspreiden en is er dus meer kans op overlevering van de bloedlijn. Lichamelijk wordt dat geuit door de relatief grote teelballen die de mens heeft. Een berggorilla die voor de rest groter van was is, maar dus ook hondstrouw monogaam, heeft als andere mensaap slechts een fractie van volume in de teelballen dan de menselijke soort. Kleinere aapsoorten (zoals bonobo's), die uitblinken in het 'ontrouw' zijn en het met vele partners achter elkaar doen, die hebben dan weer grotere teelballen, ondanks hun veel kleinere lichaamsbouw. De menselijke man zou dus ergens tussen beide groepen van 'trouw' en 'ontrouw' inzitten. Sommige biologen en gedragstherapeuten halen dat argument aan om overspel (door de man) goed te praten, maar dat is uiteraard een beetje tricky, want er wordt ook geacht dat we zo geconditioneerd zijn, dat we onze biologische instinctieve aard enigzins kunnen onderdrukken. Sowieso denk ik dat de mens tegenwoordig zelf voldoende ontwikkeld en geëvolueerd is om uit te maken of hij al dan niet kinderen wenst en dat dit niet meer hoeft af te hangen van een mogelijk instinctieve aard of het gebrek aan 'middelen' en/of 'kennis'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1511 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1512 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1513 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nog een constante: onderwijzers en leraars gaan nogal vaak uit van hun absolute weten en hun groot gelijk. Gelukkig maar, (er zijn er ook ander, maar niet echt veel.) Zodoende ontkennen ze vaak ook hun verantwoordelijkheid als het door hun godsdienst-fanatieke toedoen verkeerd gaat met de opvoeding van één of meer van hun (te) vele kinderen. Van mijn ouders heb ik veel geleerd, voornamelijk hoe het niet moet. Ik heb drie, nu volwassen kinderen (en één kleinkind), heel bewust en overdacht zijn ze er gekomen en op elk ogenblik van hun leven was wat zij belangrijk vonden ook voor ons als ouder belangrijk. Al was het da hun pluche beertje zijn oogje kwijt was. Ik kan mij niet voorstellen dat je die noodzakelijke aandacht voor nog meer nakomelingen kunt opbrengen. Wat mijn ouders betreft, en wat ik soms zie in andere gezinnen, dit zijn mensen die beter geen kinderen zouden hebben gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om kindjes te maken ben je met z'n twee, meestal. Dit impliceert dat je iemand vindt die met je wilt copuleren. En dus neen. Als ik tussen de lijnen van de commentaren van Freespirit lees, dan lees ik twee mogelijkheden. Of hij is zo egocentrisch dat hij delen met kinderen en partner niet ziet zitten, of er is geen vrouw die met hem kan leven, laat staan een toekomst opbouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1515 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1516 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1517 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neenee, ge hebt gelijk hé rudy. ge moet niet lezen wat er staat, maar zoeken naar wat er vooral niét staat zeker hé? Knap werk!
![]() |
![]() |
![]() |
#1518 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hmm herkenbare discussie. In een ander topic min of meer dezelfde discussie met Rudy gevoerd, maar ook geen stap verder geraakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan u de keuze. Laatst gewijzigd door Rudy : 21 november 2014 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |