![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1521 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat is trouwens een heel goed bewijs dat ontrading en sensibilisering niet helpt zolang je gewoon kan verder doen. Citaat:
En homo's? Ik denk niet dat daar cijfers over bestaan, maar er zijn duidelijk veel meer homo's dan vroeger.
![]() |
![]() |
#1522 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Denk ik niet; ik denk dat het waar is wat iemand me ooit uitlegde: experts berekenen hoeveel belastingverhoging op tabak mogelijk is om zo veel mogelijk geld binnen te (blijven) halen, dus bepaald niet gericht op ontmoedigen van het roken.
![]() |
#1523 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar in jouw vooropgesteld systeempje zijn die er ook Citaat:
![]() je vergeet dat je je eigen stelling hiermee ook keldert daar roken nog steeds legaal is en blijft maar vooral maatschappelijk aanvaard btw als je goed leest is het net die lacune geweest die terug gezorgd heeft voor stijging voor een korte tijd Citaat:
wat heeft de handel in baby's er nu weer mee te maken ? Citaat:
alle wetenschappelijke bronnen zijn het er mee over eens dat het percentage doorheen de geschiedenis niet echt veranderd is dat jij denkt dat het er meer zijn is net omdat ze nu uit de kast mogen komen en dat je ze ziet idem dito voor abortus, cannabis etc het bevestig nogmaals wat ik al tegen je zie in principe kan je het allemaal geen reet schelen zolang je er niet mee geconfronteerd hoeft te worden dus alles terug de taboesfeer in met een wettelijk verbod erop als stok achter de deur en laat verder maar waaien Laatst gewijzigd door praha : 7 december 2008 om 22:54. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
naast het feit dat als men dat wilt ontraden door een prijsverhoging _persoonlijk denk ik niet dat dat veel zoden aan de dijk zal brengen_ men dit geleidelijk aan zal doen in verwachting een ook een geleidelijk algemeen aantal minder rokers te verkrijgen en zodoende de maatschappelijke trend om te buigen denk ik ook _en dat idee heb ik ergens uit een reportage inzake gezondheidszorg en kostprijs * _ dat het een zaak is dat het te betalen moet blijven aangezien een groot deel van de gezondheidskost gespendeerd wordt aan de behandeling en bestrijding van kankers ( zeer vaak rokers gerelateerd ) dient men dus enerzijds het aantal te beperken maar anderszijds een benodigd bedrag binnen te krijgen * hierin werd bv geopperd dat bepaalde voedselbedrijven gigantisch gingen investeren in de propaganda en bevoorrading ( betekent totale omschakeling) voor een bepaald soort gezondere voeding wat zou resulteren in een gemiddelde hogere levensverwachting maar vooral in een minder aantal aandoeningen waarop het hele systeem zichzelf meer dan zou terugwinnen en vrogere verloren winst meer dan goed zou maken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Resultaat, nu worden sigaretten binnengesmokkeld en verkocht aan 500$/farde of minstens 5$/sigaret. Bovendien wie gesnapt wordt krijgt daar nog 6 maand extra cel. Dat zijn zulke zware en dure maatregelen die nergens anders te vinden zijn, en toch roken ze verder. Bovendien los van deze situatie zijn de cijfers van verkoop hier misschien lichtjes gezakt (alhoewel terug gestegen), maar is de illegale smokkel van sigaretten explosief gestegen. Het lijkt er wel op dat er nu zelfs meer gerookt wordt dan voorheen. Trouwens de afgelopen jaren zijn ze al veel meer dan 100% duurder geworden en er zijn nog steeds evenveel rokers als voordien.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 december 2008 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Benieuwd wie het gaat winnen. Ik wed op die zak snoep. Nochtans als er geen snoep ligt dan gaan ze het ook niet kunnen opeten. Zelfs niet achter vragen. Vraag jij achter iets dat je niet kent?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 december 2008 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1527 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het een heel klein beetje naïef is om te veronderstellen dat je je kinderen vandaag kunt opvoeden zonder dat ze 'snoep' leren kennen, tenzij je ze opvoedt in een afgesloten commune misschien. De snoep ligt er nu al, of het nu legaal is of illegaal. Het verbod en het taboe bieden onvoldoende bescherming. Voorlichting, preventie en regulering lijken mij de beste oplossing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet op dit forum nu echt alles met een tekening er bij?
![]() |
![]() |
#1529 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kan je dat ondertussen wel? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks jongen, neem er zoveel van als u wil.
![]() |
#1531 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als jij jezelf ziet als een kind, gaat die vergelijking inderdaad op. Maar (nog) niet alle kinderen kunnen een jointje rollen. ![]() En ter correctie/aanvulling/herinnering: Ik denk dat het een heel klein beetje naïef is om te veronderstellen dat je je jongeren vandaag kunt opvoeden zonder dat ze 'cannabis' leren kennen, tenzij je ze opvoedt in een afgesloten commune misschien. De cannabisligt er nu al, of het nu legaal is of illegaal. Het verbod en het taboe bieden onvoldoende bescherming. Voorlichting, preventie en regulering lijken mij de beste oplossing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wel mambo met één (groot) foutje in de redenering die zak mag er misschien niet liggen op mijn keukentafel maar ligt misschien wel ergens op een andersman keukentafel ( vriendjes ) dus ze zullen dat ooit leren kennen en vermits die zak nooit lag op mijn keukentafel en ik er nooit over gesproken heb weten ze nu niet eens dat het slecht is voor de tandjes de vraag is nu wat het vervolg van het scenario gaat zijn komen ze me nu vertellen dat ze bij vriendjes op de keujentafel zo'n zak zagen liggen waar gretig gebruik werd van gemaakt en zijn ze er netjes afgebleven tot ze mijn persoonlijk fiat kregen ? ik denk het niet en bovenop nog steeds de prangende vraag waarom ik hen überhaupt snoepgoed zou hebben proberen te weigeren door er dood over te zwijgen terwijl ik wist dat het absoluut geen kwaad kon en zelfs met de minste voorzorgmaatregelen elk minder neveneffect ook had kunnen vermijden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vandaar toch de analogie met dat voorbeeld ? uitkomst blijft net hetzelfde op het pikant detail na dat ze eraan beginnen zonder benul te hebben en achteraf nog kunnen komen bleiten tot verwijten ( terecht zelfs tot op zeker hoogte) dat ze niet op de hoogte gesteld waren doet me er daarbij aan denken dat er nog wat ontbreekt in dat voorbeeld van je het is immers : - geen zak snoep op tafel leggen terwijl er misschien wel eentje bij de buren ligt - geen inlichtingen - maar wel ergens een bordje omgekeerd aan de muur waarop staat dat ze op z'n minst 1 jaar uitgangsverbod zullen krijgen als ze snoepen en dat zonder verdere uitleg natuurlijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is deze discussie gedaan. Eindeloos geleuter.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 december 2008 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moge u goed doen. Laat uw kinderen er ten volle van genieten.
![]() |
![]() |
#1537 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1538 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1539 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ken geen enkele "criminele" plant.
![]() |
#1540 |
Minister
|
![]() Dankzij mensen met uw halsstarrige blindheid die niet naar een argument kunnen luisteren.